[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 146
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 147

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Villámfogócska
Ideje:: 08-24-2007 @ 10:22 am

Sosem láttam még ilyet, mint amit tegnap.
A vihar előhírnöke, az erős szél megérkezett, bemenekítettem a növényeket a terasz korlátjáról. Aztán az eső is megindult, kopogni kezdett a terasz műpadló borításán. Becsuktam az ajtót, és mentem volna lefeküdni. Tíz óra tájban járt az idő.
És akkor jött az első villám. Felkaptam a fejem, visszafordultam és a teraszajtóhoz nyomtam az orromat.
- Villámlik! – lelkendeztem.
Mint a gyerek, aki meg akarja lesni a Jézuskát és szemével a kulcslyukra tapad, úgy tapadtam én is orrommal az üvegajtóra. De nem volt az igazi, a félig fedett terasz sokat elvett az kilátásból, az ablak előtti szobanövények szintén. Feladva a leselkedést lefeküdtem a párom mellé, de természetesen továbbra is az ablak felé fordulva. Ekkor egy akkora villám hasította szét az eget, hogy az égbolt teljesen kivilágosodott, és fülsértő mennydörgés követte.
- Ez pont fölöttünk van - nyugtázta párom.
Ő percek alatt elaludt, én azonban nem bírtam tovább, felkeltem, és egy fürdőköpenyt magamra borítva halkan kinyitottam az erkélyajtót és kisurrantam. Sosem láttam még ilyet, mint akkor. Mintha elszabadultak volna Zeusz isten pajkos villám-kölykei és fogócskát játszottak volna városunk fölött. Eddig mindig egy-egy villámmal megelégedett a vihar, csak hogy megmutassa erejét. Most nem. Valamint az is kiderült, hogy nem csak a klasszikus, függőleges fajtája létezik, hanem néha át-átszaladt egy villám vagy „villámköteg” az égen horizontálisan is. De csak úgy futólag, sietve, ahogy a gyalogos teszi a zebra nélküli úttesten. Annyiféle hasonlat és metafora jutott eszembe rájuk. Ritkán megjelent egy-egy termetesebb, hatalmas fény-lény is, elneveztem Amazonasnak. Ugyanis felvillant, majd úgy szerteágazott, mint az Amazonas a mellékfolyóival. Mint ahogyan a tűzijáték petárdái robbannak szét. Előfordult, hogy egymást kergették át az égbolton, keletről észak felé. Megjelent az egyik, aztán előtte egy a másik- aztán a harmadik és a negyedik… egy vonalban…egymást gerjesztették. Fogócskáztak. Az égbolt úgy villogott, mint egy lelassult a stroboszkóp. Percenként, félpercenként egy. Függőlegesen, vízszintesen. Keresztül-kasul hasították az eget, felbukkantak, majd újra eltűntek, néha várattak magukra, de aztán annál nagyobb csapatban jelentek meg és gyújtottak szinte nappali világosságot.
Megbűvölve - mint később vettem észre: tátott szájjal – álltam odakinn, és csak azért nem hajoltam ki a korláton, mert az eső azért szorgalmasan esett és pedig frissen elkészült frizurával azért talán mégse… Egyszer már majdnem visszatértem a nappaliba, amikor északkeleten egy olyan villámcsapat szelte át az égboltot, hogy ismét csak maradásra bírt…
Fel-felujjongtam. Mint kisgyerek a tűzijátéknál.
- Azta! – jelentettem ki. - Villámparádé!
Párom nyöszörgő, álomittas hangon kérdezte:
- Hol vagy?
- Idekinn…

És még maradtam is jó ideig. Jó néhány „azta!” és „nem semmi!” és „húúú!” után , amikor már csak messze, a város keleti részében lehetett látni fényeket felvillanni, végül visszatérem a szobába. Ilyen élményt kár lett volna kihagyni. Valaki megkérdezte, miért nem fényképeztem. Elvette volna az egész varázsát. A villámok felbukkannak, majd eltűnnek, gyorsak, mint ahogy a szólás is tartja. Ha végig a fényképező lencséje mögött izzadok, hogy mikor tudok elkapni egyet, talán a felét se látom. Nem tudtam volna így élvezni.
És még ha csináltam is volna képet… néha előkotrom a Képek mappából, megnézem, de az már nem ugyanaz. Így viszont örökre megmarad itt benn, és nem tudom, nem akarom másként visszaadni, mint így, írásban. A látványt pedig a fantáziátokra bízom.



Utoljára változtatva 08-24-2007 @ 02:25 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 08-24-2007 @ 10:40 am)

Comment: Asszem én voltam a bűnös.... :-(( Kellett nekem a tegnapi blogomban természeti katasztrófák után áhítozni. Tőlünk indult ki a vihar, közvetlenül a fülem mellett volt az "epicentruma" az egyik mennydörgésnek, akkorát csattant, majd megsüketültem. Utána pedig elment a tévé (a parabolák már csak ilyenek, egy csepp esőtől vége), aztán pedig teljes sötétség borult az utcára. Elment az áram is. A nap további részében egy szál gyertyával közlekedtem a lakásban, és mérges voltam, hogy nem tudok internetezni sem. Kimentem a teraszra, és a macskák társaságában bámultam a villámokat... Izgalmas este volt! :-))))


Hozzászóló: 102
(Ideje: 08-24-2007 @ 10:50 am)

Comment: "A látványt pedig a fantáziátokra bízom." ...rendben... ;-)))


Hozzászóló: blue
(Ideje: 08-24-2007 @ 02:32 pm)

Comment: De jó lehetett. Most irigy kutya vagyok, mert itt nem esett és még villám sem volt, pedig olyan szépek, főleg a tenger felett.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds