[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 229
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 229


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Irénke
Ideje:: 11-16-2007 @ 06:01 pm

Nem könnyű mostanság a hegyek között. Már egy hete hófehér minden. Ez gyönyörű látvány, sőt a természet megtisztulásának is végre látható jele van.

Szeretem a telet. Illetve, szeretem a telet is. A Medves környékén kiváltképpen szép a tél, ha néha morcos is, amit a tüzelő-elhasználás léptéke is messziről jelez. Mert itt aztán még nem állunk a gázár-emelés szőnyegének sarkán. Legalábbis nem mindenki. Szenet-fát be, gyújtóst hasogass, reggel – mire kel a család – fűts be, salakolj ki, vidd ki... Naponta többször is...

Szépen indul az idei tél, csak nem jelezte előre. Így az utcánk rendbetételén szorgoskodók is egyre reménytelenebbül várják, hogy mikor lehet már – 30 év után, végre – ráhúzni a bitumen-réteget. Hajaj! Ebből aztán egyenesen adódik az is, hogy éppen ki tudok-e evickélni a kocsival, vagy ismét nem. A szűk utcácskában sajnos ez rendkívül bonyolult attrakció. Munkagép balra, égig érő szegély jobbra, kiemelt csatornafedél középen, átfolyó újrabetonozva, a lehetséges irányba „Behajtani tilos!”.

Ma ki tudtam navigálni. Ma bevásároltunk. Már régen voltam ebben az irányban, így a tej közel megduplázott árán azért elakadt a lélegzetem. Lévén, ez a fránya fehér – néha iható is – folyadék a gyengém, és a családnak is. Napi 2 liter, ami biztos lemegy. Inkább több. (A szomszédom meg is jegyezte, hogy vegyünk inkább sört; az most alig több ötvennél, és az üveg is jól jön a szűkös időkben.)

Felpakoltunk. Nem lehet tudni, mikor jöhetünk ki újra. Rámolom a kocsi csomagtartóját, amikor kellemes hang csilingel hátam mögött.

- Szia Laci! Mi van veletek?
- Szia Irénke! Régen láttalak! Elvagyunk, de lehetnénk jobban is.
- Már éppen emlegettünk az emberrel, hogy mikor lesz ismét fellépés Zagyván?
- Jaj! Irénke, nagyon örülök Neked. Sajnos nem igazán alakulnak jól a dolgaink. Továbbra sem.
- Pedig már a legkisebb falukban is járunk fellépni, csak éppen itt a városban nem alakul semmi?
- Nehéz a helyzet.
- Mi lesz az iskolával, van-e még kultúr? Volt-e valami előadásotok?
- Nem merünk nagyon semmit szervezni Irénke, mert nem tudjuk hideg lesz-e.
- Aztán március 15-én lesz-e a Csatókútban az a gyönyörűséges összejöveteletek az íróbarátaiddal?
- Remélem Irénke! Remélem!
- Jaj, a fenébe! Laci, gyertek toljatok meg! Rajta hagytam a lámpát ezen öreg skodrin, aztán már nem sokáig bírja szegény.

Beül. Megtoljuk. Egyből indul.

- Szia! Majd hívj, amikor jönnek megint. Nagyon aranyosak voltak azok az írók, és én még sosem találkoztam igazi írókkal csak nálatok. Azóta is emlegetjük az emberrel.
- Üdvözlöm őt is. Majd hívlak, ha lesz valami! Szia! Vigyázz magadra!
- Szia!

 

 

(Irénke nekünk énekel)

(Remélem a bányában jól jött a tökfedő - Pista - balról a második - mindenkit üdvözöl.)

(Szabolcs a nagymester, a Frei-kávézó állandó vendége. Emlékeztek még rá?)



Utoljára változtatva 11-16-2007 @ 07:06 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 11-16-2007 @ 06:35 pm)

Comment: Igaz, hogy én nem találkoztam Irénkével, de legalább tudom, hogy mi történik felétek mostanában...és puszilom Irénkét!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-16-2007 @ 07:20 pm)

Comment: De jó volt újra látni az ismerős arcokat! És Irénkének üzenem, hogy én meg még nem találkoztam olyan asszonnyal, aki ilyen szépen énekelt volna, mint ő... És ezt egyáltalán nem azért mondom, hogy vica-versa... Döbbenetes volt, ahogy énekelt! (Az írás meg nagyon hangulatos leírással kezdődik...)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-16-2007 @ 07:31 pm)

Comment: Drága Lacobá! Kis pillanatképed megkönnyeztem. Soha el nem felejthető emlék nekem - és biztos vagyok abban, hogy mindenkinek aki ott volt - a találkozás ezekkel a kedves emberekkel. Szavaltak, énekeltek, zenéltek nekünk és olyan csodálatos tehetséggel, hogy csak tátva maradt a szánk. Nagyon jó lenne őket újra hallani, látni, mert a találkozás nem csak nekik volt nem mindennapi. A szavak, hogy írók, meg költők, micsoda kellemes simogatása fülünknek. Köszönöm, hogy mindezt leírtad nekünk. Innen a távolból is ölelem őket és téged is szeretettel...:))))


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 11-16-2007 @ 08:25 pm)

Comment: Lacoba!! Nagyon örülök, hogy felidézted azt a talit! És hogy milyen is volt? Egy napra indultam, és kettő lett belőle. És emlékszem, olyan tapsot kapott Irénke előadása, amilyet ritkán hallottam még talin!:) Jó volt elmerengni itt blogodnál! Köszönet érte.


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 11-16-2007 @ 09:06 pm)

Comment: Sajnálom, hogy akkor nem lehettem ott. Pedig hidd el, ott voltam... egész hosszúhétvégén... Na, majd talán legközelebb.


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 11-16-2007 @ 09:18 pm)

Comment: Erika nem tudunk mit tenni. Már évek óta csúszunk lefelé. Szeretnénk felfelé, de csak gátak vannak. Még nem jöttek rá felénk sem lent, sem fent - semmire. Ezért is jó egy kis meleg pillanat az ember életében.


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 11-16-2007 @ 09:19 pm)

Comment: Ágika szép volt, és hátha majd egyszer újra sikerül.


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 11-16-2007 @ 09:21 pm)

Comment: Anna a tehetségek köztünk élnek. Én büszke vagyok a legkisebb sikereikre is. És csodálatos emberek.


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 11-16-2007 @ 09:25 pm)

Comment: Laci szép emlékeket könnyű felidézni. Amikor Irénkével összefutottunk - nekem is nagy öröm volt, amit mondott, hiszen minden héten legalább 2-3 helyen lép fel, vagy Szabolcs, aki Frei Tamás Irodalmi Kávézójában szinte már már folyamatos fellépő. Aztán az is meglepett, hogy Pista is szeretettel emlékezett ránk a Bányamúzeumból. Remélem egyszer még sikerül.


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 11-16-2007 @ 09:25 pm)

Comment: Tudjuk Zoli! Talán majd legközelebb.


Hozzászóló: Khama
(Ideje: 11-16-2007 @ 10:19 pm)

Comment: Laci, add át kérlek, ölelem Irénkét. Kedves emlékem Ő nekem.


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 11-16-2007 @ 10:32 pm)

Comment: Átadom Marcsi! Azt hiszem Irénke nagy példa mindekinek, hiszen a maga módján hatalmas ember. Nekem kedves emlék ez a kép, mert igazi középkorú palócviselet van rajta. Ezt nagyon sokan keverik (itt nálunk is) a fiatalok egyébként fehér alapon szines virágokkal, vagy élénk színű virágos ruhát viseltek, míg a szépkorúak fekete alapon kis fehér virágokkal. Nyoma sem volt a nagy cicomázásnak, csak ezt ma már szeretik elhallgatni, mert a másik változat kifizetődőbb.


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 11-17-2007 @ 08:32 am)

Comment: Sokszor el sem hiszem, hogy ez a szépség létezik még életünkben, oly nehéz rátalálni - de ha Ti mondjátok...Sajnálom most, hogy nem voltam ott...


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 11-17-2007 @ 12:48 pm)

Comment: Nagyon sajnálom én is Lacibá, hogy nem voltam ott, most kicsit irigyellek benneteket. Jó volt olvasni ezeket az élményeket.. Puszi.Lena


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 11-18-2007 @ 09:00 am)

Comment: Remélem lesz még rá alkalom Miki!


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 11-18-2007 @ 09:01 am)

Comment: Léna majd hátha mégegyszer sikerül.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.42 Seconds