[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 204
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 204


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.


ohmy.gif
A mai fiatalok helyzete
Ideje:: 08-28-2008 @ 08:53 pm

A mai nap a továbbtanulás jegyében telt nálunk, ám nem az én részemről, hanem az öcsém részéről. Egyszerűen nem tudja hova menjen tanulni. Soha nem volt egy jó tanuló, éppen ezért valami Okj-s képzésre gondoltunk. Legalábbis mi. A szülei és a nővére, mert hogy neki halvány lila fogalma sincs arról, hogy mit csináljon, hova menjen. Azt se tudja mit akar. Ám ahogy így elgondolkodom, rájövök, hogy több, mint valószínű, hogy nincs ezzel egyedül. Bármerre is nézünk a környezetünkben, elég sok a tehetetlen fiatal, akik azt sem tudják mit kezdjenek az életükkel. Nem tudják hova menjenek dolgozni, persze nem dúslakodunk a lehetőségekben, és azt se mit tanuljanak egyáltalán, ami a későbbiekben egy jól fizető állást eredményezne. Hiszen valljuk be, azért mindenki arra vágyik. De most komolyan! Mi lesz ezekkel a fiatalokkal? engem leginkább az bánt, hogy látom hogyan viselkednek! én se vagyok öreg,sőt ... de hát elég szomorú szerintem hogy a magam 21 évével elmondhatom hogy még a mi időnkben is mások voltak a fiatalok! És természetesen mások voltunk mi is, az én korosztályom, ha lehet ilyet mondani. Mindezt azért hoztam fel, mert a kettő (a tehetetlenség és a viselkedés) összefügg. A mai 16-18 évesek az idejük nagy részét az utcán töltik, bandáznak, legalábbis nálunk. Főleg ilyenkor nyáron. Ami persze oké, hiszen szünidő van. De az, hogy mindenfelé balhéznak és belekötnek mindenkibe, persze csak a szájuk nagy, de a lényeg hogy vagányak legyünk! Az nem számít hogy utána laposra vernek, de megmarad a becsületem a haverok előtt! hát tényleg.... ez marha nagy becsület. és ezért nem csinálnak semmit, nem mennek iskolába, mert vagányak. Még. Amíg eltartják őket a szüleik, de ez nem lesz így sokáig. ÉS utána mi lesz? még nem tudják, de nem is érdekli őket. csapatosan akarnak iskolába járni!! Én ilyet még nem hallottam! és készen vagyok tőle teljesen. nyilván minden ember más és más. Valaki jobban kötődik a szülői házhoz, ezért nehezebben szakad el otthonról. Igen, ilyen van. De az, hogy ezek a fiatalok csoportosan akarnak iskolába menni, mert hogy egyedül nem mennek! ... ! hát ... meglepő ... ilyenkor kéne vagánynak lenni! elmenni egyedül, iskolába. Igen, úgy, mint a nagyok, és be kell illeszkedni újra! nem akarok itt nagyon okoskodni, hiszen nincs annyi tapasztalatom, mint a "felnőtteknek", mint egy szülőnek, de azért azt én is tudom, hogy erről szól az élet. Ha bekerülünk egy új iskolába vagy egy új munkahelyre be kell illeszkedni. Meg kell tanulni tolerálni és elfogadni másokat. hát most minden dühömet, ami ezzel kapcsolatos kiadtam magamból azt hiszem. de jól esett. Ám a felháborodásom még mindig tart, főleg azért, mert az öcsém is ebbe a korcsoportba tartozik. Pedig nem egy buta gyerek, de viszi magával a folyamatosan "fejlődő" társadalom. És még mindig nem tudtam megemészteni, hogy a most érettségizett fiatalok 2-3-sőt 7-esével kezdenek új iskolát szeptemberben! És a legrosszabb, hogy az ember tehetetlennek érzi magát! Nem tudja, hogy segítsen. De hát hogyan is tudnánk segíteni, ha ezeknek a fiataloknak elképzelésük sincs arról, hogy mit szeretnének csinálni, még arról se, hogy mi érdekli őket. De remélem, hogy lesznek akik észhez térnek,és megmutatják majd a semmittevő haverjaiknak, hogy igenis, ők megcsináltak még egy iskolát, szereztek pl. egy jó szakmát, amivel még munkahelyet is találhatnak. Akkor lennének csak igazán vagányak.


Utoljára változtatva 08-28-2008 @ 08:53 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anne20
(Ideje: 08-28-2008 @ 09:07 pm)

Comment: Nagyrészt igazat adok neked, fogalmuk nincs, mihez akarnak kezdeni. Szerintem, aki főiskolára megy, az is nagyrészt "időhúzás" céljából. Addig is eltartják a szülei, nem kell dolgoznia, a szüleiknek pedig nem kell rájuk figyelni. De ez NEM mindegyik főiskolásra vonatkozik - mielőtt még megköveznétek a véleményemért. Pedig tudjuk, hogy az igazán jó szakmunkás kevés. Azt már szinte félve írom le, hogy el vannak kényeztetve. Nehéz kérdés, remélem, találtok valami jó megoldást. Anne


Hozzászóló: Bettus
(Ideje: 08-28-2008 @ 09:10 pm)

Comment: Teljesen egyetértek veled abban, hogy el vannak kényeztetve! és abban is, hogy kevés a jó szakmunkás :( pedig jobban keresik mint a diplomásokat :S


Hozzászóló: Anne20
(Ideje: 08-28-2008 @ 09:53 pm)

Comment: Szakmunkásként sokkal nehezebb munkát kell végezni, és kevesebb pénzt kapsz érte. Nagy igazságtalanság. Puszi: Anne


Hozzászóló: Bettus
(Ideje: 08-28-2008 @ 10:10 pm)

Comment: Hát a pénzügyi részébe nem látok bele! csak azt látom, hogy keresnek, mindenfelé.


Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 08-29-2008 @ 01:14 pm)

Comment: Valóban kevéssé látja át a helyzetét az a korosztály, akikről írsz. Nem nagyon rendelkeznek jövőképpel, nincs elképzelésük a munka világáról. Ugyanakkor megértem azt is, hogy csapatostul jelentkeznek továbbtanulásnál egy - egy iskolába, hiszen félnek az ismeretlentől és a társak, haverok biztonságérzetet adnak nekik. Ennyit a vagányságukról.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds