[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 221
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 221


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

2003. Dec. 21. Polit-Brehm: a polip
Ideje:: 12-21-2003 @ 10:29 pm

Mielőtt rátérnék a Polipra, szólnom kell a mai nap leghátborzongatóbb élményéről. Délelőtt rákattintok az ATV nevű tévécsatornára és abban a pillanatban szinte gyomorszájon vág a tömény extázis: Vidám Vasárnap. Több száz huszas, harmincas éveit taposó, öltönyös, kosztümös jóarcú fazon örjöng. Mi az, hogy örjöng? Frenetikus önkivületben ugrál kétlábon, csápol, énekel. Mint egy 70-es évekbeli rock koncerten! Előttük egy csapat gyerek, a gyerekek mögött egy nagylétszámú zenekar húzza a talpalávalót. Hogy miről énekelnek, azt nem értem, Jézus nevét vélem néha kihallani. A gyerekek előtt két vezénylő, akik mutogatják, hogy mit kell csinálni: most két lábon ugrálni, most tenyerünket az égre emelni, ujjainkat rezegtetni stb. (A spontán extázis, tehát nem is olyan spontán, nagyon is meg van szerkesztve, koreografálva az egész örjöngés).

De kik ezek a jólöltözött, üdvözült arcú Hölgyek és Urak?

Igen, jól sejtitek: ők a Megbízók. Ők azok, akik megbizzák a Teljesítőket a munka elvégzésével. Vagy még azt se csinálják. Hanem azt csinálják, hogy a pénzüket különböző papírokba, kötvényekbe helyezve fialtatják. Vagy még azt sem csinálják. Hanem azt csinálják, hogy pénzüket átalakítják egy adathalmazzá, és azt keringetik a világ tőzsdéin, számítógépes hálózatokon. És ebből jól megélnek. Van idejük egész héten felkészülni a Vidám Vasárnapra. Teniszpályákon, fitnesztermekben, elegáns éttermekben gyűjtik az energiát, hogy bírják a vasárnap délelőtti ugrabugrát. (Én, a fotelben ültem, és néztem egy félórát Őket, /tovább nem bírtam/, de így is teljesen kifáradtam.)

Negyven évesnél idősebb, netán kérges tenyerű munkásembert még elvétve sem láttam köztük. Bizonyára ők templomba járnak. Ezzel a gondolattal csitítom magam, holott, jól tudom, itt belül, hogy nem templomban vannak, hanem egy részük a kocsmában, más részük pedig dolgozik (építkezések, másod és harmadállások, telek stb.).

Szóval, szvingelni lett volna kedvem elkeseredésemben.

Mindegy, hagyjuk. Rátérek a Főtémára.

Nézem a TV-ben ezt a másik jóarcú fazont: az Orbán Viktort.Mostanában egyre többet látni, egyre többet beszél az EU-s választásokról, sokat sejtetően hunyorog, mosolyog. (Jól tudom én, hogy az EU parlamentben jó zsírosak a fizetések?)
Intelligens válaszok, egészen finoman megfogalmazott kioktatások, precízen működő maszk az arcon, szóval minden a legtökéletesebb. Azt, hogy mit mond nem figyelem, úgyis azt mondja, amit a nép hallani akar.

Minden embert és politikust tudok jellemezni egy állattal. Orbán Viktor nekem a polip.

A polip nagyon intelligens állat. A maga fajtájának legintelligensebbike. Gyors és hajlékony. (Gerinctelen.) Minden kis lyukba, résbe be tudja magát préselni. Fegyverzete páratlan:
1. Tapadó és szívókorongok.
2. Erős és hajlékony csápok. Azzal ragadja meg áldozatait.
3. Rágószerv. (Erről nem tudok közelebbit mondani, még soha nem voltam egy polip rágószervében.)
4. Mimikri, azaz színváltoztató képesség.
5. Tintaköd, aminek a homályába elbújhat, ha nála erősebbel találkozik, vagy valami sérelem éri.

Lehet, hogy kihagytam valamit, de bioszból nem vagyok túl jó. Bocs.

Egyszóval Orbán Viktor a polip. Most, éppen kifelé bújkál vizalatti odujából, és ha kijön és körülnéz, mit fog látni? Azt fogja látni, hogy eddigi munkája romokban hever. A konzervatív jobboldal megosztottabb mint valaha. Hiába való volt a komcsi mesterektől eltanult szalámizó technika, hiába való volt az "oszd meg és uralkodj" technika, egyszóval hiába való volt az évtizedes erőfeszítése, hogy ő legyen az egységes jobboldal vezére.

A fiatal demokraták által vezetett jobboldali, konzervativizmus (micsoda nonszensz!!! ) darabokban.

Na, persze, én nem féltem a Polipot. Valamelyi fegyverét most is be fogja vetni, és győz.

Mindig győz. Akkor is, ha veszít. A pragmatikusok (Medggyessy, Horn) elbuknak,de az Eszmevezérek győznek. De, milyen Eszmét adott Orbán Viktor? Semmilyent. A Nemzetet viszont sikerrel kettéosztotta. Nem semmi.

Van-e válasza a mai jobboldalnak korunk nagy kérdéseire? (Globalizáció, szegénység, kizsákmányolás, terrorizmus, iszlám, a Föld tönkretétele.) Nincs semmi. Igaz, a baloldalnak sem.

Kész. Sluszpasz. Ennyi. Holnap folytatom.

 

 



Utoljára változtatva 12-21-2003 @ 10:29 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés
Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.25 Seconds