[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 81
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 82

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Gazdasági válság itthon, az én szemszögemből...
-: blue
Ideje:: 03-04-2009 @ 10:40 am

Mérgelődök magamban a kormány újabb döntésein. Nem értek a politikához, de valahogy úgy gondolom, hogy talán, ha a gazdaságunk ennyire bajban van, és egyre több és több terhet rónak a családokra, akkor talán át kellene gondolni a következő lépéseket.

Kiakadtam amikor arról szólt minden hír, hogy megadóztatják a családi pótlékot, a gyest, a gyedet. Nem tudom ép ésszel felfogni. Fogy Magyarország lakossága, akkor talán azzal kellene törődni, hogy gyermeket nevelő családoknak segítenek. Mondom segítenek, és nem elvesznek. Hogyan akarják azt elérni, hogy itthon ne csökkenjen a gyermeket vállalók száma, hanem növekedjen. Már ott tartanak a párok, hogy nem kell a házasság sem, mert az egy külön intézmény, csak vannak együtt, és lehetőleg gyerek nélkül, mert éppen megbírnak élni, vagy ki tudják fizetni a rezsit, lakáshitelt, vagy az albérletet. Persze azért megtapasztalhatjuk ennek ellenkezőjét is, hiszen vannak olyan családok, ahol nem lényeg, hogy hány gyerek születik  és mit visz magával, ha felnő, csak gyerek legyen, igaz a körülmények vagy nyomorúságosak, vagy semmilyenek, mert azért valljuk be, hogy ahol pénz van, vagy akad, ott vagy nincs gyermek, vagy csak egy-kettő. Töritanárom mondogatta mindig, hogy ahol a legszegényebb az ember, ott a gyerekből él. Nos, azt hiszem igaza van. Persze tudom nem az államnak kell eltartani a gyerekeket, a beteg embereket, a nyugdíjasokat, akik már ledolgoztak sok évet és szinte nem kapnak nyugdíjat, de vajon mi fiatalok képesek vagyunk szüleinket támogatni? Képesek vagyunk arra, hogy gyermekünket vagy gyermekeinket megfelelő körülmények között neveljük fel és támogassuk az adott időben?

Mi két gyereket nevelünk és a családi pótlék nem olyan sok, de, ha megadóztatják, akkor mi marad belőle? Egy normális cipő 16 éves fiam lábára (43-44 méret) nem pár száz forint. Próbálok a kínaiban valami jobb minőségű ruhaneműket vásárolni, de a cipőre nagyon odafigyelek, hiszen Ők abban vannak a suliban, és egy rosszabb minőségű cipő, nem megfelelő talpformával egészségügyi problémákat is okozhat, azt meg nem szeretném.

Mindig azt szajkózza a kormány, hogy ilyen meg olyan gazdasági válság van, de azért 16 milliós autóra telik, mert az olcsóbb nem felel meg, és amellett a saját juttatásukra mindig van pénz az államkasszában. Nem emelik a gáz árát, csak a távhőt, aztán meg azért fogják emelni a távhőt, mert drágul a gáz. Már mindent olyan magas áron fizetünk, hogy abba bele is lehet rokkani, és a környező országok meg nevetnek rajtunk.

A devizahiteleseknek segítenek. De hogyan? Úgy, hogy adnak valamit, majd a kétszeresét elveszik. Mert hiába segít valami kölcsönnel, ha a gyerekek után járó szocpol is adózik.

Azon gondolkoztam nem lenne jobb, ha kormány is összehúzná magát, és azt mondaná, hogy rendben van, válság van Magyarországon, akkor nem arra törekszünk, hogy minél hamarább be legyen vezetve az eruó, mert ahogy elnézem arra megy ki a játék, hanem arra, hogy rendbeszedjük a gazdaságot, és akkor mi is beszállunk. Nem is arra törekszünk, hogy még jobban tele legyen az amúgy is dagadó zsebünk. Arra meg aztán végképp nem, hogy aki még él és dolgozni is tud, talán a hetedik bőrt rajta hagyjuk, mert akkor nekünk sem jut. Arra sem törekszünk, hogy minden támogatást, főként, ha azt az uniótól kapja az ország szétosszuk magunk között és nézzük, hogy nép miként lesz öngyilkos, bolond vagy éppen hajléktalan.

Túl nagy kérés lenne a honatyáktól, ha nem 16 milliós autóval furikáznának? Le tudnának mondani a különféle juttatásokról? Mi lenne, ha nem kivennék a saját hasznukat az államkasszából, hanem épp az ellenkezőjét tennék. Mi lenne, ha nem a saját vállalataikat, betéti társaságaikat tömnék meg az állam pénzével?

Persze, akkor talán még haladnánk is valamire, de csak talán.

Hogy is szokták mondani?

Fejéről büdösödik a hal - azt hiszem ez a mondás most nagyon is igaz.



Utoljára változtatva 03-04-2009 @ 10:52 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 03-05-2009 @ 08:45 am)

Comment: Én is azt érzem, amit Te. Jópofizunk az "euró övezetnek" miközben a saját hazánkban élőket teljesen tönkretesszük. Mi is azért haladunk lassan a párommal, azért nem ugrunk fejest a gyermekvállalásba, mert csak az albérleti díjunk 60 000 Ft + rezsi havonta. Nem panaszkodom, mert telik rá, de azt már nem merjük bevállalni, hogy egy fizetésből + adóztatott gyesből, cssp- ből kiságyat, pelenkát, tápszert stb- t vegyünk. Nehéz manapság mindenkinek.... illetve majdnem mindenkinek :)


Hozzászóló: varga80
(Ideje: 03-05-2009 @ 02:09 pm)

Comment: Sajnos ez így van, örüljünk annak , hogy a levegő még ingyen van, habár nem lehet tudni, ebben az országban már semmisem elképzelhetetlen! Az ember, szinte már mindenről lemond, hogy a gyerekeknek több maradjon, így vehetnének példát az országgyűlési képviselők is a családokról, a nép javára, ha nekünk nélkülöznünk kell, tegyék meg ők is! Reméljük egyszer jobb lesz! Üdv.Balázs!


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 03-07-2009 @ 08:07 am)

Comment: Az emberek elégedetlensége teljesen jogos. Rábíztuk a döntéseket a vezetőkre, és Ők ide kormányozták az országot. A válság persze nem csak nálunk van, de az még nem vigasztal senkit. Az EURÓ minél előbbi bevezetése lenne az egyik legfontosabb lépés. A spekuláció a Ft-tal rögtön megszünne, mert most a gazdaság csődjében, ennek se kis része van. A pénzekkel nem a rosszul sáfárkodó bankokat kellene finanszírozni, hanem közvetlenül az ipart, és munkahelyeket teremteni. A bankok röhögve tovább srófolják a spirált, hiszen a magas kamatigéret a betéteseknek, tovább nehezíti az eladósodott lakósság terheit, és csak pár embernek hoz extra hasznot, akik tovább gazdagodnak tágítva a rétegek közötti éket...:(((((


Hozzászóló: blue
(Ideje: 03-11-2009 @ 09:29 am)

Comment: Nórika, sajnos elég nehéz. pussz:)))


Hozzászóló: blue
(Ideje: 03-11-2009 @ 09:30 am)

Comment: Balázs, én nagyon szeretném, ha ez így alakulna, de ahogy elnézem sose lesz így. Köszönöm, hogy benéztél hozzám.)))


Hozzászóló: blue
(Ideje: 03-11-2009 @ 09:32 am)

Comment: Igen Anna, csak egy kérdés merül fel bennem: nem látják a vezetőink? vakok? - áh, valószínű, hogy nem, mert így sokkal több jut nekik, mint mi azt gondolnánk. pussz:)))


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.22 Seconds