[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 164
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 164


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Abracadabra! (Avagy egy varázslatos beérés)
Ideje:: 02-01-2009 @ 06:34 pm

Vallomásokkal kell kezdenem. A fővárosban - fedett térben- egy Mini koncerten voltam úgy közel harminc éve utoljára. Emlékszem türelemmel álltunk sorba először az utcán, majd a lépcsőházban, amíg a ruhatárig eljuthattunk. Török Ádámék (aki hallotta és kedvelte őket akkoriban tudhatja) egy izgalmasan hangszerelt, a rock (számomra) igényesebb irányzataiból merítő zenét játszottak. Emlékszem, hogy egy középiskolai építőtáborban nem volt olyan délután, hogy a Kereszteslovag ne szólalt volna meg a recsegő hangszórókból! Azt is megvallom, hogy Budapestnek abban az utcájában, ahová igyekeztünk párommal és Ákossal az unokatestvérével, húsz éve biztos nem jártam. Abban biztos vagyok, ha bekötött szemmel kivisznek oda, nem tudtam volna megmondani, hová hoztak! Az úttest kövekkel kirakva, apró kávézók, az épületek okosan elhelyezett lámpákkal megvilágítva.  Ákos persze már járt arra, sőt a Ráday klubban is! Ja kérem! Húsz évvel fiatalabb nálam és fővárosi lakos! Meg különben is! A bejárat előtt aztán két mellényes ember köszön nekünk, majd egyikük elmondja, hogy ma este Abracadabra koncert lesz, és megkér minket, hogy csendben menjünk és jöjjünk majd ki. Befizetünk, én pedig megpróbálok rutinos koncertre járóként viselkedve (fogalmam nincs, hogy kell azt!) mozogni az alagsori klubban. Ákos meglepődik. Szerinte ezt alaposan átépítették, mióta nem járt itt. Később el is indul, hogy felderítse a szomszédos termeket. (A mosdóról áradozik! Igaza volt! Tiszta, tágas és a mosdóknál sminkigazító, haj beállító szerek és anyagok.) A teremben cigarettafüst, álldogálók, üldögélők, sétálgatók.  Sok az ismerős. Innen a Fullról nem kevesen, és temérdek kollega. Vagyis nagy számunk és az én közös kollegáink. A halk duruzsolásba olykor bele-belehasít egy  alkohollal már alaposan telített, a koncert elkezdését egyre türelmetlenebbül követelő apró emberke, aki később az első sorból tombolja végig a dalokat. Aztán megtaláljuk őt magát, az együttes szövegíróját, gitárosát, frontemberét, szervezőjét, szóval Béla barátomat. Örül. Mivel hamarosan fél tíz, és a koncert kilencre volt hirdetve, Ákos (aki amellett, hogy rutinos buliba járó, szintúgy zenész!) biztos abban, hogy most fognak kezdeni. Valóban. Egy rövid intro után beindul a varázslat! A bátrabbak, ill. az alacsonyabbak (meg aki csak úgy), egyből előre áll, hogy karjaik magasba emelésével (csápolás) kövesse a zene ritmusát. Vagy valami hasonló okból!

Tíz év. Ennyi idő után érezték megint úgy, hogy kell egy (?) koncert! Eddig egyszer hallottam őket élőben, de annak is van már húsz éve. Bizonyára sok oka van, de számomra mára érett be zenéjük. Véleményem szerint Béla szövegei mai környezetükben, a jelen csalódásokkal, az önmaga keresésébe belecsüggedő, vagy azt éppen feladó, gondolkodás nélkül rohanó - lélekben kallódó- emberének sokkal jobban „megülnek”, mint húsz évvel ezelőtt. Béla szövegei megszületésük pillanatában koravének voltak. Ebből adódóan nekem akkor feloldhatatlan görcsösséget okozott Béla (és a többiek) gyerekarcához kötni a szövegekben megírt érzéseket. Hiába volt a lendületes, vagy éppen melankolikus dallamvonal, ha az énekes hangjából nem azt hallottam ki, amiről énekelt. Ezzel szemben a tegnapi este ismételten bebizonyította, hogy ahogy az embereknek (persze vannak kivételek), úgy a daloknak is van az éveik számával mérhető megnyugvási idejük, amikorra másképp látják (jelen esetben olvasatják magukat). Abban is lehet természetesen igazság, hogy jómagam változtam.

Abban viszont teljesen biztos vagyok, hogy Kata (az énekes) tud valamit! Ismeri a titkot, amivel betölti a színpadot! Pedig nem csinál nagy dolgokat. Egy kicsit odamosolyog, közelebb hajol, szeme ragyog, és énekel! Jobban, mint húsz éve! Megérett, hozzásimult a szavak rejtett tartalmához. Ha kell, nem fél a tűzforró léptektől, de meg tud állni az utolsó előtti lapnál, és elébe megy az álmoknak az emlékhegyeken át! Egy értő, érző lélek, aki hitelesen prezentálja a Béla szövegeiben fellelhető szenvedélyektől, érzelmektől oly annyira telizsúfolt világunkat. A zenészek? Virtuozitás, szolid visszafogottság, töretlen és hibátlan lendület. Együtt.

A koncert végére egyre több a csápoló, és egyre többen énekelnek! Azon veszem észre magam, hogy még én is felütök a levegőbe, hiszen Mehetnénk délre, meg különben is Zuhanok a mélybe! Kétszer visszajönnek egy ráadásra. Majd a búcsú. Párom csupa mosoly, Ákos el van ragadtatva, pedig nem volt biztos abban, hogy bejön neki (és tanultam egy kifejezést), ahogy „tolják” majd a zenét!   

Nem tudom mivé lettek volna, ha nem hagynak ki tíz évet! Én úgy láttam, tapasztaltam, hogy hasznukra volt. A kérdés csupán az, hogy mit kezdenek ezzel a tíz évvel! El tudják-e hinni a dalszövegek hitelének erejét, aktualitását, zenéjük harmóniájának elévülhetetlenségét! Meghallják-e a tapsban levő bizakodást, legyen még koncert, és nem csak egy olcsó vásári bűvész trükköt, hanem egy varázslatot adtak a publikumnak! Egy beérett varázslatot!



Utoljára változtatva 02-01-2009 @ 06:34 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 02-01-2009 @ 06:45 pm)

Comment: Örülök, hogy ott voltam! Nagyszerűek voltatok. Jó zene, szép hangok, nagyszerű szövegek !! Ujjé! Gratuláloooook! : )))


Hozzászóló: alamina
(Ideje: 02-01-2009 @ 09:19 pm)

Comment: Tényleg nagyon jó volt. Igényes, szép zene,jó szöveg, remek hangulat. Én is 20 éve voltam utoljára koncerten. Meg először is.))) A közönség is "érett" volt. Az a kis emberke meg majdnem.)) Úgyhogy HAJRÁ ABRACADABRA!!!


Hozzászóló: aranytk
(Ideje: 02-01-2009 @ 10:17 pm)

Comment: Mint egy gyerek, annyira vártam, és annyira örülök, hogy ott lehettem! Csatlakozom az előttem szólókhoz, hiszen kamaszkorom koncertre járós emlékképei elevenedtek meg ezen az estén. Azt hiszem, a mindkét oldalon állók elmondhatják, hogy e néhány óra olyan pozitív töltéseket adott, ami felejthetetlenné tette a napot. Gratulálok ismét, és remélem, hogy megyünk mi még csápolni ABRACADABRA koncertre! Addig is, köszönjük, köszönjük! :))))


Hozzászóló: naiva
(Ideje: 02-01-2009 @ 10:41 pm)

Comment: Hüp-hüp... De jó lett volna ott lenni! Ígérem 102-eském, legközelebb, ha tudok ott leszek! Köszönjük, hogy írtál róla János!:) És persze gratulálok a sikeres a koncerthez!


Hozzászóló: zoria
(Ideje: 02-02-2009 @ 01:03 am)

Comment: Rettentően sajnálom, hogy nem tudtunk ott lenni a koncerten. Majd a következőn. János! Nagyszerűen adtad vissza a buli hangulatát, köszi, hogy így is részesei lehettünk a nagy eseménynek. Köszi.


Hozzászóló: zoria
(Ideje: 02-02-2009 @ 01:04 am)

Comment: Zoria, meg persze csitesz


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 02-02-2009 @ 11:03 am)

Comment: Annyira sajnálom, hogy nem tudtunk elmenni. Igy, az egészségügyi okokból távolmaradottak is osztozhattak kicsit az élményben a többiekkel. Köszönjük a beszámolót!!! L


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 02-02-2009 @ 09:50 pm)

Comment: Nagyon sajnálom, hogy nem lehettem ott, de hiszem, hogy nem az utolsó volt, és lesz módunk még hallani őket. Gratulálok az együttesnek...:)))))


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 02-02-2009 @ 10:31 pm)

Comment: Fantasztikus élmény volt, köszönöm, hogy részese lehettem! :)))))))))))))))))))


Hozzászóló: BB
(Ideje: 02-03-2009 @ 08:58 am)

Comment: Boldog voltam, hogy ennyien eljöttetek! De tényleg ... Köszönöm, köszönjük! :) Másfél héten belül eldől, hogy az utolsó volt-e, vagy sem ... Majd tudatom Veletek mindenképp! B. :) Sok-sok fotó itt: http://www.radaymusicpub.hu/?gallery (legfelül ...)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-03-2009 @ 10:38 am)

Comment: egyszerűen... jó volt!


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds