[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 257
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 258

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Ünnep?!
Ideje:: 10-23-2008 @ 08:37 pm

 

Tudjátok, mindig csodálkoztam, hogy a 40-50 éves politikusok oly csodás, méltató visszhanggal emlékeznek 56. okt. 23.-ra.
Én az 53.-ik évem taposom, és ma már egyáltalán nem politizálok, csak figyelek.
Nos, a mi titkos családi Bibliánkban 1956. október 23. valóban piros betűs ünnep. Az apukám repülős katonatiszt volt akkor, és pedig 10 hónapos baba. És október 23.-án, egy nappal késve az anyukám születésnapi ajándékaként nem csak stabilan álltam a lábamon, de megtettem életem első lépéseit.
Először óvatosan csak egyet léptem előre, aztán két karom kitárva óvatosan egyensúlyozva még egyet, majd örömteli kacajjal néhány lépést futva repültem kis szobánkon át a szüleim felé, és apukám karjaiban landoltam.
Hogy eközben, ekkor, forradalom volt, vagy ellenforradalom?
Sokan, sokféleképp mesélik, magyarázzák. Olyan emberek, akik akkor még nem is éltek, és olyanok, akiket a politika szele időnként 180 fokos fordulattal húz.
Az én Édesapám katonatiszt volt. Akkor is, és évtizedek múltán is eszméihez hűen kész volt meghalni a családjáért, a hazájáért, a becsületért.
A mai történelem könyvek merőben ellentétei, mint amikből én tanultam.
De.... Kik írták azokat a régi könyveket, és kik a mai könyveinket?????
Zorán zenéje zúg bennem: „Hiszek Apámban”...

Az én apám aznap épp nem volt szolgálatban. Sohasem tudott volna embert ölni, noha katonatiszt volt.
Szerette, és becsülte az embereket, és az arra nem érdemeseknek is tudott adni valamit. Valamit, amit szeretnék szép szavakkal megfogalmazni, de csak annyit tudok írni, hogy emberség, tisztesség. A történészek, a politikusok magyarázhatják, vagy vitathatják, hogy akkor mi, és hogy is történt.
Én APÁMBAN hiszek. Teljesen mindegy, hogy forradalom, vagy ellenforradalom, de én azon a napon szaladtam át először a szobát a karjaiba érkezve.
Nem számít, mit írnak az aktuális történelem könyvek.
56. okt. 23. piros betűs nap a család titkos Bibliájában, és történelmében.
Emlék az én csodás Apukámról, a névtelen katonáról.
Könnyeim nyelve súgom Veled sírodnál:
A családomért, a hazámért, és a becsületért...



Utoljára változtatva 10-23-2008 @ 08:37 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 10-24-2008 @ 11:53 am)

Comment: Tetszik az, ahogyan az ünnepről írsz, ahogyan erre az ünnepre gondolsz. A mi nemzedékünk ha lehet egy kicsit még jobban meg van keverve. Kamasz voltam a rendszerváltás idején. Szóval voltam kisdobos, üttörő, mondták, hogy forradalom és mondták azt is, hogy ellenforradalom. És emlékszem nyolcadikban valamikor év közben közölte szegény töritanár, hogy nem igen tudja, hogy most mit mondjon, mit tanítson....


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 10-26-2008 @ 09:28 pm)

Comment: Én úgy hiszem, el kell telnie pár emberöltőnek még ahhoz, hogy a helyére kerüljön az a nap a fejekben is, és a történelem palettáján is...


Hozzászóló: kismezei
(Ideje: 10-27-2008 @ 09:00 pm)

Comment: Az én apukám viszont szolgálatban volt... A XVIII. kerületi pártházat védték, aztán, mikor nem tudták tovább tartani, a Kossuth téren föl akarták akasztani. Egy idős férfi akadályozta meg a lincselést, így bevitték a Markóba, gyorsított eljárásban halálra ítélték. 1956. november 4-én lett volna a kivégzése. Ebben az országban - ma már - nagyon kevés ember örül annak, hogy akkor bejöttek az oroszok. Gondolom, azért érthető, hogy én igen.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds