[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 262
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 263

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Huszonötmilliárd...
Ideje:: 10-29-2008 @ 12:46 pm

...de lehet, hogy mire leírom, már nem annyi. Hanem mondjuk, harminckettő. Így ment ez az elmúlt héten. Kezdték csak ötmilliárddal, hogy annyit ad az IMF. Aztán volt tizenegy, tizennégy, tegnap már húsz, mára huszonöt. Csak kapkodom a fejem. Egyet értek, hogy megint nincs pénzünk, és kölcsönt vesz fel az ország. Éltem már ilyet, a múlt század hetvenes -nyolcvanas éveiben jócskán eladósodtunk. A rendszerváltás körül olyan nyolcmilliárd volt a mínusz. Persze, én nem értek hozzá. Akik igen, azok magyarázzák, hogy a nagy pénzek nem úgy mozognak, mint a kicsik, meg hogy az adósság mellett jócskán van tartalékunk is (akkor mi a fenének kérünk kölcsön?-vetem közbe naivan), meg most már ez nem mind az állam pénze. Megjelenik a színen az egyik nagy mágnásunk is, aki már dollárban is milliárdos (hurrá) és azt magyarázza, hogy nemcsak a tizenharmadik havi bért, meg nyugdíjat nem fizetheti ki a kormány (mondja, pedig nem ő a kormány) hanem a nominálbéreket is csökkenteni kéne. Nem értek  hozzá, de félek, hogy ezt most pontosan értettem: mi fizetjük a cechet, a bérünkből, a nyugdíjunkból, a gyerekeinknek szánt juttatások lefaragásából, az egészségügy és az oktatás immár IMF által követelt további leépítéséből. Hogy miért? Mit csináltam ÉN, mit csináltunk MI rosszul?

  Merthogy a messzi Amerikában becsődölt egy nagybank, amelyik felelőtlenül és fedezetlenül adott ki nagyösszegű hiteleket jelzálogra. Aztán becsődölt az a bank, amelyik emennek adott hiteleket.  Aztán egy harmadik, amelyik emezeknek hitelezett és így tovább. Kiderült, hogy sokmilliárd dollár, amiről azt hitték és másokkal is azt hitették el, hogy van, valójában nincs. Nálunk váltig mondogatták, hogy nem lesz baj. A mi gazdaságunk erős. Erős a forint. Nálunk nincs pénzhiány, de nincs ám. A lakosság sincs eladósodva (annyira). De akinek van rutinja a közlemények értelmezésében és tud politikusul, az azt is tudja, hogy amit egyre gyakrabban és egyre vehemensebben cáfolnak, az igenis be fogy következni, mégpedig hamarosan. Hát itt a válság nálunk is, bár igazából még alig látszik belőle valami. Nem lódultak meg az árak, az olaj éppenséggel lefelé megy. A tévé-rádió telistele a bankok hirdetéseivel, mind pénzt kínál. És ebben a lélektani pillanatban az ország - igen szigorú feltételekkel - kap egy olyan csillagászati összegű hitelkeretet, amit ha lehívunk, ha felasználunk, az ükunokánk gatyája is rámegy a törlesztésre. Nem politizálok én, dehogyis. Csak szeretném érteni azt, ami az én zsebemre is megy. Nem tudná megmagyarázni valaki? Egy kisembernek, egy civilnek még el tudnám hinni.



Utoljára változtatva 10-29-2008 @ 12:46 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Árvai,Emil
(Ideje: 10-30-2008 @ 07:09 am)

Comment: ...Akkor nekem elhiheted, hogy: én sem értem! Én sem tudom, hogy most talpra- vagy fejreállunk éppen... - Szóval már vagyunk (legalább) ketten... boldog(talan?) értetlenek... Nekem is magas ez a mélyrepülés... Álságos válság... Régen megmondták: a pénznek nincs szaga, - hát csak úgy elillan... szagtalan... nyomtalan... Aztán élhetünk hit(el)ből... Nos, marad a fapados Mo.? Ez jár nekünk? Ez, meg a szánk... szám... - Üdv.: Á.E.


Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 10-30-2008 @ 08:13 am)

Comment: Én kis ember is vagyok, pályakezdő is vagyok, közalkalmazott is vagyok, albérletben is lakom és én sem értem. Bennem is csak a kétely motoszkál és nem látom az út végét.


Hozzászóló: Boki
(Ideje: 10-30-2008 @ 05:32 pm)

Comment: Meglehetősen idős nyugdíjas vagyok, akik ismernek, tudják. Sok mindent nem értünk, ha nem akarjuk, akkor meg főleg. Megkaptuk a tizenharmaduk havi nyugdíjat, miközben a gyerekeink azt mondják( tökéletesen igazuk van és egyetértek velük), annak örülnek, hogy szüleik ezt megkapták, de ők és a velük egykorúak meg fiatalabbak, egyszóval a dolgozók, örülnek ha egy évben a tizenkét havi fizetést megkapják. Megkapták a pedagógusok is jól megérdemelt, közel ötven százalékos fizetésemelést, miközben a tanulólétszám óriási mértékben csökkent, soha ilyen alacsony létszámú tanulócsoportok nem voltak Az egészségügyiek is megkapták a jól megérdemelt, jogos emelést. Mindeközben a fizetésemelésben részesülők sohasem voltak ennyire elégedetlenek, és ezzel egyidejűleg a fizetésemeléseket, a nyugdíjak emelését kemény munkával megtermelők örülnek, ha nem csökken a jövedelmük. Emelték a családi pótlékot, melyet előtte évekig nem emelték, megszüntették a minimálbér adózását, és senki nem volt, aki szólt volna, ha többet veszünk ki a kasszából, mint amennyit beletettünk, akkor azt valamikor, valakinek vissza kell tenni. Ingyen ebéd nincs, azt valakinek ki kell fizetni. Ha esetleg még nem értesz valamit, mondd el, megpróbálom megmagyarázni.


Hozzászóló: wanderer75
(Ideje: 10-31-2008 @ 09:52 am)

Comment: Bokinak van igaza! És nem vagyok hajlandó az életemet a pénz miatti állandó siránkozással és panaszkodással tölteni! Ettől az élet, egy szép őszi reggel is sokkal fontosabb, értékesebb!


Hozzászóló: Samway
(Ideje: 10-31-2008 @ 08:13 pm)

Comment: Kezdem azzal, hogy Bokinak igaza van. Aztán folytatom azzal, hogy nem szoktam politizálni, de.... 90-ben erre szavazott az ország, hogy tőkés világ legyen ahol a tőkefelhalmozás a profit az úr. A sok adakozástól kimerült a kassza s még a világméretű pénzügyi válság sem került el bennünket...sokan azzal szédítik az embereket, hogy ennek a kormánynak a hibája...akkor mélyen át kell gondolni, azt, hogy akik legjobban mutogatnak és kígyót békát kiáltanak egymásra azoknak is ugyanúgy vagy még jobban jutott ebből az ország széthordásából...nem a Kis meg a Kovács gyári munkás vett kastélyokat, úgy dunántúlon, Erdélyben, a Loire völgyében...több ezer holdas farmok, nyaralók...gyógyszertár láncok...stb. ne soroljam...akik a sorsunk felől döntenek, kivétel nélkül az országházban, azoknál kell keresni bajok okát...és kollektíve...aki eddig hatalmon voltak,VAGY akkor álljon be mindenki a sorba és előre húzza a szekeret s ne hordja azt is széjjel...engem is rosszul érint, mert a nyúgdíjamból kell megélnem és sajnos hozzá nem tudok tenni munkával sem...költségem meg ugyan annyi , mint másnak...azt mondom amit wanderer örüljünk egy szép őszi napnak és ne csak a pénz motiválja a gondolatunk és ez töltse ki az életünk...remélem senkit nem bántottam meg...üdv samy


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-01-2008 @ 10:56 pm)

Comment: Én egyetértek veled. Itt nem arról van szó, hogy bárki többet kapott volna, vagy, hogy a szociális háló erősödött volna. Nem! Érdekes, hogy a kapitalizmus, a piacgazdaság most miért nem számít? Most miért kell beavatkozni mesterségesen a folyamatokba? Akkor mikor sok-sok család elveszti mindenét mert nem tudja kifizetni az égbekiáltó fűtésszámlát, lehet azt mondani, hogy ez a piacgazdaság? Mi is történt most valójában? Egy kapitalista cég (bank) rosszul gazdálkodott és csődbe ment. Na és? Veszítettek volna sokan? Kik is? A sok milliót felhalmozni tudók? Igen...Mi köze ehhez a kisnyugdíjasnak? Mi köze ehhez annak, akinek nincs is ott pénze? A bankok a hiteleket már eddig is égbekiáltó uzsorakamatra adták. Most egy felturbózott mondvacsinált pánikkal, még nagyobb haszonra tesznek szert, még több szerencsétlent tönkre téve. A munkásokat így is elbocsátják, már megtették azonnal. A milliárdos nagyok nem kockáztatnak, fizessék meg az adófizetők pénzéből a sokat kereső managerek rossz munkájának következményét. De kérdem én, milyen jogon? A csődhangulat miatt siránkozó bankok érdekes módon, milliárdos irodaházakban, milliárdos reklámkampányokkal költhetik büntetlenül azt a pénzt, amit szerintem büntetendő uzsorakamattal harácsolnak össze. A devizahitelt felvevő kisember, vállalni kényszerül a kockázatot, ki kell fizetnie az iszonyúan megemelt kamatot. Miről is van akkor szó? Csak a hatalmas "tőzsdecápák" sakkozásáról.


Hozzászóló: Árvai,Emil
(Ideje: 11-03-2008 @ 06:42 am)

Comment: SALDO MORTALE


Hozzászóló: Árvai,Emil
(Ideje: 11-06-2008 @ 10:42 am)

Comment: Felkopik az Állam.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds