[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 198
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 199

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

önmagunk részeként
Ideje:: 01-01-2008 @ 08:06 pm

 

úgy gondolom, hogy önmagunk részeként vagyunk jelen a földön,
vagyis lelkünk részeként.
ezt onnan eredeztetem, hogy a lelket halhatatlannak fogom fel.
vagyis, ha a mi „egészünk” elmúlik egyszer,
ugyanakkor a lélek nem,
akkor ez utóbbi valami teljesebb egésznek fogható fel.
tehát nem „birtokolhatjuk” egészen,
csupán egy szelet lehet belőle a miénk.
a gyakorlati életben ez úgy néz ki,
hogy megszületünk (bennünk a lélek),
majd szépen fokozatosan „lebutítjuk, lebutul”,
az ösztöneink, a génjeink, a gondolkodásunk alakulása folytán…
majd megmarad bennünk egy része,
ugyanakkor érezzük mi az egészét magunkban,
ahogy a körülöttünk élők is,
és ahogy a körülöttünk élőkét is (a jóságát, a szépségét, s mindent benne, mi nemes, hiszen a lélek alapjában véve jó),
de azt mégsem tehetjük magunkévá,
hiszen nem vagyunk mi akkorák.

és épp a lélek nagysága következtében akarunk mindig többet, és jobbat,
csupán az emberi hibáink révén nem mindig a jó úton haladva.
például itt van a lélek megismerhetőségének kérdése…
a lélek teljességét nem ismerhetjük meg,
ezt tudhatjuk a fent említett magyarázat alapján,
és mégis, és mégis…
nyughatatlan az emberi természet.
azt kellene tudnunk elfogadni, hogy „csupán” emberek vagyunk,
és az emberi megismerő képesség határos…
a lélek határtalan…
bennünk határokra lelt…
és jól érzi magát…
hát érezzük jól magunkat mi is a bőrünkben!

ha eljutunk a harmóniának erre a szintjére,
akkor úgy vélem, jó úton haladunk…


megjegyzés: persze ez is csak egy gondolatmenet, ezért kérlek benneteket, hogy ne dőljetek be nekem –egykönnyen… :)

 



Utoljára változtatva 01-01-2008 @ 08:06 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 01-01-2008 @ 08:44 pm)

Comment: ugye, nem azt akarod mondani, hogy erről szólt a versed? már megbocsáss, de abból inkább a diszharmónia cseng ki, semmint a harmónia -mert ha már versről van szó, és négy sorokba szedted a gondolataidat, akkor az ember igyekszik a formából is következtetni a harmóniára, vagy a zaklatottságra, attól függően, mit sugallnak a sorok... no és azok a rímek... próbáltam valamiféle szabályra lelni, de csak a diszharmónia csengett le abból is, mint ahogy a névelő hiányából, a két szemmel szembenézésből, stb... azt gondolom, ha valaki ilyen nagy fába vágja a fejszéjét, és ilyen magasröptű filozofálgatásba kezd, annak az alapok, a kisujjában kell legyenek.... ha tanácsolhatok valamit: kezd az alapoknál, ha verset írsz... és kezd az alapoknál, ha gondolkodsz... mert kijelenteni, hogy a lélek halhatatlan -meglehetősen bátor dolog, de amilyen bátor, olyan könnyen lehet nevetséges, ha csak a semmi ágán lóg a levegőben. (egyébként meg miért hinnék neked? a magam részéről inkább hiszem, hogy a lélek nem lebutítható, és fejlődésre képes, minthogy elhiggyem, hogy csak része vagyok saját lelkemnek.)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 01-01-2008 @ 10:00 pm)

Comment: Gondolataidat, így ahogy leírtad értem. És talán van benne olyan is, amivel egyetértek, bár én nem hiszek a lélekvándorlásban, és a túlvilágban is csak szeretnék hinni, de nem tudom magam meggyőzni. Viszont a versed, abszolút fájdalmat keltett bennem, tehát amikor azt írtam érzem, akkor én arra gondoltam, hogy fájt tőle a szívem, valami szomorúságot okozott bennem. Én úgy érzem, hogy egy érzést próbáltál a versbe önteni, és az nem volt annyira pozitív, mint a magyarázatod. De ezt az is okozhatta, hogy amikor írtad, az a pillanat más volt, mint most, amikor gondolkodunk felőle. Érdekes, és a gondolataid nagyon figyelemre méltók. Köszönöm, hogy foglalkoztál kérésemmel...:)))) Boldog újévet kívánok szeretettel...:))))


Hozzászóló: ovobacsi
(Ideje: 01-02-2008 @ 09:47 am)

Comment: igen, a lélek építhető, csak tudni kell bánni vele; nem állítottam az ellenkezőjét, csupán azt mondtam, hogy születésünk után fokozatosan elveszítjük gyermeki ártatlanságunkat, ami szerintem a lélek "bekebelezésével" magyarázható -és ezt itt lehet pozitívan, illetve negatívan is értelmezni, aszerint, hogy miképpen alakult tovább az életünk... érezni valamit, és gondolkodni róla, az nem ugyanaz. a versemben is azért érezni a harmónia helyett a diszharmóniát, mert bár tudom, hogy el kéne fogadnom önmagamat, mégis... persze ez a mégis is lehetne építő, ha jól csinálnám, de van úgy, hogy nem érzem magamban az erőt, vagy nem tudok megfelelően bánni vele... innen való a fájdalom a versemben...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 01-02-2008 @ 10:13 am)

Comment: nah, azt kell mondjam, hogy ezzel a hozzászólással kerek és egész lett, ami eddig darabokban hevert:))) avagy aha élmény: már értelek! (habár a gyermeki ártatlanságról szívesen vitatkoznék - mert az mégsem igazság, hogy csak azért, mert valaki ma született, rögtön ártatlanná válik, aki pedig évelen keresztül botorkál az útvesztőkben, az eleve meg van fosztva az ártatlanságtól... amennyiben ez az ártatlanság, úgy ennek nem lehet valós értéke (szerintem), ez pedig ellentmond annak, hogy az ártatlanságban mégis a tökéletest véljük felfedezni, és életünk nagy részében erre törekszünk.


Hozzászóló: ovobacsi
(Ideje: 01-02-2008 @ 10:35 am)

Comment: az ártatlanság érték (szerintem)... aki évekig botorkál az élet útvesztőiben, az nincsen eleve megfosztva az ártatlanságtól, hiszen azzal együtt született, és élete folyamán nem feltétlenül fogja elveszíteni minden ártatlanságát, sőt... persze az való igaz, hogy ez nem csak a saját cselekedetein múlik, hanem nagyban befolyásolja a környezete is (talán elsősorban az, amiben felnő)... viszont ami évek múlva megmarad a gyermeki ártatlanságából, az hatalmas kincs lesz a környezetében élők, és a saját maga számára is, igazi érték...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 01-02-2008 @ 11:02 am)

Comment: miféle érték az, amelynek semmiféle próbát nem kellett kiállnia?


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 01-02-2008 @ 11:05 am)

Comment: sőt! tovább megyek! hogyan nyilvánulhat meg a lélek nagysága valamiben, ami még semmiféle próba során nem mérettetett meg?


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.26 Seconds