[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 161
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 161


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Honnan is ered Valentin hagyománya?
Ideje:: 02-14-2008 @ 10:21 am

1496.02.14. -én I. (Szent) Gelasius pápa elrendelte, hogy e napon ünnepeljék Szent Valentin napját.

Az ősi pogány templomi áldási ceremóniákból alakultak ki a Valentin-napi szokások. Ezt a napot az angolok már 1446-ban ünnepelték. Az 1700-as években váltak divatossá a Valentin-verseskötetek, a XIX. században ezen a napon már üdvözlőkártyákat is küldtek egymásnak az emberek. A Valentin-nap megünneplése Magyarországon 1990-ben éledt fel.

Az ókori Rómában február közepén volt a várva várt Lupercalia, a szerelemünnep, amikor mindent szabad. A római erdőisten, a farkas alakjában elképzelt Faunus asszonyát, Luperca istennőt dicsőítették ezen a napon, s Faunusról köztudott, hogy féktelen, kifogyhatatlan szerelmi erővel - ma potenciának neveznénk -, rendelkezett.

Ekkor Róma fiataljai, akik épp, hogy csak a látszat kedvéért elrejttették szemérmüket egy rongydarab alá (a bátrabbja még ezt sem), véletlenszerű névkihúzás nyomán párt kerestek maguknak.

Ilyenkor az is szokás volt, hogy a lányok körbe futották a Palatinus dombot, a város papjai pedig egy kecskebőrből készült szíjjal meglegyintették őket.(A szíjat februa-nak hívják, ebből lett a február.)

A legenda szerint az i.sz. 270-ben tartott ünnepen végezték ki Valentint, az üldözött, keresztény püspököt. Bizonyos nézetek szerint Valentint azért ítélték halálra, mert segített üldözött keresztény társainak, sőt egyiket-másikat ki is mentette a börtönből, míg más források szerint Valentin titokban párokat adott össze, noha ezt II. Claudius megtiltotta, mondván: a nőtlen katona lojálisabb a nősnél.

A legenda szerint a kivégzés előtt Valentint börtrönben őrizték. A börtönőrnek volt egy vak lánya, akit Valentin imádsággal meggyógyított. Egy másik variáció szerint ez a lány teljesen éplátású volt, viszont szerelembe esett Valentinnal. Amikor a férfit vitték a vesztőhelyre, akkor odakiáltott, hogy "a Te Valentinod", illetve egy másik változat szerint levélkét dobott a (vakságból felgyógyult) lány felé az imént idézett szöveggel.

A teljesség kedvéért van egy harmadik variáció is, amelyben nincs semmilyen lány, csak annyi, hogy miközben vitték el, azt kiáltotta a tömegnek, hogy "Ne felejtsétek Valentint!", és hogy "Szeretlek benneteket!" Mint kitűnhet, a szeretet motívuma mindhárom esetben meghatározó erővel van jelen, s ennyiben mintegy előkészíti napjaink megemlékezéssorozatát.

Forrás: www.ezenanapon.hu

Lehet válogatni, kinek melyik a legszimpatikusabb, nekem Luperca, az erdő istennőjének való hódolás tetszik a legjobban.

Legyen hát ez az a nap, amikor a szerelemben mindent szabad.
Legyen, amikor ágyékkötőben választunk pár magunknak. :)
Legyen az, amikor a nép szerint a madarak is párt választanak.
Fussuk körbe a dombokat, legyintgessenek kecskebőrszíjjal (blue, neked ez nagyon megy, vállalod? :) )
Emlékezzünk a talán sosemvolt püspökre, akinek mégis az üzenete az volt: a szerelmet nem lehet tiltásokkal kordábantartani.

Mindegy, melyiket választjuk. Nem ragad, nem csöpög, és nem vásároltat. Csak a szerelemről szól. És még ha a többi napon ugyanúgy szeretünk is, lehet, hogy vannak, akik hagyomány-mániásként ugyanúgy szeretnék beilleszteni a többi szép szokás közé. Csak az nem mindegy, hogyan.

Puszillak benneteket,

Rien 



Utoljára változtatva 02-14-2008 @ 10:33 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: blue
(Ideje: 02-14-2008 @ 10:49 am)

Comment: Áh, nem megy, a hagyományos versversenyes topik igencsak kong az ürességtől...a Valentin-nap meg nem érdekel, mert azt vallom, mint a Karáncsony esetében, hogy nemcsak azokon a napokon kell szeretni a másikat, hanem az év többi napján is. pussz:))))))))))


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 02-14-2008 @ 10:54 am)

Comment: Blue, nem azt mondtam én sem, hogy csak ekkor kell szeretni a másikat, szó sincs róla, csak szerettem volna a sok cukormázas maci mögé ásni és előhozni az igazi eredetet. :) Mert ugye ma arról szól, hogy a boltokat ellepik a szívecskés förmedvények. Ez engem sem érdekel. Sokkal jobban annál az ősi pogány hagyományok és azok miértje. Ugyanúgy, ahogy minden keresztény ünnep mögött is egy pogány ünnep rejlik, úgy itt is megvannak a szálak. Engem ez érdekel. :) Hogy még egy nap, ami révén megismerhetek egy újabb ősrégi hagyományt. A macikákat meghagyom másnak :P Pusszancs.


Hozzászóló: wanderer75
(Ideje: 02-14-2008 @ 11:12 am)

Comment: Nagyon tetszett az ismertetőd, mint minden ősi dolog ... Én is szeretnék egy ... alsóneműben párt választani magamnak, csak kicsit félek, hogy aki engem választana ugyanígy ki, az elől nekem el kellene menekülnöm. Nincsenek errefelé normális férfiak:((


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 02-14-2008 @ 11:18 am)

Comment: Köszi az infókat Rien, megint "okosabb" lettem. :-))))


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 02-14-2008 @ 11:30 am)

Comment: Kedves Adrien - mélyen egyetértek Veled - őrizzük meg ezeket a szép hagyományokat, és szeressünk - Valentinnapon még jobban...ezen a napon különösen - talán egy szál vörös rózsa mesélhetne is róla...


Hozzászóló: Piba
(Ideje: 02-14-2008 @ 06:04 pm)

Comment: Nagyon jol megirtad Rien, most legalabb nekem nemkell megkeresni. Koszonom. Udv. Piba.


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 02-14-2008 @ 06:31 pm)

Comment: Köszi a kutakodást! :) Ha szereti valaki, ha nem, attól még jó tudni egy-egy dolog hátterét. Részemről ezen a napon legszívesebben a ghánaiakkal ünnepelnék... :))) "Február 14-én a csokit ünneplik Ghánában / Máshol Valentin napként ismerik, a világ második legnagyobb kakaótermesztő országában, Ghánában azonban a Csokoládé napját ünneplik február 14-én. A cél az, hogy növeljék a kakaó és csoki fogyasztást az afrikai országban. / A csokoládé nap lényege az, hogy azt reklámozzuk, amink van. A mi termékeink a legjobb minőségűek - mondta az ország egyetlen csokigyára, a Kakaó Feldolgozó Vállalat vezetője. Az idén a tervek szerint több mint 500 tonnát gyártunk majd az édességből - tette hozzá James Ekow Rhule. / (Független Hírügynökség)"


Hozzászóló: dionysia
(Ideje: 02-14-2008 @ 06:58 pm)

Comment: Wow, bob! Igen, és aki látta a filmet, az tudja, milyen szoros az összefüggés a csokoládé és a szerelem között :D:D:D Rien


Hozzászóló: dionysia
(Ideje: 02-14-2008 @ 06:59 pm)

Comment: Nincs mit, Piba :) Mickey én is a gesztust értékelem, nem a mázat.


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 02-15-2008 @ 09:42 am)

Comment: Kedves Adrien - te is tudod - a máz , a megélhetési kereskedelem, minden dologra ráteszi a mancsát, kezdve a benzináraktól...keresni kéne olyat, amire nem - dehát Ők is állandóan ezt keresik, aztmondják rá, hogy piackutatás...


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.49 Seconds