[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 107
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 107


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Indulás!
Ideje:: 04-25-2008 @ 05:33 pm

Gyulai Szabolcs, 2006. március 12.

„Na és akkor ez most látszani fog?” Ezzel a szöszisen debil próbabejegyzéssel indítottam útjára pár évvel ezelőtt az első, és mindmáig egyetlen blogomat, amelyet azután kerek nyolc napon át vezettem szorgalmasan. Remélem, ezúttal sokkal kitartóbbnak és sikeresebbnek bizonyulok majd.

Hosszasan gondolkoztam, miféle frappáns mondatokkal kellene útjára bocsátani a naplómat, amely mondatok majd odaszögezik a Kedves Olvasót a képernyő elé. Tizenkettedik éve tengetem írócsiraként az életem, s ezalatt belémrögződött, hogy a megfelelő felütés bizony igen fontos. De aztán rájöttem, hogy rögződés ide vagy oda, ez itt teljesen más világ, mint a Gutenbergé. Itt bizony vajmi kevesen fogják épp ezzel a bejegyzéssel kezdeni a blogregénnyel való ismerkedést, inkább az lesz a jellemző, hogy az aktuális napi történettel találkoznak elsőként. Úgyhogy majdnem teljesen mindegy, miről írok ma.

Írhatnék például arról is, hogy reggel megint összevesztem Piroschkával, akivel életem eddig eltelt 36 évéből az utóbbi négyet együtt töltöttem, de az a gyanúm, ez az elkövetkező napokban is időszerű téma lesz, maradjunk tehát egyelőre a bemutatkozásnál, már csak azért is, mert egy magamfajta konzervatív csókához jobban illik az efféle kronológia.

Először is arról, hogy miért aposztrofálom magamat írócsirának. (Pláne rövid i-vel!) Amikor két évvel ezelőtt, életemben először komolyan meglegyintett a siker lehetősége, és második regényem megjelenése kapcsán mindenféle interjúkat adtam nem túl jelentős tévétársaságok mérsékelten népszerű műsorsávjaiban, már akkor is felvetődött a fönti kérdés, amire akkor így válaszoltam: „Ha én író vagyok, akkor kicsoda Szabó Magda?” És ez nem afféle műgügye álszerénykedés. Valóban úgy gondolom, hogy ma még túl kevés vagyok ahhoz, hogy írónak nevezhessem magam, de remélem, a legjobb úton haladok afelé, hogy egyszer majd joggal tüntethessem fel eme foglalkozást a névjegykártyámon.

Másrészt pedig olyan világot élünk, amelyben például egy valóságsóból frissen kiszabadult figurának napokon belül megjelennek az emlékiratai, melynek lapjain érzékletesen beszámol a tévénézők milliói előtt prezentált anyagcsere rejtelmeiről, és onnantól írónak képzeli magát. No, ebbe a mérsékelten illusztris társaságba inkább nem szeretnék tartozni.

A „csira” szó pedig nemcsak betűvetői mivoltom kezdetleges stádiumára utal. A rövid i által van bizonyos hangulati töltése is. Arra célzok, hogy amikor ezt a kifejezést például egy szórakoztatóipari létesítményben keletkezett nézeteltérés során használják a felek, kétségkívül nem partnerük emberi nagyságára tesznek utalást. És nem is ejtik soha hosszú í-vel. Az írócsiraság tehát egyfajta önvédelem is. Ha én eleve így határozom meg magam, akkor talán kevésbé fognak fájni a későbbi kritikák. Másrészt ez a szó azt is kifejezi, hogy jómagam nem egy afféle könyvtárbújó szemüveges okostojás vagyok, hanem egy olyan fószer, aki bizony rendszeresen elmerül az éjszakai élet mélységeiben. (Naná, anyaggyűjtésileg, természetesen! :-))

No de ez a későbbiekben úgyis ki fog derülni, lássuk most inkább szédületes írócsirai pályafutásom legjelentősebb állomásait!

Mégsem. Inkább majd holnap. Egyrészt ugyanis hazaért Piroschka, és látom az arcán, hogy halaszthatatlan cívódnivalója akadt, másrészt pedig, ha azt a hosszú bemutatkozást most idepötyögöm, esetleg elriasztom azon Kedves Olvasóimat, akik nem kedvelik a kilométeres írásokat.


Utoljára változtatva 04-25-2008 @ 05:35 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 04-25-2008 @ 05:49 pm)

Comment: Először is szeretettel köszöntelek az oldalon...:))) Bemutatkozásod nagyon tetszett. Szabó Magdáról azonos a véleményünk, tehát minden jel arra mutat, olvasóddá tettél az első nap...:))))


Hozzászóló: Bravium
(Ideje: 04-25-2008 @ 06:50 pm)

Comment: Nagyon szépen köszönöm, igazán nem kívánhattam kedvesebb fogadtatást a Fullextrán. Remélem, a későbbiekben sem okozok csalódást. :)


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 04-25-2008 @ 07:36 pm)

Comment: Ez már jól kezdődik. Tetszik a szöveged,...üdvözöllek itthon,...mert az otthonodnak fogod érezni, remélem. Itt nagyon sokan így vagyunk vele. Ja "veszekedjetek" csak nyugodtan,...ide nem hallatszik...:))))


Hozzászóló: Bravium
(Ideje: 04-25-2008 @ 07:54 pm)

Comment: Ha ilyen kedvesek vagytok, máris az otthonomnak érzem. :)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds