[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 265
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 265


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Maczika Béla Tévelygő
Ideje:: 07-13-2008 @ 08:12 am

 El kell mondanom, nem ismertem. Sajnálom! De megnéztem, és
elhoztam egy írását.

Nyugodjon békében.

 Zsófi fogadd el hozzászólásnak.

 

KÉT LÁDA MUSKÁTLI
2004.10.24 05:29

Jelentés a „Cinemascope” performanszról az Átrium mozi környékén.
- Konzervatív ízlésű kultúrsznob vagyok.
- Programjaim közé nem nagyon erőltettem a performanszokat, de tavalyi BŐF-on, a Ludwig Múzeumban megnyugodtam, mert akkor ott, az élőzenén, és a mérsékelt közönségmozgatáson kívül legföljebb a hajnali nyújorki kesztyűk fotói jelentettek elviselhető kihívást. Talán most, egy idei is elviselhető megpróbáltatás lesz, s akkor majd büszkén elmondhatom: kullogva bár, de lépést tartok a kortárs művészetekkel. Mindezt abból az alapállásból kiindulva mondtam, hogy két évvel ez előttig még meg voltam győződve, hogy a kérők Odüsszeusz általi lenyilazásától kezdve, az autodafékon át, a tornászgúlák összeomlásáig, egyenes út vezet a performanszokhoz.
- Biztos, ami biztos, az idei Fesztiválon olyan performansz programot választottam, ami a maga szerda délutáni jellegével eleve valami szolidságot sugallt. Így kerültem a néhai Május 1. filmszínház, máma Átrium (bezárt)mozi sokajtós portáljához, amelyen avatott kézzel formálták meg az alkotók a lepusztulás vitathatatlan jeleit. Az először fölragasztott, majd utána durván letépkedett hirdetések grafikai üzenetei nyilvánvalók. Egy másik világban élünk, olyanban, ahol a lakásüzérek és a nyelvtanárok kiszorulnak a marketing perifériájára. A letépett röplapok, s visszamaradt celluxcsíkok, a kívül-belül csaknem egyformán koszos vitrinüvegek szivárványszerűen kötik össze a BŐF logóját, a napszemüveges kislányt, kinek fotóját avatott kézzel applikálta plakátra Margit. Ebben a fajta csillogásban élünk, él a kortárs művészet. Talán az eddigiek ellenpontjaként, fehér olajfestékkel, a bezártságot kiemelő nagy X-eket föstött a Mester, nehogy valami idillbe ringassuk magunkat. A dolog nem zavaró, mert a maga bonyolult egységében láttatja a világot. Persze azt hihetnők, hogy ez nem egy tervezett arculat, pedig az, csak éppen rafinált módon az. A spontán eseményeket imitálja. Ezt a nehezen bizonyítható állításomat igazolja, hogy minden ajtószárnyon (8 db) ott a felirat: az e-Xplo buszra minden jegy elkelt!
- Nos, ha ez az installáció a performansz szerves alkotórésze, akkor kifejezetten jól indult, mert éppen elég beszédes volt a látvány, bár nem tudom, hogy miként klappol ehhez a Cinemascope cím. Négykor mindenestre benyitottam volna a moziba, de nem sikerült. Végig próbálgattam az összes ajtót, de mindegyik zárva maradt. Megpróbáltam benézni az üvegen keresztül, de a koszt igen jól imitáló homályosító alapszín miatt csak egy 25 wattosnak tűnő irányfényt láttam, de erre nem mernék megesküdni erre. Manapság, amikor asszem, az autókat, nappal is ki kell világítani, azok fényszórói is tükröződhetnek.
- A performanszba nyilván már korábban beletervezték mozi előtti padot, mert kézenfekvőnek látszott odaülni, várni a folytatást. A nyugodtan viselkedő néma bejárat szinte kivívta a körúti közlekedésnek magának, az ellenpontként való észlelését. Eddig ez nem szerepelt, de rájöttem, hogy hozzá tartozik a folyamathoz, ami, miként már az előzőekben felfogtam, integrálja a spontán elemeket.
- Ültem a padon, és azon gondolkodtam, hogy milyen elfogultak is a konzervatív ízlésű emberek. Egy performanszról mindjárt valami agresszív befolyásolást várnak. Pedig milyen szolid, mindez. Mégis. Bizalmatlan vagyok. Fölnéztem, hátha legalább egy lehulló cserép dinamikája jelent valami meglepőt. De nem. A félemeleten, az egyik ablakban, két láda muskátli. Három szál még virágzik is. Rózsaszínűek. Integetnek. Idill.







Utoljára változtatva 07-13-2008 @ 08:12 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: szellzsofi
(Ideje: 07-13-2008 @ 09:12 am)

Comment: Köszöni, megvan odafönn. (azért jó páran ismerik ám innen is) A kaktusz virága bár Rajta túlmutató, de némiképp helyes hasonlat lenne. Rigolyás, kegyetlenül tehetséges, idővel roppantmód megszerethető könyvtáros volt ő. Én egy másik oldalon találkoztam Vele uszkve egy éve. Jó volt a "harcsa" mindennapos tudatával élni, a versek itt nem "csak" versek voltak, hanem párbeszéd. Ennyi. Széll Zsófia


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds