[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 81
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 81


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Lélek és igazság
Ideje:: 11-10-2008 @ 09:15 am

Az persze, bizonyára nagyon fontos, hogy hasznos legyen, amit csinálunk, de én ebben nem hiszek.
Ahogy elnézem, ezt a haszonelvű világot, nekem egyáltalán nem úgy tűnik, hogy a haszontól lenne szebb az élet. Akkor meg? Mi a haszon haszna? Többé-kevésbé, a világ ugyanúgy megy a maga útján, akár gyűjtögetek egy életen át, akár töprengéssel fecsérlem el az időmet.
Az egyedüli, akinek nem mindegy, hogy mi történik, azalatt a néhány évtized alatt, amíg itt vagyok e Földön, az kizárólag én vagyok. És mivel én úgy látom, hogy azok sem boldogabbak, akik éjjel-nappal keményen dolgoznak, mondván, hogy az élethez pénz kell és még több pénz, én úgy döntöttem, inkább csupa haszontalansággal töltöm az életemet, és megpróbálom kibogozni a kibogozhatatlant. Gondolkodom és szeretek. Csak úgy. Haszon és remény nélkül.

Most például, az nem hagy nyugodni, hogy mi a lélek. Hiszen, naponta hivatkozunk rá.
- Milyen nagylelkű!
- Ez egy lelketlen alak.
- Nem engedi a lelkiismeretem, hogy megtegyem.

Ezek alapján úgy tűnik, a lélekben, csak a jó dolgok férnek meg. A gonosz ember inkább lelketlen, semmint rosszlelkű. A segítőkész emberről feltételezzük, hogy jólelkű. Az érzékeny emberekre gyakran mondjuk, hogy széplelkűek.
Platón szerint "a lélek halhatatlan, öröktől fogva az igazság birtokában van, és képes arra, hogy evilági élete során visszaemlékezzen rájuk."

Ez jól hangzik! A lélek tehát ismeri az igazságot és emlékszik rá.
Aha! Hát, ezért van az a furcsa hang ott bent, amely folyton vitázik velem, hogy mi helyes és mi nem!
De miért is kell vitáznom azzal a hanggal? Hiszen én is az igazságot keresem! Sőt! Gyanítom, az ember természetétől fogva igazságkereső. Ha a világ igazsága, az én igazságom is lenne, akkor nem lenne semmi vita. De úgy látszik, a világ igazsága, nem az én igazságom.
Igen ám, csakhogy az igazságban éppen az a szép, hogy örök. Az igazság nem változhat folyton! Hogyan lehetséges akkor, hogy ennyire különbözik az én igazságom a tiédtől? Hogy te azt mondod, dolgozni kell keményen, én pedig azt mondom, a hasznot nem pénzben mérik. Te azt mondod, a szerelem múlandó, és ezért nem lehet rá építeni, én azt mondom, a szerelem: maga az élet.

Láthatom-e az igazságot magát, vagy csak egy életdarabkát látok, aminek megvannak a maga igazságai?
Lehet-e a világnak igaza, a lélek igazságával szemben?
Vajon nem épp akkor sorvad el a lelkünk, mikor a világ igazsága arat győzelmet felette?



Utoljára változtatva 11-10-2008 @ 09:22 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: piroman
(Ideje: 11-10-2008 @ 12:35 pm)

Comment: Szemlélődni és gondolkodni nem bűn. (Ezt már az ókori görögök is tudták.:) Ez a lélek-dolog viszont érdekes. Ha az embernek van lelke, akkor a csimpánznak legalább 97% -os lelke kéne, hogy legyen. De még az egérrel is komoly DNS egyezésünk van, tehát neki is jár valamennyi. Ha a lélek halhatatlan, akkor hol van addig, amíg nincs benne egy emberben? És mikortól? Hányfelé kell, hogy osztódjon egy megtermékenyített petesejt a beköltözésig? Vagy amikor egy sejt van, már abban is ott van? Akkor a papucsállatkában is van? Hogyan működik? A kanibált miért nem furdalja, ha embert eszik? Engem miért furdalna, ha meg kéne ennem? (Ja, igaz! Akkor már én is az lennék!:) Hja, úgy meg könnyű, hogy "non omnis moria" nem halok meg teljesen, ez némi reményt ad. Mert egyébként be kéne hogy lássuk: tevékenységünk értelmetlen, mert a halál végleges pontot tesz mindenre. (Így meg hagyunk egy kis egérutat.:) Végkövetkeztetés: a szerencsétlen és halandó ember nem élhet a "lélek" vígasztaló gondolata nélkül. És most furdal is egy kicsit a lelkiismeret, hogy ezt ilyen lelketlenül leírtam ide. Lelkesen. :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-10-2008 @ 01:49 pm)

Comment: no, jó... de mi van akkor, ha nincs lélek, se semmilyen szellemi hókuszpókusz? akkor csak anyag van, aminek megvan a maga természete, s így a világ állása és az ember élete egyaránt azon múlik, hogy a benne lévő anyag hogyan reagál más anyagokkal való találkozásnál.... hogyan lehet akkor így bárkit felelőssé tenni bármiért, hiszen akkor minden tettünk az anyag megnyilvánulása... és hogyan keletkezik az anyagból a gondolat??? egyébként meg engem nem az örök élet izgat, hanem az, ami rajtam kívül is örök - mint mondjuk az igazság... nem attól lesz örök, hogy én felfedezem, hanem nekem valamiféle öröm, ha egy pillanatra bekukkanthatok abba, amin nem fog az idő.


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 11-10-2008 @ 03:13 pm)

Comment: :) Az idő mindenen fog, még saját magán is. (Ufnye! Ezt most találtam ki! Megveregetem a válamat!:) Tisztelt Bíróság! Az önök jogköre az igazság! Az örök meg pláne! :) Ja! Én egy gondolkodó anyagnak vélem magamat, aki elutasítja a hivatalból kirendelhető ügyvédeket (Dr Vallás és Dr Lélek urakat) és védelmemet saját magam kívánom ellátni. :D


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 11-10-2008 @ 10:48 pm)

Comment: Ágika - Péter - és ha aztmondanánk, hogy CSAK? Nem elégítene ki bennünket - talán...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-10-2008 @ 11:19 pm)

Comment: Miki! engem pl kielégítene :) talán....


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 11-11-2008 @ 11:10 am)

Comment: :) Miki! Ez jó sok kérdésre lehet válasz! Sőt! Mindegyikre! :D


Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 11-11-2008 @ 01:01 pm)

Comment: Emésztenem kell, amit most olvastam, de jövök még és újra nekifutok. Puszillak


Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 11-12-2008 @ 09:14 am)

Comment: Ismét bátorságot és erőt olvastam ki soraidból. Egyetértek veled még ha gyáva is vagyok mindazt felvállalni, ami teljesen boldoggá tesz. Egyet biztosan tudok(még ha le is csupaszítottam magamban egy kicsit): A szerelem kockázat, az élet kockázat... tehát a szerelem maga az élet. És nem akarok élet nélkül vegetálni. Puszi


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 11-13-2008 @ 08:45 pm)

Comment: Igazság nincs. Lélek sincs. Az élet illúzió, álom. A halál ébredés a nagy semmire. Ez van, vagyis nincs.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-14-2008 @ 10:49 pm)

Comment: Nehéz elfogadni, de valóban a bennünk lévő anyagok egymásra hatása határozza meg a létünket, a szellemünket, nevezhetjük lelkünknek is. Ami nagyon elgondolkodtató, hogy tudatmódosítószerekkel, bárkiből egy egészen másmilyen "lelkű" ember kreálható...:-)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.43 Seconds