[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 201
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 201


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Nem a zsemle kicsi...
Ideje:: 05-11-2007 @ 11:59 pm

 Régóta tudom: nem értek a politikához. El is határoztam, hogy nem ártom magam bele.

Sajnos, a politika nem ugyanígy vélekedett a dologról és esze ágában sem volt engem békén hagyni. Világosan értésemre adta, hogy az eddigi kiegyensúlyozott életemnek konyec, és ezidőszerint már a kenyeremre fáj a foga. Ezért ragadtam tollat -illetve billentyűt- és írtam meg ezt a cikket.

  Valamikor az ötvenes években történt, hogy Marosán elvtárs meglátogatott egy csepeli üzemet. Így volt, vagy nem, nekem így mesélték. A munkások – a nagy ember közvetlen stílusától felbátorodva – panaszolni kezdték neki, hogy bár az árak nem emelkedtek, de a zsemle - akkori legfontosabb népélelmezési cikk – bizony, egyre kisebb lett.

Marosán válasza: „Elvtársak, nem a zsemle lett kisebb, hanem a pofátok lett nagyobb.” A frappáns replika szállóigévé lett. Méltán, mert a maga nemében zseniális figyelmeztetés is volt, hogy tudniillik hol is húzódik a kritizálható dolgok határa. Nincs új a nap alatt, a múlt héten hallottam egy szép szőke (sötétszőke) miniszternő nyilatkozatát (nem árulom el, melyikét). Az illető hölgy arra az országos észrevételre reagált, hogy hiánycikk lett a tetanus elleni oltóanyag Magyarországon. Nincs hely és idő részletezni e kór mibenlétét, sem a szükséges oltóanyagok fajtáit, de nem is ez a lényeg. A lényeg az, hogy egy ideje már nincs elég szérum, pedig korábban kiváló volt az ellátás.

  A miniszternő a következő magyarázatot adta: „Nem az oltóanyag kevés, hanem a felhasználás indokolatlanul nagy.” Magyarázólag az is elhangzott, hogy az orvosok (finom ráérzéssel kerülte a „kollégák” kifejezést) feleslegesen adják a szérumot sok esetben.

  Elgondolkodtam. Beláthatatlan távlatokat nyit ezt a szemlélet. Nem a vérkészítmény kevés, hanem sokat adnak be – feleslegesen. Nem a gyógyszer hiányzik: azért kevés, mert pazarolják, feleslegesen adják. Nem a ráfordítás kevés, hanem a beteg túl sok. Egyáltalán, túl sok itt az ember. És vannak emberek egyre nagyobb pofával, belőlük is túl sok.

  Mindezt persze nem mondta a szép szőke hölgy, de ez kellett átvillanjon a feszülten figyelők  agyán, miközben a miniszternő okosan, professzorosan tolta vissza ujjával a szemüvegét.

Nincs hát új a nap alatt. És mert mondom, nem politizálok, káromkodás helyett inkább a spájz felé indultam Elővettem egy zsemlét, nézegettem, bele is haraptam. Akárhogy is nézem, bizony, ez a zsemle kisebb, mint korábban volt.  



Utoljára változtatva 05-12-2007 @ 07:13 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 05-12-2007 @ 06:11 am)

Comment: Comment: Nagyon egyetértek! Kezet rázhatunk, annyira. Szeretem, ahogy láttatod a dolgokat.


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 05-12-2007 @ 11:09 am)

Comment: Nyugi, még pár év, és nem lesz itt semmi gond. Én külföldön/börtönben/temetőben, ti csendben, a többiek pedig majszolják a zsemlécskét. Jó étvágyat nekik!


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 05-12-2007 @ 01:04 pm)

Comment: Nővérem nagyobbik fia jövő hónapban tartja az esküvöjét. Megkérték az önkormyázatot, hogy az anyakönyvezető szíveskedjen átfáradni az esküvű színhelyére. A válasz: természetesen, mindössze százharmincötezer forint az ára. Az út kb. 50 méter. Ennél olcsóbban nyilván nem számíthatja meg az az ÖNÁLLÓ, általunk választott hivatal, amit mi tartunk el az első polgárától az utolsó szögig.


Hozzászóló: blue
(Ideje: 05-12-2007 @ 06:39 pm)

Comment: Sajnos, nagyon jól látod a dolgokat.


Hozzászóló: Csilike
(Ideje: 05-12-2007 @ 10:54 pm)

Comment: Elkeserito.... A baj csak az, hogy aki az egeszstegugyrol nyilatkozik politikuskent meg sohasem szembesult azokkal a problemakkal amikkel egy mai orvosnak kell szembesulni nap mint nap. Miszerint, tudja es ismeri a gyogymodot, tudja hogy segithetne, de nem teheti mert nincs elegendo gyogyszer, eszkoz, stb... Imre. Veled vagyok.


Hozzászóló: wanderer75
(Ideje: 05-15-2007 @ 10:04 am)

Comment: Kíváncsi lennék, hogy akkor is mindenki ilyen kritikus lenne-e, ha a körmösosztogató bácsi lenne a miniszter??


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 05-15-2007 @ 11:19 am)

Comment: Én igen, ha ő is ugyanezt tenné. Amikor miniszter volt, nem tette ugyanezt. Egyelőre ebből tudok kiindulni.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds