[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 58
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 58


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Íróvá válni
Ideje:: 12-10-2007 @ 09:49 am

Azt mondja Kornis Mihály, hogy aki igazán író, de igazán jó író akar lenni, annak naponta akár nyolc órát is  írnia kell.
De legalább hatot.
Minimum négyet.

Ilyet is csak egy férfi tud kitalálni.
Honnan a fenéből vegyek nyolc nyugodt órát?
Vagy hatot, vagy négyet…?
Milyen könnyen beszélnek a profi írók!
Ülj le egy saját, külön kis szobában, és órákon keresztül írj!
Zárd ki a külvilágot, és csak írj, írj, írj!
Csak így lehetsz profi, csak így érheted el azt, hogy remekművek szülessenek a kezed alól.

Hát… elgondolkodtam.
Nekem még van úgy huszonnyolc évem a nyugdíjig.
Attól tartok, hogy addig nem lehetek igazi író, mert nem lesz rá időm, hogy azzá váljak, bármennyire is szeretnék.
Én ugyanis nem engedhetem meg magamnak, hogy csak írjak, írjak, írjak…


Utoljára változtatva 12-10-2007 @ 09:59 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 12-10-2007 @ 10:06 am)

Comment: Angelika! Én is majd leestem a székről, amikor egy irodalmi esten Grecsó Krisztián azt mondta, hogy minden reggel-kényszeríti magát-, hogy naponta legalább 2-3 órát . Ő reggelenként gyakorol. :))))


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 12-10-2007 @ 10:43 am)

Comment: Hoppá! Az"írjon" szó kimaradt. Megrovásban részesítem magam: (((


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 12-10-2007 @ 10:43 am)

Comment: Szerintem másképp kellene látni ezt a dolgot. Nem úgy, hogy most egy pici időm van, holnaptól meg kell a 4-8 óra. Amúgy sem hiszem, hogy óraszámra megy. Inkább az megfontolandó, hogy rendszeresen, naponta írjon az ember. Meg persze legyen miről. ;) Valahol, valamikor megtörténik a váltás (már akinél megtörténik), és a hobbi író eltűnik, helyébe lép a ... inkább nem írom le. Gondoljon mindenki, amire akar. :))


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 12-10-2007 @ 12:49 pm)

Comment: Na, jó de ő főállásban gondolja. Nekünk ez (egyelőre - éljen az optimizmus) nem az :) Rien


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 12-10-2007 @ 01:38 pm)

Comment: Szerintem azért Kornis Mihállyal is lehetne még egy picikét alkudozni, és lehet, hogy elengedne még vagy két órát: :)))) Nagyon kíváncsi lennék arra az íróra, aki kényszeríti Magát az írásra... Vajon ki a franc lenne kiváncsi arra, hogy Ő mit kényszerít ki Magából? Majd azt mutassa meg, amit nem tudott benntartani, mert éjjel fölébredt, és muszáj volt megírnia, addig ugyanis nincs alvás, míg ki nem jön...na azt viszont szívesen elolvasnám...


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 12-10-2007 @ 02:09 pm)

Comment: Mickey, akkor Dumas, Tolsztoj, Clavell és még sokan mások símán meghaltak volna az első regényük felénél. :)) Szerintem azért nem egészen így működik ez.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-10-2007 @ 03:16 pm)

Comment: Erika. Gyakorol? Na igen, gyakorlat teszi a mestert. :-)


Hozzászóló: soman
(Ideje: 12-10-2007 @ 03:16 pm)

Comment: Az én véleményem erről az - bármilyen profánul is hangzik - ez is egy mesterség, mint a többi. S mint ilyen tevékenység; rendszerességet igényel. Persze, ez csak azon kevesekre vonatkozik, akik reggeltől estig az írás bűvöletében élnek olyan szinten, hogy a napi betevőjüket is e munka biztosítja. A profi művész nem mindenáron olyan ekzaltált, és kiszámíthatatlan, elvont lélek, ahogy a hinnénk. Ha tudod, hogy a reggeli cikkért leakasztasz ötven ezret, vagy a készülő kéziratodért már kaptál előlegbe fél millát, akkor másként állnál hozzá valószínűleg. A megélhetés szempontjából közelítettem most meg ezt a kérdést, de ez is az egyik aprócska választóvonal az amatőr és a profi között. Ami ugyebár nem egy utolsó motíváció.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-10-2007 @ 03:17 pm)

Comment: Nekem nem mindig van miről írni, Laci. Van, hogy csak számok, meg rubrikák vannak a fejemben. Akkor mit írjak? Számokat, meg rubrikákat? :-)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-10-2007 @ 03:18 pm)

Comment: Ki engedheti meg magának manapság, hogy főállásban kikáltsa magát írónak? Van ilyen? Aki úgy dönt, hogy holnaptól író, és ő ebből fog élni?


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-10-2007 @ 03:21 pm)

Comment: Miki! Én például nem ihlet hatására írok. Ez a költőknél valóban így van, de aki prózát ír, az többnyire leül, és megírja a következő részt. Rövid novellák, versek esetében számít az ihlet. Egyébként le kell ülni, és írni kell. Van egy történet a fejedben, hosszú és nem tudod megírni két nap alatt. Akkor amikor csak tud az ember, le kell ülni a géphez. Ihlet ide, ihlet oda. A prózaírónál az ihlet várása csak a feladat elodázása, szerintem.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-10-2007 @ 03:25 pm)

Comment: Ottó! Ha a reggeli cikkért ötvenezret kapnék, egyből nagyon motivált lennék. :-)))) Egyébként egyetértek veled. Így van. Mesterség. Vannak a szavak, a mondatok, van a sztori, meg kell írni. Jól. Pont. Akár határidőre. Az újságírásnál sem mondhatod a szerkesztőnek, amikor leadás van, hogy bocsi, még egy kicsit szöszölök rajta, meg hogy nincs meg, mert nem volt ihletem. A határidő, az határidő, a karakterszám meg karakterszám. Persze egy regény, vagy novella megírása nem igazán hasonlítható egy cikk megírásához, márcsak terjedelmét tekintve sem, de azért egy kicsit mégis...


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 12-10-2007 @ 03:35 pm)

Comment: Azt hiszem, hogy ebben a dologban nincs abszolút igazság. Ha valaki élete legjobb művét akarja megírni, szerintem sem az ihletet, sem a komoly munkát nem mellőzheti. Feltételezve persze, hogy megvan a tehetsége, tudása hozzá. Ha sokadik könyvet készít, az megint más. Önmagunkról írni nagyon könnyű, nem kell hozzá még empátia sem. De az mire elég?


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-10-2007 @ 03:53 pm)

Comment: Egy idő után az ember kifogy magából Laci, tudod. Nem vonom kétségbe, hogy az íráshoz a tehetség nagyon is szükséges. Ugyanakkor kitartó, komoly munkával lehet egyről a kettőre jutni. Csak zsenialitással nem. Szerintem.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-10-2007 @ 04:04 pm)

Comment: ehhez aztán igazán nem akartam hozzászólni, de eszembe jutott Veres Pali bácsi, aki annak idején azt mondta: a fiúk fegyvere olyan mint a toll: ha sokat használják kifogy, ha keveset használják kiszárad... ezen aztán jót nevetgélt az egész ország, mígnem jött egy humorista, aki erre azt mondta: neki lehet, hogy így működik.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-10-2007 @ 04:06 pm)

Comment: Mértéktartás? Annyit, amennyit szükséges... :-))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-10-2007 @ 04:39 pm)

Comment: mértéktartáááás? mármint Veres Pali bácsi tartson mértéket... ah, már meghalt az öreg...egyébként meg nekem Kosztolányi a mérce: az író vagy ír, vagy él... amennyire én tudom, a legtöbb író időnként nekilendül aztán ír egy regényt... utána eljár mindenféle találkozókra, meg kiadókhoz... ha jól tudom Orvell összesen hét regényt írt (persze lehet tévedek)... hányat olvastál belőle?.. egy időben Hesse lázban égtem: a negyediknél elég volt... de kedvencem Ajar összesen két könyvet írt... mitől lesz egy író író?? ha valaki ír 21 könyvet akkor író lesz? és ha mehal és azután nem olvassa senki? Tanner Ilonka Baumgarten díjat kapott... ismered a verseit? Paul Gerardy alig írt valamit, de megírta az Én meg Te kötetét (remélem hallottál róla!) igazából ez a nyolc óra munka... már bocsánat... de nevetséges!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-10-2007 @ 04:50 pm)

Comment: vagyis Geraldy: Te meg Én...


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-10-2007 @ 04:55 pm)

Comment: Na igen Szemi. Bár amellett, hogy rossz, hogy nem írhatok folyamatosan, azért jó, hogy nem kell folyamatosan írnom, és csak azt írom, és akkor, amikor kedvem (időm) van rá... De annyira függ attól, hogy mit írsz, hogy csak na. Én nem vagyok művész. Nem azért írom, mert így szokás. Nem is leszek. Nem vagyok elég mély hozzá. Vagy elég elgondolkodó... Szórakoztatni akarok, (persze jó, ha közben én is jól szórakozom) és ehhez le kell ülni, és írni kell. (Nem árt hozzá némi tehetség sem, ami vagy van, vagy nincs, azt az olvasók döntik el, meg téma, meg szókincs, meg még egy csomó dolog). Soha nem értettem a lila művészlelkeket, nem is fogom. Szeretem őket, de nem értem. Én a földön járok. Jövök, megyek, intézkedek, számolok, telefonálok, vezetek, csinálom a dolgomat. Aztán bele akarok bújni valaki más bőrébe, és kalandokat átélni. Hogy gagyi? Kit érdekel? Élvezem!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-10-2007 @ 05:39 pm)

Comment: becsülöm, hogy legalább tisztán látsz! én pontosan ezt gondolom rólad, amit írtál. (ellenben, ma mégis hozzásegítettél, hogy jobban értsem magamat és a világot -és ezt baromira köszönöm!)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-10-2007 @ 07:04 pm)

Comment: Fontos, hogy az ember ismerje magát, a vágyait és a képességeit, és ezeket tudja párhuzamba állítani, kiaknázni. Sokan próbálnak ködben létrehozni valamit, és nem lesz belőle semmi. Szellemi kielégülés sem. Nem vágyom magaslatokra, azt meghagyom a művészeknek. Majd elolvasom, amit kinyertek magukból és örülök, hogy nekik sikerült. Lehet, hogy el sem olvasom, mert sok esetben a harmadik mondat után telve leliismeretfurdalással, békésen elalszom. Pedig próbálkozom! Esküszöm, mint a rózsaszínnel, a magas kultúrával is próbálkozom... De én már csak ilyen felszínes vagyok. :-)))


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 12-10-2007 @ 07:30 pm)

Comment: Hát Angeli, tudom, ez nem vígasztal, de én sem... :-)


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 12-10-2007 @ 08:42 pm)

Comment: Még szerencse, hogy sosem írtam.


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 12-10-2007 @ 09:01 pm)

Comment: Írni annyi, mint megélni. Ideológiát csinálni annyi, mint irigyelni. Pont.


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 12-10-2007 @ 09:03 pm)

Comment: Hát ezek szerint esélytelen, hogy valaha íróvá váljak. Nekem napi fél órám sincs sokszor... :-((((


Hozzászóló: blue
(Ideje: 12-11-2007 @ 07:09 am)

Comment: Nincs esélyem...drága Tz...)))))


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds