[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 93
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 93


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Te miért háeszelsz?
Ideje:: 09-18-2007 @ 07:17 pm

El vagyok keseredve. Nem kicsit - nagyon! Van egy Irodalom Klub nevű felületünk, ami egyre inkább felhigul. Persze, mind kezdtük valahogy, apró lépésenként, betűről betűre, rímről rímre tanuljuk a versírást. Nem is fáj ez akkor, amikor látom az igyekezetet, az irodalom iránti szeretetet és tiszteletet (hogy az oldal iránti tiszteletről már ne is beszéljek).
De mikor azt látom, hogy tök mindegy, mi az, csak hadd szóljon, öntik föl néhányan (friss regelők) a lírától fényévnyi távolságban lévő retteneteket, akkor elgondolkodom: tulajdonképpen mire szolgál az Irodalom Klub? Lehet, hogy csak arra, hogy háeszt kapjak és írjak? Ugyanis nem egy esetben ezek alatt a kritikán alul művek alatt is lelkendező, tapsikoló dicséreteket olvasok. Miért is?
Azt gondolja talán a háeszelő, hogy ettől majd megtáltosodik az illető, és holnaptól kevésbé fog szarul írni? Nem, ettől csak elhiszi magáról, hogy jó, amit csinál.
Én most egy-két íráshoz odaírtam a véleményem, csak úgy pőrén, minden simizéstől mentesen. Mert olykor nálam is elszakad a cérna. Mert bár én tényleg csak akkor háeszelek, ha az a vers olyan, és úgy szól, hogy legalább egy kicsit megérinti a szívem, a lelkem, a homloklebenyem, vagy akkor, ha kiüti nálam valaki a biztosítékot. Azzal, hogy beletojik az oldalba, az irodalomba, a magyar nyelvbe, a költészetbe - egyúttal belénk, akik azért vagyunk itt, mert imádjuk ezt az egészet.
Nos, te miért háeszelsz? Mindig és mindenkinek? Miért nem írod le, ha úgy érzed, ez gagyi, ez méltatlan az oldalhoz és az irodalomhoz? Félsz? Mitől félsz? Attól, hogy majd eggyel kevesebb viszontháeszt kapsz? És? Nem az számít, hogy hárommal kevesebbet kapj, de az értelmes vélemény legyen, érezd mögötte, hogy el is olvasták a versedet, nemcsak odaszórtak egy jajdeszépjajdejót?
Nos, kedvetlen vagyok. Vidíítsatok fel!

ui.: Jelen esetben szinte száz százalék, hogy néhány ember szándékos provokációjáról van szó, akik lehet, hogy jól is tudnak írni, de ide csak azért jönnek, hogy rombolják a színvonalat, miközben egymást is körbedicsérik, hátha ezzel háeszeket generálnak.


Utoljára változtatva 09-18-2007 @ 09:43 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 09-18-2007 @ 07:28 pm)

Comment: Mélyen egyetértek Veled. Legszívesebben én is odamondanám néhány versnek álcázott firka alá a véleményem, de az a tapasztalatom, hogy a reakció nem éppen az lesz, amit szeretnénk. Vagy megsértődik az amúgy önkritikával nem rendelkező alkotó, és kemény vitába keveredik veled a verse alatt, aztán bosszúhadjáratot indít a Te publikációid ellen, vagy pedig ignorálja, amit írtál, és tovább ontja a színvonaltalan műveket... Semmit nem érünk el a kritikával, sajnos.


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 09-18-2007 @ 07:29 pm)

Comment: Neti, nem tudlak. Igazad van! De! Máshol is, és itt is vallom, mi sem állunk azon a szinten, hogy ezt megítélhessük. Persze, van ami nekem is kicsapja a biztosítékot. Hogyne volna. Ám hiszek abban, hogy inspirálni nem lelombozással kell. Mert vannak sikerek, sikeres fejlődések. Itt az orrunk előtt nem egy társunk bontakozott ki, javult, fejlődött. És igen, van aki nem tudott. De néhány koszorús költőnk kezdő verseit olvasva is simán sokkot kaphatnánk. Nem vagyunk egyformák.:)))))))))))) Pusssszzzzz!


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-18-2007 @ 07:32 pm)

Comment: Audrey, az ominózus művek most nem publikusra lettek állítva, mert teljesen nyilvánvaló provokációszaga van a dolognak. Mintha vagy egy vagy több friss regelő szándékosan jött volna rombolni az oldalt. Ezért én most nem voltam szívbajos a hozzászólásokat illetően. De azt hiszem, olyat sose bántottam, akinél ezt a bizonyos irodalom iránti elhivatottságot láttam. Szerintem az sose baj, ha a hibákra felhívjuk a figyelmet, természetesen nem a másik földbe döngölésével. Olyat én is kaptam már, és nekem se tetszett. De én most olyan szinten elkenődtem, hogy erősen elgondolkodtam, egyáltalán az IK-ba érdemes-e publikálni.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-18-2007 @ 07:36 pm)

Comment: Andi, a mai eset (pontosabban az utóbbi napok regisztrációi) nálam többszörösen kicsapták a biztosítékot. Több példát is tudnék említeni, amikor gyengécskén író alkotó a szemünk előtt lett egyre jobb és jobb, de hiszem, hogy ehhez nemcsak a jajdeszépjajdejó háeszek, hanem a hibák korrigálását ösztönző háeszek éppen úgy hozzájárultak. Én is azt vallom, hogy a lelkébe tiporni senkinek sem lehet (kivéve, ha nyilvánvaló provokációról van szó, én ugyanis nem hiszek a megdobnak kenyérrel elvében), tehát földbe döngölni senkit nem kell, de azt se lehet hagyni, hogy azok, akik tényleg az irodalom miatt regelnek ide, ennyire színvonaltalan, ócska írásokkal szembesüljenek a főoldalon, mint ami az utóbbi napok néhány termése volt. Egyik sem olyantól, akit régebbről ismerünk.


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 09-18-2007 @ 07:43 pm)

Comment: Úgy hiszem, ismered a véleményem. Hosszú ideje ismerjük egymást ahhoz, hogy így legyen. Nem is erről beszélnék, inkább Andinak mondanám el, hogy az rendben van, hogy valahogy kezdeni kell. De igaza van Netinek! Nagyon nem mindegy, hogy hogyan. Nem szuper produkciókat vár az ember. De amikor egy förmedvény alá, ami arról szól, hogy fúj a szél, egy másik frissen regelt odaírja, hogy megkönnyezte, akkor Urambocsá, valami nem stimmel a dologban. Ezek az emberek többet rombolnak, mint amennyit használnak, nekem ez a véleményem. Habár én sem vagyok sem profi, sem jó. De tisztelem az irodalmat, a nyelvet, a Fullt. És azoknak az irományoknak, amik most eltűntek, semmi közük egyikhez se! Ez biztos. (Bocsi a kicsit offolásért Neti.)


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 09-18-2007 @ 07:46 pm)

Comment: Nem olvastam ezeket az ominózusokat, mert addigra már eltűntek. Azt hittem általánosságokban beszélünk.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-18-2007 @ 07:53 pm)

Comment: Nem offoltál, Kapitány, és pacsi.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-18-2007 @ 07:54 pm)

Comment: Andi, ha én megírok egy ilyen blogot, akkor azt nem általánosságban írom. Akkor teleszaladt a hócipőm néhány olyan ember miatt, aki ajtóstól jött a házba.


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 09-18-2007 @ 08:06 pm)

Comment: Neti, volt már ilyen vita, és az általánosságokról szólt. Nem tudtam mi történik, előbb olvastam a blogot, mint a modit.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 09-18-2007 @ 08:19 pm)

Comment: Én azt gondolom, hogy ehhez is kell egyfajta alázat: elviselni, hogy attól lesz egy oldal az amatőrirodalmárokért, hogy bárki próbálkozhat. A nyájas olvasók majd döntenek. Nem kell ahhoz kioktatni valakit, hogy megunja, ha csak a cicuskája szól hozzá... A magam részéről nem szeretek odamondani, mert tudom én azt, lehet, hogy pusztán az írás, valakinek elég ahhoz, hogy levegőhöz jusson.


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 09-18-2007 @ 08:26 pm)

Comment: Szemi ebben nagyon egyetértünk. Igaz, ez most egy spec helyzet, de úgy nagy általánosságban igazad van. Pussszzzz!


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 09-18-2007 @ 08:35 pm)

Comment: Hogy miért hsz-elek?.... Mert tetszik az, amit olvasok. Leginkább azért. S bizony, van, hogy csak lelkesítsek, ha érzem az akaratot. De hogy miért írok?!?!...., na, az már a bosszantó!


Hozzászóló: Tupir
(Ideje: 09-18-2007 @ 08:52 pm)

Comment: A hsz nagyon érzékeny pontja minden amatőrnek. Mert ugye bár lehet szépen és jól megfogalmazva leírni a csapnivalóságát egy műnek, de lehet dúrbele módon, pofátlanul bele mondani a szörnyű valóságot az illető arcába. Valahol a kettő között kellene megtalálni az építő kritika átadását. Nem mondom, hogy könnyű feladat. Én sokszor nem írok hszt olyan vers alá, ami nem érint meg vagy nem találom versnek (mert ilyen is van). De van úgy, hogy csak annyit írok oda, hogy "szép" vagy "nagyon szép" és ezt is csak azért, mert még döbbenten állok a vers hatása alatt. Már nem egyszer megtörtént. Egyszóval jól hsz-elni nagyon nehéz, talán nehezebb, mint jót írni.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-18-2007 @ 08:53 pm)

Comment: Nem látam az ominózus "műveket", de tudod, ha olyat olvasok, oda is teszem magam. Nagyon megválogatom, hogy kinek a verseit olvasom, úgyhogy ritkán kapok el förmedvényeket, blogok esetében viszont már nem egy sikerült...:-) Gáz, nem gáz, ez egy publikus oldal, bárki írhat ide, és olvashat is itt, persze bizonyos kereteken belül. Az viszont engem is dühít, ha ömlengő hsz-eket olvasok olyan írásokhoz, melyek az alapvető szintet sem ütik meg. Ha valami csak simán nem tetszik, vagy nem érdekel, akkor nem teszem oda a névjegyemet, ha pedig tetszik, akkor viszont igen. És akkor is, ha valami förtelmesen sz*r. Az a másik, ami hsz-re késztet. :-)


Hozzászóló: lenaneni
(Ideje: 09-18-2007 @ 08:54 pm)

Comment: Jó a kérdés. Én azt szerettem volna megkérdezni valakitől, de valahogy illetlennek éreztem, hogy a 'jujj-de-cuki-puszi' lényegű hozzászólások hivatalból íródnak-e a kezdő próbálkozók biztatására, vagy pedig magánszorgalomból. Új vagyok a fullon, nem vagyok műkritikus, de engem is megdöbbentett és összezavart, hogy teljesen értéktelen írások is lelkendező kritikát kapnak, és hogy az általam kitűnők érzett alkotások sem keltenek fel több figyelmet. A Mazsolázó le van állva, pedig ott kellene a kezdő kipróbálja magát, legalábbis én úgy gondoltam, és az ott kapott hsz-ek alapján döntse el, hogy megérett-e a közlésre. Ha a versem alá csupán csak annyi kerülne, hogy 'Igen', 'Nem' vagy 'Majdnem' akkor is okosabb lennék, mint a jelenleg slágerré vált hsz-ekkel. Remélem, nem voltam túl cinikus, és nem sértettem meg senkit.


Hozzászóló: gabiga
(Ideje: 09-18-2007 @ 08:57 pm)

Comment: Én most azért hszelek, hogy szerintem ezt a blogot át kéne emelni egy külön fórum-topicba. Azt hiszem fontos kérdéskör, amit Neti felvetett, és sokunkat foglalkoztató a jelenség. Lehetne rajta vitázni és hátha kialakul valami megoldás a közös gondolkodásból.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-18-2007 @ 09:39 pm)

Comment: Úgy látom, ez a téma sokakat megmozgat, ezzel együtt, szerintem jó helyen van itt. Már csak azért is, mert végül is ez az én egyéni bepöccenésemen indult téma, még ha lehet is levonni belőle általánosságokat. Úgy tűnik, hogy vannak, akik csupán azért regelnek be az oldalra, hogy rombolják azt (szánalmas bosszú, vagy irigység, vagy nem igazán tudom, mi motiválhatja az ilyeneket), és szándékoltan teszik fel ezeket az irodalmi értéket abszolút nélkülöző írásokat. Mert az nekik vmiért jó, hogy lenyomják ennek az oldalnak a színvonalát. (Az IP-címek most is árulkodnak. No és a stílus, maga az ember, ugyebár.) Nos, ezért is bosszant, amikor vki úgy háeszel, hogy nem lát tovább az orránál, és csak odaírja a jajdeszépjajdejót, miközben maga is tudja, hogy értéktelen nulla, amit olvasott. De hátha kap érte egy viszontháeszt. Na, ettől én a falnak megyek.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 09-18-2007 @ 09:43 pm)

Comment: Lehet, hogy vannak olyanok is, akik úgy hsz-elnek, hogy nem olvassák el, mire írtak, csak a viszonzást várják. Na ez gáz. Remélem, hogy tévedek...


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 09-18-2007 @ 09:44 pm)

Comment: Sokmindenben egyetértek veled Netelka, főleg az utóbbi pár nap eseményeit illetően...Pár ember úgy gondolta, hogy sorozat regelésekkel, több nick használatával Ő lehet a sztár a főoldalon... Természetesen ez nem megengedett, és szigorúan fellépek ellene!!!! A kezdők pedig legyenek bátrak, de mértéktartóak, fogadják meg a tanácsokat, és olvassanak sokat. A kevesebb sokszor több elven, előbb találnak megértésre, ha nem árasztanak el mindent az elsőpróbálkozásaikkal. Türelem, és a fejlődésre lehetőség van....:)))))


Hozzászóló: kisssp
(Ideje: 09-18-2007 @ 09:57 pm)

Comment: Én nem hszelek mindenkinek és mindig. Amelyik mű tetszik nekem, vagy érzéseket keltett bennem, hozzászólok. Legtöbbször röviden, néhény szóban. Ez is az akkori, pillanatnyi hangulatomtól függően hosszú. Főleg a műre próbálok koncentrálni, nem az író lelkivilágára. Nem mindig sikerül... Amelyik írás nem tetszik, ahhoz nem szólok hozzá. Nem gyávaságból, de ennek több oka is van. Egyik, hogy gyáva vagyok... Másrészt nem tartom magamat annyira okosnak, műveltnek, hogy lefikázzak akármilyen gyenge művet. Ez legyen a szerkesztő, vagy adminisztrátor dolga. (Vagy az okosabbaké) Továbbá amatőr fórumon vagyunk, mindenkinek legyen lehetősége próbálkozni. Ha nem tudom biztatni, nem tartom jónak ledorongolni... Előbb utóbb a jó példán keresztül látni fogja hibáit is... Nem tartom jónak, hogy a gyenge műveket agyondicsérik. A dicsérőt is minősíti a hsze... Meg a fikázót is... Ritkán szólok, lehet, hogy igazam sincs...Most kikívánkozott... Szia Neti! Üdvözlettel: Péter


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-18-2007 @ 09:58 pm)

Comment: Angeli, ha nem is ez a jellemző, de biztos, hogy van ilyen. Sajnos, nem tudok másra gondolni, amikor kritikán aluli műnél dicséretet látok.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-18-2007 @ 10:01 pm)

Comment: Anna, igen, lehet, hogy csupán erről van szó: vki úgy gondolta, hogy neki kevés a két publikációs lehetőség, és rögtön regelt magának plusz 3 nicket... De ettől még nem fog jobban írni :)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-18-2007 @ 10:07 pm)

Comment: Péter, tulajdonképpen én is a te példádat követem, ha tetszik, feltétlenül elmondom - ha nem hat rám, vagy különösebben nem tetszik, nem szólok semmit - ha viszont felháborít vmilyen oknál fogva, akkor képtelen vagyok befogni a szám. Jelen esetben valószínűleg provokációról volt/van szó - ettől függetlenül a téma ezek szerint érdeklődésre tart számot :)


Hozzászóló: hori
(Ideje: 09-18-2007 @ 10:08 pm)

Comment: Az a probléma, hogy közülünk vannak már néhányan, akik kinőtték az amatőrséget, jókat alkotnak. Nehezen viselik a teljesen kezdőket. Vegye mindenki elő a legelső művét, amit írt, szerintem el fog szörnyedni saját magától. Ezért nem tartom jónak a kiközösítést, stb. Ésszerű felvételi rendszert viszont javasolnék, elkerülendő a szándékos rombolás esete. Mutasson föl a belépő új tag valamit! Ezen kívül... limitálni kellene, hogy mennyit teszünk föl egy héten, mert akkor a kezdő (is) jobban átgondolná a következő művét. Aztán... én azt a szerzőt olvasom, akire időt szánok. Vagy azért mert ismerem, mert kedves nekem, vagy pedig megbízható a számomra. Esetleg azért, mert nem ismerem, és hátha megtetszik az alkotása. De tényleg, egyre kevesebb az ilyen, és ez a portálnak nagyon nem tesz jót.


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 09-18-2007 @ 10:20 pm)

Comment: Én is a gyakran háeszelők közé tartozom. Hogy miért? Szeretem az embereket és kíváncsi vagyok rájuk. Mint köztudott, a rosszakból is tanulhatunk. És ki dönti el, hogy ki a rossz amatőr? Legyen egy zsűri, legyen első forduló, hogy ki mehet tovább? Mindenki piros vagy zöld jelzést kap, mint Ki mit tudban? Te és Mango is gyakran kijelentettétek, írtátok, hogy csak azokhoz írtok, aki nagyszerű, aki jó. Hát hozzám nemigen háeszeltetek. Akkor most tűnjek el a full színéről??? Ti tudjátok, hogy kik azok, akik maradhatnak?? Mert akkor tegyétek közhírré és zárjátok ki a nem ide illőket! Az un. gyengébb alkotókat (nem művészeket írtam!) is bíztatni, segíteni kell, ha találunk a művekben dícsérnivalót. Mindenkitől tanulhatunk valami kicsit. Még a nagyok, a szerény és kevésbé szerény klasszikusok is azt mondták . Most jól feladtad a leckét a full profiljának, mert ha így fog működni, teljesen más lesz a feladata, mint eddig.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-18-2007 @ 10:25 pm)

Comment: Druszám, leplezni se tudnád, hogy belőled a személyes sértettség beszél. Kár. Kár, mert így teljesen más irányba tereled azt, amit mondani szerettem volna. Szerintem el sem olvastad, amit írtam, csak belenéztél, és nekem ugrottál, mert valóban ritkán írok neked háeszt. Pontosabban nem Neked, hanem a verseidhez. Viszont ha írok, azt őszintén teszem. Ahogy én is elvárom mások háeszeit. Senki ne nekem háeszeljen, hanem a versnek, és én a kritikát is el tudom viselni. Azt nem, ha sértett büszkeségből, rosszkor, rossz helyen nekem romtanak.


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 09-18-2007 @ 10:28 pm)

Comment: Kedves Erika - ha visszaemlékszel, pontosan ezekről a dolgokról beszélgettünk MSN en jó két hete, én már akkor felkaptam a vizet Marhapörköltön... Persze én nem szólok bele, majd az illetékesek elintézik a dolgot, de én is valamilyen szűrő után érdeklődtem...bizony, nagyon kellene egy ilyen...


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-18-2007 @ 10:32 pm)

Comment: Igen, emlékszem. De ez addig nem megy, amíg az emberek nem tudnak átlépni az önös érdekeiken, és nem képesek arra figyelni, hogy ez itt nem egy bájcsevegde, hanem egy irodalmi site. Ami szeretne értékeket felmutatni. Senki nem József Attila vagy Várnai Zseni köztünk. Egyikünk se. De hogy utaljak druszám hozzászólására is, muszáj, hogy legyen egy általánosan elfogadott minimum, ami alá nem kéne már lemenni. És ez nem ízlésbeli kérdés.


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 09-18-2007 @ 10:57 pm)

Comment: Így van, igazad van Neti, a személyes sértettség is beszél belőlem. Hát érzékeny ember vagyok, mit csináljak? Bocsánat. A vitaindítódat viszont háromszor is elolvastam, és a véleményem ezért írtam.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-18-2007 @ 11:01 pm)

Comment: Köszönöm az őszinteséged. A vita éppen attól vita, mert nem feltétlenül ért egyet mindenki. Ha így lenne, akár magamban is beszélhetnék.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 09-18-2007 @ 11:19 pm)

Comment: Kiemeltem a blogot, mert úgy gondolom időről időre, jó ha ez a téma terítékre kerül, több okból...Mindenkit foglalkoztat a kérdés, és érzékenyen érinti a publikálókat. A Full kifejezetten az amatőr irodalom széleskörű megnyilvánulásának teret biztosító portál...Mint ilyen, soha semmilyen szűrőt, korlátot, nem fog állítani a publikálók elé. A szabály az, hogy egyidőben a főoldalon, mindenkinek csak két IRODALMI műve lehet fent. Tehát azért, mert valaki úgy gondolja, hogy ha több nickkel beregel, akkor nagyobb tere lesz itt, nos az téved, mert egyszerűen töröljük a többes publikációit. Szabály a téma választásban van még, és pedig az, hogy nem sérthet SENKIT!!! ...A minőség, színvonal kérdése: Nem véletlen hangsúlyoztam ki az IRODALMI szót...Minden nehézség nélkül, meg lehet azt különböztetni, hogy melyik írás ténylegesen egy kezdő próbálkozása, és melyik írás az, amely csak arra jó, hogy a portált lejárassa. Ez utóbbiak természetesen nem kívánatosak itt, felesleges rájuk szót pazarolni, egyszerűen törlendők. A kezdők bátorítása viszont természetes kell, hogy legyen, hiszen emlékezzünk csak a mi kezdő lépéseinkre. Nincs is nagyobb öröm számomra, mikor a szemünk előtt fejlődnek a költők, írók, mert bármennyire is amatőr itt mindenki, nagyon sokan vagytok, akik rendkívül tehetségesek. A kitartás, az idő, meghozza gyümölcsét, és ekkor érzi az ember, hogy érdemes ezért fáradozni. Tehát figyelmesen olvassátok egymást, és az újakat is. Bátran bíztassátok a kezdőt és dicsérjétek azt akit szerettek... Netelka ebben a blogban jogosan emelt szót azok ellen, akik a portál ellen tevékenykednek, és akik kihasználják sokak jóhiszeműségét... Még óva intenék mindenkit annak hangsúlyozásától, hogy "én akkor szólok, vagy írok hsz-t ha jó az a mű amit olvasok"..Ezzel mint egy azt sugallva, ha valamihez nem írok, akkor az nem jó!..Ez azért is veszélyes kijelentés, mert ha csak egyszerűen ideje nincs az illetőnek arra, hogy mindent elolvasson, akkor máris született jó pár sértett szív... Én úgy gondolom, mindenki annyi és olyan hsz-t írjon amilyen jól esik neki, amennyire ideje, energiája van, hiszen azért vagyunk itt, hogy jól érezzük magunkat....:))))


Hozzászóló: gabiga
(Ideje: 09-18-2007 @ 11:50 pm)

Comment: Hát, ha már itt maradt a téma és nem lett fórum belőle, akkor elmondom én is itt, mit gondolok. Erről a témáról beszélgettünk a Margitszigeti talin is. Nehéz ügy ez. Egyrészt ugye nyitott a portál mindenki előtt. Nincs "felvételi", nincs "előszűrés". Érdeklődő jön, regel, ír. Ha rossz szándékkal jön...lelke rajta. Ha ki lehet szűrni a provokatőrt, el lehet távolítani, de azt gondolom, hogy a tisztességes, értelmes, egészséges többség kilökheti magáből az ilyen "kór/károkozót". A provokáció ellen úgy tehetünk, ha nem hagyjuk magunkat provokálni. Nem szabad "ugrani", veszekedni, egyszerűen észre se kell venni, mintha nem is lenne. Akkor értelmetlenné válik a jelenléte. ---A másik dolog, hogy a sorozatos regeléssel, álművekkel elárasztva az IK-t így le lehet szorítani az értékes alkotásokat, már felveti a változtatás szükségességét. El lehet gondolkodni valamiféle új szabályok létrehozásán, hogy ne fussanak le olyan gyorsan a művek. Kategóriákat, szinteket nem hinném, hogy létre lehet hozni, mert ki vállalná, hogy osztályozza a műveket, és milyen szempontok szerint? Ez megint csak vitákat, sértődéseket hozna, nem beszélve az időigényességéről. Talán, ha lehetne valami időkorlátot bevezetni, hogy mennyi időnként jelenhet meg valaki alkotással az IK-ban - hogy nem naponta, vagy ahogy lefut kerüljön fel újabb és újabb műve annak, aki annyira "termékeny". (megjegyzem szerintem jót nem lehet napi kettőt írni)----A hszelésről: sajnos az a gyakorlat általában - hogy ha te írsz én is írok, ha nem, én sem - Vannak kedvencek, akiknek írok - ha jó, ha nem -, és akit nem szeretek, írhat akármilyen remekművet, annak juszt se. (félreértés ne essék nem magamról írok, csak általánosságban :) ) Nekem mindig is bántotta a csőrőmet, hogy az IK-ban a hszek miért csak dícsérnek? Miért nem "illik" ott is megírni, ha valami nem tetszik? A Mazsolázóban lehet? Miért kell erre két fórum? Miért írja valaki ugyanarra IK-ban, hogy szép, tetszett, Mazsolázóban meg fél oldalon sorolja mi nem jó? Normális ez? ----------fúúú...elfáradtam, már késő van :) most nem is tudom mit akartam még mondani...akkor most ennyi :))


Hozzászóló: tokio170
(Ideje: 09-19-2007 @ 04:17 am)

Comment: Úgy gondolom, egyike vagyok azon keveseknek, akik figyelmesen olvasnak, nem csak átfutnak műveket. Ezen kívül emlékszem is arra, amit elolvasok. Arra is emlékszem, milyen hsz-t írtam hozzá, nem írok "púder" szöveget, megírom reális véleményem - még a legjobb barátomnak is (ezen kívül azt is tudom, hogy hívnak, és honnan jöttem). A "legnagyobbnak" is írtam már lesújtó hozzászólást, amikor rosszat produkált. Sajnos egyesek, vagy provokációra használják szép kis irodalmi portálunkat, vagy "betartásra" (azért sem írok neked, mert irigy vagyok, és utállak). Véleményem szerint a publikáció függőket, és a provokátorokat vissza kellene fogni, mert így nem marad idő a "rendes alkotók" értelmezésére, és elemzésére. Így fordulhatnak elő olyan nüánsznyi elírások, amikor azt sem tudja a hozzászóló milyen műfajú az írás, nemhogy a tartalomról lenne halvány segédfogalma. Pl. ha már Neti írása alatt vagyok: Hozzászóló: Netelka (Ideje: 08-17-2007 @ 12:49 pm) Comment: Nagyon szép szonett, Zsuzsi. Persze a vers nem szonett, 12 soros, 4 sor versszakonként, abab cdcd efefJ))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-19-2007 @ 05:50 am)

Comment: Akkor ezt nagyon mellényúltam, én is tévedhetek :) Igaz, nem néztem vissza, azt se tudom, a szerző kijavított-e, hogy márpedig az nem szonett. Tény, hogy ez tévedés volt.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-19-2007 @ 06:02 am)

Comment: Tokio, azért gratulálok Neked :) Megkerestem, hol követtem el ezt a bődületes bakit, és egy hónapot kellett visszamennem az időben, hogy megtaláljam ezt a verset. Te gyűjtöd a Netelka-bakikat, vagy ennyi időd van arra, hogy igyekezz bebizonyítani, hogy dunsztom nincs, miről beszélek? Mindenesetre odaírtam a vers alá, hogy elnézést ezért a tévedésért - bár a szerző láthatóan nem sértődött meg miatta. Pedig én se sértődtem volna meg, ha ő akkor és ott kijavít. Neked vállveregeteés jár, tőlem is.


Hozzászóló: csitesz
(Ideje: 09-19-2007 @ 06:33 am)

Comment: Neti! Most azért hsz-elek, mert kérdezted, hogy miért hsz-elek.:-).Egyébként én is csak akkor szólok versekhez, amelyik tetszik. Illetve, van amelyik vers tetszik, de nem írok hozzá hszt. Azon meg lehet gondolkozni, hogy valamilyen szűrőt alkalmazni, hogy kiszűrjük a balhézókat. Nem a lelkes, de még gyerekcipőben topogókról beszélek.puszi Józsi


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-19-2007 @ 07:01 am)

Comment: Józsi, örülök, hogy értjük egymást.


Hozzászóló: tokio170
(Ideje: 09-19-2007 @ 07:30 am)

Comment: Neti bocsáss meg, hogy kora reggel "megtornáztattalak", :))) a célom a folyamatok ábrázolásán túl, a dömping okozta véletlenszerű elírások, hibák kiemelése volt, amikor mindenki tévedhet - bármilyen magas fokon műveli az "ipart". Nem a Netelkás bakikra vadászom, minden visszásságot észreveszek, ilyen vagyok - lehet túl aprólékosan nézem a leírt szavakat, törvényeket. Kritikusnak valószínűleg jó lettem volna, ha annak idején nem tévesztek pályát. Sok mindenre születni kell - mondják. A többi meg csak elhatározás, kitartás, figyelem, lelkiismeretes tanulás, gyakorlás, és ismeretség dolga. :DDD


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 09-19-2007 @ 07:36 am)

Comment: Nem akartam senkit megsérteni. Neti szavait magamra vettem. Ez a nagy bajom, hogy ha negatívumról van szó, akkor mindig mgamra veszem. Sokan vagyunk ebben a cipőben.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-19-2007 @ 07:49 am)

Comment: Tokio, oké, pacsi! Druszám, én is járta már így. Ezért nem árt a sorok mögé nézni. Szerintem felejtsük is el ezt a kis közjátékot.


Hozzászóló: papirlap
(Ideje: 09-19-2007 @ 09:27 am)

Comment: Hali mindenkinek!Szeretnék hozzá szólni az eddigiekhez.Nem feltétlenül ír valaki rossz verseket mert minden áron ki akar veletek tolni.Egyszerüen kezdő!Én például tisztelettel veszem a kritikát,mert tanulok belöle és segít.Bár biztos van aki megsértődik, de azzal nem kell foglalkozni.Előbb, utóbb ezek az emberek lemorzsolódnak,és az oldal vissza nyeri régi fényét, ami szerintem nem is kopott meg!!!Szép napot mindenkinek!Üdv:papirlap


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-19-2007 @ 09:36 am)

Comment: Ez lenne a normális hozzáállás. Remélem, a "barátaid" is így gondolkodnak.


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 09-19-2007 @ 10:48 am)

Comment: Míg egyesek felesleges hsz.-elléssel :) töltik az időt, mások (pl.: Trendo és piroman) véres-verítékes irodalmi tevékenységgel próbálják a leginkább pozitívum felé terelni az általános közizlést! Egyrészt. Másrészt lenne egy gyakorlati megoldásom. Nevezzük "rostának". A versek először a rostára jutnának, ahol teljesen anonim módon pontozhatóak lennének. Ha elért egy bizonyos pontszámot, csak akkor juthat a "főtáblára". Egy kiegészítés: csak a "főtáblások" pontozhatnak, (így elkerülhető a csalás és mutyizás) viszont nekik kötelező is! (Ez a lustaság elleni záradék.:) Na?


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-19-2007 @ 10:59 am)

Comment: Piro, én nem lennék ennyire szigorú, ráadásul ezzel más portálok is próbálkoznak, és szinte minden ilyen oldal halott. Én egyszerűen csak azt szeretném, ha mielőtt bárki beküld valamit az Irodalom Klubba, elgondolkodna azon, hogy mit is kíván közszemlére tenni. Adni szeretne valamit, vagy csak egy nick lenni a főoldalon.


Hozzászóló: 102
(Ideje: 09-19-2007 @ 11:07 am)

Comment: most nem tudok válaszolni, mert épp háeszelek... ;) azért pussz és gratula, nagyon jól megírtad és tetszett... :)


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 09-19-2007 @ 11:15 am)

Comment: Okés Netelka, látom nem akarsz korbácsot suhogtatni... :) Az a baj, hogy kedves kis női szíved nem tudja elfogadni, hogy egyes netgerillák a puszta rombolás kedvéért is képesek komoly erőt, energiát befektetni! Jön néhány hülyegyerek, bereggel húsz névvel és lenyomja az IK-t. Aki meg először jár itt belenéz és fintorogva távozik. A "rosta" szintén publikációs felület lenne, s ha ott jelenik meg, akkor nem okozhat akkora kárt. A szűrési pontszámot pedig lehet alacsonyra is állítani a kezdő, de jó szándékkal érkező előtt.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-19-2007 @ 11:33 am)

Comment: Köszönöm, "kedvenc számom" :) (Hogy klasszikusokat idézzek :))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-19-2007 @ 11:34 am)

Comment: Piro, pedig van, aki rendre korbácsot lát a kezemben :)) Igen, az ilyen általad említetteket tényleg nem veszi be a gyomrom.


Hozzászóló: stando
(Ideje: 09-19-2007 @ 12:58 pm)

Comment: Én talán azzal kezdeném, mit vártam, mikor csatlakoztam egy amatőr portálhoz. Naivan úgy képzeltem el, hogy ezeken az oldalakon műhelymunka folyik. Teljesen kezdő voltam. Gőzöm nem volt róla, hogy amit összefirkálok milyen műfajba tartozik, hogy létezik-e irodalmi értéke, hogy érdekel-e egyáltalán bárkit is. Arra számítottam, hogy majd a hozzászólásokból iránymutatást kapok. Bevallom, néhány nap elég volt, hogy rájöjjek, naiv voltam. A hozzászólások tulajdonképpen korteskedések. Ha én írok a szöveged alá, elvárom, hogy Te is írj az én szövegem alá. Meg ne próbálj bármi rosszat is mondani! Ha én dicsérlek, kutya kötelességed visszadicsérni. Nekem mégis szerencsém volt. Soha nem tartoztam a legolvasottabbak klikkjébe sehol sem, de összehozott a jósorsom olyan emberekkel, akik mások voltak. Akik ugyan nem a plénum előtt, illetve nem minden esetben ott, de segítettek, irányt mutattak, felhívták figyelmem a hibákra. No, ez volt a kezdet. Manapság többen haragszanak rám, hogy csendes őrült lettem. Olvasok, de ritkán nyikkanok. Aztán a másik eset, ha szólok, és ezzel hökkentek meg másokat. Lehet, hogy most is azt teszem, amikor elmondom, hogy véleményem szerint, és most sajnos általánosítani fogok, a legtöbb hozzászólást kapott írások igen csak a léc alatt sétálnak át... Valamiféle pszihológiai oka lehet ennek. Talán csak annyi, hogy "juj de jó! Ilyent én is tudok!". Önigazolás. Szükségünk van erre. Valljuk csak be, jócskán vagyunk itt olyanok, akiknek az írás terápia. Valahogy ki kell, hogy adjuk magunkból azt, ami feszít. És természetes, hogy az is jólesik, ha mások is segítenek nyalogatni sebeinket, hisz azok a sebek a több nyalástól gyorsabban gyógyulnak. Igen ám, csak ennek meg az a veszélye, hogy jöhetnek újabb nyavaják a régiek helyébe, köztük az önértékelési zavar... Hm... Aztán az "elkorcsosulás". Hm... Bocsánat a szóért! Arra gondolok itt, hogy hajlamosak leszünk egy idő után elfogadni az átlagot a trendinek, és észre sem vesszük, hogy attól, hogy valami esetleg más, mint ami itt divat, nem biztos hogy rossz is. Sőt. Könnyen eshetünk abba a hibába, hogy kiemelkedő dolgokat is szemétre szórunk. Hm... Nem nagyon viseljük el az átlagtól való eltérést. Hm... Aztán ami még nehezen elviselhető, a segítő kritika. Hajlamosak leszünk piedesztára állítani magunkat, és azt hinni, ha valaki "rosszat mond", mindjárt le is akarja dönteni "bálványságunkat". Hm... Azon gondolkodtam, hogy két dolog folyik itt is párhuzamosan. Egyrészt az amatőr irodalom, aminek tulajdonképpeni szűrője kell hogy legyen a MAI, és a terápiás jellegű, kevesebb, illetve alig-értéket képviselő írás. A klubban mindkettőnek helye van. Talán az arányokon kéne változtatni, és az arculatnál a MAI-t helyezni előtérbe, és a Klubbot pedig picit hátrébb tolni. Akkor talán már nem kell tartani attól, hogy a felhigulás miatt az az új ember, aki kívülről először találkozik az oldallal, pont "szemétbe-szalad", és azonnal továbbmenekül... Muszáj, hogy továbbra se zárjuk ki a "szemetet", hisz könnyen lehet, hogy csak a csírázó magot nem ismerjük fel. Ki válallhatja fel ezt a felelősséget? Hm...


Hozzászóló: blue
(Ideje: 09-19-2007 @ 01:17 pm)

Comment: Spec én azért írok hsz-t, mert, ha már feltette az illető a költeményét, és én vettem a fáradtságot, hogy elolvassam, valamilyen véleményem csak van, ha nincs, akkor vagy hallgatok (ami általában nem így szokott lenni), vagy leírom a véleményem, néha túl epésen és főként a helyesírás miatt. Nagyon ritka, ha elmegyek egy mű mellett és nem hagyom ott a névjegyem, akkor valóban nagyon ütősnek kell lenni, és tényleg nem veszi be a gyomrom, bár volt rá példa, hogy leírtam a véleményem, akkor meg támadtak, tehát a legjobb a semlegesség, és a csendelés. Még jó, hogy mostanába nem írok, mert akkor most írhatnál egy nevetős hsz-t. Amúgy egyetértek Veled. pussszzzz: gaby )))))))))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-19-2007 @ 01:36 pm)

Comment: Hát, stando, azt hiszem, elég lenne a te hozzászólásodat a hoppába tenni. Nagyon egyetértünk - bár a MAI kontra IK dilemmában nem feltétlenül. Minden másért: pacsi!


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-19-2007 @ 01:43 pm)

Comment: Gabi, nem tudom, én inkább azt gondolom, ki kell állnunk a véleményünk mellett. Még akkor is, ha azért épp utál valaki. Majd holnap ír olyat, amiért megdicséred, és akkor meg szeretni fog. Az egész végén jó esetben ott van a tanulási folyamat.


Hozzászóló: blue
(Ideje: 09-19-2007 @ 01:48 pm)

Comment: A tanulási folyamat valóban ott van, de nem mindegy, hogy hogyan nyúlunk egy műhöz, egy emberhez, akinek a sorai valami miatt megszülettek, szóval a hátterét nem ismerjük. Ha megmondom a véleményem, hogy tök szart írtál, én mint egy középszerűcske alkotócska, akkor megkérdezné, hogy milyen jogon tettem, hiszen az enyém sem jobb, inkább csendesen hallgatok.


Hozzászóló: tokio170
(Ideje: 09-19-2007 @ 03:04 pm)

Comment: Már régebben javasoltam a hátsó fertályt(még mangonak). Ha nem működik az elképzelt szűrő, akkor a pellengérre tett művek helyén, a hátsó fertályban szemlélhetné "művét" az illető. Ha ez sem segít, pl. három hátsó után jöhetne egy hónap publikációs tiltás. Rendnek és színvonalnak márpedig lennie kell, és akkor simán, és vidáman folyhatna a show... :)))


Hozzászóló: Samway
(Ideje: 09-19-2007 @ 11:00 pm)

Comment: Én Netivel értekegyet, mert cak ahhozírok amely valamilyen szinten megérintett, csak azért, hogy olvasótábort, ill.népszerűséget hajhásszak ,- nem fogok hozzászólni, már egy páran ezért megsértődtek, de akkor is tartom magam, elolvasom de semmi több vagy még azt sem. Én tudom magamról, hogy az én műveim is kívánnak még sok csiszolni valót, de és ezért is teszem azt, hogy kevesebbet publikálokés megrágom többszörmit teszek fel..örülök, hogy terítéken van a kérdés,mert a 3 év alatt nem leromlanikellene az oldalnak inkább csiszolódni beérni kellene...bocsika a sok beszédért,,nem szokásom.. üdv mindenkinek samy


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-20-2007 @ 06:13 am)

Comment: Sam, nagyon egyetértünk. Köszönöm.


Hozzászóló: persecuted
(Ideje: 09-20-2007 @ 01:06 pm)

Comment: Felvidítani nem tudlak én sem, Neti. Mint azt te is-ti is tapasztaljátok, ritkásan jövök...érzem én is a hanyatlást....Nyáron, NEM! Már tavasszal mondtam valakinek, hogy már a cím is olyan itt-ott, hogy nincs kedvem rákattintani:( Azt meg igazságtalannak érzem, hogy célirányosan és csak néhány embert olvassak. Igazad van, azt is sejtem, mit érzel most...


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-20-2007 @ 01:24 pm)

Comment: Jó, ha sejted - a saját versemet már levettem az IK-ból. Azt hiszem, ezzel mindent elmondtam. No, de ez van, míg élünk, remélünk... Köszönöm, nagyon!


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 09-20-2007 @ 05:10 pm)

Comment: Sokáig megálltam, hogy ne szóljak semmit. Úgy érzem, éppen elégszer leírtam már, mit gondolok. Rugdostak is érte rendesen. Most csak egy jelzés ez a blog írójának, remélem elég és érthető ennyi is.


Hozzászóló: Ramirez
(Ideje: 09-20-2007 @ 06:22 pm)

Comment: Vidítsunk fel? Csak a NEVEKET néztem meg először, ki háesszeltek. A lista a VÁLASZ.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-21-2007 @ 06:10 am)

Comment: Laci, emlékeim szerint nincs köztünk véleménykülönbség :)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-21-2007 @ 06:11 am)

Comment: Kedves Ramirez, nem azt kérdeztem, ki háeszel, hanem hogy mihez és miért.


Hozzászóló: Ramirez
(Ideje: 09-21-2007 @ 06:23 am)

Comment: Értem. Akik szerintem itt felettem-előttem szóltak, pont azok, akik AMIÉRT és AMIHEZ szoktak hozzászólni. És akkor számít, hogy mit, ha AKI írja... :)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-21-2007 @ 08:10 am)

Comment: Szerintem ezt túlbeszéltük.


Hozzászóló: Morci
(Ideje: 09-21-2007 @ 08:28 am)

Comment: Én még nem, mert sokáig hiányoztam( bár az nem biztos, hogy hiányoztam) de elhűlve olvasgatok, hogy mi történt itt időközben. Annyira elhűltem, hogy hsz-elni is elfelejtek közben.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds