[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 150
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 150


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Az öröm, mint feladat
Ideje:: 11-05-2008 @ 05:33 pm

Ancsel Éva írt valami olyasmit, hogy

"A szeretet megtörténik. Nem tudom, van-e ennél erősebb földi esemény?"
Vajon mit ér az Oscar-gálán egy kaviáros szendvics?
És vajon mit ér egy éhezőnek a meleg kenyér?
Vajon azért szeretünk, mert "megéri", vagy függetlenül attól, hogy megéri-e vagy sem...
Nem a kaviáros szendvics hibája, ha azt gondolják róla, hogy nem ér semmit.
Aki jó szóra vágyik, annak nem csillapítja éhségét az étel.
Egy falat kenyér, mégis, a karácsonnyal felér az éhezőnek.

*

Azt írja ez a Spinoza:
"Aki helyesen felismerte, hogy minden a természet örök törvényei és szabályai szerint történik, az bizonyára nem talál majd olyasmit, ami gyűlöletre, nevetségre vagy megvetésre méltó, hanem amennyire emberi erényeiből telik, arra törekszik majd, hogy jól cselekedjék, ahogy mondani szokták, s örvendezzen."

Beleszerettem ebbe a pasiba! Végre valaki, aki világosan elmondja, hogy örülni tudni, annyit tesz, mint megérteni és elfogadni a törvényeket. Már szinte fájt, az a manapság divatos szemlélet, hogy minden az egoról szól, és ha valaki boldog, az másképp nem is lehet, csakis úgy, hogy vagy átgázol másokon, vagy nem törődik semmivel, vagy állati nagy szerencséje van. Közben persze: smile! Mosolyogj, mert ez is nagyon divatos, hogy szenvedni csak szépen, ahogy a csillag megy az égen...
Állj! Állj! Állj! Ez eredetileg nem is így hangzott!

Szóval, azt írja ez a Spinoza nevezetű fickó:
"Valóban csak sötét és szomorú babona tilthat el attól, hogy örömökben részesüljünk. Miért illőbb dolog a szomjúságot és éhséget csillapítani, mint a búskomorságot elűzni? Az én nézetem ez, s ezt vállalom: sem istenség, sem másvalaki, kivéve az irigyet, nem gyönyörködik tehetetlenségemben és bajomban, s nem tekinti erénynek könnyeinket, zokogásunkat, félelmünket s más, efféle jeleit a lelki gyengeségnek, hanem ellenkezőleg, minél nagyobb öröm tölt el bennünket, annál nagyobb tökéletességre megyünk át, azaz annál inkább részünk van szükségszerűen az isteni természetben.
Felhasználni a dolgokat, s amennyire lehet, gyönyörködni bennük: a bölcs emberhez illő dolog."

Érted ezt, kedves olvasóm?
Az örömben valósul meg a tökéletesedés. Vagyis örömben fejlődik leginkább a lélek!
Ehj, hiszen mi sem egyszerűbb ennél! Miféle korban élünk mi, hogy erről oly keveset hallani?
Hogy ne csak az éhséged csillapítsd, hanem keresd meg a módját, hogy a bánatod is enyhüljön.

Nem, ne úgy, hogy mosolyogsz, miközben belül darabokra hasadsz.!
Igazán találd meg, értsd meg, hogy mi az, ami fáj ott belül, és miért van mindez.
Vedd észre, hogy nem az élet packázik veled, hanem az összefüggésekből adódik, hogy időnként nem tehet mindenki kedvedre, ahogy te sem tehetsz örökké mások kedvére.
Téged sem ismerhet senki annyira, ahogyan te magadat, és te sem ismersz másokat eléggé ahhoz, hogy egy pillanat alatt érteni tud a történéseket. Idő kell a megértéshez, a vígaszhoz, de a dolgod az, hogy ne csak az éhséged csillapítsd, hanem a bánatodat is.



Utoljára változtatva 11-05-2008 @ 06:13 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 11-05-2008 @ 09:12 pm)

Comment: S annak mit mondjak aki miattam sír?


Hozzászóló: lenaneni
(Ideje: 11-05-2008 @ 11:21 pm)

Comment: Hát tényleg belehabarodtál ebbe a pasiba. És ebben csak az a dühítő, hogy okosabb, mint én, és így nem tudok vitázni vele. De ellátom én a baját, kicsalogatom a konyhába és megetetem. Mert mindenki csak azzal példázódik, hogy úgy kell a szeretet, mint éhezőnek a darab kenyér. De akinek van kenyere, annak honnan van? Ő is úgy koldulta másoktól, és akkor körbejár egy darabka kenyér, és azt tőrjük, morzsáljuk, tartogatjuk, amíg megpenészedik, és siránkozunk, hogy nincs szeretet a földön? Kinek van kenyere? Aki megdolgozik érte. Aki megtermeli a búzát, megőröli, kovászol, dagaszt, befűt, beveti a tésztát, meghúzogatja, kiszedi a friss, meleg kenyerek, és asztalkendőbe takarja, hogy sokáig friss maradjon. És megismétli minden évben, minden héten, minden nap. A szeretetért is épp így meg kell dolgozni, nem adják ingyen, nem jár nekem is, mert l’Oreal. De ha nekem van kenyerem, ha bennem van elegendő szeretet, akkor én nem éhezek, és a legtermészetesebb mozdulattal szelem, osztom, mindenkinek, akit vendégül akarok látni. Az éhező koldusnak meg lehet, hogy csak a száraz kenyérsarkat nyújtom oda. Filozófia konyhanyelven női észjárással. A nők ezt ezer éve tudják, és ezer éve, hogy így csinálják. De most mintha kezdene divatba jönni a szeret -nem szeret margarétaszirom-tépés nevű gyermekjáték. A szeretet a kenyér, a tudás a hal: oszthatod bárhogy, mert nem fogy, csak szaporodik. Legalábbis egy Jézus nevű alaknál ez bevált.


Hozzászóló: siklosi
(Ideje: 11-06-2008 @ 01:43 am)

Comment: "Az örömben valósul meg leginkább a tökéletesedés.Vagyis örömben fejlődik leginkább a lélek!" Mostantól legalább tisztában leszek saját magammal,ez megmagyarázza miért is vagyok ennyire tökéletlen:)))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-06-2008 @ 06:41 am)

Comment: Andi, én nem hiszek abban, hogy le lehet élni egy életet úgy, hogy soha, senki ne sírjon miattam. A kérdés az, hogy mikor rajtam a sor, hogyan okozok kisebb fájdalmat azoknak, akiket szeretek: úgy, hogy hosszú időn át áltatom őket valamivel, ami nincs, vagy elmagyarázom nekik, hogy bármilyen fájdalmas is, ami nincs, az nincs.Az én szabályom úgy szól a magam részére, hogy a lehető legkisebb fájdalom nem az, ami ma nem fáj, hanem az, amivel életem végén el tudok számolni.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-06-2008 @ 06:43 am)

Comment: Ilonkám:) Popper bácsi is azt mondta, hogy akiben szeretet van, az nem éhezik:))) bár ő nem ilyen szépen fogalmazott...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-06-2008 @ 06:45 am)

Comment: Siklósi:) igaz, ami igaz, eszembe jutottál, míg írtam, és titkon abban bízom, hogy egyszer elindulsz világgá és megkeresed az örömzsákot, amit eldugtak egy fa mögé.


Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 11-06-2008 @ 10:53 am)

Comment: Mosolygunk úgy, hogy közben belül darabokra hullunk. Hányan teszik ezt nap - nap után? Pocsékoljuk az időt, a drága időt, amiből a legkevesebb adódik és a végén milyen számadást készítünk majd? Éltünk, de szomorúan, arcunkra fagyott mosollyal? Akkor kell megkérdezni, hogy na de minek? Ismét ittam szavaidat. Élni úgy, hogy a legkevesebb fájdalmat okozzam másoknak és a hazugság, elfedés, takargatás nem tompítja a fájdalmat, csak elfedi, hogy aztán még erősebben törjön elő, mikor már nincs lepel, mi rejtse....


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 11-06-2008 @ 12:54 pm)

Comment: Tiszteletem Spinoza úrnak és csókoltatom kedves felesége, Ancsel Éva kezét is! Érdemben nem tudok vitába szállni megállapításaikkal, mert annyira boldog vagyok, mióta láthatom, hogy aranyos lányuk, Vadalma, mennyivel vidámabb, móta rájuk hallgatva szemléli a világot. :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-06-2008 @ 01:39 pm)

Comment: Nóri:) jaj, hogy én mennyire szeretem, ahogy lefordítod a magad nyelvére, amit írok:))) köszönöm!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-06-2008 @ 01:40 pm)

Comment: Pirom:)))) szép is a nagy család:) és tényleg úgy van, ahogy mondod...


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 11-06-2008 @ 03:17 pm)

Comment: Oyan egyszerű ... Vagy nem? Részemről ,kemény a dió. (Persze bólogatok és igazad van.Igazatok van)


Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 11-06-2008 @ 07:24 pm)

Comment: Bocs, ha lefordítom, de így teszem bele saját magam. Másként nem tudnák személyes hozzászólást írni. A személytelen pedig nem az én műfajom. Az pedig ajándék a számomra, hogy úgy érzem, tanítasz és van mit tanulnom tőled.


Hozzászóló: Árvai,Emil
(Ideje: 11-07-2008 @ 02:52 pm)

Comment: "Aludtam és azt álmodtam: az élet öröm. Felébredtem és azt láttam: az élet kötelesség. Dolgoztam és azt láttam: a kötelesség öröm." (Rabindranath TAGORE)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds