[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 271
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 271


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Tündérfalva
Ideje:: 06-30-2008 @ 10:01 am

- Mit nekem puszták végtelenje! - gondoltam magamban. - Hegyeket akarok! Árnyékot. Megérkezést. A légkonditól köhögő rohamot kapok a kocsiban, ha még sokáig kell mennünk! Hol a csudában van ez a Nagykörű! Ez itt már a világ vége.
Tikkasztó meleg volt, az út, úgy tűnt, sosem ér véget.
Aztán valahogy mégis eljött a megérkezés, én pedig egyik ámulatból a másikba estem. Takaros kis házak egymásután, a házak előtt sziporkáznak a liliomok, a rózsák illedelmesen köszöntenek, az elkorhadt fák odvában virágzó kaktuszok dicsőítik a menedéket. Az aprócska házak falán egy -egy faragott tulipán, a kerítések vesszőből fonva, a parkokban megmunkált cseresznyefa-szobrok, mind-mind az ember életszeretetét hirdeti.
- Tündérfalva! Hiszen ez Tündérfalva! -újjong a lelkem. - Ki hitte volna, hogy ma, ebben az országban, itt a városok zajától távol, létezik Tündérfalva? Mi lehet a titka? Miért van rendben minden ház? Miért csupa varázslat minden porta?

Bezzeg nálunk! A falunak külön alkotmánya lesz, amiben szabályozzák az együttélési normákat. Kiküldték mindenkinek a papírt, hogy köszönni kell az úton, és tisztelettel bánni a  postással, a rendőrrel, és a polgárőrrel, és aki nem tartja be az együttélési normákat, az nem kívánatos személlyé válik a faluban. Ezt pontosan nem tudom, mit jelent, de annyi bizonyos, nem lehet jó, nem kívánatos személlyé válni. Én biztosan köszönni fogok, mert félek a bélyegektől.
Itt Tündérfalván nem félek. Itt mindenki idegen, mégis köszönni vágyom nekik! Hiszen ők varázsolták ilyenné! Szeretném megköszönni nekik egy köszönéssel, hogy itt lehetek! A falujukban, ami csupa szeretet.

Nem lehet minden falu egyforma. Én ezt megértem. Az egyik ilyen, a másik olyan.
Én sajnos olyan faluban lakom, ahol külön alkotmánya van a falunak, hogy köszönjenek egymásnak az emberek. Néha már azt sem tudom, hogy aki köszön, az vajon miért köszön? Csak félelemből, hogy nehogy szóljak a polgármesternek, hogy Pista bácsi nem fogadta a köszönésemet, vagy tényleg jólesett neki a köszönés, hogy egy pillanatra találkoztunk, és elhaladtunk egymás mellett.
Pedig köszönni már önmagában is jó! Hiszen itt Tündérfalván ez mindennél világosabb! Az ember nem azért köszön, mert muszáj, hanem azért mert köszönni jó. Legalábbis Tündérfalván egészen biztosan. Itt az ember működik, mert csupa szépség veszi körül. Nincs az a fáradt lélek, akit ne varázsolnának el a liliomok! Vajon ki a varázsló? Hol lakik Óz? Mert ha van, aki alkotmányoz, akkor kell legyen, aki varázsol. Miért lesz az egyik faluból Ellenségfalva, a másikból Tündérfalva? Hiszen az ember mindenütt ilyen is, meg olyan is!
Nehéz lehet polgármesternek lenni! Nehéz lehet az embereket szolgálni, hiszen oly sokfélék az emberek.
Miért van, hogy Tündérfalván, olyan egyszerűnek tűnik mégis mindez? Mintha senki nem irányítana senkit, mégis, mindenki teszi a dolgát. Mert az Egész úgy szép, ahogy van. Úgy látszik, az ember mégiscsak működik, ha nem a félelem igazgat, hanem a szépség. Ha nem teher az irányítás, hanem szolgálat.

"Ha jót cselekszem, nem kérdem, mi lesz a tettemnek jutalma: azért teszem, mert jó. Adok és áldozok, mert ez méltó hozzám és ősi rendelés: nem törődöm vele, gyümölcsöt hoz-e művem. Aki az erényt tehén gyanánt meg akarja fejni, aki vásárra viszi a kötelességét, s aki teljesíti bár, de hit ereje, szív érzése nélkül, az nem ismerte föl az Erény és Kötelesség mivoltát és minél inkább keresi, annál inkább elveszíti jutalmát." -így szól az indiai tanítás.

Nem vagyunk egyformák.
A falvak sem egyformák.
Mégis, vannak törvények, ami szerint működik az ember.
És az, aki működteti, óriási terhet vállal magára.
Terhet, mely összenyomja, ha nem szolgálatként emeli a magasba.
Miként az anya, ki hálát vár gyermekétől, s nem ő maga hálás az ajándékért, amit a gyermek életével adott.
Sokféleképpen lehet gondolkodni ugyanarról a dologról. Lehetünk különbözőek. De álmodni mégis, mintha ugyanarról álmodnánk.
Szolgálni egy Urat, aki bennünket szolgál.

 

 

 



Utoljára változtatva 06-30-2008 @ 10:12 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 06-30-2008 @ 10:31 am)

Comment: Örülök Tündérfalvának, Szemillám. Meseverseimből lépett ki minden és mindenki. Tündérmeggyet ettünk. Köszönet érte.


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 06-30-2008 @ 10:46 am)

Comment: És micsoda csend volt ott... Amíg nem kezdtem bőgetni százzal a főúton. :)


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 06-30-2008 @ 10:57 am)

Comment: Gyönyörű, amit írtál Ágika. ;-) Nagyon az.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-30-2008 @ 11:38 am)

Comment: Anyu-lányom:) a kártyát már felraktam a falra, a gyufáskatulya a kincseim között, a macik jól vannak! én köszönöm!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-30-2008 @ 11:40 am)

Comment: :)Piro! az egész motorozásban a kapaszkodás tetszett a legjobban:)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-30-2008 @ 11:41 am)

Comment: megtisztelsz, Lacoba! köszönöm! nagyon:)


Hozzászóló: gabiga
(Ideje: 06-30-2008 @ 11:58 am)

Comment: tényleg nagyon kedves kis falu volt, elképzelem cseresznyevirágzás idején..... Küldtem VIP-be pár képet róla, nekem is élmény volt ott.


Hozzászóló: Artur-Brun
(Ideje: 06-30-2008 @ 12:06 pm)

Comment: :-)))))


Hozzászóló: ovobacsi
(Ideje: 06-30-2008 @ 03:34 pm)

Comment: nem véletlenek az emberi bensőben leledző törvények, ahogy az sem, hogy ha elfordulunk felőlük, talán valami egyszerűbb, kézzelfoghatóbb felé, ami nem a sajátunk, csak a létezésünket imitálja, ami csak személytelenül megnevez, és kívül áll mirajtunk... szóval, akkor az sem lehet véletlen, hogy azzal a "lépéssel", hogy elfordulunk önmagunktól, azzal elfordulunk a többi embertől is, vagyis a társadalmi együttélés úgy a hideg pólusokhoz vezet... (éhségtől sose reszkettem úgy, mintha lelkem elárultam)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-30-2008 @ 03:44 pm)

Comment: Gabiga:) Artur! köszönöm, hogy voltatok. húúú Ákos! azért a zárójeles részért ismételten meghajlok előtted!


Hozzászóló: szellzsofi
(Ideje: 06-30-2008 @ 06:30 pm)

Comment: Zabi jó dolog szeretni, ölelni, nevetni, ommmmmmmmmmozni. A legjobb. Csókollak Tündérke, szellllllllllllllllllllllll :)


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 06-30-2008 @ 08:21 pm)

Comment: :-))))))))))))) Valóban nagyon szép és csendes és kedves falu ez a Nagykörű. De jó, hogy ezt is megírta valaki! :-))))) A sok apró élménybeszámolóból lassan összeáll a kép.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 06-30-2008 @ 11:36 pm)

Comment: Gyönyörűen megírtad, amit azt hinné az ember, nem lehet megírni. Te képes vagy erre...:))))


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 07-01-2008 @ 10:09 am)

Comment: Szépen írsz, mint mindig. Beleolvasva a sorok közé is, azt mondom: igaz, nem csak szép. Én még külön köszönetemet is itt szeretném Neked tolmácsolni, amiért elvitted szavaimat Tündérfalvára. Köszönöm.


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 07-01-2008 @ 04:49 pm)

Comment: Nagyon emberi, nagyon igaz szavak, és a kontraszt ki is emeli az Igazi Tündérfalvát... de mennék vissza, veletek... Csak köszönni tudom, hogy láttattál, kifelé is, befelé is. aLéb


Hozzászóló: sziromparduc
(Ideje: 07-01-2008 @ 05:25 pm)

Comment: Megérezted szemilla és én örülök, hogy megérezted azt amit nem lehet elmondani Nagykörüről. Én a Csodák falujának nevezem amióta itt élek... pusssz


Hozzászóló: naiva
(Ideje: 07-01-2008 @ 07:40 pm)

Comment: Szemi, tündér szemmel láttál, tündér tollal írtál, nagy igazságokat...:) Örülök, hogy ott voltál!


Hozzászóló: siklosi
(Ideje: 07-02-2008 @ 10:52 am)

Comment: Drága Szemi! Pont ilyen,mint egy mesefalu! (egy dolog hiányzik,keveset beszéltem Veled,de majd pótoljuk ugye?)


Hozzászóló: zafir
(Ideje: 07-03-2008 @ 06:11 pm)

Comment: Kedves Ági! Csodálatos beszámoló gyönyörű gondolatokat, érzéseket kifejező szavakkal!:) Hasonló érzésekkel jöttünk el, igen! puszi: zafir


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 07-04-2008 @ 09:39 am)

Comment: köszönöm a sok kedves szót!


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.43 Seconds