[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 88
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 89

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Mikor halunk meg
Ideje:: 12-14-2007 @ 08:30 pm

Ma a soros postásommal (Széllábú Zoli) azon a környéken jártunk, ahol a gyermekkoromat töltöttem. Vagyis az egri Cifrahóstyán. Tíz éves koromig laktunk a szüleimmel a Cifrakapu tér 8 alatti öreg házban. Kis jóindulattal azt is mondhatnám, ez volt a szülőházam. A tér folytatása észak felé a Cifrakapu utca, ma: Régi Cifrakapu utca, maga a legendás Cifrahóstya. Itt, a 39. számú házban született Nagyapám és az összes testvére is. Nekik valóban a szülőházuk volt ez a ház. Mondhatnám azt is: innen rajzott ki az egész Pogonyi família. Tehát apai ágon innen származom.
Ahogy elindultunk az utcán széllábú postásommal, egyre inkább valami furcsa, nosztalgikus hangulat kezdet eluralkodni rajtam. Kíváncsi is voltam: vajon emlékszik még ránk valaki itt? Szerencsére nyugdíjaztunk is, így volt lehetőség utána járni a dolognak. Az utca egyébként teljesen megváltozott. Új és teljesen felújított házak mindkét oldalon; a régi házakból csak mutatóban; egy kezemen meg tudtam volna számolni őket.
A harmadik ház ahová bementünk egy idősebb nénié volt; mondta is Zoli, na őt biztos ismered; a ház is vén és a néni is. Persze nem ismertem, ami nem is csoda, hiszen uszkve 40 dolgos év telt el; különben is még gyerek voltam akkor. Kifelé menet mégis megkérdeztem: mióta tetszik itt, ebben az utcában élni? Szóval szóba elegyedtünk; elmondtam, hogy a családom errefelé élt; igen? – kérdezte – hol? Mondom neki a szóban forgó házakat, s a néne rögtön vágta rá: igen, a Gyuláék laktak a téren, a 8-ban, Antal bácsiék pedig itt az utcában a 39. alatt.
Megnyugodtam. Tehát még nem haltak meg. Még van aki emlegeti őket, még van aki emlékszik rájuk. S még én is itt vagyok. Remélem még sokáig fogok élni, s általam ők is halottaikban.

 

A szagokról és egyéb emlékekről majd legközelebb.



Utoljára változtatva 12-14-2007 @ 09:08 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-14-2007 @ 09:10 pm)

Comment: nem tetszel nekem Paulusom! élni készülj! meghalni ráérsz még. (de ha vígasztal, én míg élek, nem felejtelek el)


Hozzászóló: blue
(Ideje: 12-14-2007 @ 09:14 pm)

Comment: "Ej, ráérünk arra még!" - tudod olyan Pató Pál urasan...


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 12-14-2007 @ 09:27 pm)

Comment: szemillám! Kicsit félre értetted. Nem készülök meghalni, éppen ellenkezőleg. Az utolsó sorban erről beszélek. Még valami. A képet kicseréltem. Ezt a képet képzeljétek az IK-ban megjelent "Két nyárfalevél" c. versem alá. Ott sajnos nem működik rendesen a szerkesztő.


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 12-14-2007 @ 09:31 pm)

Comment: blue! Köszönöm. Bizony, ráérünk...bár Pató Pál druszámat én nem nagyon csípem...


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 12-16-2007 @ 04:05 am)

Comment: Amíg élek, és memóriám sem hagy cserben, bizton számíthatsz rá, hogy lesz, aki emlékszik rád, s ha kérdik, beszámol sokszínű és nagyszerű költészetedről. De remélem, még évtizedekig nem lesz rá szükség, hogy helyetted más beszéljen rólad.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds