[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 225
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 226

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Egy koncert utózöngéi
Ideje:: 09-25-2008 @ 06:03 pm

Valahol írtam már: a 2008-as év eddig nekem csupa adomány. Nem sorolom, mi mindent kaptam ettől az évtől, kezdve a londoni úttal - lényeg, hogy tíz centivel a föld fölött járok (még ez a szennyes ősz se tud, csak rövid időre lelombozni). Így hát hihetetlen ajándékként kaptam (tulajdonképpen a születésnapomra): kijuthattam Bécsbe, Madonna koncertjére. Őrületesen vártam, hiszen a jegyet már jóval előtte megrendeltük, míg aztán végre elérkezett a nagy nap. Ötödmagammal, barátokkal indultunk el, hogy megnézzük "testközelből" a dívát, a számomra igazi ikont jelentő Madonnát.

Nem kapkodtuk el, így a fél hatos beengedéshez képest 1/4 8-ra értünk a helyszínre, a bécsi Duna-szigetre. Apránként beékelődtünk az ötvenezres tömegbe. Persze, csak amúgy óvatosan, mondhatni öregesen, némi menekülési útvonalat hagyva magunknak. Fél kilenc is elmúlt, mire kedvencem a színpadra jött. Én, az alig 160 centimmel méreten aluli vagyok - gyakorlatilag a színpadot nem láttam, így Madonnát is csak a kivetítőn tudtam követni, az előttem imbolygó fejek között kukucskálva.

Két órán keresztül tartott az ének- és tánc-show, a hihetetlen lézer- és fénytechnika. Aztán egyszercsak a kivetítőn megjelent a GAME OVER felirat, és kialudtak a fények.

Ambivalens érzések vannak bennem. Egyfelől a tudat, hogy ott volt tőlem párszáz méterre az általam oly annyira kedvelt Madonna, a tudat most is megbizserget. Ott valahogy mégsem éreztem ezt a bizsergést. Illetve én nem is bizsergésre vágytam - én katarzisra számítottam. Mégis elmaradt. Azóta is tűnődöm azon, vajon miért. A visszhangokból úgy látom, nemcsak nálam maradt el a katarzis. Tehát nem én nem voltam topon.

Arra jutottam, hogy ez lehet az, amikor a vérprofizmus már megöli a lelkét az előadásnak. Annyira centire, percre kiszámított, annyira komplex a program, hogy gyakorlatilag két szám között nincs esélyed, hogy élvezd, hogy átadd magad az általad szeretett zene örömének, mert már ott a következő dal, összemosva az előzővel. Hihetetlen mixek és remixek, bámulatos, látványos show-elemek, és közben elvész az élmény.

Aztán arra gondoltam, ha bementem volna a sűrűjébe, oda, valahová az első néhány sorba - végül is, lehet, hogy az életben nem adódik ilyen lehetőségem. Engem meg elriasztott az iszonyatos tömeg.

Vagy lehet, hogy velünk, a közönséggel volt baj? Nem tudjuk átadni magunkat igazán az élménynek? Szégyelljük jól érezni magunkat?

Nos, nem tudok kilábalni abból a hiányérzetből, ami most van bennem. Ami szerintem mindannyiunkban megvan, ha valamit nagyon vágyunk megélni, aztán amikor ott van, nem azt kapjuk, amit vártunk. Furcsán sajog a lelkem, mert hiszem, hogy ez igazán jól is sikerülhetett volna, és nem tudom, ki mit rontott el. Így nem marad más, mint az emlék, hogy jártam Madonna-koncerten, láthattam élőben egy ikont - aki legalábbis nekem igazi ikon -, és csak reménykedem, hogy ha egyszer még lehetőségem adódik rá itt Magyarországon, közelebb tud hozzám kerülni. És marad a zenéje itthon, a négy fal között, vagy út közben MP3-lejátszón. A fülemben.



Utoljára változtatva 09-25-2008 @ 06:46 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: mango
(Ideje: 09-25-2008 @ 07:36 pm)

Comment: Már tegnap hallottam olyan hangokat, hogy túl gépies és steril volt a koncert, - da ha én szeretném Madonnát (mint amennyire nem, noha elismerem bizonyos fajta zsenialitását a show-business-ben) ez engem nem érdekelne...Nekem Mark Knopfler vagy Vangelis nem tudna rossz koncertet adni: imádnám minden percét, legyen az jó, vagy kevésbé jó - én jónak érezném, ha szeretem. Egy élménnyel azért gazdagabb lettél, Neti!


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 09-25-2008 @ 07:39 pm)

Comment: Ejh, ez igen, Druszám! Bárhogyan is volt, mégisvsak voltál egy Madonna koncerten.Többet nem mész és kész. (Most én is éppen egy koncertről írok, azt hittem, hogy Te is éppen ugyanazon a rendezvényen voltál, mint én - de nem én nem ezen a koncerten voltam - sajnos...


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-25-2008 @ 08:13 pm)

Comment: Én sem értem, Anikó - egyszerűen szerettem volna megőrülni a koncerten, és nem sikerült. Ettől van hiányérzetem :) De nem szeretem kevésbé miatta Madonnát - a profizmusától egyszerűen lehidalok. Csak a varázslat maradt el, amit vártam.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-25-2008 @ 08:14 pm)

Comment: Erikám, de, éppen az, hogy annyira bosszant, hogy nem azt kaptam, amit vártam, hogy utána kell járnom, miért történt ez - ergo, még el kell jutnom legalább egy koncertjére :))


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 09-25-2008 @ 08:31 pm)

Comment: Helyeees!!!!: )))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-25-2008 @ 08:38 pm)

Comment: :D


Hozzászóló: Emericus
(Ideje: 09-26-2008 @ 08:52 am)

Comment: Tudom, helytelen az összehasonlítás, de minden párhuzam sántít kissé valahol: én a focimeccsekkel vagyok így. Ha szeretem egy csapat játékát és nem hagynék ki egy közvetítést sem a tévén, ahol minden közelről jön, élesben és élvezhetően, némi csalódás ér, ha ugyanezt egy stadionból nézem, messziről, egy kiszámíthatatlan tömegbe ékelődve. Pedig a közvetlenség élménye feledtethetné a kényelmetlenséget, azt hogy nem is látok rendesen a pályára, hallani meg a szomszédomat sem hallom a hangorkántól (ezért nem is járok meccsre). Ugyanaz a mérkőzés, mégis, mintha mást adának el nekünk a tévén keresztül, mint élőben. Mégis, kicsit irigyellek, én is szívesen kimentem volna.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-26-2008 @ 09:18 am)

Comment: Hát, lehet ebben valami, kedves Emericus. Azért persze, nem bántam meg semmit :) Várom a koncert-DVD-t, amit majd elvileg Brazíliában rögzítenek. Nehezen tudom elképzelni, hogy ott ne legyen hangulat.


Hozzászóló: soman
(Ideje: 09-26-2008 @ 10:13 am)

Comment: "Arra jutottam, hogy ez lehet az, amikor a vérprofizmus már megöli a lelkét az előadásnak." Na, hát ezzel mindent elmondtál Neti. Bár nem az elsődleges zenei világom, ennek ellenére roppant nagy tiszteletnek örvend nekem is a Madonna Company. Mert ez már egy biznisz gyár. A jómúltkor láttam DVD-n két koncertfelvételét; teljesen lenyűgözött az előadás, a show. Élőben viszont el nem mennék. Véleményem szerint élőben csak olyan előadást lehet élvezni, amelyen max. pár száz ember lehet jelen. Ameddig ez a lehetőség nem adódik, maradok a DVD-nék, látogatni továbbra is kisebb koncerteket fogok névtelenebb, de számomra érdekes előadókkal.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-26-2008 @ 12:54 pm)

Comment: Igen, engem is épp így lenyűgöz - ezt vártam élőben is. Hát, így jártam :) De a rajongásom azért a régi :)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 09-26-2008 @ 05:16 pm)

Comment: Kolléganőm is kint volt, és mesélt. Szószerint ezt mondta "lehet, hogy Madonna profi, de egy léleknélküli semmi maradandót nem nyújtó műsor volt." ...Ahogy olvaslak, úgy tűnik nem sokat vesztett, aki kihagyta...:))))


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 09-26-2008 @ 06:25 pm)

Comment: Hát, azért én így nem fogalmaznék :)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds