[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 147
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 148

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Cicavigyor
Ideje:: 01-07-2009 @ 12:21 pm

Csendesen telt az idei szilveszter, ha azt a sok harsány ember nem számítjuk, aki Győr sétálóutcáin a fülünkbe fújta a trombitáját.
Aztán eljött az új év - lencsével ugyebár és malacka-sülttel, ahogyan azt a hagyomány megkívánja. Fogadalmaktól és mindeféle előzetes tervektől mentesen vágtunk neki 2009-nek.

Kihasználva, hogy ezúttal igen hosszúra sikeredett a szabadságos napok száma, január harmadikán meglátogattuk egy régi barátomat, aki, mivel szintén művész, olyan jól el lehet vele beszélgetni - művészlelkek megértik egymást.

Békésen ültem a heverőjükön magam alá húzott lábakkal, amikor egyszer csak a szobában lévő négy kommunikációban résztvevőből öt lett. Levente megmozdult.
De nem az a finom mozdulat volt, amit ugye először érez egy kismama, hanem kisfiam szinte a szó szoros értelmében megpróbált kimászni a köldököm alatt a hasamból.
Odakaptam a kezem és anyu kérdő tekintetére panaszos-boldog arccal feleltem:
- Rúg! Jaj, nagyon rúg!

Levente biztosan éhes volt, mivel aznap az ebéd késett, talán így jelezhette nem tetszését. Pedig kapott nagyon finom sós ropogtatnivalót - ám ő úgy gondolta, nem szúrhatom ki a szemét bár sós pereccel.
(És azóta is naponta kétszer jelentkezik - ebédidőben és este, ha lefekszem, és hasam ellapul, ő azonnal elkezd helyezkedni az alváshoz.)

Kezem odatéve érzem, amint egy aprócska valami kavar ide-oda a hasamban, és valahonnan egy távoli emlék révén dereng, hogy már éreztem ilyet a kezem alatt.
És rájöttem, mikor. Kislányként, amikor láttam vemhes, már igencsak nagy hasú nősténycicánkat lustán eldőlni a napfény melengette földön, mindig mellétepedtem, és finom mozdulattal a hasára helyeztem a kezemet. Ő pedig tűrte, lecsukott szemmel, azzal a tipikus idióta cica-vigyorral a képén - nem zavarta kíváncsiságom. Én pedig ugyanilyen vigyorral, hitetlenkedve tapintottam, amint ujjaim alatt ide-oda mocorognak az apró cicakölykök, fel-le járnak, kinyomják magukat, nincsen egy perc nyugtuk sem.
Már akkor megállapítottam, hogy ez egy csoda - igen, hihetetlen volt tapintani a hasból kitörni készülő, mocorgó életet.
És most a saját hasamra simítva a kezem érzem ugyanezt, és talán ugyanazzal a boldog, elégedett mosollyal nyugtázom, ahogyan azt annak idején a napon elfekvő anyamacska tette. 

Az élet növekszik, mocorog, jelez, lázad, örül, megijed- teljesen mindegy mit tesz, de már önálló lélek, önálló akarattal, önálló érzésekkel. A pocak ugyan most még megvédi a külső világtól ameddig lehet, de utána ő nekimegy a világnak, és nekünk végig kell néznünk, hogyan szűnik meg a harcok során ez az apró csoda gyermeknek lenni. Tapasztal, csalódik, elbukik, meglátja a világ árnyékosabb oldalát - felnő.

Talán tényleg addig jó neki, amíg odabenn van - és az anya ilyenkor akaratlanul magába szív ebből az idilli állapotból, amiben gyermeke van.

És most már én is megértem, miért vigyorgott annyira az a cica...

 

--------------------------------------------------------------

És egy kép:

http://users1.ml.mindenkilapja.hu/users/rien25/uploads/uh18j.jpg



Utoljára változtatva 01-07-2009 @ 12:28 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: blue
(Ideje: 01-07-2009 @ 12:39 pm)

Comment: A legszebb érzést éled át, utána már csak az a szép, amikor ott van a karodban, na az a csoda...mosolyogva olvastam beszámolód...örülök, hogy Te is mosolyogsz és a cica is annak idején...pussz:gaby))))


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 01-07-2009 @ 01:03 pm)

Comment: Hát, Blue - biztosan az is jó, amikor már a karomban tartom, de talán jobb neki idebenn - amilyen a mai világ. ;) Vagy így, vagy úgy, benn úgyse maradhat, a természet gondoskodik róla. :)


Hozzászóló: Vigi
(Ideje: 01-07-2009 @ 04:21 pm)

Comment: "- ám ő úgy gondolta, nem szúrhatom ki a szemét bár sós pereccel..." :-))))) Nem bizony! Csodálatos érzés, aminek részese vagy. Nagy örömmel olvastalak.


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 01-08-2009 @ 07:22 am)

Comment: Köszönöm, Vigi.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 01-08-2009 @ 07:47 am)

Comment: jaj, Rien! de szép neve van! :) és jó lesz neki kint is, de egyelőre ott a legjobb, ahol van. (képzeld! irigyellek.)


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 01-08-2009 @ 09:01 am)

Comment: Szemi, de hát neked is van már egy-kettő ;) Köszönjük szépen.


Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 01-08-2009 @ 10:15 am)

Comment: Csodás élmény! Én köszönöm, hogy soraidon keresztül részese lehetek. Levente? De jó, hogy vannak még olyanok, akik szeretik ezeket a szép, eredeti magyar neveket. Unom már a bugyuta sorozatokból szedett Armandókat, Emánueleket stb.


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 01-08-2009 @ 10:26 am)

Comment: :) A nagy meglepi meg akkor jönne, ha szűlnél... nyolc kismacskát. :)))))


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 01-08-2009 @ 11:25 am)

Comment: Nem valószínű.. megnézted te a képet, kollega? :)


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 01-08-2009 @ 12:57 pm)

Comment: Meg, már az előzőt is. Igazad van, nem macska. Szerintem ebihal. :D


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 01-08-2009 @ 07:53 pm)

Comment: Ebi-bébi :)


Hozzászóló: AirunAlMarem
(Ideje: 01-11-2009 @ 02:58 pm)

Comment: uh...jól lemaradtama történésekről :-D Gratulálok!


Hozzászóló: naiva
(Ideje: 01-12-2009 @ 09:05 pm)

Comment: Ismerős, soha nem feledhető élményt elevenítettél fel bennem!:) Köszönöm! Élvezd ki minden pillanatát ennek az állapotnak!:)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds