[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 92
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 92


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Az a fránya bejgli!
Ideje:: 12-23-2007 @ 06:53 pm

Azt hittem, a beiglisütéshez meg kell érni, fel kell nőni, el kell jutni egy bizonyos korba, hogy belevágjunk. Ennél fogva eddig sose próbálkoztam. Ettem már mindenféle bejgliket, bótit, házit, gazdagot és hagyományosat, kicsit és nagyot, márványosat és kevésbé márványosat, még olyat is, ami úgy nézett ki, mint egy hanyatt esett Barba-papa. De sütni még sose sütöttem.
Most viszont úgy éreztem, meg kell sütnöm életem első bejglijét, mit elsőt... A (!) Bejglit!
Készültem rá, vásároltam, receptet fénymásoltam, előkészítettem, hozzávalókat beszereztem, lebeszéltem az uramat, hogy megigya a belevaló rumot, szóval, én tényleg mindent megtettem az ügy érdekében.
Készült a tészta - gyönyörű volt. Összeállítottam a mákos, majd a diós tölteléket - isteni lett. Uram tekerte föl, azt nem vállaltam :) Sárgájával kentem, szikkasztottam, fehérjével kentem, szikkasztottam, majd a megfelelő időben zutty, be a sütőbe.
Álltam, a morzsolgattam az ujjaimat, kicsit rágtam a szám szélét, a körmömet csak azért nem, mert mű, nézegettem be a sütőablakon (jól meg is fájdult a derekam), aztán az egyik tornagyakorlatnál úgy maradtam a döbbenettől. Az én első bejglim, A (!) Bejglim szétrepedt! Hát, szétrepedt az istenadta! Mondjuk, nekem így is szép, minden anyának szép a gyereke ugyebár :)
Még nem tudom, kanállal esszük-e, vagy milyen módszert találunk az elfogyasztására, de az biztos, hogy nem adunk belőle senkinek, mert dicsekedni azért nem tudnék vele :D
De azért mégiscsak az én bejglim. Kicsit szakadt, de az enyém :)


Utoljára változtatva 12-23-2007 @ 07:40 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: meva
(Ideje: 12-23-2007 @ 07:10 pm)

Comment: Én is most fejeztem be a beigli sütést.( Nem vagyok nagy sütögető, csak amióta unokáim vannak.) A beigli olyan lesz, amilyen lenni akar. Csinálhatsz mindenféle trükköket, ez a bűbájosság kategóriájába tartozik. De olyan még nem volt, hogy ne ették volna nagy lelkesedéssel.( A legfinomabb az volt, amelyik úgy nézett ki, mint amire ráültek.) Szóval, gratulálok az első beiglidhez, kedves Netelka!


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 12-23-2007 @ 07:12 pm)

Comment: Druszám! Ez lesz a legfinomabb bejgli a világon. Tele van töltelékkel, azért szakadt ki!( Az én első gombócaim gyerekfej nagyságúak voltak, mégis megettük!) Szívesen megkóstolnám akár kanállal is!: )) Boldog ünnepeket!!


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 12-23-2007 @ 07:19 pm)

Comment: Neti, amelyik beigli szétszakad, az csak jó lehet, ugyanis abban legalább van töltelék. Az enyém is mindig szétnyílik. Gratulálok a sikerhez. Puszi.Lena


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 12-23-2007 @ 07:41 pm)

Comment: Éva, azt el is felejtettem mondani, hogy még cipó formájú volt, és a padra tettem, mire is a kisfiam ráült a tésztára, úgyhogy a "ráülés" itt is megvolt :D Köszönöm, Éva :)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 12-23-2007 @ 07:42 pm)

Comment: Erikám, tényleg nem sajnáltam belőle a tölteléket :)) Köszönöm a biztatást :)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 12-23-2007 @ 07:42 pm)

Comment: Léna, ez megnyugtat :) Csak azt tudnám, a cukrászdai miért nem nyílik szét - tuti van vmi trükkjük :)


Hozzászóló: naiva
(Ideje: 12-23-2007 @ 08:08 pm)

Comment: :)) Neti, én ezért nem állok neki!:) De az íze biztos jó lett, szerintem azért el fog fogyni!:)


Hozzászóló: ovobacsi
(Ideje: 12-23-2007 @ 08:38 pm)

Comment: az idén a harmadik, vagy a negyedik beigli sütésemen estem túl... most először nem esett szét, de tartok tőle, hogy ezidáig mindig jobban sikerült, mint most, bár még nem kóstoltam meg... sosem a külső számít, azt nézd, ami belül van, amit "belétettél"... :)


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 12-23-2007 @ 10:33 pm)

Comment: Ez nagggyon édes Neti! No látod, ezért maradok én inkább a kelt rétesnél! :-) Az is lehet diós, mákos :-) és szitne el sem lehet rontani :-)! Barátokkal néha szoktuk játszani (megfelelő elmeállapot vagy alkoholos befolyásoltság hatására) hogy nem szabad kézzel hozzányúlni az ételhez (meg evőeszközzel sem...) Egy ilyen bejgli nagyon jó gyakorlóterep tud ám lenni ... :-)


Hozzászóló: maridecember
(Ideje: 12-23-2007 @ 10:46 pm)

Comment: Szóval A BEIGLI sütés tudomány. Eddig állítólag én tudtam egyedül a családban, úgy hogy most nekem kellett sütni mindenki helyett. 8 rúd beiglit sütöttem. Már meg voltak töltve, amikor eszembe jutott, hogy kifelejtettem a tojást belőle. Kilenckor felhívtam a lányomat, aki már aggódott, a beigli miatt, mert minden rendes családban már rég készen volt. Mondtam neki, sül a beigli. Jaj de jó anyukám, már úgy aggódtam. Inkább káposzta ne legyen de a beigli fontos. Hááát, mondom....nem tudom milyen lesz. Nem baj, mondja ő (már tapasztalt), legfeljebb kanállal esszük. Na ennyit az én mai beigli sütésemről, ami egyébként a sokadik volt.


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 12-24-2007 @ 01:50 am)

Comment: Én már gyerekkoromban megtanultam, hogy az a nyerő, ha rosszul sikerül a sütemény, torta, krém, vagy más finomság, mert akkor nem lehet a "vendégek elé tenni", így annyit ehetek belőle, amennyit akarok. Ha jól sikerül, akkor viszont nem szabad előre enni belőle, mert nem marad a vendégeknek... Úgyhogy én imádom a rosszabbnál rosszabbul sikerült süteményeket, késsel, kanállal kivakarva a tepsiből... :) Minél rondább, annál jobb, annál több jut belőle... :)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 12-24-2007 @ 07:10 am)

Comment: Naiva, efelől nincs kétségem :)))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 12-24-2007 @ 07:13 am)

Comment: Ovobacsi, azóta lemeóztam, muszáj volt a végeit lenyesni ugyebár - hát, tényleg nem a külcsin a fontos :))) Köszi a biztatást :)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 12-24-2007 @ 07:33 am)

Comment: Lara, de akkor gondolom, réteslapból van, mert ha a bejlivel nem bajlódsz, nyilván a rétesnyújtással sem :)) De az ötlet nem rossz, már ami az evést illeti :)))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 12-24-2007 @ 07:34 am)

Comment: Mari, bingó, én egyszer pogácsát sütöttem tojás nélkül - na, olyan is lett :DDD


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 12-24-2007 @ 07:35 am)

Comment: Bob, akkor igaz a szlogen: "ronda és finom" :DDD


Hozzászóló: Skrym
(Ideje: 12-24-2007 @ 12:13 pm)

Comment: :))))))) anyumnak is ilyen volt az első bejglije még anno jópár évvel ezelőtt, azóta belejött:)


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 12-24-2007 @ 07:40 pm)

Comment: Gratulálok, Neti! Én még nem vállakoztam rá. Hogy miért? Süt anyu, süt az anyós, én mi a fenének süssek még harmadiknak is? Repedjen el másnak... :D De a mézeskalácsom az király lett :D Még egyszer gratula a hősnőnek. És ahogy Fábri atyánk apja mondotta volt (mikor véletlenül belelépett a földön hűlni hagyott bejglis tepsibe): "Nem baj angyalka, én repedten is szeretem!" Puszi, szép karácsonyt Nektek! Rien


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 12-24-2007 @ 10:16 pm)

Comment: Neti, a kelt rétes kelt tészta! :-) Épp ez a lényege. Nem olyan amit nyújtani kell. Azt is tanulom a nagyitól, de egy szobánk van, ami konyha meg étkező is egyben, és az asztal helytakarékosság miatt falraszerelt és lehajtható, tehát nem is tudnám nyújtani :-) Szeretek sütni, de bejglit nem vállalok be ... egyenlőre :-)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 12-25-2007 @ 07:53 am)

Comment: Skrym, azért ez biztató, akkor nem adom föl az első próbálkozás után :))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 12-25-2007 @ 07:54 am)

Comment: Rien :))) Neked is boldog ünnepet :)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 12-25-2007 @ 07:56 am)

Comment: Ja, Lara, így már értem :) Egyébként jelentem, még szeletelni is lehet, úgy meg már nem is látszik a repedés, hihi :)))


Hozzászóló: maridecember
(Ideje: 12-26-2007 @ 10:10 pm)

Comment: Képzeljétek! Bejött a beigli tojás nélkül! Talán életem egyik legjobb beiglije lett, azért nem merném megismételni! :))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 12-27-2007 @ 01:55 pm)

Comment: :) Hát, ez fura :) De grat :)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds