[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 77
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 77


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Mielőtt kidobnám az emlékeimet...
Ideje:: 05-08-2008 @ 08:30 pm

Hiába tanult sokat a tudós, a legfontosabb kérdéseire nem találja a választ. Elmegy hát a bölcshöz.
- Mester! Te, aki minden kérdésre ismered a választ segíts nekem! Ki vagyok én? Mi végre születtem?
A bölcs kávéval kínálja, és tölteni kezd a csészébe.
A csésze már megtelt, de a bölcs csak tölt tovább.
A tudós zavartan megszólal.
- Mester! Már tele a csésze, melléfolyik a kávé.
Mire a bölcs így felel.
- A te fejed is tele van. Hogyan férnének el benne a válaszok?

A fiú jutott eszembe, aki mindig szomorú. Szeretném neki elmondani, hogy van megoldás, de nincs hely a fejében. Tele van szomorúsággal. Pedig én tudom, hogy van megoldás! Persze, könnyen beszélek. Én már kint vagyok a gödörből.
Ő szégyelli magát, hogy ilyen gyenge, én meg szégyellem magam, hogy ilyen csuda erős vagyok, és azt hiszem, ha nekem sikerült, másnak is sikerülhet. Közben magyarázom, hogy a szégyen nem jó semmire, csak a megbocsátás segít.
Na, igen! Másnak még csak csak megbocsát az ember, de magának?
"Kudarc nincs, csak tanulság!" - mondta egy filozófus, mikor nekiment a fának.
Valahogy így kellene, de ahhoz hely kell.

Mennyi kacatot kidobáltam költözéskor!
Korábban sosem vitt rá a lélek. Ez az elnyűtt póló még Nagyonokosé volt... Emlékszem, ahogy először sikerült egyedül meghajtania a hintát. Ez volt rajta.
De miért is őrizgetem?
Vagy a társasjáték, aminek a bábui már hiányoznak. A tábla is rég megkopott, de valamikor nevetést és közösen eltöltött estét jelentett. Hiába, no! Ez bizony elmúlt.

Takarítani kellene a lelkemben, nekem is. Elavult gondolatok, megváltozott érzések. Már nincs közöm hozzájuk, csak helyet foglalnak.
Itt van pl apám. Mennyi fájdalmat okozott! De mióta meghalt, érteni kezdtem. Elmúlt a harag, már rég nem fáj, sokkal inkább valami más készül a helyére. Csakhogy az a fájdalom én voltam! Mi lesz, ha kidobom a múlt fájdalmait? Mintha magamból kellene kidobnom egy darabot...

No, lám! Nem is olyan egyszerű ez! A végén még kiderül, hogy a fájdalmainkhoz ragaszkodunk a leginkább.
Félek kidobni őket!
Helye lenne az újnak. Másképp gondolnék apámra, és még kiderülne, hogy szerethettem is volna.
És akkor mi lesz?



Utoljára változtatva 05-08-2008 @ 08:30 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 05-08-2008 @ 08:41 pm)

Comment: Hmm.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 05-08-2008 @ 08:51 pm)

Comment: Akár a jó, akár a rossz emlékek is részünk, ne akard kidobni. Mind kellett ahhoz, hogy azzá válj aki lettél, és még nem befejezett a folyamat, hiszen csak egy útraléptél, amelyen most haladsz. Lesznek még elágazások, több is, és az emlékek, még a rosszak is erőt adnak...Örülök, hogy a gödör távolodik...:))))


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 05-08-2008 @ 09:29 pm)

Comment: Miután félig felépítetted a várat, elkezded kidobálni alulról a köveket, mert kell az újaknak a hely? Hiszen akkor esetleg sétány lesz, mit építesz! Bár az se rossz! Ellenben: van hely az égig rengeteg. Töltsd ki. És mire felépül a vár, meglásd: maguktól megkopnak azok az alapot alkotó kövek:) Hát minek dobálnád ki most.


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 05-08-2008 @ 10:33 pm)

Comment: Gestalt-pszichológia (alaklélektan) lényege, hogy az egészséges elmében a bevitel struktúrákba szerveződik, és ezek hozzák létre a helyes válaszokat. De kognitív megfigyelésekre hagyatkozva, sokkal többet leshetünk el a környezetünk ránk mért hatásaiból. Csak itt is van egy hiba: Az út, mindenkinek a maga lába vonalát követi. Így nincsenek egyen válaszok. Mert hogy mindenki mivégre van a földön, az közös célt mutat. Viszont mindenki külön, másért. Ahogy a szülői szeretet, kölcsönös ragaszkodás is külön mérhető. Mert van, ki megérti, ezért megbocsátja a volt baklövéseket, addig a másik örök gyászba burkolja azt. (Nagyon tetszett írásod, megközelítésed!)


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 05-08-2008 @ 11:11 pm)

Comment: Kedves Ágika - most fel vagy építve belülről - Valaki vagy - ha megváltoztatod, kiritkítod, helyettesíted - Valaki Más leszel...ha ez nem baj...Másmilyen leszel...Ajtót, ablakot cserélsz - másmilyen lesz a ház - szép is, meg jó is, de másmilyen lesz...


Hozzászóló: hori
(Ideje: 05-09-2008 @ 12:10 am)

Comment: Akkor jön a lelkiismeret-furdalás, hogy miért nem akkor szeretted, amikor kellett volna... aztán meggyőznéd magadat, hogy szeretted, csak akkor még nem tudtad. (Vagy fordítva...?)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 05-09-2008 @ 07:27 am)

Comment: a lélek is elrákosodhat, ha nem operálják meg időben / a változás örök / a megoldást nem a lelkiismeret-furdalásban látom, hanem a szeretésben, hogy szeretni sosem késő, nem is azért, hogy jóvátegyük, amit elmulasztottunk, hanem mert ez a fejlődés útja.


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 05-09-2008 @ 08:04 am)

Comment: Szemilla, Te még takarítani is úgy de úúúgy tudsz! Halálos, ahogy leírod és kielemzed magad a végtelenségig. "kudarc nincs, csak tanulság." Már ezért az egy mondatért is megérte volna elolvasni. De sokkal több volt megint ebben. Az apás gondolatok is... jaaaj!


Hozzászóló: ovobacsi
(Ideje: 05-09-2008 @ 08:17 am)

Comment: furcsa ragaszkodás ez a tompa fájdalmainkhoz, melyekkel még szembenézni is félelmes dolog, hiszen ilyenkor elkezdenek mocorogni bennünk, ezzel élesen hasítva belénk... ekkor legtöbbször visszahúzódunk még, és eljátszuk ezt a komoly játékot még jó néhányszor: ki-bebújogatunk, míg elég erősek nem leszünk ahhoz, hogy takarítsunk, míg szívünk-szellemünk eléggé meg nem érik a feladatra...


Hozzászóló: fenyecske
(Ideje: 05-09-2008 @ 10:38 am)

Comment: Nem kidobni kell az emlékeket, csak jó helyre tenni. És nem te félsz a fájdalmaid eldobni, csak az egód, mert ez tartja életben. De tudod te! :) ani


Hozzászóló: melissa
(Ideje: 05-09-2008 @ 11:13 am)

Comment: Kedves szemilla! Az emlékek arra valók, hogy azokon túllépve, azokból építkezzünk. Lehet, ha csak kedves emlékeink lennének, nem tudnánk továbbfejlődni. Persze ez csak a saját véleményem. :-) Puszillak. Irén


Hozzászóló: blue
(Ideje: 05-09-2008 @ 11:29 am)

Comment: Szemi mindenhez ragaszkodunk, ami a lelkünkben van, ha mindent kidobnánk egy üres vázának éreznénk magunkat. Érdekes írás, tetszik. pussz:g))))


Hozzászóló: Thalassa
(Ideje: 05-09-2008 @ 11:34 am)

Comment: Azt hiszem a fájdalom is gy emlék. Én azért tartom meg a fájdalmat, mert ha túl tudok lépni rajtuk, akkor később erőt ad, hogy meg tudtam csinálni... le tudtam győzni! :) Puszillak! Niki


Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 05-09-2008 @ 01:01 pm)

Comment: Van, hogy jót tesz kidobni az emlékeket, a rossz emlékeket. Segíthet továbblépni. Javaslom tedd olyan helyre, ahol kevéssé férsz hozzá és ha már meg is feledkezel róla, akkor már tudni fogod nincs rájuk szükséged és akkor könnyű szívvel dobhatod ki. Sok erőt kívánok ehhez a takarításhoz! Puszi!


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 05-09-2008 @ 01:12 pm)

Comment: Szamillám! Az a "hmm" ott az elején -talán-ezt jelenti: A felejtés olyan izom, amit edzeni lehet.


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 05-09-2008 @ 02:31 pm)

Comment: Ne dobj ki semmit, mert ami nem számít nem fontos, ami ...szóval sorrendben maradnak,...és szépen rakódik rá a többi,...egyszer majd csodálkozni is fogsz,...jé mikre emlékezem?!! Már mgint segítettél,...hát akkor nekikezdek mászni,...


Hozzászóló: szellzsofi
(Ideje: 05-09-2008 @ 09:49 pm)

Comment: Drágám, okos vagy. Bizony, tanulságok a halálig (az meg nem kudarc :D () - a fájdalom ismerősen rút kedves, de ha nem lenne már, hiányozna... :)))) ölellek innen, szelecske


Hozzászóló: Móka
(Ideje: 05-10-2008 @ 09:46 am)

Comment: Olvaslak és örvendek, hogy volt erőd írni...és ez már jó jel.Pusza


Hozzászóló: LEKA
(Ideje: 05-10-2008 @ 09:36 pm)

Comment: Akkor mi a tanulság...a fájdalom marad, a lom kikerül...de minden megbocsátható...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 05-11-2008 @ 01:12 pm)

Comment: a hozzászólásokat átgondolva, pontosítottam magamban a felismerést: nem az emlékeket kell kidobni, hanem azokat az ÉRZÉSEKET, amiknek az emléke fáj, de igazából, már régóta elavultak..


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.46 Seconds