[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 178
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 178


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Helyes vagy nem hejes
Ideje:: 08-05-2007 @ 11:43 am

"A vers az, amit mondani kell."(K.S.)  Ha mondom a verset, az irasjelek eltunnek, maradnak csupan a szavak, a gondolatok es a szavalo sajat ertelmezesu hangsulyozasa. Neha jol fogna, ha ugy, mint a szindaraboknal, a verseknel is bejelolhetnenk, hogy: hangosan, halkan, hosszu szunet vagy: 'itt keblebol mely sohaly fakad fel'. (Ez vicc volt.)

Az irasjelek is jelek, informaciot hordoznak. Reszleges vagy teljes hianyuk is jelenthet valamit. Vannak gondolatok, erzesek amiket nem tudok mondatokka tordelni es pontot tenni a vegere, mert eppen az idotlenseguk, allandosultsaguk a fo mondanivalo.

Az iroknak, koltoknek nem a nyelvhelyessegi szabalyok betartasa az elsodleges feladatuk, arra ott vannak a nyelvtanarok, nyelveszek, korektorok. Jozsef Attilat parafrazalva: a kolto nem nyelvtant tanul es nem nyelvtant tanit.

Nem vagyok szabalyellenes. Szabalyok kellenek, es nemcsak azert, hogy ifju virgoncok legyen amit megszegjenek, hanem azert, hogy rend legyen, hogy lehessen eligazodni, hogy a nagy O-rol ne a Nagy O jusson eszembe. Na, ugy-e milyen ertheto voltam?

A szavak, hangok,  betuk, irasjelek, szabalyok csupan eszkozok, amiknek a hasznalata segit,  hogy pontos informacoit adjak es kapjak. A nemak hangok nelkul is kozolnek, az irastudatlanok nem tesznek a mondat vegere pontot, en pedig most nem teszem ki az ekezeteket, mert nincs a gepen  magyar menu. Igy a szoveg nehezen kovetheto, zavaros, plusz dekodolast igenyel.De remelem, hogy   megis ertheto.

Nem tudom, nem tudhatom, hogy mi helyes, es mi nem helyes. En csak azt tudom, hogy en mit tartok helyesnek, elfodaghatonak, szepnek, erdekesnek, illetve ezek ellentetjenek.

Udvozlet mindenkinek. Bocsanat a sok szovegert, de tetszik a tema, es elkapott a hev.

 

 



Utoljára változtatva 08-05-2007 @ 11:43 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 08-05-2007 @ 12:14 pm)

Comment: Te új blogot nyitottál, egyszerűbb lett volna veva blogjához hozzászólni, és mindezt ott elmondani :) Gondolom, ez is volt a szándék.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 08-05-2007 @ 01:01 pm)

Comment: én sem vagyok szabályellenes, csak éppen tudomásul veszem, hogy a szabályok is folyton változnak, ahogy minden a világon... a nyelv is változik -új korban, új igényeknek megfelelően -akár tetszik, akár nem. a szabályalkotók bölcsessége éppen abban áll, hogy felismerik a változásokat: ezért van az, hogy ma már nem úgy beszélünk, és írunk helyesen, mint régen.


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 08-05-2007 @ 04:14 pm)

Comment: Én mindenféleképpen megvetéssel olvasom azon verseket, ahol nincsenek írásjelek. Sőt, legtöbbször nem bíbelődöm velük. Kínlódja végig az írója. Nekem nincs időm soronként átrágni, hogy mit is akart kifejezni a költő. Nekem a vessző hangsúly legyen, ha meg felkiáltok, vagy megnyomok valamit, akkor a mondat végére teszek olyan kis vonalat ponttal az alján.


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 08-05-2007 @ 05:17 pm)

Comment: A versednél a Mazsiban megírtam, de oda nem válaszoltál senkinek, így ide is megírom. Az adott versnél semmi hiányát nem éreztem az írásjeleknek, nagy betűknek. Ugyanakkor, a most nyitott blogoddal általánosítani szeretnéd a dolgot, ami rendkívül helytelen. Az írók, költők igen is azért vannak, hogy nyelvünket, annak helyességét védjék, és alkotásaikkal példát mutassanak ezen a téren. Az a vers, amelyikben akár csak egy helyesírási hiba is betéved nem vers többé, mert ha vita esik róla, nem az érdemi mondanivalóról, hanem a hibáról szól. Ugyanez a helyzet a tévesen alkalmazott írásjel, nagybetű elhagyások esetén is. Tehát én az írók, költők éppen legfontosabb feladatának tartom, az hogy mai szlenggel szemben megmutassák nyelvünk szépségeit, értékeit.


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 08-05-2007 @ 06:06 pm)

Comment: Bizony Lacoba, és bizony Prayer Zoli - tökéletesen így van! Azthiszem , Veva blogjában is valami hasonlót írtam erről!


Hozzászóló: wanderer75
(Ideje: 08-06-2007 @ 09:03 am)

Comment: Csak sajnálni tudom azokat, akik nem olvassák el az írásjel nélküli verseket. Nem is tudják, mit veszítenek!


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 08-06-2007 @ 08:37 pm)

Comment: Nos, Petőfi minden verssort nagy betűvel kezdett. Elvileg az sem helyes nyelvtanilag. A haikut meg csupa kisbetűvel írják. Az sem helyes nyelvtanilag. A végső konklúzió pedig, az alábbi jól ismert mondat: A királynőt megölni nem kell félnetek, jó lesz, ha mindnyájan beleegyeztek, én nem ellenzem. Vagy: A királynőt megölni nem kell, félnetek jó lesz, ha mindnyájan beleegyeztek, én nem, ellenzem. Szóval: mindenki írjon úgy, ahogy jólesik, a vers utóélete a tehetség függvénye, nem az írásjelé. Jó így, hogy külön blogban vitted tovább a témát.


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 08-07-2007 @ 10:22 am)

Comment: Visszatértem, nehogy félreérthető legyen. A leglényegesebb dolog, hogy Petőfi versei sem attól remekeművek, hogy nagy betűvel indította a sorokat, hanem attól, amit beléjük plántált. Tehát, a mai trendi szerint a kisbetűs, ékezetnélküléséggel sem lesz jó a vers, ha belül nem az. (Bogika! Egyetlen sorát ismerek Petőfinek - amikor a versét egy bibliai idézettel kezdte - ami kisbetűvel kezdett az idézet miatt. Már nem emlékszem a versre, de akkor meglepődtem rajta.)


Hozzászóló: lenaneni
(Ideje: 08-07-2007 @ 06:45 pm)

Comment: Hello, mindenkinek! Valoban nem akartam uj blogot nyitni, csupan hozzaszolni Veva blogjahoz. Kezdo netezo vagyok, es ezert ugyetlenkedem. Ha valakit megbantottam, vagy udvariatlan voltam, elnezeset kerem. Koszonom a sok hozzaszolast. De a vita nem azert kell, hogy masokat meggyozhessek az EN igazamrol, hanem hogy megismerhessem a velemenyet, es ha lehetseges, akkor probaljam tiszteletben tartani. Az a jo, ha nem egyezik mindig a velemenyunk, mert akkor nem volna mirol beszelgetni, csupan csak mindenki bologatna.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds