[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 136
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 136


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Felelőtlenségem teljes tudatában
Ideje:: 08-19-2007 @ 11:18 pm

Én, kérem, nem tudom, hogyan lett négy gyerekem!
Csak úgy lett.
Még olyan fiatal voltam! Nem gondoltam bele, hogy a Föld lakossága évente 77 millióval növekszik. Ez azt jelenti, hogy 65 év múlva megháromszorozódik a Föld népessége.
Te jó ég! Mit fognak enni a gyerekeim öreg korukban?
Én erre egyáltalán nem gondoltam, kérem!
Én semmire nem gondoltam!
Én csak gyereket akartam, mert a kisbabák olyan aranyosak.
Dehát olyan fiatal voltam!
Honnan tudhattam volna, hogy egyszer majd megnőnek, azok a cuki pofák, és felfalnak mindent a hűtőből, és csak a rosszra emlékeznek a gyerekkorukból?
Én erről nem tudtam semmit.
Én csak azt tudtam, hogy szeretni jó dolog, és ha már elég nagy vagyok, hogy szerethessek, meg gyereket is csináljak egyszerre, akkor miért is ne csinálnék gyereket.?
Dehogyis gondoltam én arra, hogy hol fogunk lakni, meg hogy miből lesz cipő a lábára!
Én kérem, még sosem láttam gyereket cipő nélkül, úgyhogy meg sem fordult a fejemben, hogy a gyereknek ne lenne cipő a lábán.
És persze, arra sem gondoltam, hogy lakni valahol, az nem olyan egyszerű, de sosem volt semmi egyszerű, úgyhogy emiatt egyáltalán nem izgattam magam. Most mondják meg! Nem mindegy, hogy mi az, ami nem egyszerű?
Szóval, én gyereket akartam!
Belátom, roppant felelőtlen voltam. És önző is, persze.
Csak arra gondoltam, hogy milyen jó is lesz, ha végre lesz egy saját kisbabám!
Nem olyan, amit a karácsonyfa alá tettek anyuék, hanem egy igazi. Aki, nagy buborékokat fúj a nyálából, és néha tündérien gügyög, és elmélyülten csodálja a világot...
Bevallom, az eszembe sem jutott, hogy büdös lesz, és éjszakánként sírni fog, és megszakad a szívem, ha nem tudok rajta segíteni.
És mert az első olyan kis helyes volt, akartam még egyet!
Én kérem, úgy éreztem, hogy egy gyerek maga a csoda, és ki ne akarna csodát teremteni, ha már egyszer képes rá?
Én, kérem, igazi csodateremtőnek éreztem magam!
Csak néztem azt az apró teremtést a karjaim között, és arra gondoltam, hogy ilyen tökéleteset én még sohasem láttam.
Dehogyis gondoltam én arra, hogy ha majd felnő, mi lesz velem.
Én kérem, azt hittem, hogy mindenemet odaadnám azért a pillanatért, amiért a karomban tarthatom.
Úgyhogy akartam még egy gyereket.
Belátom, roppant felelőtlen voltam!
Nem gondoltam a jövőre.
Sem az övére, sem az enyémre.
Nem gondoltam arra, hogy ha el akar menni bulizni, arra honnan lesz pénzünk, sem arra, hogy ha felnő, mihez kezdek majd az életemmel.
Én kérem csak a pillanatnak éltem.
És aztán lett még két gyerekem, mert az élet, az kiszámíthatatlan, és én magam csodálkoztam a legjobban, mikor megszületett a harmadik, hogy háromgyerekes anya lettem.
Komolyan mondom, nem értettem, hogy történhetett, hogy pont én, aki a pillanatnak él, már három gyerekért tartozik felelőséggel.
Akkor még át sem villant az agyamon, hogy lesz még egy negyedik is, és évekig csak azon töröm majd a fejemet, hogy elég édes-e az almapüré. és hogy időben észreveszem-e, ha cserélni kell alattuk a pelenkát.
De az a negyedik gyerek csak úgy becsúszott! Fogalmam sincs hogy történt, de egyszercsak közölte az orvos, hogy "Gratulálok asszonyom, ön terhes!":
Én meg arra gondoltam, hogy akkor most rögtön összedől a világ.
De a világ érdekes módon egyáltalán nem dőlt össze, és akkor az jutott eszembe, hogy nincs mit tenni, ez a kölyök meg akar születni, és ebbe nekem nem sok beleszólásom van.
Elvégre ő egy másik ember! Ő nem én vagyok! Csak egy sejt az enyém belőle, az meg semmi egy embert nézve...
Szóval: most itt állok, felelelőtlenségem teljes tudatában, és azon gondolkodom, vajon mit csinálnék másképp.
Hiszen, ha nem lenne ez a négy büdös kölök, akkor most nem kellene úgy éreznem, hogy része vagyok a túlnépesedésnek.
Akkor nem kellene arra gondolnom, hogy nemcsak magamért tartozom felelősséggel, hanem értük is, és akkor nyugodtan tehetném, amit a szívem diktál.
Ha nem lennének, akkor talán én is sikeres ember lennék, akit a társadalom megbescsül, mert sok pénzt keres, és öntudatos, és magabiztos, meg ilyen lükeségek.
De itt vannak, és olyn szépek a fényképeken, és ha nézem a lányokat, ahogy siklanak a jégen, hát belesajdul a gyönyörűségbe mindenem.
És mióta Nagyonokos lefogyott, már rá sem merek nézni, mert egyszerűen képtelen vagyok felfogni, hogy pont én lehetek ennek a ragyogó szépségű lánynak az anyukája.
És ha Ádám megdicséri az ebédet, akkor is csak annyi jut az eszembe, hogy mégiscsak szép az élet, mert igazán könnyű jó anyának lenni: csak finomat kell főzni, és kész.
De mindez persze, nem számít.
Mert a világ túlnépesedik, és gyereket nevelni tényleg nagy felelősség...
Ha tudtam volna, hogy milyen nagy, biztosan nem is mertem volna egyre sem vállalkozni.



Utoljára változtatva 08-19-2007 @ 11:27 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 08-19-2007 @ 11:38 pm)

Comment: Biztosan igazad van valahol, DE! Én úgy érzem, szerencsés vagyok, azért, mert ÉN döntöm el, hogy mikor akarok gyereket, és hogy mennyit akarok. Valakinek becsúszik, amikor éppen nem is akarja, és aztán kénytelen ahhoz a kis balesethez igazítani az egész életét. Persze utólag soha senki nem bánja meg.... Mégis. Én nem szeretem, ha mások döntenek helyettem. Nem szeretem, ha a sors írja meg nekem, mit mikor kell tennem. A véletleneknek nem szeretek helyet adni az életemben. Hát nem jobb így, hogy megtervezhetem az életem?


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 08-19-2007 @ 11:41 pm)

Comment: Valami hasonlót éreztem, és Te leirtad. Igen. Nekem sem jutott eszembe más,...csak az, hogy ők az enyémek,...szépek, okosak,...és imádom őket. Ma már az unokáim mondják mami,....csoda egy világ....


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 08-19-2007 @ 11:45 pm)

Comment: Nem véletlen, akartam őket.


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 08-20-2007 @ 05:28 am)

Comment: Ebben a kérdésben a szívnek kell dönteni, nem az észnek. Szerintem.


Hozzászóló: veva
(Ideje: 08-20-2007 @ 07:50 am)

Comment: Ez nem felelőtlenség volt, és gyönyörűek a gyerekeid! :)


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 08-20-2007 @ 08:00 am)

Comment: Szemi! Imádlak! És igazad van! Akinek gyermeke van, csak az lehet igazán boldog, csak nem tudja mi az érzés. Mert akinek nem volt soha fürdőszobája, nem tudja, hogy milyen érzés beleülni a habos kádba, bár igaz,hogy takartani is kell a fürdőkádakat.Sajnálom azokat, akiknek sajnos nem adatott meg.Nem tehetnek róla.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 08-20-2007 @ 08:44 am)

Comment: Audrey! úgy fel tudsz bosszantani, hogy az nem igaz... azért is nem szóltam hozzá a blogjaidhoz, hogy ne téged támadjalak... úgyhogy csak idézném, amit nagyapámtól tanultam: ember tervez, isten végez.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 08-20-2007 @ 08:53 am)

Comment: Ágnes:) biztosan a mamitól tanulták látni a csodát az unokáid, mert csak azt lehet tovább adni, ami bennünk van. / Bogika:) na, persze! szívünk szerint dönteni- talán majdnem mindenben. / Vevocska! köszönöm, hogy szeretgetsz:) / Eroica:) hja! én is imádlak! :)))


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 08-20-2007 @ 09:03 am)

Comment: Kedves Ágika! Hihetetlenül édes ez az írásod... annyira különleges érzéseket hoz elő az emberből, annyira élőek, igazak a mondataid...Nagyon tetszett az életed...


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 08-20-2007 @ 09:54 am)

Comment: Ne hidd, hogy elfogult vagy, szemi, én is csak gyönyörködni tudok a gyerekeidben, pedig csak fényképről ismerem őket, kivéve Fannit. De ha kevésbé lennének szépek, vagy okosak, vagy egészségesek, nem ezen múlik, leírtad a szót, egy gyerek, egy új élet maga a csoda. Gondoskodni valaki másról, odaadni magunkat neki egészen, attól csak több lehet az ember, tudom, pedig nincs sajátom. (De minimum hármat szeretnék. :)))


Hozzászóló: blue
(Ideje: 08-20-2007 @ 08:52 pm)

Comment: Aki gyermeket nevel az tudja milyen anyának lenni, néha könnyű, néha nehéz, de minket is felneltek ugyanúgy, tehát a legszebb, a leggyönyörűbb hivatás a világon. Szerintem fiatalon is el lehet dönteni, hogy mikor akar az a nő gyereket vagy tévedek?


Hozzászóló: zsoloo
(Ideje: 08-21-2007 @ 12:01 am)

Comment: Érdekes, nem szoktam ilyet tenni, de a felelőtlenség kérdésében egyetértést kell, hogy tanúsítsak és nem pusztán azért, mert nekem is négy sikerült. Igaz, visszafelé (a gyermekek részéről apavállalásban) nem jön ki a pontos végeredmény, de hát ez egy másik történet. A tervezésbe törvényszerűen hiba csúszik és ez valahol így jó. Az élet nem csak az, amit én szeretnék, hanem ami több-kevesebb ráhatásommal megtörténik velem


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 08-21-2007 @ 07:27 am)

Comment: Miki:) hihetetlenül édesnek lenni jó:))) -köszönöm! / Fatám:) ugye milyen szépek a képeken? :))) és ne feledd: az egyik lurkódnak én akarok lenni a keresztanyja! /Gabi:) nem tudom, hogy fiatalon mit lehet akarni és mit nem, csak azt tudom, hogy az idő mindent átír... / Zsolooo :) hmmm... és megint csak hmmmm...


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 08-21-2007 @ 09:15 am)

Comment: Kedves Ágika! Az idő szinte napok alatt képes mindent átírni - ezt már én is tapasztaltam...ezért nincsen olyan , hogy soha, és hogy örökre - ezek az állandóságot jelentő kifejezések az Idő tollának csak apró frede vonalak, és már át is van húzva örök érvényességük...majd Ő kacagva tovább szalad, és Mi meg már ott is állunk egy átírt élettel...


Hozzászóló: wanderer75
(Ideje: 08-21-2007 @ 01:48 pm)

Comment: De drága Szemi, a világ nem népesedik túl. Én úgy hallottam még 2-3-szor ennyi ember is elférne ezen a bolyón! Írásod annyira szép és megható a gyerekeidről, hogy csak irigykedni tudok:))


Hozzászóló: hori
(Ideje: 08-22-2007 @ 09:53 am)

Comment: A legjobb Anyának lenni (na és Apának :) ). Jól döntöttél! És ha a feleség tud főzni, az hab a tortán! :)


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 08-22-2007 @ 01:22 pm)

Comment: Volt (illetve van is) egy barátom, akivel sok vizitúrán vettünk részt. A sötét téli hónapokban kitaláltam, hogy hova és mikor menjünk (mennyit) és ő mindig felsorolt egy tucat érvet, hogy miért lehetetlen. (Napi kilóméterek, időjárás, sátorhely, kaja, stb.) Aztán valahogy mindig legyűrtük és életem legszebb élményeit szedtem akkoriban össze... Ennyit az ellenérvekről. :)


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 08-22-2007 @ 02:16 pm)

Comment: Szemilllllllla! A szó nemes értelmében,...szeretlek.


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 08-23-2007 @ 10:20 am)

Comment: Ha te így szoktál felelőtlen lenni, akkor hajrá, ezt csak pártolni lehet!:))))))))))))))))) Puszi: Andi


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 08-23-2007 @ 07:26 pm)

Comment: Szívemből szóltál drága Szemilla...17 voltam, mikor megszületett, albérlet volt, és a két bőrönd amivel összekerültünk a férjemmel. Az esküvő utáni első hónapban mikor kiderült, hogy még nem vagyok terhes, megrémültünk...Bizony, mert az első amire közös életünkben vágytunk az a gyermek volt..:)))) Ma másképp gondolkodnak az emberek, de nem tudják mekkora csoda az amit vesztenek...:)))))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 08-23-2007 @ 07:49 pm)

Comment: Anna:) most, hogy mondod: nekem is evidencia volt - mellesleg mi négy gyerekkel is még albérletben éltünk, és sokszor azt gondolom, ha nincsennek a gyerekek, ma is albérletben élnék -talán egyedül... de vannak, és tudtuk, hogy fel kell nőni a helyzethez, hát felül múltuk önmagunkat :))) -mint mindenki, aki karjába veheti a gyermekét.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.49 Seconds