[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 284
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 284


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Retro
Ideje:: 09-04-2007 @ 12:47 pm


Az igazi hősök mi vagyunk…
Most olvastam egy összefoglalót arról, hogy miért is vagyunk mi, 1980 előtt születettek igazi hősök… Azt írja a bölcs gondolkodó, hogy azért, mert egyáltalán túléltük…

És mennyire igaz. Antibakteriális szappanról nem hallottunk, volt helyett Vörös és fekete (Stendhal után szabadon), Amo (a zöldalmás volt a király), meg a puccos Lux.
De ha lett volna sem mostunk volna öt percenként kezet, mert mi arra nem értünk rá.
Rengeteg dolgunk volt, sosem unatkoztunk. Vagy a lakótelep előtt lekaszált fűből építettünk várat, hogy aztán suhinkázhassunk a botok végére nyomkodott sárdarabbal, vagy közelharcban tömtük tele a másik ruháját, esetleg a haját bogánccsal, amit mi szúrókának hívtunk.
Ezért senki nem kapott fenyítést.
Bújócskáztunk, fociztunk, pincehunyóztunk, bicskáztunk, és kártyáztunk, úgy vertük a blattot, mint a nagyok. (A bicskázás miatt volt balhé otthon, de ez érthető is.) Tele voltunk plezúrral, mert folyton eltaknyoltunk a nagy futkosásban, de ezért senki nem rohant velünk a kórházba.
Kimosták a sebet, beszórták azzal a sárga sebhintőporral, ami aztán olyan ocsmányul nézett ki, ahogy varasodott a seb, aztán uzsgyi, lehetett menni játszani. Ha kezet mostunk az anyai szigor nyomán, az csak evés előtt volt… vagy még akkor sem.

Volt egy kertünk, ahol mindenféle zöldséget termeltünk, és bármennyire is utáltuk, kénytelenek voltunk kivenni a részünket a munkából a tesómmal. Mivel túl kicsik voltunk a nehezebb feladatok elvégzéséhez, ezért a gyomlálás maradt ránk. Egyszer képes voltam az egész osztályomat levezényelni a kertünkbe, hogy gyorsabban végezzünk, és mehessek végre játszani. Aztán ha megéheztünk a kemény kertészkedés alatt, akkor elővettük az Anyukánk által csomagolt összeborított zsíros kenyeret, kihúztunk a földből egy hagymát, vagy szedtünk paradicsomot, beledörgöltük a pólónkba, aztán úgy, mosás nélkül ettük jóízűen. Anyukámat ilyenkor az infarktus kerülgette, de nem nagyon tudott mit csinálni velünk.
Dédikém egyszer azt mondta, hogy egy gyereknek egy kiló koszt meg kell ennie, hogy aztán egészséges legyen. Engem speciel nem is látott orvos, csak ha szimuláltam, hogy ne kelljen iskolába mennem.

A mai gyerekeket talán túlvédjük, pedig ennek a nagy védelemnek a jó része is csak üzlet… Persze a világ változik, biztos, hogy több veszély leselkedik a gyerekekre, mint annak idején, de hát akkor is voltak éles bútorok, akkor is létezett konnektor, akkor is jártak autók az úton, és a szatírok is megtalálták a gyerekeket, mi mégis egyedül mentünk suliba, sőt, még a boltba is leküldtek nagy bánatunkra…
Kérdezz már meg egy mai 7 évest, hogy mikor volt a boltban utoljára egyedül…!


Utoljára változtatva 09-04-2007 @ 12:53 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: piroman
(Ideje: 09-04-2007 @ 01:22 pm)

Comment: Nyihaha! Kicsit egyszerűbb idők voltak... A zacskós tejen ez a felírat állt: Tej. :) A Durbints sógor asztalibor pedig: almából készült! :) A rendszert csak szűk családi körben szídtuk. A következő ruházatban jártam: Alföldi papucs (zokni nélkül), Trapper farmer (alsógatya nélkül), nagyfatertől elkunyizott, térdig érő kockás ing. Az igazán gazdag emberek a zöldségesek, lángossütők és taxisok voltak. (Akiket nagyivben lesajnáltunk.) Büszkén verettük meg magunkat a rendőrökkel Beatrice, vagy P. Mobil koncerten. Este a parkban kártyáztunk, gitároztunk, énekeltünk és arról álmodtunk, hogy lesz egy szabadabb, jobb világ... Nna, itt van...


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-04-2007 @ 01:24 pm)

Comment: Azaz. Csak nekem valamiért nem vettek alföldi papucsot, pedig hogy vágytam rá...! Viszont volt fapapucsom, abban fociztam, és lány létemre egy stoplisról álmodtam...:-)))


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-04-2007 @ 01:46 pm)

Comment: Én még most sem mosok meg soha semmilyen gyümölcsöt,hadd dolgozzon az immunredszer,végül is azért tartom! Ha leesik a földre,hát akkor legalább lesz egy kis bukéja...:) Nem antibakteriarealitivizálok,vagy mi a francot nem csinálok..!:) De most komolyan. Szerintem ezekkel a dolgokkal csak sarokba állítjuk az immunredszert. Ezért én pl.ha nem nagyon muszáj,nem veszek be gyógyszert.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-04-2007 @ 02:24 pm)

Comment: Én vitamint sem szedtem sosem, mégsem voltam beteges. Szerintem tönkrevágjuk a gyerekek immunrendszerét ezzel a nagy védelemmel... Emlékeztek még a mesesajtra? Arra a gejl, barna, csokis sajtra?


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-04-2007 @ 02:44 pm)

Comment: Piro, én nem is tudom, miért nem kevertek minket össze: én is alföldipapucs, trapper farmer (mikor jól ment, már wrangler), nagypapa kockás inge, és nekem még szimatszatyrom is volt Ó, boldog békeidők :)))


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 09-04-2007 @ 02:48 pm)

Comment: Lehet, hogy azért Netelka, mert nekem már akkor is volt egy kis bajszom. A nőknél ez később jön elő. :))))))))


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 09-04-2007 @ 02:53 pm)

Comment: Én Sandokant néztem és Sárvári termál kristályos reklámot, amikor végre be tudtak lasszózni este az udvarról. (nem mindig sikerült, mert még rózsahimlősen is kötelet másztam - volt egy vastag Tarzan-kötelem a legmagasabb fára kötve, és senki nem felügyelt, hogy mikor esek le róla...)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-04-2007 @ 02:54 pm)

Comment: De nekem miért nem vettek alföldi papucsot? Annyira menő volt! Trapperom viszont volt. Csöves. :-D


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-04-2007 @ 02:57 pm)

Comment: Én kézen álltam ha kellett, ha nem, kész csoda, hogy nem estem fejre... Vagy mégis?


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 09-04-2007 @ 02:59 pm)

Comment: Ja, és Tarzant még Johnny Weissmüller játszotta...


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 09-04-2007 @ 03:14 pm)

Comment: És teljesen normálisnak tartottuk, hogy a csatakiálltása egy baromi hangos jódlizás volt! :)))


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 09-04-2007 @ 03:18 pm)

Comment: Tévedni tetszik, Tarzant én játszottam, Jane-t pedig a szomszéd lány... :)))


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-04-2007 @ 03:21 pm)

Comment: Én emlékszem a sajtra,az bűn rossz volt. Csak egyszer ettem,mig megkóstoltam. Egyébként alföldi cipő is volt,aminek idővel jött ki a tök jó,barna színe.


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 09-04-2007 @ 03:33 pm)

Comment: A mesesajtnál rosszabbat akkoriban csak Romániában sikerült fogyasztanom: az ottani gépi kólát, ami "rostos" volt és szinte szénsavmentes... :)))


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-04-2007 @ 03:34 pm)

Comment: Igeeen! Koptatni kellett, meg esőben csangázni benne, hogy elérje a megfelelő színt...:-)) Tényleg!


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-04-2007 @ 03:35 pm)

Comment: Rostos gépi kóla? Na az durva lehetett! :-D Nekem volt autóskártyám is... Volt olyan kocsi, ami kettőhatvannal ment... az volt a nyerő lap.


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-04-2007 @ 03:42 pm)

Comment: ..Meg a román csapolt sör...Teljesen átláthatatlan volt,zavaros. Úszkáltak benne mindenféle dolgok,olyan volt pont,mint a moslék..!:)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-04-2007 @ 03:51 pm)

Comment: Én a kevertet nyalogattam, király íze volt...:-D


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-04-2007 @ 04:08 pm)

Comment: Az finom volt,csak fejfájós. Tudom,mert amikor 1-2 üveggel lenyalogattam,másnap nagyon fájt a fejem.:)


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 09-04-2007 @ 04:25 pm)

Comment: Egyébként mi igazán gazdagok voltunk. Sütödések voltak a szüleim. Nagyon jó volt nekik, mert minden nap hétfőtől vasárnapig hajnal 4-kor kelhettek, hogy miután ellátták az állatokat és megfürödtek, beérjenek a városba a piacra, ahol a sütöde volt. Aztán délutánig kb. egyhelyben állhattak, szünet nélkül, 60 fokos zsírgőzben. Tiszta felüdülés volt nekik hazaérve újra ellátni az állatokat. De legalább luxus körülmények között éltünk, nekem például két pár cipőm is volt: egy rendes meg egy dorcó. :) És kaptam egy kvarcórát is 1980 körül. Olyan piacosat Jugóból. Persze aztán vettem másikat. :) Valamikor 1992 körül. Azóta azt hordom. Pár éve zsebóraként, mert a szíj többe kerülne rá, mint amit az óra ér. :) Trapper farmert a tv-ben láttam... Hopp, most elárultam magamat... Igen, volt tv-nk. 20 évig egy fekete-fehér (igazából olyan világoskék-sötétkék árnyalatai voltak, nem tudom, miért fekete-fehérnek hívták), aztán 1984-ben vettünk egy színes Videotont. Azóta az van. Ja, autóskártyánk is volt. A ZIL volt a kedvencem, valami 6000 köbcentis szovjet "atommeghajtású" személygépkocsi volt. :))) Ja, és volt egy Vilijánk is. :) (fényképezőgép)


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 09-04-2007 @ 04:52 pm)

Comment: Azért szerencsére a magyar élelmiszeripar nem csak mesesajtot állított elő, hanem pl. finomabbnál finomabb csokikat. Hol van pl. manapság olyan csoda, mint a barackmagkrémmel töltött Lurkó (később Kajla) tejnugát volt? Sehol... :( Az összes világhírű svájci csoki együttvéve sem ér annyit. :) Aztán volt a Márka meg a Traubi, ezek szerencsére újra vannak. :) Hm, fiiinom idők voltak azok... :) Már ilyen szempontból, ugye...


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-04-2007 @ 05:01 pm)

Comment: Jaja, meggymárka, milyen fincsi volt, meg a jaffa szörp! Szódával olyan volt, mint a szőkekóla.


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 09-04-2007 @ 05:09 pm)

Comment: Na, és ki mit gyűjtött? :) Márkakupak? Sörösdoboz? Kártyanaptár? :)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-04-2007 @ 05:16 pm)

Comment: Sörösdobozokat a tesóm gyűjtött, én próbáltam a fantás, meg kólás, és egyéb izgi üdítős dobozokat kikunyerálni az iskolatársamtól, akinek pl. kamionos volt az apja. De gyűjtöttem kártyanaptárt, szalvétát... semmi érdekes, dehát én lány vagyok. És emlékeztek a mini bocicsokira? Most megint van. És a Tejbárok?


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 09-04-2007 @ 05:26 pm)

Comment: Az első farmerem, ami természetesen Trapper volt, téglával súroltam, hogy fakuljon a színe. A hajam gyógyszertárban vett Hyperollal mostam hogy szőküljön. Csak egy lavór kellett hozzá és egy kis víz. Belenyomva a fejem és jó darabig benne tartva, sikerült megszőkülnöm. Imádtam az Ózike és a Balaton csokit. Olyan finom reggeli italport azóta sem találtam. Igazán szép évek voltak. Tudtunk játszani. Jó így visszaemlékezni. Puszi.Lena


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-04-2007 @ 05:36 pm)

Comment: Én nem gyűjtöttem semmit--esetleg talán a bakelit lemezek--,de szalvétagyűjteményhez volt szerencsém. Egyszer végig kellett néznem egy ilyet,és most nemrég éltem át újra azt a lelki,sőt már szinte fizikai fájdalmat,amit akkor. Ugyanis,egy több albumból álló bélyeggyűjteményt kellett végigszenvednem...:)


Hozzászóló: veva
(Ideje: 09-04-2007 @ 10:02 pm)

Comment: Írásodon jót vigyorogtam, és felötlött, hogy itt a fullon még nincs ilyen topik, pedig erről nagyon jókat lehet beszélgetni. Indítottam hát egy nosztalgia topikot: Emlékszel még? címmel. Köszi az ötletet! ;)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-04-2007 @ 10:06 pm)

Comment: Büszke vagyok rá Veva, hogy én adhattam az ötletet.:-DDD


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 09-04-2007 @ 11:27 pm)

Comment: Milyen az az alföldi papucs???? A többi dolog nagyjából rémlik, mesesajtot is ettem, és trapperem is volt, vagy wrangler, már nem is tudom, de amikor a Szovjetunióba utaztunk nyaralni, akkor a parkolóban mindent meg akartak tőlünk vásárolni az oroszok. Szerencsétleneknek semmijük sem volt, a rubel nem ért semmit. Megvettek a Fa spray-től kezdve a Pick szalámin keresztül mindent. Még a ruháinkat is felvásárolták. Elég hamar hazajöttünk aztán, mert azért a sok rubelért végül nem tudtunk venni semmi értelmeset, és a szállodában is pocsék volt a kaja. Na meg arra is emlékszem, hogy a hétfőket utáltam, mert nem volt a tévében műsor! És nagyon finom Márka üdítőket lehetett venni... És volt olyan pezsgőpor, ami pattogott a szánkban.... És még mennyi minden volt akkor, ami most már nincs... :-(((


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 09-05-2007 @ 07:51 am)

Comment: Audrey! Milyen volt az Alföldi papucs???? Hihetetlen... Három dolog lehetséges, hiába írtál utána bármit: 1. Egy idegen bolygó beszivárgó ügynöke vagy és most lebuktál! 2. Súlyos baleseted volt 1980 körül, amnéziával. 3. Már akkor is csak az eget nézted, - romantikus írói hevülettel - és észre sem vetted, hogy ALFÖLDI PAPUCS VAN A LÁBADON!!!!! :))


Hozzászóló: 102
(Ideje: 09-05-2007 @ 08:42 am)

Comment: [url]http://www.alfoldicipo.hu[/url]


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-05-2007 @ 09:24 am)

Comment: Az ALFÖLDI PAPUCS volt a legfontosabb kelléke a menő csajoknak, és menő pasiknak... én nem voltam egyik sem, mert nekem nem vettek... De még most sem tudom, hogy miért?


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-05-2007 @ 10:10 am)

Comment: Szerintem Audrey nem volt csöves,inkább a digókkal szimpatizált. Ők ugyanis nem hordtak alföldi papucsot,de annál inkább hegyes orrú cipőt.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-05-2007 @ 10:19 am)

Comment: Én csöves lettem volna, ha hagyják, de néha tetszettek a popperfrizurás fiúk... A digókat nem bírtam.


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-05-2007 @ 10:54 am)

Comment: Az megbocsáthatatlan bűn lett volna,ha csöves vagy,közben meg a másik tábor felé kacsintgatsz. Nekem is tetszett a Hungária,de be nem vallottam volna..:)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-05-2007 @ 11:13 am)

Comment: Popper fiúk? Répagatya, oldalra fésült szasszuuuun frizura...:-DDDD


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-05-2007 @ 11:27 am)

Comment: ..És az a fejmozdulat,ahogy a hajukat félrecsapták..."Hé popper! Melyik út vezet budára...?":)))


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-05-2007 @ 11:29 am)

Comment: Eleinte nevetgéltem Popper Péter nevén...:-)))


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-05-2007 @ 12:00 pm)

Comment: Őt csípom!:)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-05-2007 @ 12:59 pm)

Comment: Én is, de akkor, amikor először hallottam a nevét, még az a korszak volt, amikor a poppereket mással azonosítottuk. :-D


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 09-05-2007 @ 02:59 pm)

Comment: Ja, szegény kis országunk három részre szakadt... :) Buziruhás popperek, akik a Bee-Gees bégetést hallgatták, a színes nejlonokban feszítő digók Hungáriáztak, míg mi, igaz emberek az Edda, Hobó, Beatrice koncertek tiszta lelkű csövesei voltunk... :)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-05-2007 @ 03:02 pm)

Comment: Én csöves akartam lenni, de nekem nem engedték... Még kicsi voltam. Beszűkítette ugyan anyám a farimat, de egy kicsit répa lett...


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 09-05-2007 @ 03:10 pm)

Comment: Te kis opportunista... :)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-05-2007 @ 03:14 pm)

Comment: Nem is, mert én kényszer hatására kötöttem kompromisszumot, nem elvtelenül alkalmazkodtam...:-)


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 09-05-2007 @ 03:17 pm)

Comment: És mi van a takarékbélyegekkel? :)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-05-2007 @ 03:19 pm)

Comment: Gyűjtöttem! Ezerrel! :-)))


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 09-05-2007 @ 09:32 pm)

Comment: Lehet, hogy tényleg UFO vagyok, mert nekem a képek alapján sem ismerős az alföldi papucs. Bár inkább két másik okra gyanakszom. 1. itt a Kisalföldön nem volt divat. 2. fiatalabb vagyok nálatok, és amikorra vissza tudok emlékezni, már nem volt divat. Én nem találkoztam sem hippikkel, sem digókkal. 80-as években voltak még?


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 09-05-2007 @ 09:48 pm)

Comment: Ja, én a trapézra szavazok még ma is. A csöves gatya tök előnytelen a legtöbb embernek....:-)))


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-05-2007 @ 10:22 pm)

Comment: A trapéz is divat volt. Nemrég hallottam a radióban,hogy 25 év után szabadult egy rab,és a legújabb divat szerint jött ki,mert akkor a legújabb divat szerint ment be. Trapézban.:)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-06-2007 @ 09:28 am)

Comment: Hát ezt el is tudom képzelni Kepe! :-)) Audrey! Voltak a csövesek, a popperek, meg a digók. A hippik a hetvenes években lecsengtek. Ez a nyolcvanas évek, amikor én speciel kamasz voltam. :-)))) Amúgy én is a trapézra szavazok, vagy inkább a bő, egyenes szárú Marlene Dietrich stílusú nacikra. Az mindenkinek jól áll...:-)))


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 09-06-2007 @ 10:36 am)

Comment: A hippik előtt meg voltak a jampecok. Azt mondják a divatszakértők,hogy a jelenre leginkább a jampec divat jellemző,bár nem is annyira öltözködésben(de abban is),henem inkább mentalitásban.


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 09-07-2007 @ 10:43 pm)

Comment: Ha most csoportot kellene választani hovatartozás szempontjából, azt hiszem a hippiket választanám.... Persze drogozás nélkül.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-08-2007 @ 07:50 am)

Comment: Értelek Audrey.-))))) Én is. Bár csövi szerettem volna lenni 10 évesen, mert akkor ők voltak a menők. Meg az AC/DC.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds