[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 209
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 209


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Olvasok
Ideje:: 01-10-2008 @ 11:52 am

Olvasom Daniel Keyes Szép álmokat, Billy c. regényét. A könyv megtörtént esetet dolgoz fel: Billy Milligan, megsokszorozódott személyiségű figura életét követi nyomon, mind a 24 személyiségen keresztül. Lányok és fiúk, ártatlan három éves kislány és leszbikus fiatal nő, brit akcentussal beszélő, folyékonyan arabul író-olvasó felnőtt férfi, szláv akcentussal bíró jugoszláv férfi, négyéves süket, csak zümmögő hangokkal kommunikáló kisfiú - és még sorolhatnám azokat, akik elrejtőztek a főszereplőben.
A regény felénél tartok. Billy Milligan már meggyőzte a pszichiátereket, és rajtuk keresztül a bíróságot: valóban többszörös személyiséggel van dolguk. Most egy erre szolgáló pszichiátriai intézményben próbálják a szétesett személyekből összeállítani Billy Milligant. Drámai élet bontakozik ki előttünk, oly annyira drámaiak, hogy tulajdonképpen nem csodálkozhatunk, hogy Billy újbb és újabb "emberekbe" menekült a valóság szörnyűségei elől.
Megvallom, egyelőre engem is meggyőzött. Holott azt mondja a fáma, hogy a mai napig bizonytalanság van abban a kérdésben, hogy ő valójában bűnös volt-e, és kiváló színészi képességeivel sikerült meggyőznie ennyi embert, vagy tényleg egy darabjaira hullott ember tragédiája, ami megtörtént.
Elképesztő történet, az írótól megszokott lebilincselő megfogalmazásban. Aki olvasta Daniel Keyes-től a "Virágot Algernonnak", vagy az "Ötödik Sally" című könyvet, annak valószínűleg nem kell különösebben reklámoznom a regényt, de azt gondolom, mindenki számára élvezetes olvasmány lehet.


Utoljára változtatva 01-10-2008 @ 11:52 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 01-10-2008 @ 11:54 am)

Comment: Hagyjál békén Neti! Már nincs pénzem könyvekre! :-((


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 01-10-2008 @ 12:04 pm)

Comment: Én, köszönöm, Neti, hogy ezt megemlítetted, mert a könyv témája, nagyon is érdekel. Puszi.Lena


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 01-10-2008 @ 12:07 pm)

Comment: Olvastam. Film is készült belőle. Azt mondják, hogy az is rendkívül jó!


Hozzászóló: blue
(Ideje: 01-10-2008 @ 12:22 pm)

Comment: "Virágot Algernonnak", könyvbe nem olvastam, de kétfajta feldolgozását láttam, nagyon megható történet. Amit olvasol, az is nagyon jó lehet, én ismételten a könyvtár felé fordulok, mert pénzem az most nincs, de olvasni nagyon szeretek.))))))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 01-10-2008 @ 12:23 pm)

Comment: Angeli, nekem sincs, mégis megvettem karácsony után :)) Sőt, láttam a folytatását is... a címe nem jut eszembe, de abban is benne van a "Billy".


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 01-10-2008 @ 12:24 pm)

Comment: Léna, örülök, ha felkeltettem vele az érdeklődésed :)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 01-10-2008 @ 12:25 pm)

Comment: Druszám! Én viszont próbáltam utánanézni, de nem láttam nyomát a filmnek. Pedig pont arra gondoltam, hogy zseniális filmet lehetetne belőle készíteni - egy zseniális színésszel. De még nyomozok filmügyben.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 01-10-2008 @ 12:26 pm)

Comment: Gabi, hajrá, biztos megtalálod könyvtárban is!


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 01-10-2008 @ 01:35 pm)

Comment: Engem érdekel! Engem meg nem, pfúj! Elolvasom talán... Képek vannak benne? Na ez már döfi! Vagy mégsem, tubicám! Mijaza többszörös szemhéjiség? Nekem: 8. :)))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 01-10-2008 @ 01:51 pm)

Comment: :D De komolytalanok vagytok ti ott nyócan :)


Hozzászóló: reginababa19
(Ideje: 01-10-2008 @ 02:04 pm)

Comment: Még sosem olvastam semmit az írótól, de most elkezdett érdekelni a dolog:) Azt hiszem, én is inkább a könyvtár felé fordulok:) Köszi, hogy felkeltetted az érdeklődésemet:)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 01-10-2008 @ 02:32 pm)

Comment: Nagyon örülök, ha sikerült :)


Hozzászóló: hori
(Ideje: 01-10-2008 @ 02:46 pm)

Comment: A "Virágot Algernonnak" címűt olvastam, ezt nem. De biztosan jó, ha mondod. :) Köszi! :)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 01-10-2008 @ 03:20 pm)

Comment: :) Örülök, hogy ezt mondod :)


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 01-10-2008 @ 06:15 pm)

Comment: Elképzelhető, hogy másik filmmel keverték? Lehetséges,mert a filmet én sem láttam, csak valakitől hallottam, hogy Ő látta, és nagyon tetszett neki.


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 01-10-2008 @ 06:17 pm)

Comment: A "Virágot Algernonnak" és az "Ötödik Sally" megvolt, tetszett is mindkettő, biztos, hogy ez a könyv is nagyon jó olvasmány, de szinte kizártnak tartom az életben egy 24-es személyiség kialakulását... :)


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 01-10-2008 @ 06:23 pm)

Comment: Ja, és rendkívül tetszett mai kedvenc versed a fórumban. Nem csoda, hogy támadták, támadják; hogy lehet valaki olyan szélsőséges, hogy azt írja: "mert hiszek jóban, igazban, szépben. / Minden vallásban és minden népben"...


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 01-10-2008 @ 07:17 pm)

Comment: Druszám, nem tudom... Mindenesetre például el tudnám képzelni Nicolas Cage főszereplésével. Abból nagy film lehetne.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 01-10-2008 @ 07:19 pm)

Comment: Bob, elméletileg én is kizártnak tartom, igaz, nekem már az is fura, ha valaki magában beszél, és mondjuk, csak ketten vannak :))) Wass Albert meg Wass Albert. Szeretem a költészetét, már amennyire én ismerem.


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 01-10-2008 @ 07:48 pm)

Comment: Neti Te ne olvassál már semmit!!! Nincs karácsony, és a rokonok már igen furán néznek. Bakter... Angelivel megint egyre járt az agyunk. Pedig esküszöm, nem beszéltünk össze! :-)))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 01-10-2008 @ 09:33 pm)

Comment: Lara :))) Ha az írás nem megy, legalább hadd olvassak :)


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 01-10-2008 @ 11:41 pm)

Comment: Algernon - mindig is az egyik kedvencem volt könyvben is, és filmben is...


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 01-11-2008 @ 05:56 am)

Comment: Mickey, akkor ezt is olvasd el.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds