[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 289
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 289


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Régi idők, régi sztorik?
Ideje:: 07-18-2008 @ 03:45 pm

Mostanában sok régebben is vetített sorozatot szoktam nézni. Szívek szállodája, Beverly Hills 90210, Miért éppen Alaszka? vagy Szex és New York. Ahogy tegnap este is végignéztem ezeket a sorozatokat, sok gondolat cikázott a fejemben.
Főleg a BH nézése közben. A téma az alkoholfogyasztás és ittas vezetés volt. Az, hogy mindez mivel jár, mit kell átélni.
A mai fiatalok vajon szoktak ilyesmin gondolkozni?

Amikor elmész egy buliba, eszedbe jut valaha is, hogy mivel jár az, hogy iszol, hogy ittasan vezetsz? Hogy mi az alkoholizmus, amivel sajnos nem egy ember küzd?
Sokan küzdenek a dohányzás ellen. Na, ja, tény, hogy káros a szervezetre, talán másokéra is. Akik nem figyelnem antidohányos társaikra, azok meg is érdemlik a szidalmakat. Én nem vagyok köztük. Mindig megkérdezem, hogy zavar-e valakit, ha füstölök, és, ha igen, akkor elmegyek, kimegyek, arrébb megyek, vagy csak egyszerűen kibírom és nem gyújtok rá.
De közben senkinek eszébe sem jut, hogy attól, hogy cigizve ülök kocsiba, még nem ártok másoknak! Ellentétben az alkoholbefolyásoltság alatt vezetőkkel.

Rákerestem a neten az alkoholizmus szónak. Találtam pár jó linket, idéznék is az egyik oldalról.

"Mit kellene mindenkinek tudni az alkoholizmusról?

 

Az alkoholizmus betegség, amely az alkoholtartalmú italok ellenőrzés nélküli és rendszeres fogyasztása miatt jön létre.

Alkoholista az a személy, aki nem képes ellenőrizni a saját alkoholfogyasztását. Ebből kifolyólag problémái vannak a családban, a munkahelyen és saját magával.

Az alkohol a következőképpen hat:

   1.

      Tönkreteszi azt a személyt, aki iszik:

a)    rontja az életét

b)    megsemmisíti az önbecsülését és mások részéről való megbecsülését

c)    megtámadja az egészséget, a biztonságot és a boldogságot

d)    lerövidíti az életet.

   2.

      Megkárosítja a családot:

a)    szegénységhez, betegséghez, elváláshoz, bűntényhez és öngyilkossághoz vezet

b)    lehetetlenné teszi a gyerekek fejlődését, a róluk való gondoskodást és a jövőjüket.

   3.

      Károsítja a munka eredményét:

a)      csökkenti a munkateljesítményt

b)      megnöveli a munkahelyen történő szerencsétlenségek számát

c)      veszélybe hozza a munkatársakat

d)      károsan hat a munkatársak munkakedvére

2 dl bor kb. 150 kalóriát tartalmaz, amennyit 6 kiskanál cukor, de nem tartalmaz ásványokat, fehérjéket, se vitaminokat, ezért nem étel.
Kisebb mennyiségű alkohol a viselkedési normákra hat. Nagyobb mennyiségben meglassítja a reflexeket, megváltoztatja a gondolkodásmódot, érthetetlen beszédhez vezet és elkábítja a tudatot. Nagy mennyiségben eszméletlen állapothoz vezet, néha még halálhoz is.

Hosszantartó következményei az alkohol ivásának:

   1. Zavarja az étkezést: Az alkohol nem étel. A szervezetnek szüksége van ételre, de nem veheti fel addig, amíg alkohol van benne. A szervezet e miatt gyöngül.
   2. Megsérti a szervezetet: az agyat és az idegrendszert, a szívet, a vesét, a májat és a gyomrot.
   3.Lelki zavarokhoz vezet: félelemhez, őrültséghez, eltompuláshoz és hallucinációkhoz.

Minden alkoholista 10-12 évvel kevesebbet él azoktól, akik nem isznak!

Az alkoholizmus gyógyítható. A gyógyítás alatt a legfontosabb megvalósítani az alkoholtól való tartózkodást (absztinenció).

Ez nem csak az „erős akarat”- tól függ, mert az alkoholista függ az alkoholtól. Ezt csak testi és pszihés gyógyítással lehet

elérni, ha az alkoholista igazán meg szeretne gyógyulni.

A cél: KELLEMESEN ÉLNI ALKOHOL NÉLKÜL!

Segítségért folyamodni nem szégyen, hanem emberi kötelesség."


Jobban tenné minden fiatal, ha elolvasná és komolyan venné ezeket a sorokat. Már 10 (!) évesek is fogyasztanak alkoholt a buli kedvéért, idősebbek bíztatására... Nem egyszer láttam olyan fiatalokat ittasan, akiknek még babázniuk kellene... Én 10-12 évesen nem ittam, eszembe sem jutott. 14 évesen ittam először, akkor is pezsgőt egy pohárral, ünneplés kedvéért.

Emlékszem, 16 éves koromban voltam először ittas állapotban, s 17 évesen vitt először haza apum részegen. Életem végéig előttem fog lebegni az az éjszaka, apum sírását hallom ma is, nem értette, miért volt nekem ez jó... Ezután közel három évig rá sem bírtam nézni alkoholra. Aztán újra rákaptam, de már válogatós vagyok... Manapság pedig már érzem a magam korlátait, tudom, hogy mikor kell leállni, és nem inni többet.
Viszont látom a tizenéveseket, akiknek fogalmuk sincs róla, mi az az önkontroll. Sajnos, 17 éves kortól már lehet vezetni is, jogsit szerezni, s akik "bátor"nak érzik magukat, beülnek ittasan vezetni. Nekik ajánlom a tegnapi Beverly Hills 90210 részt: a srác ittasan vezetett, karambolózott, baja ugyan nem lett, de börtönbe került, óvadékkal kiengedték, a jogsiját pedig elvették. Mindenki gondolja végig: megéri-e a sok pénzért és nagy nehezen megszerzett jogsinkat elveszíteni, kocsinkat összetörni egy kaland kedvéért, csak, hogy megmutassuk, vagányak vagyunk, inni és úgy vezetni.

Eleve alkoholizálni sem éri meg. Na, persze, milyen vagány dolog már jól berúgni és azt mesélni a haveroknak, hogy hú, éjszaka még árokban is fetrengtem... Aztán majd rájössz a detoxban vagy börtönben egyszer, hogy mennyire nem buli az ivás...

Csak ennyi. Pár perc végiolvasni, amit most írtam. Egy élet is kevés egyeseknek, hogy rájöjjenek: igazam van. Ettől félek én, hogy ide fajul a társadalom. Már óvodások is inni fognak... Vissza kéne szorítani a korhatárt. Én őszintén szólva megemelném a kiskorúság határát is, mint Amerikában. Persze, most kapom az ívet, hogy könnyen beszélek, mert elmúltam 21. De azt is nézni kell, hogy én 18 évesen kezdtem el cigizni, amikor már legális volt! Előtte is cigiztem-néha. Ittam-néha. Én a saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy mit tesz az alkohol, milyen hatással van az emberre. Tanuljatok az én hibámból, s másokéból is. Bölcs ember az, aki más kárán okulni tud!

"Magunkon ítélkezni sokkal nehezebb, mint máson. Ha sikerül helyesen ítélkezned saját magad fölött, az annak a jele, hogy valódi bölcs vagy."
     Antoine de Saint-Exupéry

"Nem az a nagy kunszt, ha az ember fejjel rohan a falnak, hanem az, ha a szemével megkeresi az ajtót."
     Werner von Siemens



Utoljára változtatva 07-18-2008 @ 03:45 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Thalassa
(Ideje: 07-18-2008 @ 04:43 pm)

Comment: Ezt érdemes lenne mindenkinek elolvasnia, aki nem gondol erre. Az ilyen embereken én mindig azon csodálkozom, hogy (bár nem értek vele egyet) a mások életét nem féltik (elvégre másokból sok van), de hogy még a saját életüket sem féltik?? Érthetetlen... Sajnos :( Niki


Hozzászóló: reginababa19
(Ideje: 07-19-2008 @ 09:14 pm)

Comment: Igen, ez az, amit én sem fogok fel. Mintha az élet valami játék volna, pedig csak egy van belőle mindenkinek :(


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.40 Seconds