[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 278
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 278


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Ó ha rózsabimbó lehetnék...
Ideje:: 09-03-2007 @ 03:45 pm


" Ó ha rózsabimbó lehetnék,
rám szállnának szépen a lepkék,
kicsi szívem értük dobognaa,
nem lennék ilyen nagy otrombaa..."


Süsü, a szellemifogytékos arcberendezésű, szerencsétlen sorsú, fajtársai által kitaszított, nyomorult egyfejű, egyszerű vágyait vetítve elénk megfogalmazta korunk egyik legnépszerűbb problémáját, a diszkriminációt.
Miután nagy és otromba, a csinos, könnyű, színes, válogatós lepkék nem akarnak rászállni. Bezzeg, ha rózsabimbó lehetne, egyből megoldódna minden gondja, és a lepkék is szeretnék őt úgy, ahogyan ő szereti őket.
Felmerül továbbá a külsőségek fontosságának problémaköre is, bár Süsü még nem gondolt plasztikai műtétre, de átvitt értelemben akár ... bár meglehetősen komoly operációt igényelne egy sárkány bimbóvá változtatása sebészeti úton...
Tudta-e vajon Csukás István és Takács Vera, hogy milyen komoly társadalmi problémát feszegetnek?
Tudták-e, hogy a kancsal és önbizalomhiányos Süsü gondja hány gyereknek és felnőttnek a gondjait foglalja magába?
Tudták-e, hogy ha pszichológusok és szociológusok analizálnák a zacskó tej egyszerűségű, szerethetően szellemileg visszamaradt Süsü gondolatait, akkor egy keményen lelkibeteg, ugyanakkor szerencsére olyannyira ostoba lény "agyába" kukkantanának, aki tudja ugyan, hogy mennyire nyomorult, hisz számtalanszor kifejti hibáit, és vágyait ezen hibák rendezésére vonatkozóan, mégis állandóan jókedvű, mert azt is tudja, hogy bármennyire is ronda, kiközösített, a családja által eltaszított pária, ezen nem tud változtatni, úgyhogy inkább folyton röhög, vadkörtét eszik, és dalolászik... Tehát bölcs...
Tudták-e, hogy egyszer valaki erre rájön...?
Lehet, hogy nem kellene hülyeségeken gondolkodnom...


Utoljára változtatva 09-03-2007 @ 03:47 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: piroman
(Ideje: 09-03-2007 @ 03:57 pm)

Comment: Ne gondolkozz olyan sokat, királylány! Egyél inkább vadkörtét! :)


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 09-03-2007 @ 04:00 pm)

Comment: Azért van ám valami ebben a dologban - alakulunk, mert ugyan a zacskós tejhez még nem születnek zacskós tehenek - de viszont az újabban született gyerekek egy része zacskós : ))))))))))


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-03-2007 @ 04:12 pm)

Comment: Oké, Piro, nem értékeled magvas eszmefuttatásomat... nem tudom, hogy élem túl ezt a csalódást... :-))


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-03-2007 @ 04:13 pm)

Comment: Miki! Te is bölcs vagy! :-DDD


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-03-2007 @ 04:40 pm)

Comment: Volt valami ilyesmiről szó valahol,valamikor,valakik részéről,hogy a micimackót be kellene tíltani,merthogy: "Nem lehet olyan példát állítani a gyerekek elé mint malacka,aki nyilvánvalóan szellemi fogyatékos..!"


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-03-2007 @ 04:43 pm)

Comment: A baj szerintem az, hogy kicsi gyermek (3 éves) lelket adtak, egy nagy, döhej sárkánynak, aki már nem kölyöksárkány, sőt, ugye nem sokkal később meg is nősült... És lett kissárkány...


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-03-2007 @ 04:51 pm)

Comment: Hát igen,ez a baj...Ezt nem lett volna szabad szerintem sem..! Én meg ezen nőttem fel,és szerintem süsü miatt lettem ilyen elferdült... Átkozom is minden nap!


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-03-2007 @ 04:54 pm)

Comment: Ugyanezt érzem én is. Hogy engem gyerekkoromban károsított a média. Azóta vannak rémálmaim, és ezért nem tudom elfogadni magamat... Süsü tehet mindenről!


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-03-2007 @ 05:06 pm)

Comment: Az az átok süsü! Az maga a sár..ööö.. sátán! Megkeserítette az életemet,és csak isten tudja hány embert tett még tönkre..! LE SÜSÜVEL!!!


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-03-2007 @ 05:08 pm)

Comment: Monnyon le! Mellesleg a testvérem is olvasta értekezésemet eme galáddal kapcsolatosan, és azt mondta, hogy tulajdonképpen Süsü egy szőke nő.


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-03-2007 @ 05:19 pm)

Comment: Mer má űtet is megbolondította! Én azt mondom vigyázzatok,nagyon vigyázatok!!! Segíts a testvérednek még időben,mert nagy baj lesz..! Így szokott kezdődni..!


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 09-03-2007 @ 05:22 pm)

Comment: Hát igen - és a helyzet azóta sokat romlott! Amióta divatbajöttek a vegyes házasságok, már újabban szamárnak, és sárkánynak is lehet közös gyermeke, nem is egy - ( Shrek )


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-03-2007 @ 05:26 pm)

Comment: Most őszintén! Nem dönt romlásba bennünket ez a sok perverz, horror mese? Gondoljunk csak a Piroskára, vagy a Jancsi és Juliskára, és itt még csak a horror játsza a főszerepet, egy kis farkas általi halál, némi hasfelmetszés, vagy Jancsi megsütögetése a vasorrú által! De a Shreknél már kőkeményen megy a szex!


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 09-03-2007 @ 05:32 pm)

Comment: Tényleg - lehet, hogy a Shrek valójában egy felvilágosító film???? : )))))))


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-03-2007 @ 05:32 pm)

Comment: Ezt most mér moooontad mickey? Mér mooontad,mér mooontad?! Most minden felszakadt bennem..(:


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-03-2007 @ 05:36 pm)

Comment: Nem mondom, a mai mesék sem sokkal jobbak, tekintve, hogy beszélnek az autók, meg a vonatok, aztán ha a kiscsákó egyszer tényleg beszélgetni akar egy mozdonnyal, belehal a csalódottságba.


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-03-2007 @ 05:44 pm)

Comment: ..De az is lehet,hogy a mozdony visszaszól...Nekem pl.a szekrényen a nagyobbik váza,18 pontban adott életvezetési tanácsokat!


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-03-2007 @ 06:42 pm)

Comment: Ajjaj Kepe, doki látott? Mert még az, hogy a kocsik beszélnek, egy dolog, de hogy a vázák...??? :-D


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 09-03-2007 @ 06:50 pm)

Comment: Kedves Angeli! Az alkotók tudták, hogy mit csinálnak, abban biztos lehetsz . A kis csákó pedig nyugodtan beszélhet mozdonynyelven vagy bármilyenen, mert ezzel is fejlődik a beszédkészsége, a fantáziája és még nem tudom fel sem sorolni, mennnyi készsége, képessége. Csak nee legyen giccs, és ne legyen vad, negatív, agresszióra késztető stb. a film, a mese, a vers, a bábjáték vagy bármiféle műalkotás. Mert a gyermek mindenevő. Azt tanulja, azt nézi, amihez hozzájuttatjuk őt.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-03-2007 @ 07:12 pm)

Comment: Kedves Eroica! Ugye nem vetted komolyan az irományomat? Kérlek hidd el, hogy tisztában vagyok a mese hatásával, ez csak egy egyéb gondolat volt... Nem féltem jövendő gyermekemet Süsütől, de azért ismerd be, így is lehet nézni, meg úgy is...


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 09-03-2007 @ 08:00 pm)

Comment: Lehet, persze, persze! Csak ráértem kivételesen, és megszólalt bennem a régi óvó néni(+a gyerekvers Síró)


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 09-03-2007 @ 08:12 pm)

Comment: Kedves Angeli néni! 24! A második kedvenc sorozatom pedig a Süsü. A harmadik pedig a Dallas. És mégis teljesen normális vagyok. A besenyőpistabácsi is megmondta. Csókolom. pandacsöki BOBorján :)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-03-2007 @ 08:25 pm)

Comment: Örülök Eroica, hogy ezt tisztáztuk, féltem, hogy félreértesz...:-)))


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-03-2007 @ 08:26 pm)

Comment: Kedves Bob! Döbbenet, hogy milyen hasonló az ízlésünk! :-DDDDD Ezért vagyunk ilyen nóóóóóóóórmálisak.


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 09-03-2007 @ 08:48 pm)

Comment: És ugye , szeretitek a kakaóscsigát??? : )))))))))


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-03-2007 @ 08:50 pm)

Comment: Ugyan már..,orvos.?!(itt legyintettem is) Semmit nem tudott a vázához képest! Semmit! Ezt meg is mondtam neki. De el is szégyelte magát.!


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 09-03-2007 @ 09:15 pm)

Comment: Na, ezért jó, hogy egy versem sem fut be! Mert mit látnának vajon bennem?!... Atyaég!


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-03-2007 @ 09:24 pm)

Comment: Én nem nagyon szeretem, sokkal inkább a lekváros buktát... bár a kakaós csiga sem olyan rossz...


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-03-2007 @ 09:25 pm)

Comment: Kepe, most hangosan, nagyon hangosan röhögök...:-DDDD Én csak vicceltem a dokival, tudtam, hogy a Váza sokkal okosabb...


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-03-2007 @ 09:27 pm)

Comment: Zolikám! Ha akarod elemzem valamelyik versedet egy másik aspektusból, és akkor meglátjuk, hogy mit látunk mi... mind, én, és én... és én. :-D


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-03-2007 @ 09:44 pm)

Comment: Én meg már azt gondoltam,hogy komolyan gondolod ezt a képtelenséget. Már majdnem csalódtam benned! Viszont most így mégis belegondoltam,hogy lehetnek akár ilyen emberek is...Hát..,az ember esze megáll..!


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-03-2007 @ 09:55 pm)

Comment: Most ugye arra gondolsz, hogy olyanok, akik tisztán látnak...:-) Nemde?


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-03-2007 @ 10:22 pm)

Comment: Akik tisztán látnak,azok látják,hallják,érzik,amikor egy váza,egy papucs,vagy éppen egy gumikesztyű közeledni próbál feléjük kedvesen. Tudják,hogy azok szoros érzelmi kontaktust szeretnének kialakítani,hogy bölcs tanácsaikkal megmutassák az utat. Aztán lehetnek olyan őrültek,akik orvosokat emlegetnek ilyenkor. Na,ezt nem értem én! Ez az,ami számomra elképesztő egy mentalitás! Elképesztő,egyben félelmetes is a gondolat,hogy ilyen őrültek szabadon mozoghatnak!


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 09-03-2007 @ 11:22 pm)

Comment: Én irtózom attól, ha egy gumikesztyű túl kedvesen közelít hozzám , valahogy rossz előérzetem támad : )))))))))))))


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-04-2007 @ 09:42 am)

Comment: Szerintem én tisztán látok Kepe. Tisztán látom, hogy Te is tisztán látsz... Ez a mese lényege is. Ha tisztán látod az összefüggéseket, akkor totál ijesztő a műfaj...:-D


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-04-2007 @ 09:43 am)

Comment: Mikikém! Nekem a gumikesztyűről a takarítás jut az eszembe, de a férfiaknak gondolom más. Én inkább takarítok...:-)


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-04-2007 @ 12:18 pm)

Comment: Jól látod,mi tisztán látunk ! Aki pedig nem látja azt,amit mi látunk,annak hiába is a felkiáltás,hogy hoppárézimi..!!! Nem látja,hogy a fő manipulátor süsü,meg a micimackó! Nagy veszélyben van az ország,és a világ!


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-04-2007 @ 01:29 pm)

Comment: Hát bizony! Nem akármilyen világban élünk! Bár manapság már óvják a gyerekeket mindenféle pokémonokkal, meg szárnyas fejvadászokkal... Legalább Süsü nem teszi őket lelkibeteggé...


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds