[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 132
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 132


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Egy író, aki nem tud írni
Ideje:: 01-15-2009 @ 10:28 pm

 

Néhány barátom, mikor olvasta verseim, azt javasolta, inkább próbáljak operát énekelni, abban pontosan ugyanilyen tehetségtelen vagyok. Mások lelkesedtek, és témákat hoztak elő, mi mindenről kellene írnom a szuper tehetségemmel:))
Nos, olyan családi körben nőttem fel, ahol sosem volt kérdés, hogy márkás ruhát vegyünk-e vagy könyvet. Az olvasás szeretete befolyásolta egész életem, majd a gyerekeimet is próbáltam erre nevelni. Nos, nem volt könnyű, mert az akkori butyuta számítógépes játékok kemény ellenfélnek bizonyultak az irodalommal szemben. A nagyobbik lányom 5 évesen tökéletesen végigmondta a „János vitézt”, egy évvel fiatalabb húga csak töredékeket tudott idézni belőle, de önállóan bekapcsolta a kezdetleges számítógépet, majd a kisfiam, aki szintén egy év korkülönbséggel született, hanyatt vágta a családot, mikor még 5 éves sem volt, de a kezébe került újságból folyamatosan olvasni kezdett, noha soha nem tanítottuk erre, csak a számítógép által kért kódok, jelszavak, nevek, és szövegek alapján mutattuk meg neki a betűket.
Igazából akkor nyugodtam meg, és barátkoztam meg a számítógépes világgal, mikor a kisfiam tizenévesen egész éjszaka ébren volt, mert nem tudta letenni Shakespeare Rómeó és Júliáját, míg végig nem olvasta.
Aztán beütött az internet. Erre már nem én tanítottam a gyerekeimet, hanem ők engem:)) Netelka írt egy blogot a „háló védelmében”. Teljesen igaza volt mindenben. A net egy új világot nyit az ember számára, ismeretlen ismerősök válnak jó baráttá, emberi közösségek kovácsolódnak össze.
Mint minden kezdő netes, én is úgy kezdtem az „barátkozási” rovatot, hogy bejelentkeztem a chat-re. Innen származik a nick nevem is, aminek nem igazán örültem förtelmes magyartalansága miatt, de a gép ezt produkálta nekem. A chat-en jó kis közösségbe kerültem, sok mindent tanultam mind az internetről, mind a számítógépről. Ott ismertem meg Samway-t, aki bemutatta nekem a Fullt.
Megszállottja lettem. Tudom, sosem leszek Kosztolányi, vagy Ancsel Éva. Hiszem, hogy a Fullnak nem is ez a célja.
Mint kezdetként írtam, családunk mindig könyvbolond volt. Én tovább fokoztam ezt azzal, hogy nem értem be a könyvek olvasásával, érzéseim, gondolataim ki kellett írnom magamból. Már kislány koromban is folyamatosan naplót írtam, azután valahogy el kezdtem figyelni a ritmus és rímek összhangjára, és versekkel próbálkoztam. Egyik nagynéném tanítónő, egy nagybátyám magyar tanár, van egy rokonom, ( no most nagyon figyeljetek, ki lehet ő nekem: a nagymamám mostohatestvére:)), az oktatási minisztérium valami nagy fejese. Ők tanítottak, bíztattak, hogy írjak.
Több kritika ért itt a Fullon is, hogy verstanilag tökéletes bukások az írásaim. Igazuk van. Én nem tudok egy-egy verset hetekig- hónapokig fogalmazni, átírni, és a szabályoknak megfelelően átalakítani. Jön az íráskényszer, leülök a gép elé, és írok. Sokszor végig sem olvasom, csak küldöm versemet, vagy gondolataimat. A nagybátyám arra tanított, hogy ne akarjak Shakespeare, E.A.Poe, Tóth Árpád, vagy Petőfi lenni. Legyek önmagam, tudatlanságban, az irodalmi szabályok ismeretét mellőzve vállaljam saját stílusom, még ha az nem is felel meg a tankönyvekben írtaknak. A lényeg, hogy lelkem legyen benne az írásaimban.
Kényszeríró vagyok, cinikus felfogással, örök humorral, amibe sajnos a Sors kegyetlenül belerondít sűrűn. Ilyenkor (sajnos elég gyakori), a fájdalmamat kell kiírnom. Legalábbis annak egy részét...
Nem vagyok más, mint egy író, aki nem tud írni...



Utoljára változtatva 01-15-2009 @ 10:28 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: lenaneni
(Ideje: 01-15-2009 @ 11:41 pm)

Comment: ...és még csak nem is vagy ezzel egyedül. Néha elgondolom, milyen volna befutni, híres lenni, tudni, hogy nagy vagy, hogy dícsőítenek? Talán, ha kivülről láthatnám csak, mint egy filmet, akkor érdekes lenne, hízna a májam. De ebben a sztárcsináló világban talán jobb, okosabb megmaradni kicsinek, itt a homokozóban, ahol jól ismerjük egymást, a bugyutaságainkat, és őszintén örülhetünk, ha mégis sikerül néhe egy-egy ügyesebb versikét összehozni. Csak írogass még! Jó olvasni...


Hozzászóló: Lyza1
(Ideje: 01-16-2009 @ 05:11 am)

Comment: Kedves Nefi!...Én szeretem az írásaidat!...Olyan könnyed, humoros eleganciával veted "papírra" gondolataidat és még szépek is!..Persze nem kell híresnek lenni mindig ahhoz, hogy érzéseinket átadjuk másoknak, de ha már egy ember azonosul vele, akkor érdemes volt leírni!...További jó alkotást kívánok, nekem meg vidám perceket, hogy olvasom őket!...:)))))...Ölellek nagyon sok szeretettel: Lyza


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 01-16-2009 @ 10:08 am)

Comment: Nagyon jól megfogalmaztad! A Full tényleg nem az a célja, hogy profi írókat "tenyésszen" ki. A Full csupán lehetőség. Lehetőség, hogy megmutassa magát, a gondolat és érzésvilágát mind az, aki hajlandóságot érez erre. Azoknak, akiknek némi érzékük is van az irodalomhoz, előttük nyitott az IK, akiknek meg nincs, ott van a Blog. És épp azért a két felület, hogy sok ember egymásra találjon. Író, olvasó, vagy csak éppen a gondolatok. És akár profivá is érhet bárki is. De ki is mondaná meg, hol a határ a profi és az amatőr között? És mitől az az egyik, mitől nem a másik? Olvastam én már itt a Fullon nem egy "amatőr" írótól olyan alkotást, ami a "profik"-nak is becsületére vállna, és olyan profit, aki ... Számomra egy dolog bosszantó: amikor az amatőr fogalmát összekeverik a dilettáns fogalmával. Pedig nagyon nem egy a kettő! No, ennyit így dióhéjban:)


Hozzászóló: mango
(Ideje: 01-16-2009 @ 10:39 am)

Comment: Blogodban jól írod, és Captnemo is jól írja a hozzászólásában, hogy mi a Full lényege. Pontosan ez, amit olvashattunk Tőletek. És ez nem kevés. Ez valóban egyfajta lehetőség, hogy bárki (és itt a BÁRKI-n van a hangsúly!) megmutathassa magát. Bármivel: jóval, rosszal egyaránt. A Full mindenkinek otthont ad. És akadnak más portálok, ahol sokkal szigorúbbak a feltételek, és egyfajta könyvtárat hoznak ott létre, saját hitük szerint a legjobb könyvtárat, - és én azt állítom: ennek is, annak is van létjogusultsága. Jól van ez így kitalálva :)


Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 01-16-2009 @ 01:06 pm)

Comment: Én is ezt szoktam mondani. Nem tudok írni, csak próbálkozom, illetve kitör belőlem. A full-t pedig azért szeretem, mert itt elfogadtak a hibáimmal, nyavalygásaimmal, szépségemmel, rondaságommal és minden egyébbel, ami én magam vagyok. Ez jó érzéssel tölt el. Sokat tanultam emberekről, barátságokról, sőt önmagamról is azáltal, hogy itt voltam, itt lehetek. Most pedig ismét örülök, hogy másokban is hasonló érezések vannak a Fullextrával kapcsolatban, mint bennem.


Hozzászóló: Samway
(Ideje: 01-16-2009 @ 03:11 pm)

Comment: Igen Nefi..én is kényszer író vagyok, csak a kezdeti lendület alább hagyott és mára nagyon meggondolom mit teszek fel, sokáig tartom piszkozatban és még akkor sem vagyok vele elégedett, de mint írtad mindannyiunknak megvan a saját stílusa és ez így van rendjén. Ne akarjunk más bőrébe vagy " tolla" mögé bújni. A szomszédom mondta nekem évekkel ezelőtt, hogy nem kell lenézni az amatőrt , mert az sokszor profibb a profinál is...és hidd el jól esett egy olyan embertől hallani akinek több százezer forint értékű könyve van és el is olvassa ... közben tankönyveket ír a jövő orvosainak...szerintem írjunk csak és majd az utókor eldönti, hogy mit alkottunk...igaza van Mangónak és Kapitánynak...a Full, egy lehetőség "és élni kell vele s vele élni" mert bizton állíthatom, hogy a legnívósabb portál a neten...lehetséges, hogy aki olvassa a hsz.-t elfogultnak tart, de ez a véleményem...s maradjon a régi szlogen " Így írunk mi"


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 01-16-2009 @ 06:31 pm)

Comment: Örülök, hogy ilyen jól látjátok, mi is itt a lényeg. A Fullon az irodalom, a művészet "csak" eszköz. Eszköz arra, hogy meglássuk az EMBERT, hogy nyitottak legyünk a világra, hogy ne bántson minket a másképpen gondolkodás. Bizony mondom, sőt határozottan állítom, hogy nem kell mindenkinek szakavatott költőnek lenni. Ha próbálkozik, és sokat olvas, sokat fejlődhet itt, ahol legtöbbünk ugyanabban a cipőben jár... De legyünk büszkék arra is, hogy mindezek mellett, vannak köztünk - nem is kevesen - olyanok, akikre már fel KELL nézni az olvasó embernek...Akik letették az asztalra azt, amitől valóban költő a Költő, író az Író, még ha nem is tőlük harsog a média. Jó hely ez itt, Általatok, Veletek, Miattatok, mert itt vagytok, alkottok, olvastok, figyeltek és szeretitek egymást. :))))))


Hozzászóló: tiszavirag
(Ideje: 01-16-2009 @ 08:31 pm)

Comment: Kedves Nefi! Én mindig ittfelejtem magam a fullon, és mindent elolvasok, ami érdekel. Sosem jutott eszembe azon gondolkozni, jó-e az az írás. Ha nekem tetszik, akkor számomra jó. És nem attól jó, mert "híres" író írta, hanem azért, mert ismert barát, és mert érdekel amit mondani akar. És ez a lényeg. Írj bátran, amiről szeretnél, és ahogy szeretnéd.


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-17-2009 @ 06:02 pm)

Comment: Drága Ilonkám! Azt hiszem, ez a "homokozó" sokkal többet jelent nekünk, mint hírnév, vagy dicsőség. Évtizedek óta minden évben megvettem "Szép versek" sorazatot, de mikor neves költőnktől olvastam, hogy "Ihaj-tyuhaj, rókaprém,/ más is kurva, nem csak én/... " elgondolkodtam. Netelka, Lena, Lyza, Piro, Captnemo, de sorolhatnák rengeteg nevet, olyan verset ír, hogy nem győzöm mát menteni azokat, és újra- és újra olvasni. Nem akarok híres lenni, csak KÖZTETEK maradni. Hiszem, hogy pl. a TE verseid messze felülmúlják a több ezer Ft-ért árult könyveket, mai PROFI költőink műveit. (Tisztelet a kivételnek, mert Eorica könyvét már rongyossá olvasta unokám:)) De hát ő is MIÉNK!. Köszönöm hozzászólásod, millió puszi: Nefi


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-17-2009 @ 06:09 pm)

Comment: Drága Lyzocskám! Sosem akartam, nem is akarnék híres lenni. Írok, mert muszáj... Hogy nem kockás kis füzetembe, hanem az interneten teszem ezt, ennek TE IS OKA VAGY:))). Ha olvasom egy-egy fájó írásod, máris tele vagyok ötletekkel, hogy hogyan próbáljak mosolyt küldeni neked. Önző mosoly, mindig visszajön::)) Nagyon sok puszi: Nefi


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-17-2009 @ 06:22 pm)

Comment: Kedves Capt.! Köszi a hozzászólást, amiben egy érdekes gondolatot is felvetettél utolsó soraidban. "Dillettáns"... Nos, kemény napokat, éjszakákat élek végig, mikor be sem jelentkezve csak a Fullt olvasgatom, mert ez nyugtat meg, kapcsol ki. Nagyon érdekes a több éves Fulltagok első verseit elolvasni, és összehasonlítani azt a maiakkal. Mint írtam, tudom, nem voltam, vagyok és leszek jó író, de olvasó IGEN! Bámulatos fejlődés, ahogy Fulltagok a vers, vagy prózaírás lépcsőin egyre fentebb jutnak, szinte kivétel nélkül. Lénanéni találóan "homokozónak" nevezte ezt. Én öreg Fulltagként látom, hogy itt egyre komolyabb homokvárak állnak, egyre stabilabban.


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-17-2009 @ 06:39 pm)

Comment: Drága Mangó! Nehéz dialógus, te az irodalmi pálya nagyszerű szakembere vagy, akinek csodával olvasom minden művét. Én egy prózai vegyésztechnikus, egy volt katona, aki sokkal jobban ismeri az aerodinamikai, és harcászati szabályzatokat, mint a nyelvtani, vagy irodalmi előírások változását. Közös bennünk, hogy mindketten teljes lekünkkel tettük, tesszük, amit csinálunk. Nagyon sokat tanultam tőled. Köszönöm. Nefi


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-17-2009 @ 06:49 pm)

Comment: Drága Parakalo! Köszönöm, hogy olvastál, és köszönöm, hogy írtál. Nos, a Full valóban az a portál, ami segít az önfejlesztésben. Egy-egy dicsérő szó, vagy jogos kritika folyamatosan buzdít arra, hogy próbáljak jobb lenni. Csodás élmény olvasni a többiek verseit, és érezni,: IGEN! én is idetartozok, mégha nem is érem el a saját magamnak is diktált színvonalat. DE... Megpróbálom, és újra- és újra megpróbálom!!! Sok puszi: Nefi


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-17-2009 @ 06:56 pm)

Comment: Drága Sam! Igen, így irunk mi... Nagyon őszintén bevallom, azért küldöm el sokszor olvastalanul egy-egy versem, mert ha elolvasnám, kritikusan "félretenném"..., pedig a célom az, hogy lássatok, érezzetek, velem legyetek és veletek lehessek. Ez nem egy irodalmi portál, hanem egy csodás csapat, aki segítőkészen mindig melletted áll. Millió puszi, és imádollak:)) Nefi


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-17-2009 @ 07:03 pm)

Comment: Angyali Annám! Hsz-d nem kifejezetten hozzám szól, hanem inkább az egész Fullhoz. Büszke vagyok rá, amiért az én írásom alá került. Köszönet NEKED, aki ezt a csapatot csodává alakítottad. Ölellek: Nefi


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-17-2009 @ 07:22 pm)

Comment: Édes Tiszavirág! Jól esett olvasni hozzászólásod. Az ÉLET naqy pofonjai mögött, mellett állva olyan jól esik egy kedves szó, egy virtuális kézfogás. Sokszor nem tudok a netre jönni, nem tudok versekre, írásokra reagálni, mert már lefutottak a "listán", csak a "Még több friss" rovatban találom azokat, de lelkemhez szólnak, megérintenek, és erőt adnak. Köszönöm, hogy olvastál. Sőt, akaratodon kivül egy ihletet is sugalltál, amit mos muszáj kiírnom magamból:)) Sok puszi: Nefi


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 01-18-2009 @ 08:58 am)

Comment: Már mindent elmondtak a többiek! Én csak csatlakozni tudok. :))


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 01-18-2009 @ 04:03 pm)

Comment: Drága Nefi! Aki lélekből ír, annak nem lehet rossz írásai és versei. A lélektükör megszépíti ezeket és visszaverődő fénye rávilágít a többi ember lelkében is a megértésre. Szeretettel ölellek.Lena


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 01-18-2009 @ 08:39 pm)

Comment: Igazak szavaid Kedves Nefi! A szeretetre olvastam valahol egy mondást, amit picit átgondoltam: Azért mert egy írásmű neked nem tetszik, még nem biztos, hogy alkotója nem igaz lélekből írta! Legyen mindig Igaz! Csak úgy szabad, úgy érdemes! fényesi TJános


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-18-2009 @ 09:07 pm)

Comment: Ágicám! Valóban mindent elmondtak a többiek. Örömömre azt írták, amit annyira szerettem volna hallani megerősítésként. Köszönöm, hogy olavastál. Millió puszi: Nefi


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-18-2009 @ 09:12 pm)

Comment: Lenocskám! Most én érzem azt, Ágica a hozzászólásában, mindenki mindent megírt. Köszönöm, hogy vagy nekem, nagyon szeretlek, és csodállak. Azt hiszem, a Full egyik jószelleme vagy, reményt, biztatásat, szépséget szórva. Köszönöm! Puszik: Nefi


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-18-2009 @ 09:16 pm)

Comment: Kedves János! Köszönöm, hogy itt jártál, olvastál, végül egy nagy igazságot, biztatást írtál hsz-dben. Nagyon kellett ez most nekem. Mégegyszer: KÖSZÖNÖM. Puszi: Nefi


Hozzászóló: Kata01
(Ideje: 01-19-2009 @ 07:29 pm)

Comment: Én is szeretem ahogy írsz. Néha még kicsit irigy is vagyok , de csak egy picikét.:) Tehát írj, írj, írj.:) Puszi.


Hozzászóló: csitesz
(Ideje: 01-20-2009 @ 05:38 am)

Comment: Kedves Nefi! dehogynem tudsz Te írni! Ebben az írásban is milyen szépen összefoglaltad a gondolataidat. Az írás egy kicsit olyan, mint amikor az ember meztelenre vetkőzik. Megmutatja az érzelmeit, örömét, bánatát. Én úgy vagyok vele, hogy sohasem gondoltam arra, hogy költő lennék. Egyszerű grafomán vagyok, aki leírja az érzéseit. És, ha tetszik valakinek, az nekem örömet okoz. Hát, akkor tollra, illetve billentyűre fel! puszi Józsi


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds