[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 255
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 256

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Vigyázz! Hamarosan megjelenik!
Ideje:: 11-04-2008 @ 07:49 am

Hol is kezdjem...
Kezdem az elején. 1998-ban történt, de minden pillanata rögzült, akár egy filmen.
Még a szokásosnál is ramatyabb idő volt a novemberi New York-ban, s én gyalog igyekeztem a szállásomra. Mindössze három tömbnyire volt és bíztam az égiekben, hogy addig nem fog esni. De hiába. Bemenekültem a zuhé elől egy Italian Coffee Bar feliratú helyre és rendeltem egy kávét. Találtam egy félig üres asztalt és jobb híján beizzítottam a laptopot, hogy dolgozgassak egy kicsit.
Beleszürcsöltem a forró italba.
- Argh.. Köcsög amcsik. Ez borzalmas! - morogtam a bajszom alatt.
- Az - válaszolta az asztalszomszédom szintén magyarul. - Ezek az amerikaiak uszkve húsz éve leszálltak a Holdra, de kávét még nem tudnak főzni.
Ötvenes, köpcös fickó nézett szembe velem.
- Adj isten! - köszöntöttem. - Piro M. Péter vagyok.
- Hello Péter! Kajuk Gyula vagyok. Mit bütykölsz ezzel a hordozható személyi számítógéppel?
- Laptop. Így hívják - mosolyodtam el. - Néhány év és otthon is ilyen lesz mindenkinek. És így is fogják hívni, mert a te verziód kicsit hosszú. Ja, és igen. Némi aprópénzért megpróbálom feltörni a NASA rendszerét. Ezzel a űrhasonlattal beletrafáltál!
- Feltörni?! Csak nem...
- Á, dehogy! Ők kértek rá!
Hát így kezdődött... Ha akkor tudtam volna, amit ma, rögtön távozok. De nem tudtam...
Mivel továbbra is szakadt az eső rendeltünk egy whiskyt és beszélgettünk. Kiderült, hogy ő író és antropológus és egy konferenciára jött. Elmagyarázta, hogy egyfajta asszimilációján dolgozik a mára tucatnyi résztudományra ágazott területnek. Én is elmondtam, hogy szintén konferenciázok és az analóg-digitális tűzjelző szoftverek ügyében kábé azt csinálom, amit ő. Ezen jót mulattunk és rendeltünk még egy kanyart, aztán megszavaztuk, hogy a pultos csaj ne menjen a Holdra, mert a szilikon ugyebár...
Mire elállt az eső, mi egy kicsit eláztunk.
Névjegykártyát cseréltünk, aztán ki-ki ment a maga dolgára, egy kellemes beszélgetés emlékével.
Néha-néha még telefonáltunk egymásnak, de egyre ritkábban.
Aztán beütött a krach.
Úgy négy éve váratlanul átküldött egy terjedelmes e-mailt, egy furcsa kéréssel együtt.
Én hülye, besegítettem neki a kérdés megoldásában egy kicsit, néhány terrabite megmozgatásával. Ennek következtében egy hónap múlva úgy letiltott a NASA, hogy csak úgy füstölt. Pedig csak szabad kapacitásokat használtam. Jobbára.
Köcsög amcsik...
No, de több is veszett Rásonysápberencsnél. Ennyi.
Most itt tartom a kezemben Gyula könyvét, minden baj okozóját.
Műfaját nem tudom meghatározni, mert vagy egy sci-fibe és famtasyba ágyazott bronzkori saga, vagy egy olyan verses történet, ami egy borzasztó jóslat beteljesülése felé mutat.
Mindenesetre most, hogy már én is írogatok, még nagyobbra tartom stílusát, nyelvezetét és szépségét.
Döbbenetes, hogy antropológiai ismeretei és költői, írói tehetsége mit hozott ki azokból a rúnamegfejtésekből, ami... De mit is beszélek?
Meg kell rendelni és el kell olvasni!
Fullextrás írótársunk Kajuk Gyula, alias trendo könyvét előrendelhetitek, ha küldtök neki egy privit.


Utoljára változtatva 11-04-2008 @ 07:49 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 11-04-2008 @ 08:14 am)

Comment: Drága Pirom! Kajuk Gyulát -amióta ide beléptem, ismerem. Bár személyesen sosem találkoztunk, számos levelet váltottunk egymással, Ő volt az egyik példaképem és egyben Ő volt az egyik buzdítom.Lilith c. verseskötetét gyakran forgatom.Amikor megírta, hogy végre sikerült neki komoly kiadót találni, úgy örvendeztem, mint ahogy tán a magam könyveinek sem. Örülök, hogy megírtad, gratulálok Neki és kívánom, hogy óriási sikere legyen a könyvének. Természetesen rendelek belőle. (A címemet tudja!)


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 11-04-2008 @ 08:25 am)

Comment: Kedves Erikangyal! Én is büszke vagyok a Tesómra! Kiemelkedően tehetségesnek tartom, és barátság is szövődött közöttünk, hála a Fullnak. Remélem élvezettel forgatod majd új könyvét!


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 11-04-2008 @ 09:14 am)

Comment: Érdekes az élet Maga...És a könyv - nagyon jó lehet - ha Te mondod...Talán elolvashatom...


Hozzászóló: stando
(Ideje: 11-04-2008 @ 09:39 am)

Comment: :-) Nem csak Piro mondja, vállához nyomom a vállam én is. :-) Utazó társam lett a kézirat. Az elmúlt hónapokban, ahol csak lehetett, felolvastam egy-két részletet. Holdfia jókor érkezett az életembe. :-) Türelmetlenül várom már bekötött változatát. :-)


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 11-04-2008 @ 09:59 am)

Comment: Próbáld ki, Miki! Nagyon meg van írva! :)


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 11-04-2008 @ 10:00 am)

Comment: Ági: hát te is fiam...? Itt van az én táskámban is! :)


Hozzászóló: trendo
(Ideje: 11-04-2008 @ 11:01 am)

Comment: Fel vagyok háborodva! Ekkora csúsztatást! Soha életemben be se tettem a lábam az Italian Coffee Bar-ba! Az eset a Captain's Cup klubkocsmában történt, ahol elvből nem főznek kávét! Mi is grogot ittunk, nyolc kört. Azért emlékszem ilyen pontosan, mert az utolsóval adósok maradtunk volna, ha nem engedik el eleve, csakhogy menjünk már... Sheila ugyanis zárni akart! Tesó, ha nem helyesbítesz, akkor elárulom, hogy kivel távozott a hölgy! Ja, a könyv a Püskinél van, már nyomják... Bár nem hiszem, hogy jól fog fogyni, mert a kalózmásolatok már ellepték a várost.


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 11-04-2008 @ 11:59 am)

Comment: :) Hiába, az idő vasfoga még az olyan éles elméket is elrágja, mint a tiédet, Tesó! Mindent pontosan leírtam! Abból is látszik, hogy tévedsz, hogy Sheylla ipszilonnal írta a nevét és az utolsó kanyar ajándék volt, nem pedig... opsz...


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-06-2008 @ 09:04 pm)

Comment: Gratulálok, és szeretnék egyet rendelni is...:))))


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds