[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 226
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 226


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Market
Ideje:: 03-04-2008 @ 12:03 am

  

Nem mindennap avatnak új piacot. De nem ám. Jön is a nép csőstül mindenfelől. Leginkább a városbeliek, akik hosszan vártak erre a létesítményre. Rendes kis sokadalom verődik össze a megnyitóra. Minden csillog-villog, minden higiénikus, biztonságos. Télen fűtött, nyáron hűtött. Feliratok, útmutatók, nyilak mindenfelől. Nem lehet eltévedni. Vagy mégis?

Az épület előtt sokan ténferegnek a bejáratot keresve. Vajon melyik ajtó az igazi a kb. ötből, ami az épület belsejébe vezet? Még nem tudják, hogy mindegyiken be lehet jutni, és mind nyitva is van. Akik messziről jöttek, az odavezető utcácskákon  is el-elakadnak. Van is mit nézni: sok a kirakat. S az üzletek?

   „Csizma center”. Nyilván csizmát árul, de miért center? Egy magyar szót ismerek ezzel az angolos előtaggal, ez pedig a centercsatár . Ő viszont nem jár csizmában, kizárólag stoplis cipőben. Ha központ akar lenni, miért nem jó a centrum? Ha mondjuk, külföldieket akar becsalogatni a tulaj, akkor inkább a csizma helyett kellene az angol megfelelőjét írni. Az se volna szívderítő itt, a magyar Alföld közepén, de legalább érthető és megmagyarázható lenne. Hasonló a bajom a „Háztartási shop” – pal. Ebből az angolul tudó annyit ért, hogy valamit árulnak ott, de mert az egész országban árulnak valamit, ez aligha alkalmas a vendég figyelmének a felkeltésére. A magyar vásárló kitalálja, hogy az idétlen elnevezés mögött mi rejlik, de túl sok kedve nincs odamenni. A tulaj biztos nem is bánja ezt, mert ha igen, akkor biztosan nem kínlódik a szerencsétlen, hogy a boltja neve minél idegenebbül csengjen. A csúcs azonban számomra a „Húsmarket” kifejezés, így, egy szóba írva, hogy se az egyszerű magyar, se az angol nyelvű ne sejtse, mi rejlik a cégér mögött. A ’market’ persze piacot jelent, de az sem jellemző, hogy az angol nyelvű külföldi húsért járna hozzánk. Bár ki tudja. A furcsamód sötétített üveg sejtelmesen elzárja a mögötte található boltot (s annak árait!) a közönség elől.

  Sokszoknyás anyóka, kezében fonott kosárral ténfereg az utcán, megáll a „Húsmarket” előtt, látszik rajta, hogy töpreng erősen, de aztán tanácstalanul továbbindul. Meglát engem, amint egy kirakatot nézegetek. Odajön és zavartan, bár illedelmesen azt kérdezi:

-         Mondja fiatalember, nincs itt egy hentes valahol?



Utoljára változtatva 03-04-2008 @ 12:04 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 03-04-2008 @ 05:24 am)

Comment: :) Megmosolyogtam a történetet, miközben inkább sírnivaló. Csak tudnám, hol van ilyenkor a "szerv", aki ezeket az idegen szavakat bünteti. Merthogy már jó ideje csak magyarul szabadna kiírni, hogy "bolt", uram bocsá "üzlet". Nem tudom, miből gondolja valaki, hogy én például boldogabban sétálok be egy "marketbe", mint egy "árudába". Fel kéne már nőni - jó, hogy írtál erről.


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 03-04-2008 @ 11:37 am)

Comment: Ott a pont Emericus! :-) Én is falnak megyek az ilyen feliratoktól. De mit vársz? Mikor még az árut is hosszú ú-val írják millió helyen! Szomorú.


Hozzászóló: blue
(Ideje: 03-04-2008 @ 12:05 pm)

Comment: Jó lenne, ha megtanulnának magyarul írni. Használjuk már ezt a szép nyelvet.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds