[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 94
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 94


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Leonardo, de pincsi
Ideje:: 09-08-2007 @ 01:32 pm

   A városunkban zajló, nagysikerű da Vinci kiállítás kapcsán ötlött fel bennem néhány ide nem illő párhuzam. Jelesül arról volna szó, hogy állatainknak olykor nem megszokott állatneveket adunk, hanem olyanokat, amelyeket valaha történelmi nagyjaink viseltek, avagy más összefüggésben ismerjük őket. Klasszikus példa, hogy Ferenc Ferdinánd – aki pedig jó házból, a Habsburg-Lotharingiai házból való úriember volt – kevésbé szeretvén bennünket, magyarokat, útiszamarát „Millennium” névre keresztelte. Nyilván az akkoriban zajló millenniumi ünnepségek bosszantották fel ennyire.

  A szomszédaimnak semmi közük a Habsburg- Lotharingiai családhoz, s hogy az ő komondor kutyájuk meg hogy lett Humboldt, hát azt végképp nem tudom. Alexander von Humboldt, a kiváló földrajztudós, a berlini egyetem névadója mindenesetre aligha lenne büszke rá – bár kétségkívül egy derék, hűséges, erős, nagyhangú állatról van szó, a fenti személlyel viszonylag kevés közös vonást tudna felmutatni.

  Nosza, a másik szomszédom sem volt rest, befogadott egy kis kóbor jószágot, melyet „Günther” névre keresztelt. Úgy hihette a gazda, hogy így, németesen előkelőbb az állat, vagy csak megirigyelte a Humboldtot, nem tudom. Mindenesetre a Günther legalább keresztnév, nem kelt feltétlenül rossz képzeteket. Az eb már kezdett is hallgatni a Günther névre, amikor egyszer csak eltűnt. Elcsatangolt, avagy elütötte valami, nem tudni. Nagy szomorúság volt szomszédaimnál.

   Pár éve ismerősöm otthonában láttam egy kis szobakutyát. Élénk, játékos, ugatós kis jószág volt, s mint megtudtam, Leo volt a neve. Élcelődtem is, hogy az oroszlános kinézethez még nőnie kellene az ebnek, mikor ismerősöm elárulta, hogy ő valójában Leonardóra gondolt a névadáskor.

  Hogy miért ezen háborgok? Mikor itt az újabb gázáremelés meg a guárgumi? Nos, ha valaki mindent tud Leonardóról, vagy bárki más neves személyről, amit tudni lehet, és mégis ezt a nevet adja kedvencének, azt sajnálom, de mint a szabad akarat megnyilvánulását nyugtázom. Gyanítom viszont, hogy az illető csodálkozás nélkül elhinné, ha azt mondanánk neki, hogy Mona Lisa az a szemközt lakó sánta leányzó, aki zöldséget szokott árulni a kispiacon, az Utolsó vacsora emlegetésére pedig saját tegnap esti étkezése jutna eszébe. Nos, a jelenlegi expozíció inkább Leonardo tudományos-technikai zsenijét emeli ki, nem annyira a művészit, de bátran ajánlom mindenkinek. Csak ne volna olyan borsos a jegy ára. Fájdalmas dolog hozzászokni, hogy nemcsak a petárda meg a nintendo kerül súlyos ezresekbe, tízezresekbe, hanem – egyre inkább – a kultúra is.

 

   



Utoljára változtatva 09-08-2007 @ 01:32 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 09-08-2007 @ 02:39 pm)

Comment: Kedves Imre! Bizony így van ez manapság. Ide jutott a kultura. A mi kiállítótermünkbe is sokszor azért jönnek emberek, hogy megkérdezzék, hogy hol a toalett, mert nincs belépődíj. Persze Vici sincs kiállítva nálunk. A toalettet meg keresse egy másik folyosó végén. Az is ingyenes-szerencséjére!


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-08-2007 @ 03:47 pm)

Comment: Tetszett ez a fanyarka :))


Hozzászóló: blue
(Ideje: 09-08-2007 @ 04:01 pm)

Comment: Azt hiszem, ha lenne kutyám: Mocorgó keresztelném inkább, talán az nem sérti a művészeket. Sajnos idejutottunk.


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 09-08-2007 @ 04:02 pm)

Comment: Férjem egy volt kollégája a demokrácia kezdetén a kutyáját arról az országgyűlési képviselőről nevezte el, aki a négy éves ciklus alatt rengetegszer váltott pártot. Nem bírta az illetőt.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-08-2007 @ 04:10 pm)

Comment: Bogika, ez nem túl jó ötlet, hiszen a kutyáját az ember szereti - a parlamenti képviselőket kevésbé :))) Ez meg így tök ellentmondásos :)


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 09-09-2007 @ 11:13 am)

Comment: Nagyon tetszett az írásod, jót derültem rajta, ugyanakkor meg annyira elszomorító, hogy tényleg ez van.... Ez a kutyanévadási divat szerintem a Beethowen c. gyerekfilmmel kezdődött, ahol a híres zeneszerző nevét egy bernáthegyi kutya viselte....


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 09-09-2007 @ 08:44 pm)

Comment: A hóbortok, a kitünni vágyás, az, hogy meghökkenthessen az ötlet másokat, szerintem már kifejezetten izléstelen. Nagyon egyetértek morgolódásoddal...:)))))


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.40 Seconds