[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 261
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 262

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Ki osztja a lapokat?
Ideje:: 10-24-2008 @ 06:39 pm

No, de tényleg!
Ki osztja a lapokat?

Hosszú ideig úgy képzeltem, valakik laknak fent az égben, és tévé híján, velem szórakoznak.
Aztán egy szép napon, betoppant Tündérbogyó az életembe, és minden megváltozott.
Elkezdődtek körülöttem rendeződni a dolgok, és felmerült bennem a gyanú, hogy valami közöm nekem is lehet az életemhez.
Néztem az utat, ami Tündérbogyóhoz vezetett, és nem tudtam nem szeretni a rögöket.

Már nem bánom, hogy húsz évvel korábban születtem, már nem zavarnak a ráncaim, már nem fáj, hogy nem lehetek végállomás. Egyszer az életben megadatott, hogy egy egész évet kaptam a szeretésre, és ezalatt beheggedt minden seb, utolért minden érintés és látni, elfogadni tanított a szerelem.
Már látom, hogy a Nagy Egész, minek én is a része vagyok, örök mozgásban van. 
Egy-egy mozdulatban sok minden szerepet játszik: egy gondolat, egy találkozás, a napfény, vagy hogy épp köd szitál.
Ha kicsit hátrébb lépsz, te is láthatod, hogy külön-külön mindenki követhető. De ha az Egészet nézed, akkor megérted, hogy külön-külön senki sincs. Mindenkiben van egy titkos erő, valami olyasmi, mint egy mágnes, ami vonz vagy taszít, találkozástól függően. Így aztán, az egyes találkozások, valamelyest meghatározott mozgást determinálnak.
Vagyis arra a kérdésre, hogy ki osztja a lapokat, az a válasz, hogy mindenki. A Nagy Egésznek mindenki része, így az, hogy igazából milyen a Nagy Egész, azoktól függ, akikből/amikből összeáll.

A kérdés természetesen az, hogyan lehet ebben a játékban részt venni, hogy az ember ne egy magatehetetlen mágneses golyónak érezze magát?
Én azt látom, hogy sokat segít, ha valaki figyeli a játékot, és megpróbálja megérteni a szabályokat. Azokat a szabályokat, amik a mozgást irányítják: a vonzásokat és taszításokat. Akkor egyszercsak, a napnál világosabban felragyog, hogy az ütközések elkerülhetetlenek. Hogy a tragédiák nem büntetésből vannak, hanem abból adódóan, hogy a mozgásban több dolog játszik egyidejűleg szerepet.
Ha kicsit megfigyeljük magunkat, akkor látnunk kell, hogy mi sem tudunk úgy mozogni, hogy ne taszítsunk időnként másokat, vagy alkalomadtán ne ütközzünk másokkal. Fájdalmat okozunk akaratlanul is, ahogy nekünk is fájdalmat okoznak mások.
De a tragédia nem büntetés! A tragédia annak következménye, hogy emberek vagyunk, mozognunk kell a játéktérben, és elkerülhetetlen, hogy időnként ne sérüljön valaki.
Ez azonban nem ment fel a feladat alól, hogy másokra is, magunkra is vigyáznunk kell.
Minden tragédia egyben feladat, hogy ezt újra és újra megtanuljuk.



Utoljára változtatva 10-24-2008 @ 06:39 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 10-24-2008 @ 08:59 pm)

Comment: Tiszta sor! Egy gondom van csupán. Honnan tudja az ember gyermeke, hogy az a lépés, amit megtett, az ő EGYEDÜLI ÉS MINDENTŐL-MINDENKITŐL FÜGGETLEN SAJÁT DÖNTÉSE VOLT. Az útjára lépő egyén rendkívüli kiváltsága, kegye, ha felismeri a küszöb igazát és nem az ablakon keresztül indul el. Jó Utat! fTJános


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 10-24-2008 @ 09:35 pm)

Comment: Az a baj, hogy nem ment fel az a mondat, hogy emberek vagyunk. Bocs. Nekem ezzel pont annyi bajom van, mint azzal, hogy: Higyj! Valahogy hárítja a felelősséget. Pedig azt nem lehet.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-25-2008 @ 06:57 am)

Comment: János:) a tudásról tőlem sokkal okosabb emberek sem tudtak közös nevezőre jutni... én úgy hiszem, hogy minden döntésünkben benne van az egész életünk, a tapasztalatainkkal, az ismereteinkkel, a megfelelni vágyásunkkal, a szeretni akarásunkkal, és még sok mással egyetemben... de dönteni mégis egyedül kell :) örülök, hogy néhány mondat erejéig találkoztunk!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-25-2008 @ 07:14 am)

Comment: Andi:) nekem pedig ezzel a felelősséggel van bajom... ahogy én látom, sokan csak takarónak használják, hogy elbújtassák alá a boldogtalanságukat, és áldozattá koronázzák magukat... épp a napokban olvastam, hogy a helyes vélemény, nem egyenlő a tudással... az én szememben, aki igazi felelősséget vállal, az önmagáért is felelős: nem azért, mert úgy hiszi, hogy a következmények kiszámíthatóak, hanem éppen annak ellenére, hogy a jövő mindig ismeretlen, időnként mégis dönteni kell múltról és jelenről (mert csak erről lehet)... kevés felnőtt embert ismerek, akiről azt merném mondani, hogy valódi felelősséget vállal, és ha döntött, azt mondja: én döntöttem, tehát viselem a következményeket is. (igazából, kevés felnőtt embert ismerek)


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 10-25-2008 @ 10:00 am)

Comment: Éppen ezt tanulom. Az ütközést...


Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 10-25-2008 @ 02:27 pm)

Comment: Ittam soraidat. Annyi bölcsesség van bennük! Bár előbb találkoztam volna veled és előbb mondhattad volna el ezekkel nekem. Sok időbe telt, míg magamtól rájöttem, hogy ha fuldoklóként összevissza kapálódzom, akkor hamarabb süllyedek. És, hogy nagyon kell figyelni ebben a zajos világban, hogy meghalljam, mikor suttogják: Szeretlek. Ölellek!


Hozzászóló: lenaneni
(Ideje: 10-25-2008 @ 05:56 pm)

Comment: 'A hideg űrön ... a csönd kihűl...összekoccannak a molekulák.' J.A. a magány csendjében hallotta meg a molekulak koccanását, de ő nem gondolta tovább, hogy a molekulák állandóan koccannak, és állandóan oldódnak és kötödnek, és éppen az ütközések ereje adja az energiát oldásra-kötésre. de ezek nem tragédiák, hanem természetes történések. A koccanás a világ rendje, az oldódás-kötődés képessége bennünk rejlik. A nemesgázok nemes magányát, akik ugyancsak koccannak, de nem oldnak, nem kötnek és főleg nem kötődnek, csodálni lehet, de irigyelni nem. És hogy van-e benne ráció? A Nagy Egészben ott a Törvény, a koccanások véletlenszerűek. Az, hogy mi, molekulák, célokat, útirányokat hiszünk magunkénak, az a beképzeltség. És sokan hisszük...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-25-2008 @ 06:42 pm)

Comment: sej-haj... most bennem is koccant ez meg az, de valahogy olyan boldogságos érzést vált ki a koccanás, hogy jééé, még mindig ért, aki értett, és olvas, aki olvasott:)))) köszönöm!


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 10-26-2008 @ 12:03 pm)

Comment: :-)))...


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 10-26-2008 @ 12:06 pm)

Comment: Megint előbb járt a kezem... a fenti vigyor Lena néni hsz-éhez valósi. Na, most már tényleg itt sem...


Hozzászóló: lenaneni
(Ideje: 10-26-2008 @ 03:27 pm)

Comment: Köszi, Királylány, cserébe küldök egy ölelést, de nem tudom, hogyí kell lerajzolni. Látod, hogy fenem a kémiát, lévén, hogy kémikus vagyok? (De most, pályám vége felé, lassan már csak kuss leszek:))) )


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 10-27-2008 @ 08:08 am)

Comment: Tudom, hogy furcsán hangzik, de jó ez így. Ha minden szabály ismert lenne és a kockázatokat minimalizálná mindenki, akkor bár elkerülhető lenne sok baj és gond, de egy csomó nagyszerű dolog sem következne be. Van ebben a káoszban egy alapvetően demokratikus jelleg. Hát így. További szép utat!


Hozzászóló: kismezei
(Ideje: 10-27-2008 @ 09:10 pm)

Comment: "Senki sem külön sziget. Minden ember egy rész a kontinensből, a szárazföld egy darabja. Ha egy göröngyöt mos el a tenger, Európa lesz kevesebb éppúgy, mintha egy hegyfokot mosna el, barátaid házát, vagy a te birtokod. Minden halállal én leszek kevesebb, mert egy vagyok az emberiséggel; ezért hát sose kérdezd, kiért szól a harang: érted szól." (John Donne) Hemingway: Akiért a harang szól c. regényének mottója. Annak idején, kb 14 évesen eddig jutottam el ezzel a könyvvel DDD. Most ez jutott eszembe az írásodról, szemilla:))


Hozzászóló: tiszavirag
(Ideje: 10-28-2008 @ 10:44 pm)

Comment: Kedves Szemilla! Tetszik ez az elgondolásod, valóban ilyen az élet, szinte minden fájdalommal jár. De ha ezt nem merjük vállalni, kipróbálni, akkor lemaradunk az örömökről is. És talán a magány tud legjobban fájni. Sokszor tűnik kilátástalannak az élet, de mindig előre megy, új reményekkel telve. A lapokat lehet, hogy ossza valaki, de a kapott lapokkal az ember úgy játszik, ahogy akar, és mindig van választásunk. Bár lehet, ez csak az én javíthatatlan optimizmusom? :))


Hozzászóló: tiszavirag
(Ideje: 10-28-2008 @ 10:51 pm)

Comment: Kedves Lenaneni! Nagyon tetszik amit a molekulákról írtál! Találóan jellemezted őket :))


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds