[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 283
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 283


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Utazás a végtelenbe
Ideje:: 10-30-2008 @ 11:50 am

Én kérem, arra jöttem rá, hogy nem értem a végtelent.
Tessék mondani: mi az a végtelen?
Mert csak úgy tudom elképzelni, hogy elindulok a végtelenbe... Megyek, megyek, aztán megállok, és mit látok? Hogy még van tovább. Megint megyek, mendegélek, aztán mikor már alaposan elfáradtam, akkor megint megállok, és mit látok? Hogy még mindig van tovább. Tovább megyek, ha még van a hamubasült pogácsából, de egyszercsak elfogy az is, és akkor csak állok ott a végtelen küszöbén, még ellátok egy darabig, de aztán mi van? A nagy semmi? Vagy valami?
Na, jó. Valaminek lennie kell, hiszen eddig is mindig volt valami, amíg a pogácsa kitartott. Szóval, valami biztosan van, csak fogalmam sincs, micsoda.
Érdekes, hogy a végtelenbe mindig előre megyünk gondolatban. Pedig a végtelen, visszafelé is végtelen.
Ha előre megyek az időben, akkor könnyen belátom, hogy nem jutok messzire, máris ott vagyok az elképzelhetetlen messzeség elején.
Ám ha visszafelé indulok el az időben, akkor már messzebb jutok. Újkor, középkor, ókor, őskor... És előtte?
Ha térben utazok a végtelenben, akkor már tudjuk, hogy nincs az a hamubasült pogácsa, ami elég lenne, hogy a végére érjek.
A világűr végtelen. Legalábbis, még nem bírtak a végére járni:)
De akkor a Föld is ennek a végtelennek a része. Miért is ne keletkezett volna a végtelenből? Hiszen, ha elpusztul, attól még a végtelen marad. Tehát a végtelennek lennie kellett a Föld keletkezése előtt is.

Úgy látszik, mások sem bírnak ezzel a végtelennel. A végtelennek csináltak elejét, de meghagyták a végét.
Mert azt mondják, mindenképp kell egy kályha, ahonnan el lehet indulni. Valami keletkezés... Teremtés... Valami...

Ám..
Ha meghalunk...
akkor azt szeretnénk...
hogy sose érjen véget!
Szülessünk újjá, vagy éljünk örökké.
Örökké élni, nem ugyanaz, mint soha meg nem halni.
Mert mi lenne, ha sosem halnánk meg?
Végre lenne időnk!

De mire is?
Hiszen most is sokkal több időnk van, mint mondjuk kétszáz évvel ezelőtt.
És mire használjuk?
És minek és hova születnének a gyerekek, ha sosem halunk meg?
Mi lenne az emberrel, ha nem lennének gyerekek?
Szóval... kezdem sejteni, kész szerencse, hogy egyszer meghalunk!

Mert így nincs időnk mindig holnapra halasztani,
hogy majd jól csinálom,
hogy majd megbocsátok,
és szeretek,
csak előbb még duzzogok,
és elvacakolok mindenfélével,
hogy ne kelljen MA megtennem,
amit holnap...
ki tudja,
megtehetek-e még?



Utoljára változtatva 10-30-2008 @ 11:50 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: lenaneni
(Ideje: 10-30-2008 @ 04:04 pm)

Comment: Juheee, hat akkor en sosem halok meg, mert en meg mindig szeretem holnapra halogatni a dolgokat: hogy holnap majd neki kezdek, meg befejezem, meg hogy megtanulon, es hogy megbocsajtok, es holnap majd szerelmes leszek... jaj, nem na, ezt azert nem, de elragadtattam magam ven fejjel. :)))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-30-2008 @ 04:31 pm)

Comment: kedveském! az nem úgy megy, hogy halogatunk és akkor örökké élünk:)))) bár sokan próbálkoznak vele, szó se róla, de még senkinek nem jött be, úgyhogy jobb ha mielőbb szerelmes leszel:)))


Hozzászóló: Boki
(Ideje: 10-30-2008 @ 06:46 pm)

Comment: Megkisérlem elmagyarázni: Gondolj egy nagy, sok számjegyből álló számot leírni, vagy mondani. És akkor próbálj meg csak eggyel nagyobbat gondolni. Sikerült? És akkor még eggyel nagyobbat tudsz-e mondani, vagy leírni? Persze, hogy sikerült. Ha eljutsz ahhoz a számhoz, melynél eggyel nagyobbat nem sikerül mondani, akkor ott a végtelen. Jó próbálkozást


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-30-2008 @ 06:56 pm)

Comment: Boki! én nem mondtam, hogy nincs végtelen, csak azt mondtam, hogy nem tudom elképzelni:) ebből persze, máris következhet, hogy akkor amit nem tudok elképzelni, az is létezhet, de történetesen ez a kis eszmefuttatás nem arról szólt, hogy van-e végtelen vagy sem, hanem arról, hogy ha van, akkor miért kell, hogy legyen kezdete, ha pedig nincs... ehj, hiszen van! csak időm kevés, hogy folyton nagyobbat mondjak.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 10-30-2008 @ 07:06 pm)

Comment: A végtelen mint fogalom, számomra úgy értelmezhető, mint egy kör amelynek pontja bárhonnan indulhat, mindig visszatér önmagába. Bármekkora lehet, de így működik. A világ? Tágul, hiszen ez bizonyítható, tehát az a kör valószínű egészen csöpp volt, aztán elkezdett nőni, de attól még kör maradt, és egyszer az is lehet, hogy újra csöpp lesz, és pont olyan végtelen. A halál? Szerintem megváltás, és ezt nem a szenvedésekkel kapcsolatban írom. Egyszerűen úgy érzem, hogy eljön az idő, mikor ezt fogjuk érezni, ha felmerül bennünk. Elgondolkodtattál, köszönöm...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-30-2008 @ 07:29 pm)

Comment: Anna:) te is elgondolkodtattál:) hmmm... a körben valóban van valami végtelen, ám hogy a végtelen kör lenne??? akkor semmiképpen nem lehetne egy számhoz mindig hozzáadni egyet (jellemző! itt is előre megyünk, nem azt mondjuk végy el belőle egyet, meg még egyet) tehát lehet végtelen ideig haladni a körön, de attól még az ugyanazon pontok ismételt bejárásával lehetséges, és nem foglalja magában annak lehetőségét, hogy a végtelen mindig új elemeket tartalmazzon / a halálon túlról nincsennek igazán hiteles információink, de az élet minden nap arra vár, hogy megismerjék:)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 10-30-2008 @ 07:45 pm)

Comment: Gondolj bele, az életünk egyszer csak elkezdődik a semmiből, és egyszer csak vége szakad és semmivé válik. Ez a körből csak egy kis szeletke, de a saját körét mindenki bejárja, és nincs ismétlés, csak visszatérés a végtelenbe...:)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-30-2008 @ 08:34 pm)

Comment: gondolj csak bele: ölelkezésből születünk -nem a semmiből :)


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 10-31-2008 @ 09:45 am)

Comment: Vadalma! Hiszen én meg halhatatlan vagyok! Minden eddigi tapasztalatom az, hogy folyamatosan élek, tehát ez általánosítható. :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-31-2008 @ 01:45 pm)

Comment: drága Pirom:) (hú, de régen nem írtam ilyet...) szval... te egy igazi filozófus vagy: csípőből tudod a helyes válaszokat... nélküled szürkébb lenne a világ(om)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds