[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 70
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 71

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

A lépcső
-: Vigi
Ideje:: 01-29-2009 @ 01:25 am

"Akik az Urat keresik, azoknak örül a szívük" (Zsolt 105,3). Az elmúlt hetekben Uram szolgálatára is alkalmatlannak nyilvánítottam magam. Szorongtam, és kételkedtem önmagamban. Kételkedtem felebarátaimban. Felebarátaimban, kiket Isten ugyanúgy képmására teremtett, mint talán engem is. Mást sem tettem, mint emlékezetem szerint kihajított, ínséges pillanatokat ídéző, fájó emlékeim dédelgettem ... Megtalálva a módját, valahogy visszasomfordáltak... Újra és újra felszaggatták sebeim. Nem hagyták, hogy gyógyuljon, be sem kötözték, bár való igaz, hogy jelentkező sem akadt. A láthatatlan pofonok még most is fájnak, a szavak belémégtek.  Egy idegen kopár, sötét világba csöppenten, ahol egyre jobban fáztam. Amilyen gyorsan csak lehet, cselekednem kell. Azon tanakodtam, itt az idő tudomásulvenni, beletörődni, belenyugodni és keresni egy új utat, egy járhatóbb utat, vagy egy felfelé, lefelé vezető lépcsőt, teljesen mindegy. Jaj, a lépcsőt nagy meggondolatlanság volt kiejtenem...
- Nem, nem mindegy! - vágott vissza, s hülyén vihogott hozzá... Engem vándorbotra cserélt logikus gondolkodásom hivatása magaslatán nem lévő helyettese egy rövidtávfutót is simán leköröző gyorsaságával lapozta fel azt a bizonyos undok, gusztustalanul nyálkás lapot, és fennhangon szajkózta:
- Be be be, hihi... - bizony újra fel kell menned a lépcsőn, naja kisanyám, hogy fel.
Örült dilemma vert tanyát bennem: Mostmár biztos, hogy elszabadult a pokol, s én menthetetlenül a fenevad  pofájában végzem. De mi lesz a fénnyel, az élet forrásával? 
Hősies elszántsággal próbáltam felegyenesedni, lemondva szerte-széjjel gurult önmagamról, de végtagjaim nem engedelmeskedtek. A templomkert köves, egyenetlen útját sűrűn szegélyező bokrok, és több száz éves fák eggyé olvadtak ebben a szinte áthatolhatatlan, félelmetes magányban. Szél sem rezzent..., s az alaktalanná sürűsödött csend úgy fonta körbe láthatatlan karjaival a környező teret, mint ahogy a köd teríti áthatolhatatlan sűrű fátylát az álmos vizekre...
Biztost támaszt keresve, zihálva kapkodtam levegő után, szívem furamód átköltözött halántékomba, és egyre erösödő dobpergés kíséretében az őrületbe akart kergetni! De hirtelen a tébolyító hangokon túl egy határozott, mégis elmondhatatlanul gyengéd hang szól hozzám...
- Engedelmességgel tartozol nekem, és kérlek, ne nyavalyogj!  - Összeszedve maradék erőmet a hang irányába fordítottam tekintetem, - majd tovább folytatta...
- A mostban Úgy érzed hirtelen áthatolhatatlan lett a sötét, egyformán dermesztő a nappal és az éj... Én melletted voltam, vagyok, és leszek, úgy a szükség, mint örömöd pillanataiban, el nem hagylak Téged, mert én hívtalak életre. Szeretlek. Emeld a kezed szívedhez, emlékezz mindenre, amiről szólok most neked...
Érzékeléseim talán érzékcsalódás áldozatai lettek, de ha így is történt, én voltam, aki cseppet sem bánta. Ebben az időtlenül felém hömpölygő csodában földöntúli boldogsággal telt meg a szívem...  - Uram, kérlek, szólj még hozzám...

„Igazodjék fel az én imádságom, mint a tömjénfüst a Te színed elé ...”, s a súlyos hangos nyikordulással feltáruló tölgyfaajtó mögül az "Emberré lett ige" házából liturgikus öltözetben méltóságteljesen, céltudatos járással egyre közeledett egy alak... Izmaim még most sem akartak engedelmeskedni... Maradék erőmet összeszedve szorítottam hátam a falnak, hogy útjából kitérhessek.  A lépcsőhöz érve magával hozta a Napkeleti Bölcsek ajándékának szíveket, és lelkeket megtisztító fenséges illatát..., majd szavaival, amilyen hirtelen érkezett, olyan hirtelen változtatta még komorabbá a félhomályban megbúvó csendet...
- Nem megmondtam magának, hogy alaposabb munkát végezzen? Takarítsa le a lépcsőket, és a lépcsőhöz vezető utat is. Holnap reggel ez legyen az első dolga! Majdnem elestem!
- Megértettem méltóságos uram, így lesz, bocsásson meg! - jött a válasz septiben a szemközti kőfal környékéről előbotorkáló, sapkáját megszeppenve gyürögető idős embertől.  Ma is kora reggeltől talpon vagyok uram, de meglesz, úgy, ahogy kívánja. S az öreg Jurij alig hallható motoszkálása  újra hangtalanul olvadt bele az őt védelmező félhomályba...
A súlyos tölgyfaajtó ma már nem nyikordul többet. Csendesen öleli magához, ahogy eddig is Isten házát.



Utoljára változtatva 01-29-2009 @ 08:38 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Jega
(Ideje: 01-29-2009 @ 03:22 pm)

Comment: Hányszor, hányféleképpen megtorpanunk és elbizonytalanodunk, töprengünk, át és újraértelmezünk, amig vissza nem találunk az útra. Szép gondolatok, szép írás. Gratulálok.


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 01-30-2009 @ 09:54 am)

Comment: Megértettelek,..és jóleső érzéssel olvastalak. Szeretettel agnes


Hozzászóló: blue
(Ideje: 01-30-2009 @ 12:31 pm)

Comment: Sokszor megállok, megtorpanok ezen az úton és mindig kérdem Istent, hogy merre tovább...aztán jön egy apró jel, egy halovány mosoly mögül és tudom mit kell tennem...szép írásodhoz gratulálok. pussz: gaby)))


Hozzászóló: Vigi
(Ideje: 02-03-2009 @ 09:27 am)

Comment: Jega, agnes, blue köszönöm a figyelmet, mert a mában a figyelemnek ez a ritka, kihalófélben lévő fajtája nagy kincs.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds