[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 34
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 34


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Mária
Ideje:: 12-17-2007 @ 02:59 pm

Mária.
Mária létező személy.
Mária hajléktalan.
Bár… lehet, hogy hajlékos koldus, mert azt soha nem mondta, hogy hajléktalan volna.
Mária olyan csúnya, mint maga az élet árnyékos oldala.
Az arca merő ragya, fogai nincsenek, haja mocskos szénaboglya, már-már raszta, de mégsem, a szeméből folyik valami, ha kell, ha nem.
Mária a Vajdahunyad vár melletti parkolóban tanyázik, ott, ahol a kacsák is néha.
Van egy nagy reklámszatyra, abba gyűjti a napi bevételt.
Mária engem annyira taszít, hogy ha csak rám néz, úgy érzem, mintha bogarak csipkednének.
Nem tudom, hogy miért.
Más koldus maximum közömbös, Mária azonban irritál.
Talán azért, mert nyomulós, és tolakodó… talán mert annyira csúnya.
Nem a szegénység csúnyasága ez, valami más.
Úgy érzem, hogy hazudik.
Azt hazudja, hogy alázatosan kunyerál, közben meg belém vágná a nagy kést, ha ezért nem kaszniznák be.
Persze az is lehet, hogy jobban járna, ha lesittelnék. Ott legalább meleg van.
Minden nap a parkolóban ácsorog, és irányítja a helyet kereső autókat.
Az újonnan érkezőkhöz odamegy, az arcukba hajol, és előadja:

-
 Mária vagyok. Három nyomorék gyerekem van, el kell őket tartanom, tud adni egy kis pénzt?

Nap nap után ott parkolok, ahol ő bakterkodik, nálam már nem nagyon próbálkozik, ismer.
Egy ideig féltem, hogy savat önt a kocsimra, vagy egyszerűen csak leköpi, amiért nem adakozok.
De semmi ilyesmi nem történt. Legalábbis látható jelei nem voltak.
Nem kedvelem Máriát.

Mégis, majdnem adtam neki valamit.
Történt, hogy a párom vett egy karton tartós tejet a Corában.
Nem ízlik. Nincs semmi baja, de nem ízlik valamiért. Nem bírom meginni, pedig nagyon szeretem a tejet.
Na, gondoltam, itt az alkalom, felajánlom Máriának, hátha az ő gyerekei meg tudják inni, ha nem, akkor legfeljebb főzéshez, kakaóhoz jó lesz nekik.
Mondtam is neki másnap, hogy adnék neki egy híján egy teljes karton tejet.

- Mi a f*szt csináljak én a tejjel? Pénzed nincs? - bámult bele azzal az ostoba, ragyás, pökhendi kéregető arcával az arcomba.



Utoljára változtatva 12-17-2007 @ 03:06 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 12-17-2007 @ 03:13 pm)

Comment: Szia Angyalka! Őszintén szólva azt hittem, hogy Szűz Máriáról írsz, azért kattintottam ide gyorsan.Ezért esett meg a furcsa párhuzam, mert ahogy a várandós Máriára gondoltam ezt a ronda Máriát tettd ide elém. Én sem adnék neki semmit! Szűz Mária is szegény volt, mégsem kéregetett.


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 12-17-2007 @ 03:15 pm)

Comment: Hú, Angeli! Hozzátok is jutott belőlük? Én csak ilyenekbe botlom. A kaját nem fogadja el, mert azt szoktam adni, pénzt AKAR, és ha nem adsz, akkor örülj, ha nem köp le. Biztosan vannak nem máriaféle kéregetők is, sőt. De úgy látszik, mi ketten ezeket vonzzuk. Jó írás! L


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-17-2007 @ 03:17 pm)

Comment: azt mondják, a szeretet ott kezdődik, ha valaki felismeri, hogy másiknak mire van szüksége.


Hozzászóló: 102
(Ideje: 12-17-2007 @ 03:19 pm)

Comment: mennyire, de mennyire kikívánkozott ez azért már néhányszor. de Te most leírtad, Kishúgom. jól és érzéssel. mert ez is naptár-független. részemröl ölellek! szám


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-17-2007 @ 03:19 pm)

Comment: Hát Erikám, ez nem a Szűz Mária, az biztos. Szörnyű nőszemély. :-(


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-17-2007 @ 03:20 pm)

Comment: Egyébként, Lara, teljesen igazad van. Csak az ilyenek találnak meg. Már áll a hátamon a szőr, ha egy koldus közelít, mert ha nem adok, akkor mindenfélének lehordanak.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-17-2007 @ 03:21 pm)

Comment: Szemi! Máriának nem tejre volt szüksége. Ez biztos. Dehát én nem szeretem őt. Sőt. Úgyhogy nem is nagyon érdekel, hogy mire van szüksége. Bár ha valakinek három nyomorék gyereke van, az nem utasít vissza egy karton tejet. Nem?


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-17-2007 @ 03:23 pm)

Comment: Igen, Számom, ez már úgy gyűlt, gyűlt, most meg kitettem. Egyébként ezt télapó körül ajánlottam a hálátlan Máriának. Még mindig megvan a karton tejem. Ölelés! (Neked, nem Máriának)


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 12-17-2007 @ 03:36 pm)

Comment: Na, én nem olyan rég adtam egy kortalan férfi embernek. Megmondta őszintén, hogy piára kell. Nem hazudta, hogy gyógyszert kiváltani, vonatjegyre hazautazni, kenyérre. Még azt is mondta kesernyésen, hogy ingyen kajálda van, ingyen ivó nincs. Aztán lehet, hogy becsapott, és gyerekeinek vett ennivalót.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-17-2007 @ 03:41 pm)

Comment: Ő legalább egyenes volt, János. Nincs is azzal semmi baj, ha megmondja. Vagy adok, vagy nem. Ha azt mondja, hogy a sérvműtétjére kell, azt sem hiszem el, teljesen mindegy, hogy mit mond... Attól függ, hogy ha a szemébe nézek megesik-e rajta a szívem, vagy sem. Még szerencse, hogy nem mindenkin esik meg, aki kunyerál tőlem, kevés lenne a fizetésem.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-17-2007 @ 04:20 pm)

Comment: na, jó! tényleg hülyeség. mi köze ennek az egésznek a szeretethez... de akkor mihez van köze? hogy adni akartál valakinek valamit, és nem fogadta el?... hmmm... három nyomorék gyerek! elképzelni sem tudom milyen ember lennék, ha három nyomorék gyerekem lenne... na, meg azt sem tudom elképzelni, hogy lehetne nekem három nyomorék gyerekem... mert egy is elég, ha kijut valakinek, na de három... annak már története van... és mivel én nem tudom, milyenek ezek a történetek, hát nem is gondolok róluk semmit -de annyi bizonyos: ha adnék, nem tejet adnék... főleg nem olyat, ami nekem sem ízlett -mert én még ihatok olyan tejet, amilyet akarok, de akinek csak az van, amit adnak, annak még a tejből is csak rossz ízű jut. (ez persze, csak a véleményem a történetről - és nem rólad)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-17-2007 @ 04:25 pm)

Comment: Szerintem Szemi egy kicsit túlszereted ismeretlenül ezt az embert. Az a tej nem volt rossz, csak nekem nem ízlett. Szerinted inkább ki kellett volna öntenem, mert nekem kényes az ízlésem? Én megtehetem, mert dolgozom, és igenis jó tejet akarok inni, ha már egyszer megdolgoztam érte. És igen. Ha valaki nem dolgozik, hanem az utcán kéreget mocskosan, az fogadja el a kaját, és ne beszéljen magas lóról, trágárul azzal, aki adni akar. Ha meg nem kell neki a tej, akkor szerintem nincs három nyomorék gyereke. Mellesleg hogy szül valaki három nyomorék gyereket? Az orvos nem szól neki az első után arról, hogy veszélyes a gyermekvállalás, mert megismétlődhet a dolog? Ennek ellenére szül? Aztán kéreget az utcán? Hm? És nem kell neki a karton tartóstej?


Hozzászóló: blue
(Ideje: 12-17-2007 @ 04:26 pm)

Comment: Igen, sajnos vannak ilyen kéregetők is. Általán szoktam adni nekik valamennyit, mikor mennyi van a kabátzsebbe, nem számít, hogy mire költi, neki így jó, akkor tegye.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-17-2007 @ 04:32 pm)

Comment: Én meg Gaby, kizárólag az öregeknek adok. Ők már nem tudnak elmenni dolgozni, őket sajnálom. Az áldozattá válásban meg nem hiszek. Minden ember a saját sorsának és szerencséjének a kovácsa. Van egy pasi az Arany János utcában. Ott alszik az egyik kapualjban. A Máltaiak tavalyelőtt, amikor hó volt, mentek szólni neki, hogy menjen, lehet lapátolni 5000-ért. A hajléktalan közölte, hogy kenjék azt a melót a hajukra, többet összeszed ő úgy, hogy meg sem kell mozdulnia. Na ezért.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-17-2007 @ 04:36 pm)

Comment: Ja, és Szemi! Nem tudom, hogy emlékszel-e arra cikkemre, amit egy hajléktalan nőről írtam, aki most vett egy új lakást. Neki is három gyereke van, igaz, hogy nem nyomorékok, iskolába kell járatni őket, de ő érdekes módon el tudott menni dolgozni, és fel tudott állni a padlóról úgy, hogy intézetben nőtt fel. Se anyja, se apja, se támasza, a férje kisemmizte. Az ilyen embereket szeretem. Mellesleg Mária mondhatta volna, hogy köszönöm, nem kérek tejet. De nagyon kedves, hogy felajánlja.


Hozzászóló: blue
(Ideje: 12-17-2007 @ 04:37 pm)

Comment: "Minden ember a saját sorsának és szerencséjének a kovácsa." - lehet, hogy igazad van, de vannak külső tényezők is, mert hiába akar valaki valami jót, és hasznosat tenni, ha mindig keresztbe tesznek neki. De azért mégis valemennyire igazat is kell, hogy adjak, jó a mondás, és gondolom nem hiába született.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-17-2007 @ 04:39 pm)

Comment: aha! szóval a történet lényege, hogy te dolgozol, és mivel megdolgoztál a tejért, nem akartad kidobni, hanem felajánlottad egy embertársadnak, aki meg ahelyett, hogy hálás szívvel fogadta volna az ingyen táplálékot, még lóra is pattant és onnan dumált lefelé... értem.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-17-2007 @ 04:47 pm)

Comment: Látod, már megint sarkítasz, és most direkt félre is értesz. Nem azért ajánlottam fel, mert én megdolgoztam érte és nem akartam kidobni, hanem azért nem akartam kidobni, mert esetleg más hasznát veszi, ha én már nem is. Furcsa. Te kidobnád? Mondjuk van egy ruhád, amit megvettél, de már neked nem is tetszik, nem kopott, vagy rongyos, csak te nem szereted, akkor nem ajánlod fel mondjuk egy szeretetszolgálatnak, vagy egy hajléktalannak, aki esetleg hasznosítani tudja? Inkább kidobod, nehogy megalázz vele másokat? Ha valaki kéreget, akkor szerinted megalázod azzal, ha adsz neki? Szerinted miért kéreget? Hobbiból?


Hozzászóló: soman
(Ideje: 12-17-2007 @ 04:57 pm)

Comment: Hm. Mária kedvéért feltalálhatnák a rumos tejet. Talán akkor. De így Mária nem lesz malaszttal tejes...


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-17-2007 @ 05:01 pm)

Comment: Ottó! :-D A hsz-ed nélkül szegényebb lett volna a napom. :-)))))))))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-17-2007 @ 05:13 pm)

Comment: elég nehéz valakit megalázni, aki kéreget, de persze, semmi sem lehetetlen :) pl a tej, az megalázó. arról szól, hogy nesze, egyél, ha már nem dolgozol, adok neked enni, mert én megtehetem... a ruha más... bár, ami azt illeti, én még ruhából sem adok szakadtat, koszosat, csak olyat, amiből kifogytam:)))) vagy a gyerekek kinőtték, de ez most nem a reklám helye... tegnap vásárban voltunk.. ezt inkább a blogomban folytatom, mert ennek sosem lesz vége... nem kell értened, ha nem akarod.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-17-2007 @ 05:18 pm)

Comment: Szerintem a kéregetés maga megalázó. Az étel nem az. Ha a félig rágott szendvicsemet akartam volna hozzávágni, értenélek. De így nem.


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 12-17-2007 @ 05:33 pm)

Comment: Szemi és Angeli! Mindkettőtöknek igaza van, csak elbeszéltek egymás mellett. Jók vagytokTi mindketten! Ez szent meggyőződésem.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 12-17-2007 @ 06:21 pm)

Comment: Ja, vannak ilyen máriák... Azért remélhetőleg, nem ez a jellemző.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-17-2007 @ 06:44 pm)

Comment: Ja. Én hivatalból jó vagyok. :-DDDD


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-17-2007 @ 06:46 pm)

Comment: Így igaz Neti. Vannak ilyen Máriák, és biztosan vannak másfélék is. Kár, hogy újabban nem ők a jellemzőek.


Hozzászóló: Artur-Brun
(Ideje: 12-17-2007 @ 09:29 pm)

Comment: Igen! A legtöbb koldus hazudozik, mert rákényszerül, és sokuk valóban mást szeretne, nem tejet. Sok esetben találkozom én is ilyennel. Tíz éve, amikor továbbképzésre jártam a szakmámban, nagyon ki voltam fillérezve. Kért tőlem egy nő. Nem adtam. Akkorát rúgott belém, hogy olyat én még focista koromban sem kaptam. De most jöjjön az ellenpélda, szerencsére, ilyen is van. Három éve egy családiház különálló részében laktunk, albérletben. Becsöngetett a kéregető nő, az ismert gyerekek eltartása című szöveggel. A kertet akkor én műveltem lakhatásért, és szépen hozott. A nő köszönömökkel az ajkán fogadta el a zacskókba gyömöszölt főzeléknek valót, gyümölcsöt, zöldséget, ezt-azt. Neki valóban arra volt szüksége. Sajnálom, hogy csak az ilyenek találnak meg téged.


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 12-17-2007 @ 10:03 pm)

Comment: Ahogy érzed! Más úgyse lehet okosabb a Te helyedben. Szerintem mindenki a sajátját oldja meg. A máséban túl könnyű ítélkezni.


Hozzászóló: Piba
(Ideje: 12-18-2007 @ 12:37 am)

Comment: Marha jot nevettem az egesz historian meg a h-sz eken is, irjal csak meg ilyen jokat Angeli. Udv Piba.


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 12-18-2007 @ 01:12 am)

Comment: Én találkoztam már ilyennel is, meg olyannal is. Mivel többtízezer hajléktalan, kéregető van Mo-on, nem hiszem, hogy bármilyen általánosítás igaz lehetne. Van köztük, aki magának köszönheti a helyzetét, és van, aki önhibáján kívül került utcára. Utóbbiakat - gondolom - mindenki segítené, amennyire teheti. Én azt hiszem, az előbbiek közül is sokan megérdemelnének még egy esélyt. Persze ehhez elsősorban az ő saját akaratukra lenne szükség, és arra, hogy megfelelő módon közeledjenek azokhoz, akik segíthetnének nekik. De el tudok képzelni olyan szélsőséges eseteket is, amikor az illetőt annyi bántás éri a társadalom, vagy szűkebb környezete részéről, hogy eredendően jó hozzáállása eldurvul. Persze mindezt nem lehet egy parkolóbeli találkozás alkalmával mérlegelni, úgyhogy a konkrét esetre, Máriára nem tudom, hogy melyik megállapítás vonatkozhat. Elképzelhető, hogy Angelinek van igaza, és Mária egy javíthatatlan, arrogáns, stb. nőszemély, aki magának köszönheti a helyzetét. Az szerintem is szinte biztos, hogy nincs három nyomorék gyereke. De az sincs kizárva, hogy jobb körülmények közé kerülve, segítő szándékkal körülvéve újra "emberré" válna. Ez persze csak intézményi keretek között lenne lehetséges, arra viszont nincs pénz. Illetve persze van, csak azt mondják, hogy nincs. De ez már más téma...


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-18-2007 @ 09:21 am)

Comment: Artur! Hálistennek, hogy ilyenek is vannak. Én nem mondtam, hogy minden koldus Mária, csak azt mondtam, hogy Mária egy ilyen koldus.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-18-2007 @ 09:21 am)

Comment: Egyetértek Laci.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-18-2007 @ 09:22 am)

Comment: Örülök Pista Bácsi, hogy megnevettettelek, bár azért nem szántam viccesnek, csak úgy tűnik, hogy belőlem minden így jön ki. :-)))


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 12-18-2007 @ 09:27 am)

Comment: Bob: Ahogy Arturnak már írtam, nem általánosítok. Nem minden koldus Mária, de Mária egy olyan koldus, amilyenről írtam. Ennyi. Biztosan vannak rendesek is, sőt, idős néniben ismertem is, akinek szívesen adtam (őszintén szólva majdnem minden nap neki adtam az összes aprómat), de ő másként is fogadta. Tiszta volt, halk szavú és szomorú. Mindent megköszönt, amit kapott. Én pedig iszonyatosan sajnáltam, hogy idős korára az utcán kell kéregetnie a megélhetésért. (Aztán lehet, hogy maffiatag volt)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds