[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 158
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 158


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.


sleep.gif
Töprengés hajnalban
Ideje:: 12-08-2007 @ 07:40 pm

Hajnali 2.30 körül jár az idő, a konyhában írom e sorokat egy füzetbe. Majd reggel átírom.

Rohangálnak a gondolataim, folyamatos körtánc ez,ha az egyik lefut - jön a másik. Óvatosan, megfontoltan végigvezetem, minden lehetőséget figyelembe veszek, aztán kiválasztom a (szerintem) legjobb megoldást. Persze a másik énem lázadozik - mi a bánatot képzelsz -mérgelődik magában: belőled sincs kettő, hogy az egyik aludjon nappal a másik meg tegye a dolgát!

Mielőtt elmerültem vona a skizóban, kijöttem a konyhába egy füzettel. Meggyújtottam az adventi mécsesem és körülnéztem.

Kicsi, szűkös konyha, benne a holnapra elkészítendő olvadozó hússal és a vacsiról megmaradt fonnyadozó salátával. A puszedlicsoda, amit az egyik képviselőtől kaptam, itt virít felbontva. Édes, hajnali jutalom! Na, itt az utolsó - már érdemes volt felkelni - és ebben most "mindannyian" egyetértünk.

Hogy miért nem tud békésen szuszogni az egyik felem? Mert az állandó kérdések zubognak bennem és sosem kapom meg a választ. Hiányoznak hozzá a könyvek és az emberek./Most épp Szepes Mária/

Ma, illetve tegnap anyám így fejezte be mondandóját: nem lesz semmi különös, csak székelykáposzta. Én: semmi különös? Anyám: neeem , semmi. Én persze nem vágtam rá csípőből: hohó, tééényleg csak karácsony. Minden szavával, tettével igazolni akarja nálam, hogy ez egy smafu, egy semmi, még egy szimpla vasárnap is fontosabb (még a toll sem fog olyan indulatba jöttem) a karácsonynál.

Szimpla - meg áll az eszem! Fogalmam sincs, hogy mennyire erőltethette meg magát gyerekkoromban... Persze, jön majd a veszteségeivel - de előbb-utóbb mindenkinek van elveszett családtagja, aki nélkül a karácsony, de egy ünnep sem ugyan olyan.

EGyszer valaki megüzente nekem, hogy van a közvetlen közelemben olyan ember, aki mindíg ellendrukkol nekem. Ugyan időnként erőt vesz rajta a lelkiismeret és akkor igyekszik kompenzálni, de az "ellentartása" erősebb.

Rögtön tudtam, hogy Anya az.

Ma már leplezni sem próbálja a fásultságát, az egész élethez való szánalmas viszonyát.

Egyrészről sajnálom, másrészről iszonyatosan mérges vagyok.

Sajnálom, hogy nem sikerült az élete - hihetetlen tudású, érdeklődő, jó humoró jól evő-ivó ember volt, aki rengeteget olvasott, figyelt. Megszült minket, de igazából összetartásért ritkán erőltette meg magát - hiszen ő sem látta ezt otthon (késői gyerek volt, nagy-nagy korkülönbséggel a testvéreinél, plusz állandóan ott volt nagymamám elsőszülött, korán meghalt lánya is akivel folyamatosan versenyben volt). Persze nagyban befolyásolta, hogy sosem költözött el otthonról, a nagyszüleimmel együtt éltünk. A mi gyerekkorunkból persze az alkoholproblémája hagyott a legmélyebb nyomot, bár erről kifejezetten nem bírok "beszélni" - most is könnyes a szemem már a gondoltattól is. - pedig csak írok.

Szóval sajnálom, mert rendesen megfizetett valamiért, amit meg sem kapott - sosem élt hű de valami jólétben, először az elkoholba próbált menekülni, de apám miatt nem tudott (ő egyszerűen nem engedte meg teljesen) - utána betegséget hozta fel és jól belebújt. Mára az egész ember egy nagy-nagy-nagy betegség.

Kezdődött a szívével, aztán a gyomra, epe, csontritkulás, emésztése, szeme, tüdeje, csípője, fogai - folytassam? Ja, és mindehhez depressziós. Őszintén? Nem is csodálkozom. Nem is akar javulni, ezt már 10 éve megállapítottuk és állandóan azt hangoztatja, hogy nem fél - a fenét nem félsz - gondolom ilyenkor - ha beismernéd már könnyebb lenne. De annyira benne van a görcs minden ellen, hogy a jót is képtelen ma már felismerni. A jó pillanatot, a jó ízeket, illatokat - élményeket.

(Számtalanszor próbáltuk - mi a gyerekei valamit, de mindíg a "betegség kártyát" húzta/ húzza elő - üdülés, séta, vásárlás, finomság, bármi)

Mivel nem hagytam, hogy bennem összevesszen a két felem az alvás-fennmaradás problémáján, ezért írás közben is észreveszem a "jót" hallom,ahogy szuszog a férjem, és a lányok a szobájukban (nézd a Kicsi megint kitakarózott, a Nagy meg olyan fucsán tekeri a lába közé a paplant, hogy csecsemőkora óta!.) Emlékszem, anyám is sokat figyelt bennünket álmunkban. Én mindíg felébredtem ha benézett.

Ó és persze folyamatosan tartok attól, hogy én is olyan leszek mint Ő. Talán mindannyian...

Bekapcsoltam a tévét, mert már semmit nem tudtam írni - illetve nagyon gyorsak volt a "váltásaim" - olyankor nem tudom megfogalmazni. Ahogy elnézem leírni sem...

/Kriksz-krakszok!/

Azon tűnődtem, hogy mi a a bánatot kergetünk a karácsony, de akármilyen esemény körül: a saját vágyainkat, vagy amit látunk a hamis tévéreklámok, óriási áruházak mega-giga árudömpingjére vagy a színes kiadványok által terjesztett ünnepi hangulatot?

Valaki azt mondta nekem, hogy hányni tudna ettől a sok mű dologtól - megvallom én is. De ettől még segíthet itt mellettem a piros gyerta és az ezüstre festett toboz a hangulatomon! A gyertyát meg kell venni, a tobozra fel kell figyelni séta közben és le is kell fújni az ezüst festékkel. Ez a figyelem, amit kihagynak akik "hánynak". Páldául Anyu a leg teljesebb mértékben kihagyja, amikor viszont megkapja elégedett és tetszik neki.

Példa: régi mániám a díszítés. Például ősszel a tök - idén ismét bővítettem naracssárga dísztök gyűjteményemet és egy egész helyes kompozíciót tettem az előszobába: két narancssárga tök az antikpácolt padlón, a kovácsoltvas-agyag növénytartóval - igen szemrevaló volt szerintem és ezt másik is értekelték. Ezen felül a konyhában a csillárra is hajtogattam egy koszorút csipkebogyóból, két napig sebes volt a kezem - hiába törögettem le a hegyes tüskéit! Persze felkerült egy boszi, egy-két szalmabábu és még sok tök apró-apróbb, zöld kígyótök és egy klassz lopótök. Kiszárítottam, vigyáztam.

Jön anyám (szülinapra, magától nem jönne) körülnéz és közli, hogy az helyesek a tökök és az egyiket elviszi mert jó hangulatot csinál. Vidd, de nem csak a tök színe adja a hangulatot egyedül, hanem a munka mi látszik mellette, mögötte, előtte.

Szóval nem a székelykáposztával van a gondom! Felőlem csirkepöri is lehet karácsonykor, csak legalább "szép" tányérbe tegyük, mellé egy motívumos szalvétával, meggyújtjuk a gyertyát és kész.

Tuti hülyének nézne, ha azt mondanám OKÉ, de fenyő alakú tányérban kérem a káposztát! Hiszen hangsúlyozta: semmi különös!

Én meg amilyen romantikus vagyok, még a citromot is piros cserépben tartom, mert annyira helyes ahogy a piros kaspóból kikandikálnak a sárga citromok...

Most, ahogy ezt kiírtam jobb lett. A náthám ugyan erősen kerülget, főzök egy teát és nézem az "állatos csatornát". Még talán alvás is lehet belőle.

Mindenkinek szép álmokat kívánok - aludjatok helyettem is!

2007.december 08. hajnali 3.30.

Utóirat: bizony este 19.30 lett, mire gépre tudtam vinni a fenti sorokat. Elárulom, nyugodtan aludtam kb. fél öttől nyolcig! Ez is haladás, nem? Ja, és mint kiderült a nap folyamán lebonyolított telefonbeszélgetésekből nem csak engem bántott a "semmi különös".... köszi Tesó, így utólag is!



Utoljára változtatva 12-08-2007 @ 07:40 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 12-08-2007 @ 08:49 pm)

Comment: B*szus, most itt picsogok... Tudtam, hogy Neked írnod kell, már a tinilányos noviknál is ezt mondtam, nem is értem, miért tartogattad magadban eddig a mondatokat... Talán azért, hogy most és így jöjjenek elő. Ne hagyd abba, és juszt is remek lesz a karácsony! Ígérem, ha átjöttök, nálunk nem lesz székelykáposzta :) Ja, és persze, nincs mit, ez tesók közt szerintem tök normális :)


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 12-09-2007 @ 10:21 am)

Comment: Kedves Frulu, asszem olvasni foglak... Van pár elütés az írásodban. De amiről írsz, illetve ahogyan, az nagyon bejött! Egy csomó dolog megfordult a fejemben. Skizó? Ezt ismerem, amikor írok. Anyuka ilyen? Apukám ilyen. Díszít? Tök jó. Van szépérzéke. Más akar lenni mint anyuka. Van akaratereje. És nem is lesz olyan, mint anyuka, mert tudatos. Boszi és tökök - tök jó, hajrá! A hétköznapi dolgokban is meglátja a jót, szépet. Igen! Ezt szeretem legjobban! Szóval ilyen és hasonló gondolataim voltak. Igen: írjál!


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 12-09-2007 @ 11:00 am)

Comment: Éjszakai gondolataid csodaszépek -nagyon élőek, és nagyon sokunkban táptalajra leltek már, és lelnek ma is... A Karácsony - emlékek, régi boldog emlékek, a szeretet, a féltés, a gyermekkor - és a Könnyek ünnepe - számomra örökre az is marad...s az elírások gyönyörű gondolataidban? Bármit is teszek, utólag mindig találok legalább egy elírást a műveimben : )))))


Hozzászóló: Frulu
(Ideje: 12-09-2007 @ 11:30 am)

Comment: Köszi a biztató szavakat, és tényleg van elütés. Pedig figyeltem, de ezt most valóban a füzetemből másoltam! Az írás... nekem fejben jobban megy. Mire leülök, elillan - mintha ott sem lett volna. A diktafon jó lenne, de nem az én hangommal - azt nem bírnám elviselni.


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 12-09-2007 @ 02:55 pm)

Comment: Én nagyon komolyan tervezem a diktafont - egy olyan kis digitális, nyakamban lógó memória- sok mindent meg tudnék menteni elkószáló gondolataimból, amiket akkor, ott gondolok az adott helyzetben..


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 12-09-2007 @ 05:03 pm)

Comment: Mickey, Fru, a diktafon nagyon jó ötlet, ha az agy gyorsabb, mint a kéz! Csak az első pár alkalom fura, aztán rá lehet kapni rendesen. Miután az ember túltette magát a "saját hangján". :-)


Hozzászóló: blue
(Ideje: 12-09-2007 @ 07:17 pm)

Comment: Jó volt olvasni.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds