[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 235
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 235


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

A másik oldalról
Ideje:: 12-19-2007 @ 07:46 pm

Mint tudjuk, az igazságnak legalább két oldala van. Nézzük meg ezt a kérdést a másik oldalról.

Az igazság az (legalábbis az én igazságom), hogy a szóban forgó etnikumnak rengeteg jó tulajdonsága is van. Tudom, mert az életem egy meghatározó szakaszában közöttük éltem. Nem mint vendég, hanem együtt laktam velük, egy putriban; tehát, ellentétben másokkal én nem csak hallomásból, ilyen-olyan tanulmányokból, stb. ismerem őket. Már majdnem teljesen asszimilálódtam közéjük, amikor egy sajnálatos haláleset, úgymond, visszaemelt.


Ezekben az években megismertem és megszerettem őket, és ők is majdhogynem testvérükként fogadtak el. Kultúrájukat, amely sajnálatosan sokat kopott, fakult az idők folyamán, tisztelem és becsülöm.
Mik ezek a jó tulajdonságok? Először is rendkívül családszeretők, a gyerekeket imádják, és tűzbe mennének értük. Érzelmeikben mindig őszinték; senki sem tud felszabadultabban örülni, ünnepelni, de gyászolni sem. A vidámság az alaptermészetük; jó humoruk van, amely az öniróniától sem mentes. Istentisztelők, de vallásuk keveredik valamiféle bájos babonasággal. Furfangosak (nagy kópék), de ugyanakkor naivak is. Szemérmesek, de tudnak kihívóak is lenni. Nem sorolom tovább, mert mindenki, hellyel-közel tudja ezeket. Ha egy szóval kéne jellemeznem, akkor a bohókás szó illene rájuk leginkább.
Kézügyességük legendás. A zenében és táncban való tehetségük közhely, de a képzőművészetben (naiv festők), sőt az irodalomban, filmművészetben is talentummal rendelkeznek. Ha megtalálják a maguknak való foglalkozást, hivatást, abban ügyesek és szorgalmasak.
Sokan szeretnének kiemelkedni; többségük tanulna, de a szegénység nagy visszahúzó erő. A kiemelkedéshez meg kell küzdeni a saját közösségükkel - és előítéletekkel - szemben is. De leginkább a kívülről feléjük irányuló előítéletekkel szemben.

Jól tudom, hogy egy etnikum sohasem lehet bűnös; kollektív bűnösség nincs. A bűnöket mindig egyének követik el, s az egyéni bűnöket nem lehet az adott népcsoport nyakába varrni, megbélyegezni.
Én minden fajta szegregáció (elkülönülés, elkülönítés) ellensége vagyok. Tudom, hogy ez nem megoldás.
A megoldás a közös segítség lehet. Segítség kívülről, és segítőkészség, akarat (akarás) belülről.
Példát kell mutatni kívülről, és példát kell mutatni belülről.

Amit az előző írásomban mondtam, természetesen nem vonatkozik mindenkire. A kivételek (s remélem egyre többen lesznek) mindig tiszteletet érdemelnek.
Ha valakit (valakiket) megbántottam az előző írásomban, attól (azoktól) ezennel elnézést kérek.



Utoljára változtatva 12-19-2007 @ 07:46 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 12-19-2007 @ 07:52 pm)

Comment: szemillám! itt válaszolok az előző hozzászólásodra. S mi van, ha valaki politikus prózaverset ír. Prózavers van, ugye. Határeset? Ki dönti el hova tartozik?


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 12-19-2007 @ 07:59 pm)

Comment: Szeretném, ha ez a téma többet nem kerülne fel egy irodalmi portálra, ugyanis nem oda való.


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 12-19-2007 @ 08:04 pm)

Comment: Kedves AngyaliAndi! Szóval a téma ellen van kifogásod. Nem az igazság érdekel, csak nem akarsz hallani erről a témáról. Felhívnám a figyelmed, hogy egy olyan nívos irodalmi lapban, mint az Élet és Irodalom hosszú hónapig ment egy vitasorozat erről a témáról. Egy liberális lapban mehetett, itt meg nem? Hát hol élünk?


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 12-19-2007 @ 08:32 pm)

Comment: Szerintem ebben a blogban semmi kifogásolnivaló nem lehet. A blogba került ráadásul nem az IK-ba.


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 12-19-2007 @ 08:41 pm)

Comment: Nekem azzal van bajom, hogy ez a téma, itt egyáltalán felszínre került. Az Élet és Irodalomnál benne lehetett, ez az ő ízlésük, de itt elég visszataszító volt. Nem ez, amit most írtál, ez nem bántó egy percig sem, ebben igazad van. Maga a téma, az, hogy ez így egyáltalán felmerült, az a bántó. És lehet ezt bárhogy ragozni, attól még így van. Én azt kérem, magát ezt a kérdést vedd innen le a napirendről.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 12-19-2007 @ 09:14 pm)

Comment: Előző blogod ezzel helyre tetted. Köszönöm! Az előző blogod témája, én is úgy érzem nem ide való. Ez amit most írtál, ahhoz kapcsolódik, gondolataidat érthetőbbé teszi, ezért szívesen olvastam. Hálás vagyok érte, hogy leírtad, hogy nem az számít a bűnben, hogy ki honnan származik. A bűnöző mindig egy konkrét ember, lényegtelen a színe, a faja, a vallása, minden!. Mégegyszer köszönöm.


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 12-20-2007 @ 08:47 am)

Comment: Egyéni véleményem: az összes médiára jellemző ez a helyzet. AMIÉRT elnézést késrsz, annak már nyoma sincs, mert hiszen csúnyákat mondtál benne. Csúnya nagy igazságokat. Viszont ez a rész maradhat, hiszen itt már olyan tényeket mondasz, amelyek szebben szólnak. Én azt mondom, hogy talán meg kellene ismerni a mindigszépenszóloknak az érem harmadik oldalát is. Nekem nyolcnapon túl gyógyulóba került anno.(Megjegyzem, én voltam a barom, mert nem az utca másik oldalán mentem.)


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 12-20-2007 @ 08:53 am)

Comment: Hosszú ideig vezettem egy 16 fős üzemet. Volt benne idős, fiatal, szellemileg sérült, és roma származású egyaránt. Az egyik legtisztességtudóbb, tiszta, becsületes ember volt. Valamikor létezett egy sorozat -Magyarország felfedezése-, amiben megjelent egy a helyzetüket, életüket leíró, bemutató szociográfia is. Azóta sem olvastam olyan igazán megalapozott művet! Lakatos Menyhért író könyveiből viszont sokat lehet tanulni! Nekem hiteles.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 12-20-2007 @ 09:03 am)

Comment: Mert ő is megmutatja mindkét oldalt. A szépet és a csúnyát is. Ettől hiteles. Bár én még csak egy könyvét olvastam.


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 12-20-2007 @ 09:19 am)

Comment: Megtaláltam az említett sorozat könyvét! Diósi Ágnes: Cigányút.


Hozzászóló: veva
(Ideje: 12-20-2007 @ 11:08 am)

Comment: Diósi Ágnesnek jó könyvei vannak. Az említett kötelező olvasmány volt a főiskolán. És igen, ismerkedni kellene velük, a történelmükkel, hogy ne csak a hírekből halljunk róluk - merthogy a hírekben lévők vannak kevesebben szerencsére.


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 12-20-2007 @ 12:53 pm)

Comment: (Veva: De ugye az nem bűn, ha valaki ismeri óket, és inkább felejteni szeretné ezeket az élményeket?)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 12-20-2007 @ 01:13 pm)

Comment: Én nem tudtam volna ilyen frappáns lenni. Csatlakoznék Kapitányhoz. Merthogy én sem csupán a kék hírekből ismerem őket.


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 12-20-2007 @ 03:50 pm)

Comment: Kedves AngyaliAndi! Az Élet és Irodalom, úgy tudom (szólj, ha rosszul tudom) egy liberális lap. Vagyis szabadelvű. A Fullextra, ahogy én eddig megismertem - mint közösség és mint egyének is - szintén szabadelvűek. (szólj, ha rosszul tudom. Akkor mért izléstelen itt, ami ott izléses? Vagy Te nem vagy szabadelvű? Akkor viszont nem értem az előző cikk miatti felháborodásodat. Ugyanis éppen a liberálisok nem tűrik az ilyen szöveget. Én nem vagyok se liberális, se konzervatív, se szocialista. Én az Igazságban hiszek. Mondhatnám, A Tényeket Tisztelők Párján vagyok.


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 12-20-2007 @ 03:54 pm)

Comment: veva! Teljesen igazad van. Captenemo! Ha akarod, majd megmutatok néhány önvédelmi fogást. Neti! Köszönöm. Fényesi! Jól beszélsz.


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 12-20-2007 @ 08:04 pm)

Comment: Paulus öntsünk tiszta vizet a pohárba, és kérlek próbáld úgy olvasni a soraimat, ahogy szánom őket. Nem az írással volt bajom, nem a mostani blogoddal van a bajom. Azzal van a bajom, hogy nem azt írtad Pityi Palkó a Gpisz Jakabbal így meg úgy... hanem azt írtad cigányság. És innentől kezdve támadható, innentől kezdve te nem emberekről beszélsz, hanem egy népről. Ez az, ami nem tetszik. Nem szabad általánosítani, mert pont annyi a jóravaló közöttük, mint a bűnöző. És pont annyi amagyar között is a jó, mint amennyi a bűnöző. Szerinted, ha külföldön úgy jelenik meg egy cikk, hogy a Magyarok bűnözők, mert EGY magyar bűnt követett el, te mit szólnál? Kikérnéd magadnak, teljesen jogosan. Nem bántani akarlak, de ha te ennyire liberális elveket vallasz, akkor ezen gondolkozz el.


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 12-21-2007 @ 02:01 am)

Comment: Nem láttam az előzményt, úgyhogy a konkrét esethez nem tudok hozzászólni, de ezzel teljesen egyetértek, akár írhattam volna én is: "Én nem vagyok se liberális, se konzervatív, se szocialista. Én az Igazságban hiszek. Mondhatnám, A Tényeket Tisztelők Pártján vagyok.".


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 12-21-2007 @ 05:00 pm)

Comment: Kedves AngyaliAndi! Nem akarom tovább ragozni ezt a vitát, de szerintem Te sem hiszed, hiheted, amit mondasz. A mértékekkel jócskán tévedsz, nézd meg az erről szóló statisztikákat, a tények mást mutatnak. De már mindegy, nem akarok erről tovább vitázni és beszélni, amit el akartam mondani erről a témáról, elmondtam. Úgyhogy ne is válaszolj itt, ha mégis mondani akarsz valamit, természetesen priviben mehet.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds