[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 171
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 172

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Férfias nőkről újra - Angeli cikkéhez
Ideje:: 11-06-2007 @ 10:00 am

A még mindig aktuális téma....
Annak idején a főiskolán a szociológia dolgozatom ebben a témában írtam - Nők szerepvállalása a XXI. században - család vagy karrier?
Érdekessé tette a dogát a történeti áttekintés, miként jutott el  az első női (orosz) professzor odáig, hogy taníthatott matematikát az egyetemen. Már az is nagy szó volt, hogy az egyetemek falai közé beengedtek nőket hát még tanítani! Ezt természetesen egy jóval haladóbb szellemű országban, Svédországban tette - hazájában, Oroszországban még az egyik legrangosabb matematikai díj elnyerése után sem taníthatott középiskolán és egyetemen , csak általános iskolában - azzal az indokkal hogy veszélyes nihilista, a kicsiket még nem tudja megfertőzni a káros eszméivel.
Káros dolog az, hogy a nők szerepet követeltek az addig férfias pályákon? "A világot a férfiak rendezték be, és ők is irányítják." -olvasható a könyvben. Valljuk be, ez azért nem egészen van így, de mégsem tudtak a hölgyek megelégedni a férfiak háttérből való, észrevétlen irányításával.
Serdülőkoromban én is javíthatatlan feminista és harcos amazon voltam. Késsel mászkáltam, íjjal és nyíllal rohangásztam, messzebbre köptem a meggymagot mint bárki más (ezt még ma is megteszem :) ) mára már ezt másként látom. Azzal, hogy felhívtuk a világ figyelmét magunkra, "hé faszik, mi is itt vagyunk, mi is képesek vagyunk rá!" ezzel csak dupla terhet vállaltunk, mert most már elvárják, hogy itt és ott is megfeleljünk. A karriertől még nem radírozódnak ki az otthoni feladatok.
Úgyhogy szemléletet váltottam. Függetlenül attól, hogy nagyapám ezermesteri mivoltát örökölve fúrok-faragok, szerelek mint egy férfi, szépen a kezébe adom a manusomnak a szerelnivalót és nézek rá nagy, ártatlanul bamba barna szemekkel, hogy én ehhez nem értek...
És amíg más karriert hajszol és szétrobban a bizonyítani vágyástól én csak csendben megfordítom a kötést, feljebb húzom a takarót a lábamon a hintaszékemben és végtelenül elégedett mosollyal az arcomon gondolok bármilyen férfi-pozícióra és munkára, amit nem fogok betölteni és nem fogok elvégezni. De a tényeg, hogy ha akarom, megtehetném....

 

( *némi morzsa a nihilizmushoz:
" Nihilista? Ha azt nevezik nihilistának, aki korholja mindazt a régiben ami rossz, ami elavult, akkor mindannyian nihilisták vagyunk" - mondja a regényben egy svéd professzor, a főszereplő professzorasszony barátja)

részlet LAZICZIUS GYULA: SZTAVROGIN AZ “ÖRDÖNGÖSÖK"-BEN c. művéből:
"A nihilizmus tulajdonképpen tisztán eszmei mozgalom volt, amelynek majdnem semmi, vagy legalább is nagyon kevés köze volt a nevében rejlő nihil szóhoz. Ezért is értették annyian félre. A nihilizmus volt a gyűjtőmedencéje mindazoknak a nyugaterópai eszméknek, amelyeket a francia enciklopedisták óta a német ideális filozófia, Fourier, néhány angol pszichológus vagy közgazdász a világba dobott. Ezek fölött Európa csakhamar napirendre tért. Oroszországban azonban a gondolat sohasem járt hétmérföldes csizmában, ezeknek az eszméknek a megemésztése hosszú évtizedeket vett igénybe. Megdöbbentő például, hogy mennyi ideig rágódtak itt Fourier utópiáin, vagy Hegel hagyatékán. A természettudományok gyors előretörése, a szociológia első lépései, a statisztika rávilágító adatai azután újabb tápot adtak a felcsigázott gondolati érdeklődésnek, amely előtt egy soha nem látott világ ragyogott föl, mint mikor hirtelen magnezitláng lobban meg valami vak barlangban. Az orosz valóság nagyon messze esett ettől az eszmei világtól, de a távolság csak növelte az új vágyát és minduntalan párhuzamokra, összehasonlításokra csábította a gondolkozást. Az idő is alkalmasnak látszott nemcsak az összehasonlításra, hanem az összehasonlítás következményeinek levonására is. A cári reformok liberalizmusa mindenkiben jogos reményeket ébresztett, szabadabb, európaibb levegőt várt mindenki a fülledt viszonyokba. Az orosz lélek amúgy is erősen hajlamos a kritikára, de most megsokszorozódva szakadt fel a kritika, s elborította az életnyilvánulások összes területeit. Kritika alá fogták a vallás alapjait, az állami élet, s a családi együttélés formáit, a gazdasági berendezkedést, szóval mindent, amihez eszmei megvilágításban kritikával lehet közeledni. Aki orosz a hatvanas években a kritika jogával él ezekben a kérdésekben: nihilista. Nihilista, aki ezekben az években, mondjuk, atheistának vallja magát, vagy nem ismeri el a tekintély elvét, nihilista, aki csak a pozitív tudományokat becsüli és fellázad az orosz családi élet deszpotizmusa ellen, aki utópiákat kerget és az is, aki csak a művészet öncéluságát tagadja meg.

Kusza fogalmat takart tehát e nihilizmus, mert megemészetetlenül felvett magába minden szellemi morzsát, amely a filozófia és tudomány asztaláról lehullott hozzá. De ha a lényegét keressük, torz külseje mellett is felismerhetjük benne a régi orosz vágyat: közelebb kerülni Európához." )



Utoljára változtatva 11-06-2007 @ 10:03 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: blue
(Ideje: 11-06-2007 @ 10:20 am)

Comment: Tuti, hogy ezzel a gondolattal egyedül vagyok, mert én úgy érzem, hogy fizessék meg a férfiakat a munkahelyükön, vagy a vállakozásukban, egy nő meg legyen otthon és tartsa össze a családot. Szeresse a párját, adjon meg neki mindent (így talán nem megy máshoz), szeresse a gyerekeit, de mivel kiharcolták őseink az egyenjogúságot, engedjenek szavazni, a parlamentbe bejutni és legyenek jogaink, de ott, ahol kell, legyenek vülnk nagyon gyengédek. Amelyik nő karrierre vágyik annak legyen, aki viszont szeretne otthon lenni és úgy élni, az tegye azt, illetve azért a férfiak minden téren tekintsenek nőnek.


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 11-06-2007 @ 10:31 am)

Comment: Nem akarunk egy kicsit túl sokat, blue? :) Én azt mondom, hogy ne ugráljunk feleslegesen, mert csak elbizonytalanítjuk a faszikat. Mint azt az elmúlt évek bebizonyították, korántsem olyan nagyszájúak és magabiztosak. A sok erős nő eredményeként most ott a sok nyüzüge gyógyegér csikófrizurával és rózsaszín inggel. Nekem ilyen biztos nem kéne! Ha férfias férfit akarok, akkor nőisesen viselkedek vele. Ha meg ilyen nyünnyedt békákat (ahogy kedves kolleganőm modja) akkor lehet amazonkodni. :) Kösz, hogy itt jártál. Rien


Hozzászóló: blue
(Ideje: 11-06-2007 @ 10:46 am)

Comment: Most elképzeltem a nyünnyedt békát rózsaszín ingben. Eredmény: )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Hozzászóló: Tupir
(Ideje: 11-06-2007 @ 10:52 am)

Comment: Én inkább azt látom, hogy a férfiak nagyon elnőiesedtek. Ezt kétségbeejtőnek tartom főleg, ha gyermeke is van, mivel nem tud jó példát mutatni a gyerek előtt zavarossá válik az apakép. (a munkahelyemen én is látok folyton egy pasit rózsaszínben, sajnos suttognak is mögötte rendesen)...mi az a nyünnye?


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 11-06-2007 @ 11:35 am)

Comment: Nyünnyedt-nyunnyadt-punnyadt-puhány-mosogatólé kinek ahogy tetszik.


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 11-06-2007 @ 11:35 am)

Comment: Gaby! És mi van akkor, ha az eltartó pasi egyik nap fogja magát, és lelép? Akkor miből él meg az a nő, aki eddig a férjétől függött? Szerintem a mai világban egyetlen nő nem engedheti meg magának ezt a luxust, éppen azért, mert bármi megtörténhet. Láttam én már olyan férfit, aki otthagyta a beteg feleségét és a családját egy fiatalabb nő miatt. Vagy éppen a nőnek lett elege az iszákos férjéből, aki verte... Olyankor mi van? nagyon nehéz munkatapasztalat nélkül elhelyezkedni. Az az ötlet, hogy fizessék meg a férfit jobban, hát nem nagyon működne gazdasági okokból. A cégeknek a munkaerő-költség kényes téma. A munka elvégzéséhez szükséges létszám meg adott, nem csökkenthető. A nők munkájára meg igenis szükség van, mert egy csomó munkakört férfiakkal nem lehetne betölteni.


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 11-06-2007 @ 11:42 am)

Comment: Igen, Audrey, ez sajna mindig benne van a pakliban. Aki nem szeret kiszolgáltatott lenni, az úgyis fog dolgozni. De vszínű kis irodában kéne, és nem multinál, ahol kifacsarják belőle az utolsó cseppet is. És az összes ilyen elhagyós-egyedül maradós sztoriból utólag egyet lehet csak levonni: A nők túlélésre születtek. Minket nem lehet eltaposni. Még így sem. Olyanok vagyunk, mint a kövirózsám. Szépen lassan elkezdte hullajtani a levélrózsáit. Sajnáltam nagyon a leesett szirmot ,ezért ledugtam a földbe, hátha... és láss csodát, apró kis kövirózsa hajtott ki belőle. Ez a növény is túlélni született. De ha mindig a rossztól tartsz, az be is következik. Kicsit több bizalmat, kolleganő, mert így csak azt sugárzod a fasziknak, hogy nincs rájuk szükség. :) Hmmmm... a világ tele lenne boldog, kövér nőkkel!


Hozzászóló: blue
(Ideje: 11-06-2007 @ 11:53 am)

Comment: Aud! Nem tudom mi van akkor, de mint minden akkor is meg fog oldódni, legalábbis remélem, gondolom. Nekem van munkatapasztalatom, az sem igaz teljesen, hogy férjem tart el, de az igen, hogy beteg vagyok. Abban meg nem hiszek, hogy Csaba bármikor is elhagyna egy fiatalabb nő miatt, nem olyan típus, hogy csak úgy elcsavarják a fejét, 18 év tapasztalata köt hozzá. Igen, valóban luxus, hogy itthon vagyok, hacsak be nem számítjuk, hogy Szegeden nemigen, sőt egyáltalán nem keresnek irodába alkalmazottat, középfokú ilyen-olyan végzettséggel, főként nem 4-6 órában. Jelenleg mindenhol folyamatban van a létszámleépítés, a munkaórák csökkentése, a munkahelyek összevonása és megszüntetése, az egészséges, ép emberek munkából való kizárása. Ilyen téren Szegeden nagyon nehéz elhelyezkedni. Mint a vezető cégek: MOL, Dégáz, Démász, Eü, a legnagyobb a munkahelyek ki-be ingázása, akárcsak a kereskedelemben, és, mint tudjuk, Budapesten fizetik meg jobban az embert, mert a vidéki városokban fele, harmada a kereset, ám a Budapest közeli városokban, mint pl., ahol Te is laksz, ott sokkal jobban megifzetik az embereket, illetve ilyen még Sopron, amely közel van az osztrák határhoz, igencsak jó hely, mert rengetegen választják a külföldi munkavállalást. Próbáld meg ugyanezt az Alföldről megtenni, sokkal nehezebb...nem lehetetlen, csak nehéz. Itt mindig is a mezőgazdaság dominált, akárcsak a tejüzem, a könnyűipar (régen megszűnt), vegyipar, cipőgyár (már nem is létezik) a MOL (megjegyzem a férjem itt dolgozik, és a 12 órás munkarendjét most csökkentették le 8 órásra, mely igencsak húzós jövedelmemkieséssel fog párosulni). A munkaügyi központok tele vannak olyan emberekkel, akik egészségesek, sajnos nekik sem tudnak munkát biztosítani...hátmég a beteg embereknek, főként a gyerekeseknek. Te a diplomáiddal, nyelvtudással, egyedülállósággal sokkal könnyebb helyzetben vagy, örülj neki, kívánom, hogy sose legyél nehéz helyzetben, és tudd milyen az amikor, azt mondod a gyerekednek, hogy talán a következő hónapokban meg tudod venni vagy adni neki azt, amire vágyik, és most itt mindegy, hogy hány gyereked van.


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 11-06-2007 @ 11:57 am)

Comment: Ahh, én is érzem, hogy elhatalmasodik rajtam egy csomó feminim tulajdonság... Régebben még szántam rá időt, hogy a nihilizmust megvitassuk a kocsmában a haverokkal, vagy esetleg azt, hogy matektanárnőt jó-e dugni, mert számolja az orgazmusokat... Még fel-fel ülök a motorra és kevés jó koncertet hagyok ki, de érzem az idők változását. Utoljára akkor ütöttem meg valakit, amikor ráborította a Görög regék c. könyvemre a vörösbort. A Görög regékkel ütöttem le. De már az is mikor volt... Félek, hogy lassan hüvelygombám lesz...


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 11-06-2007 @ 12:09 pm)

Comment: Gaby, értelek, tökéletesen. Nem Neked szólt személyesen, amit írtam. Én is kerülhetek nehéz helyzetbe, benne van a pakliban. Voltam már munkanélküli, és még lehetek is, hiába a diploma. A gyerekvállalásra is azért adom nehezen a fejem, mert tudom, hogy elveszíteném a munkahelyem. A munkaadók általában nem szeretik a GYES-en lévőket, és a kisgyerekes anyukákat. És a negyvenen felülieket sem. Én rettegek tőle, hogy mi lesz velem, ha.... És én sem nézem ki a férjemből, hogy csak úgy lelépne.... De mi van, ha én gondolom meg magam, és döntök úgy, hogy egy másik férfival akarom folytatni az életem? Ahhoz is kell valami anyagi egzisztencia... Főleg ha a másik férfi történetesen szegény, mint a templom egere...


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 11-06-2007 @ 12:18 pm)

Comment: Piro, az a könyv nekem is megvan:) Még senkin nem vertem szét. Audrey, erre mondják: a sors útjai kiszámíthatalanok. Ettől szép az élet. De mi már ahelyett, hogy élveznénk, félünk tőle. Ez a baj.


Hozzászóló: blue
(Ideje: 11-06-2007 @ 12:21 pm)

Comment: Aud, az még rendben van, hogy nem szeretik, inkább vissza sem veszik. Ahol az egyik fél szegény, mint a templom egere az baj, mert mit is rakott, vagy dolgozott annyi ideig, hogy csak annyija van? Ok. Egy válás mindenkit szétszed lelkileg is meg anyagilag is, ezért mondom én, hogy közösen többre mennek a felek, mint külön-külön, de ez már közös kassza, amit nem mindenki szeret. Na jó, a másik doglog, nem biztos, hogy elég lesz a szerelem, lehet, hogy csak egy ideig működik, mert könnyen lehet, hogyha a férfi megalkuvó az új társ meg egy kicsit temperamentumos akkor nem biztos, hogy sokáig együtt tudnak maradni. Maradjunk a példánál, amit Te felhoztál. Ha elválsz és megtalálod álamid lovagját, aki szegény, neked meg van két diplomád és pénzed, nem biztos, hogy másik fél annyira jó néven veszi, mert makacs, mint általában a férfiak, és leutasítja a segítséget, amit viszont megértek, mert el nem tudnám képezelni, hogy egy új párkapcsolatban ne egyenlő félként induljanak a felek. Ha az anyagi ott is külön lesz, előbb-utóbb ugyanaz a sors vár mindkettőtökre: a külön út, mert a büszkeség, na igen, az van bennem is, és nem kevés. Hál Istennek nekem is van saját vagyonom, és nyugodtan kijelenthetem, hogy nem érdekelt, hogy a másik fél szegényebb, de tudok segítek, a közös meg legyen közös, ahogy megbeszéltük, felajánlottam, de nem fogadta el, tehát nem bizti, hogy annyira jó lenne. Na mindegy, ebbe nem is szeretnék belefolyni, így a továbbiakban erről inkább nem nyilatkozom. Köszönöm megértésed. gaby))))


Hozzászóló: Tupir
(Ideje: 11-06-2007 @ 12:24 pm)

Comment: Aud, csak az utolsó mondatodra reagálok: ha ez eszedbe jutott, akkor nem vagy szerelmes. Én ezt sosem mérlegeltem (azt hiszem nem kell részleteznem, tudodo mire gondolok) Hidd el, ha igazán mással akarsz élni akkor ez nem jelent gondot.


Hozzászóló: blue
(Ideje: 11-06-2007 @ 12:41 pm)

Comment: Tupir, köszönöm, hogy helyettem leírtad, nem akartam pont én lenni, aki ezt mondja, azért próbáltam meg a magam eszével az igazságot leírni, ezért véstem oda, hogy egyenlő félként kell, hogy induljanak minden tekintetben. Isten előtt is egyforma minden ember.


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 11-06-2007 @ 05:38 pm)

Comment: Én nem tudom lányok,mi a jobb, ha eltartanak, vagy ha nem, de amikor nyáron otthon vagyok három hónap szabin, és két hét után már kifertőtlenítettem a kutyát is, amikor a férjem könyörög, hogy száljak már le a porszívó nyomógombjáról, mert már a fugát szedem ki a járólap közül... akkor nagyon hiányzik a munka. Már nem a középkorban élünk, amikor a nő feladata "csak" a háztartás volt, de az a háztartás még olyan sajátszövős, vajköpülős, tehénfejős háztartás volt. Ma porszívó, mosógép, gőzgép, mifenék vannak, és ha közben még tévézek is, a komplett nagytakarítás akkor sem tart tovább három óránál. Tehát sokkal több a szabdidőnk. Akkor meg miért ne dolgoznánk? Az anyagiakról nem is beszélve.:)))) Nekem igenis jól esik tudni, és bebizonyítani azt, hogy érek annyit mint egy férfi. Sőt:))))) Többet is, hisz a mosógépet is én indítom el!:)))))))))))))))))))


Hozzászóló: zsuzsuzsu
(Ideje: 11-06-2007 @ 07:34 pm)

Comment: Érdekes, amit írtál. Egyrészt teljesen igy gondolom én is, másrészt mégsem. Megváltozott a társadalom. Régen, ha valaki egyedül maradt, ott volt a nagycsalád, nem kellett attól félnie, hogy nem tudja magát fenntartani. Ma ezt senki sem tudhatja elöre. Mindig a legrosszabbra kell készülni, azaz arra, hogy az ember egyedül marad és gondoskodnia kell fennmaradásáról. Nos, az illetö Hölgy elkezd tanulni, ill. dolgozni. Jó munkakörbe kerül, megszokja, hogy elismert. Majd férjehez megy és gyerekeket szül. Jobb esetben elég egy fizetés és otthon maradhat. Ennek ellenére hiányérezete támad, mert megszokta, hogy dolgozik. Rosszabb esetben - a gyerekek mellett - neki is dolgoznia kell, utána meg jön a háztartás, stb. Ez NEM saját választás. Sajnos. Én 14 évig nem dolgoztam, mivel kislányunk beteg, most végre, hogy dolgozhatnék - ill. KELLENE - dolgoznom, azért nem vesznek fel, mert ekkora idökihagyásom van. NEM én akartam igy. Teljesen el vagyok keseredve. Legutoljára minden szempontból messze megfeleltem, DE volt egy fiatalabb. S közben én, kis naiv, azon rágodtam, hogy mi lesz a gyerekekkel, ha nem várom öket itthon. Mert reggel 7h-töl este 6h-ig iskolában vannak. Nem mindig olyan egyszerü, különösen, ha az embernek egy személyben kell anyának, apának és családfenntartónak lennie. Kissé deprimál. Mert nem látok egy jó megoldást sem. Zsuzsi


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 11-06-2007 @ 09:38 pm)

Comment: Tupír és Gaby! Az utolsó megjegyzésetekre reagálnék. A szerelem nem azt jelenti, hogy az ember hülye, vak és nem mérlegel, hanem fejest ugrik bármibe. Szerintem a házasságból amúgy sem ugranak ki olyan könnyen az emberek, főleg ha azzal mások életét is romba dönthetik. Azért én hallottam olyan nőkről, akiket nem különösebben zavar, ha családokat szakítanak szét azzal, hogy meg akarnak szerezni egy férfit.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-07-2007 @ 08:53 pm)

Comment: Írásodban érdekes volt olvasni, hogy a nőket milyen nehezen engedték tanulni, tanítani akkor régen...Sajnos van arra tapasztalatom, hogy ez még manapság is előfordulhat, nem kisebb helyen, mint a magyar Műszaki Egyetemen. Menyem olyan szakra járt, ahol csak két három leány volt, és szerencsétlenségükre épp ott tanított egy őskövület professzor. Még azt is megtehette, hogy kiküldte őket az előadásról, nyilvánosan kijelentve, hogy a nő miért nem otthon horgol. Semmi baja nem lett ebből a szemétnek. A lányok csak sírhattak és reménykedhettek, hogy a vizsgán ne hozzá kerüljenek. Ez sokszor nem jött be. Menyem kitüntetéssel végzett, de az az egy év amíg a professzor tantárgyát kellett hallgatnia, elvett az életéből 10 évet. Messze vagyunk még az egyenjogúságtól, és éppen ezért van az, hogy a nők többsége, még nagyobb erőszakkal próbál bizonyítani. Még manapság is ugyanazon munkakörben azonos feltételek között, többet keres egy férfi.


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 11-08-2007 @ 10:04 am)

Comment: Köszönöm, hogy ilyen sokan itt jártatok. Anna, ilyen régimódi profom nekem is volt. Nőgyűlölő volt egy kissé :) Amikor dogát íratott, és tudta, hogy szívatós lesz, akkor körbepillantott az amúgy is ideges hallgatóságon, és ilyen felsőbbrendő Higgins- tekintetel közölte: - Hölgyek, a zsebkendőket a bőgéshez már most készítsék elő.... (aztán rájöttem, miért, harmadfokú egyenlettel lehetett csak megcsinálni az egyik feladatot... Arra meg ugye nem tanultunk még semmit matekból... szerencsére sosem voltam kétségbeesős fajta... fogtam a számológépet, kipróbáltam melyik két egész szám közé esik a megoldás, aztán a tizedest megtippeltem körülbelülre. És láss csodát - profunk csak egy pipát tudott tenni mellé... én meg vigyorogtam: hehe. nem b*szol ki velem)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds