[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 263
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 264

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Regényíró szoftver
Ideje:: 10-15-2008 @ 10:21 am

Az yWriter egy regényíró szoftver.
Nem csalás, nem ámítás, létezik ilyesmi, nem is egyfajta, de ez az egyetlen, ami ingyenesen letölthető.
Volt már neki több verziója, ez a legújabb, és én vettem a bátorságot, és letöltöttem.
Kipróbáltam, és azt mondom: remek segítség.
Nem írja meg helyettem a regényt - amit egyébként nem is hittem - viszont egy több szálon futó, sokszereplős történet esetében úgy működik, mint egy olyan asszisztens, akinek az agya káptalan.
Minden részletet, apró jegyzetet hozzá lehet rendelni a fejezetekhez, a karaktereket külön lehet elemezni, még életrajzuknak, személyes jellemzőiknek, sőt a külső adottságaiknak is van hely.
Ugyanígy a helyszínek, vagy fontos tárgyak leírására is adott a lehetőség, és ezek az adatok egy-egy kattintással bármikor elérhetők.
Nem kell a 230. oldalon azon gondolkodni, hogy hány éves is a főszereplő huga, hanem csak meg kell nézni a karakter életrajzában.
Nem utolsó szempont, hogy minden fejezetről leírható a tartalom, ami szintén egy gombnyomásra előjön, tehát pontosan tudjuk, hogy melyik fejezetben mi is történik, és három perc alatt nyomtatunk egy korrekt szinopszist, ha szükséges.
A kész, megszerkesztett anyag exportálható, egyelőre RTF-ben, de azt azért már nincs messze a Word-től.
(A régebbi verzióban csak Text-ként lehetett exportálni)
És a kedvencem: a szóhasználat elemző.
Kérem szépen.
Minden egyes fejezetben, sőt, az egész, elkészült anyagban megnézhető, hogy egy-egy szót hány alkalommal használtunk.
Így a szóismétlés nagy valószínűséggel elkerülhető, mert ha három oldalon belül ötször hozza ki az "összefüggés" szót, az azért feltűnik.
Számolja a szavakat, ráadásul beállítható, hogy mennyi idő alatt mennyit akarok írni (itt pl. arra gondolok, hogy beállítok egy optimális napi szószámot, és azt próbálom tartani, vagy legalábbis két-három naponta összehozni a mennyiséget) és még figyelmeztet is, ha le vagyok maradva.
Ez persze azoknak jó, akik időre írnak. Én sajnos nem vagyok ennyire foglalkoztatott.
(Nemerének biztos kell egy ilyen, most olvastam, hogy napi 40.000 karaktert ír, hogy körbeírhassa a világot.)
Amit még kiemelnék, hogy beállítható a magyar nyelv - bár sajnálatos módon csak félig magyar, mert nem lett az új verzió lefordítva, és a régi verzió parancsai magyarul, az új verzió új parancsai pedig angolul vannak - de ettől függetlenül az is jól értheti a működését, aki bajlódik az angollal.
Kicsit fapados, kicsit ilyen, kicsit olyan, de ingyen van, és tényleg jól használható.
Akit érdekel a szoftver, letölthető itt.


Utoljára változtatva 10-15-2008 @ 04:18 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 10-15-2008 @ 10:40 am)

Comment: : )))))) Vajh - Viktor Hugó mit szólna hozzá - Shakespeare ről nem is beszélve: )))))) No meg - ugye - Tolsztoj... Okvetlenül letöltöm, és megvizslatom - érdekes, amit írsz, amit tud...


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 10-15-2008 @ 10:45 am)

Comment: Na igen, a nagyok... Viszont tényleg gyorsabban rendszerez, mint egy jegyzetfüzet. :-D Csak megkönnyíti a munkát, el nem végzi helyettünk. :-)


Hozzászóló: Samway
(Ideje: 10-15-2008 @ 04:14 pm)

Comment: Kössz az infót...nem árt ha van ilyen, habár mostanában nem írok regényt de jó ha van...Angyal vagy:)))))))))


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 10-15-2008 @ 04:17 pm)

Comment: Puszi Samy! :-D


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-15-2008 @ 06:33 pm)

Comment: nah, épp most tanultuk, hogy milyen jó korban élünk, mert a művészet szabad teret ad a képzeletnek, és nem kötik szabályok az alkotók kezét, hanem mindenki maga teremtheti meg a saját világát az alkotásban... úgy látszik elfelejtették, hogy erre igazából nincs igény: szabályok kellenek, és asszisztensek, vagy legalábbis szoftverek... én már nem is akarok könyvet!


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 10-15-2008 @ 07:36 pm)

Comment: Hm. Egy kicsit sarkítasz, vagy nem is kicsit. Tudod ez olyan, mintha elutasítanád a számítógépet, mert a Word akadályozna a szellemed szárnyalásában... hisz a régiek elvoltak egy papírlappal. Szerintem az alkotói szabadságot a technika inkább megkönnyíti, mintsem akadályozza. Aki nem akarja, nem tölti le, ez csak egy tipp cetlik helyett, nem kötelező használni. A fejekbe nem mászik bele a szoftver és nem zúzza szét a gondolatokat.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-15-2008 @ 08:01 pm)

Comment: nálad a pont! :)))


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 10-15-2008 @ 08:11 pm)

Comment: :-D Hiányoztál!


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 10-16-2008 @ 04:22 am)

Comment: Letöltöttem, és felfedeztem egy új magyar szót. Eddig kitölteni, betölteni, elkölteni, megtölteni szoktam. Most már tudok le is tölteni. Kösz. :))


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 10-16-2008 @ 09:07 am)

Comment: :))))))))) Előbb-utóbb azért csak megkímélnek bennünket az írástól!!:)))


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 10-16-2008 @ 09:11 am)

Comment: Látod, látod, miket tanulhatsz, Bátyó? :-DDD


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 10-16-2008 @ 09:17 am)

Comment: Nahát, Kapitány, már létezik is olyan szoftver, ami diktafonként rögzíti, majd legépeli azt, amit elmondasz neki. Szóval már most is megoldható írás nélkül a dolog... Bár én azt hiszem, hogy itt nem maga az írás művelete, hanem a gondolat átadása a lényeg, az, hogy ki végzi a rabszolgamunkát, teljesen mindegy.


Hozzászóló: Thalassa
(Ideje: 10-16-2008 @ 07:48 pm)

Comment: Na ezt én is letöltöttem további vizsgálat céljából! :) Mondjuk nem lenne rossz egy olyan kütyü sem, ami rögtön a fejemből gépeli le az írásokat! :D Mert olyan jó történeteket kitalálni, csak begépelni... Persze nem fogok csak ezért lemondani az írásról! ;) Jó tipp! Niki


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 10-16-2008 @ 08:01 pm)

Comment: Örülök Niki, ha hasznosnak bizonyul. :-D Még én is csak próbálgatom, de nekem eddig bejön.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 10-16-2008 @ 09:02 pm)

Comment: Hiába, a technika mindenhová betör. Én pártolom az ilyesmit...:))))


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 10-16-2008 @ 09:06 pm)

Comment: Én imádom a technika újdonságait használni, ha használhatóak. :-)


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 10-18-2008 @ 10:58 am)

Comment: Angyalkám! Ez remek! :D Versíró szoftver nincs? (Mennyi nyűgtől megkímélném magamat és a fáradt olvasóimat. :)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 10-18-2008 @ 12:29 pm)

Comment: Nemtom Piro... Ha több szálon fut a versed cselekménye, és a szereplők között már nehezen igazodsz el, ráadásául a helyszínek és az életrajzok is elborítanak, akkor szerintem használhatod ezt is akár... :-DDDDD


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds