[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 155
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 155


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

2003. Dec. 14. Az árubőségről
Ideje:: 12-14-2003 @ 03:11 pm

Ujraolvasva a tegnapi "blogomat" (már tiszta internetes mókus leszek), szeretnék revidiálni valamit. (hu, micsoda szavakat tudok!). Az árubőségről van szó. Mégis van vele baj. Sőt, úgy néz ki, hogy ő van megvilágítva a vakond által, mint egyik fő probléma-gyökér.

Ugyanis, minél nagyobb az árubőség, a dolgozó annál inkább kivánja azt megszerezni magának, tehát egyre intenzívebben dolgozik, hajt, lót-fut, gürcöl. Egyre inkább meg akar felelni mindenféle elvárásnak. Hagyja magát megalázni a munkahelyén, mindent elvállal, hajszál választja el a törvénytelenségtől, felrúgja morális elveit, vigyázba áll a főnöke, a Hivatalok, a Rendőr előtt, egyre többet dolgozik és ezért egyre rosszabb a kedve, ingerült, gyógyszereket szed, eltávolodik a családjától, a felesége megcsalja, inni kezd, cigizik, mégtöbbet cigizik, füvet sziv, aztán mást is, mégobban iszik, családja elhagyja, utcára kerül, nincs semmilye, felfordul...

 

Nahát, ezt teszi az árubőség. (Csak megjegyzésként, tudjátok, mikor volt a születéskor elvárható leghosszabb élettartam Mo.-n? 1953-ban!!!, azóta folymatosan csökken.) De nem csak ezt. Itt van például a környezetszennyezés. Minél több áru, annál több csomagolóanyag (nagyrészt műanyag), annál nagyobb szeméthegyek. Szelektiv gyűjtés nincs, feldolgozás nincs, van viszont Eu-s pénzből szemétlerakó. Csakhogy az Eu-s pénz is a mi pénzünk (egyszer Befizetők leszünk, az Életben semmit sem kapunk ingyen). Mondja meg már valaki, hogy például a füszerekből miért kell többfajta. Csak én (a háziasszonyok biztos többet) tudok kétfélét: Horváth Rozi-féle és Knor fűszer. Tök ua. mindkettő, csak az egyik drágább. De számtalan árucikkel ugyan ez a helyzet. (tej van vagy tizféle, műanyagzacskóstól az üvegesig).

A másik. Hiába van piacgazdaság, verseny, a kenyér mindenhol ugyanaz a szétfoszlós, ízetlen szar. Szerintem ezek a huncut pékek összebeszélnek. Ezt a mondatomat tegyétek szélesebb kontexusba, mintegy szimbolum szintre emelve. Most jó!. :)

Ennyit mára. Holnap elmondom, hogy lehetnek mégis sikeres és gazdag (és magyar!) vállalkozók.



Utoljára változtatva 12-14-2003 @ 03:11 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés
Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds