[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 130
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 130


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.


Dry.gif
Öregember nem vénember...
Ideje:: 08-10-2007 @ 11:58 pm

 Kicsit kevesebb mint ketto honapja egy idosek otthonaban huzom az igat 4 oraban asszisztenskent, ami annyit tesz, hogy segitseget nyujtunk az idoseknek, zuhanyoztatjuk, oltoztetjuk oket reggel, majd kitakaritjuk a lakreszeket es a folyosokat, aztan elkiserjuk oket WC-re,setalgatni stb. ha szukseguk van ra. Kiszemeltem magamnak mar munkakezdesem legelejen egy idos bacsit, akinek egyszeruen csodalatos arca van. Olyan tipikus szep nagypapa kinezetu nagy vilagoskek szemekkel, feher hajjal, mosolyrancokkal a szeme sarkaban, ahogy azt kell. A szimpatia mar elso talakozasunkkor kolcsonos volt, mikozben zuhanyoztattam, megkerdezte, hogy s mint van a csalad, miert csak most jottem mikor o tegnap is vart, es mit hoztam neki enni. MOsolyogva lottem a valaszokat, probaltam a lehetetlent, megmagyarazni hogy engem meg nem ismerhet hosz ma vagyok eloszor, de o csak azzal a szep mosollyal az arcan (ami azt sugallja, hogy a terdemkalacsat nezzed hulyenek lyanyom, ne engem) csovatla a fejet, es nem es nem hitt nekem. KOzben a kolleganom is kerdezoskodott, mit csinaltam, sportoltam e, a terhessegem alatt szedtem e ossze magam, vagy mar elotte is husi voltam, mire az oregur megszolal. -Latod, en is mondani akartam, hogy jol meg vagy hizva. -Meg vagyok hizva? -Igen! -MIota hiztam meg? -Hat miota, miota...Tavasz ota!!! -Mert te mar tavasz ota ismersz engem? A valasz a fentebb leirt jotekony mosoly volt erre.:) Ezekutan nem voltam biztos benne, hogy a szimpatia kialakul e valoban reszemrol, vagy mar megintcsak tevesen iteltem a kulso alapjan, es az en oreguram is csak egy tapintatlan ferfi aki raadasul meg nincs is egeszen tisztaban azzal amit beszel.:)))

De mar imadtam. Imadtam az arcat es a mosolygossagat, es hogy mindenben olyan egyuttmukodo es belenyugvo, es mindenen nagyokat kacag. Jokedelyu megha a sajat maga altal is kifurkeszhetetlen gondolatain is kuncog nagyokat, legalabb nevetgel.

Torten aztan hogy egy nap delutanra kellett mennem dolgozni. Az esti muszak a vacsoraztatassal tobb, es azzal, hogy nem fel, hanem leoltoztetjuk a lakokat es betesszuk oket az agyukba. Az en oreguramra is sorkerult, mikor is a kolleganom szolt, Vele vigyazni kell, mert nem egeszen beszamithato egy hosszu nap utan, a faradsag elveszi a turelmet, es olykor igencsak agressziv is. MIre en:-Kiiii??? Az en josagos arcu oregseges nagyapom? Agressziv? Ugyan...! Legyintettem egyet es elindultam bacsikam fele. O mar tavolrol gyanakodva meregetett, es mikor megfogtam a toloszeke kallantyujat hogy betoljam a szobajaba, kitamasztotta magat a karjaval az ajtofelfan, elkezdett uvolteni, elkuldott engem mindenfele, sot egy izben meg a karomat is elkapta, megrangatta majd megprobalta hatratorni az ujjaim. Keremszepen micsoda csalodas.... Mekkora ervagas volt ez nekem... A kolleganom es meg egy asszisztens segitsegevel sikerult nagy nehezen raadnunk a pizsit es betuszkolni az agyaba, ahol is a a leesesgatlon atvetve a labat probalt meg minket utlegelni kicsit majd elaludt. Masnap reggel felve mentem a tarsalgoban ahol az en oreguram is tanyazik meg vagy 50 lakoval egyetemben, nem tudtam milyen sors var ram, mikor majd meglat... Szeles mosoly terult szet josagos arcan majd dobott felem egy puszit, es intett hogy uljek melle... Hat nem imadni valo???:)))

Fel 11 korul vegeztunk a takaritassal, gondoltam leulok meg kicsit az en bacsim melle, megkerdem hogy simnt aludt, es kipuhatolom, emlekszik e az elozo este tortentekre. A fomufti az ebedloben ramszolt, hogy vigyem el setalni nagyapot az udvarra. Kapva kaptam az alkalmon, kicsatoltam a biztonsagi ovet, es usgyi az udvarra. Ott korozunk korozun, probalnek beszelgetni a szentemmel, de o vagy nem erti a kerdest, vagy nem arra valaszol, vagy epp egeszen masrol kezd el beszelgetni, mikor is egy pillanatban belemarkol a mellembe es kozelit felem a csucsoritett szajaval... Leraztam magamrol a kezet es rendre intettem, mire o bunbano arccal kozolte, hogy en olyan jol osszerakott vagyok, nem tudott uralkodni magan. Mellekesen irnam ide, ezelott a tortenes elott ket perccel kerdeztem meg hany eves, es megdobbenve hallgattam hogy 94. Kesobb igazoltam az allitasat, Tenyleg 94 eves... No, setalunk tovabb, o bunbano kutyatekintettel mered ram, majd nehany perc mulva mar el is felejtjuk az egeszet, mikor is nagyapo keze a fenekemen landol. Ehh hogy a fene enne meg, hogy az ember mar egy 94 eves nagyapo tarsasagaban sem erezheti magat biztonsagban...Kezenfogtam, visszavezettem a terembe leultettem es aznap nem mentem oda hozza. De tovabbra is imadom:))

S bar ugy tunik nem nagyon van szerencsem az idosekkel, azert kezdem elfogadni ezt a helyzetet a meloval kapcsolatban, (marmint hogy nem epp azt csinalom amit otthon, es nem azt amit tanultam) es kezdem megkedvelni is.

Miert is nincs szerencsem az idosekkel? Tegnap bringazok a kislanyommal a varosfal alatt, mire egy kanyarral szemben padon mit latok? Egy 70 eves forma pasi oromkodik egymagaban a rovidnaciszarabol kikandikalo csunyajaval... Kedvem lett volna rugni rajta egyet mikozben lekopom, de aztan elhagytam a helyet (kozben am tekertem is veszettul). Latom am, hogy kisgyerekek, es sok lany, no, holgy setal bicajozik meg arrafele...Gondoltam egyet es felhivtam a rendorseget. Gyorsak voltak, (bezzeg otthon...) 3 perc sem telt bele a rendorauto megerkezett csakhogy addigra rovidnaci vendiszno baratunk elhordta az irhajat a biciglijevel. Idosek, szemtelenek, es mind velem...Miert?  Nos ezek utan kerdem en...a hiba biztos hogy nem az en keszulekemben van????



Utoljára változtatva 08-12-2007 @ 02:16 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 08-11-2007 @ 01:28 am)

Comment: A hiba nem a te készülékedben van, hiszen te nyitott vagy. Egyszerűen csak peched van. Édesanyám is idősekkel dolgozott valamikor és volt egy bácsi, aki rendszeresen létrára mászatta (ablakmosás, befőtt levétel stb...), amikor szoknyában volt. A demencia nem egyszerű, furcsa helyzeteket produkálhat. A perverzitás pedig nem kor függő. Kitartást kivánok és egy puszit küldök (hátha segít)!


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 08-11-2007 @ 08:37 am)

Comment: Csilikém! Az a furcsa, hogy először szemesülsz ezekkel a dolgokkal. Szegény idős pasik így akarják a fiatalság látszatát kelteni önmagukban. Betegség -e ez vagy természetes vágy a hiány után? Hm.. nem is tudom. Bonyolult a dolog. A mutugatósság persze betegség, meg biztos, hogy a 90 éves apó is beteg, de vannak akik nem akarják tudomásul venni, hogy eljárt felettük az idő és vágynak valami "jóra".Szóval roppant bonyolult. Vigyázz magadra! Ölellek: Erika


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 08-11-2007 @ 03:16 pm)

Comment: A Tövismadarak c. könyvben (amiből a híres filmsorozat készült) hangzik el az idős Mary Carson szájából: "Ez a gonosz Isten csak a testünket öregíti meg, a lelkünket nem...." , miután keserűen csalódik Ralph atya visszautasítása miatt. Lehet, hogy így van ez a valóságban is. Az idősebbek tudnák ezt megerősíteni, vagy megcáfolni, de hiszem, hogy a korral nem múlnak el a vágyak, semmiképpen sem az ösztönök, amik amúgy az aggkori elbutulással egyre inkább előtérbe kerülnek a gátlásokkal szemben. Én is gyakran járok nyugdíjas otthonba, mert a nagyim ott van, és látom, hogy még idős korukra is a pajzánságokon jár az eszük... :-))) Fura dolog ez, mert az ember azt tartaná normálisnak, hogy a termékeny időszak elmúltával az ember érdeklődése más irányba fordul, és a hormonszint csökkenésével a szexuális étvágy is csökken, de sokaknál ez nem így van. Én is mindig meglepődö dolgokon, mert az életben szinte semmi nem úgy van, ahogyan azt várnánk....


Hozzászóló: Csilike
(Ideje: 08-12-2007 @ 12:29 am)

Comment: parakalo. Itt is udv neked, igazan orulok, hogy minden bejegyzesemnel a te neved latom elsokent:) Nem egyszeru dolog idosekkel dolgozni, de probalom a derus oldalarol szemlelni a dolgokat. Imadom oket, es elfogadom oket olyannak amilyenek. Tobbet sajnos nem tehetek, igyekszem oket a tudasom szerint a legjobban ellatni, kiszolgalni ha kell, a kellemetlensegeket meg vagy elfelejtem, vagy leirom ide ni a blogba. Koszonom hogy olvatsal. Es a puszit is:)


Hozzászóló: Csilike
(Ideje: 08-12-2007 @ 12:32 am)

Comment: Eroica:D Nem eloszor szembesulok ezzel, inkabb eloszor irom le blogban:)Es igen, ertem az idoskori viselkedesformak mindegyiket, meg akkor is ha nemely formajat nehez elfogadni, elviselni:) Engem kifejezetten mulattatott meg ha az adott pillanatban zavarba is ejtett a dolog:) KOszonom a figyelmed, orulok neki.


Hozzászóló: Csilike
(Ideje: 08-12-2007 @ 12:37 am)

Comment: Audrey nagy igazsagot irtal. Az eletben semmi nem ugy tortenik ahogyan azt varnank. De az is igaz, hogy az emberek tobbsege ugy kepzeli, hogy az ido elorehaladtaval az ember szexualis vagyai lecsokkennnek. Millio meg egy peldat tudok ra, hogy ez nem igy van. Sot, tapasztalatom, hogy aki "kujon" volt fenykoraban, az az marad idoskorara is:) (Ven kecske is megnyalja a sot...vagy inkabb csak nyalna, ahogyan az az en esetemben is tortent). Mulattatonak szantam a blogot, mert en utolag jot derultem az egeszen, remelem azert ez is kierzodott a blogombol:) A mutisbacsi meg...hat sajnalom, hogy nem tapostam meg a csunyajat, de itt kulfoldiaban az onbiraskodast szigorubban buntetik, mint a magamutogatast. (No comment.) Olellek Audrey: Csilla


Hozzászóló: wanderer75
(Ideje: 08-13-2007 @ 12:41 pm)

Comment: Csak csodálni tudom a bátorságodat, hogy ilyen helyen dolgozol!! Már csak azért is, mivel engem is nagyon kedvelnek az öreg bácsik, (sajna jobban, mint a fiatalok), már volt aki randira is hívott:)) Más: az utóbbi időben kezdtem olvasgatni a kortárs magyar írókat, nem sok sikerrel. (Volt olyan könyv, amit pár lap után letettem örökre.) És most már látom mi hiányzott nagyon belülök: egy kis egészséges önirónia!!! Nagyon szeretem, ahogy írsz! És kitartást kívánok! Puszi, Virág


Hozzászóló: Emericus
(Ideje: 08-13-2007 @ 10:11 pm)

Comment: Szia Csilla! Örülök, hogy dolgozol, örülök, hogy a humorod is a régi. Hál'istennek, még feleannyi vagyok, mint a "lovagod", így bizonnyal meg sem érthetem, mit miért csinál az öreg, de úgy sejtem, a férfiak akkortól válnak ilyenné, amikor már nincs számukra tétje a dolognak. Nagyon jó az írásod! Puszi: Imre.


Hozzászóló: Csilike
(Ideje: 08-13-2007 @ 11:48 pm)

Comment: Virag! KOszonom a figyelmed, jol esik. Nem kell aggodni ertem, jooo nagy lany vagyok es megvedem am magam:D Onironia? Azt kell irjam, onironia nelkul meg magam szamara is elviselhetetlen lennek:D Orulok hogy tetszett a blogom, millio oleles: Csilla


Hozzászóló: Csilike
(Ideje: 08-13-2007 @ 11:51 pm)

Comment: Imre! Nagyon orulok, hogy itt jartal nalam. ((legalabb itt ha mashol mar nem hallok rolad...) Az idos ferfiak viselkedeserol pedig...kiszamithatatlanok mint a fefiak altalaban. Nocsak, meg a vegen kiderul, hogy nem a kor teszi:D Ismerek en gatlastalan fiatl ferfiakat is. Csak maximum feleannyira sem szimpatikusak a viselkedesukkel mint egy telapoarcu idos bacsi:) Millio puszi neked Emericus.


Hozzászóló: blue
(Ideje: 08-19-2007 @ 01:38 pm)

Comment: Sajnos az idősek is lehetnek rosszindulatúak, hiába papolnak a jóságukról. ölellek: gaby


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds