[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 137
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 137


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Felnőtt gyerekek
Ideje:: 04-20-2009 @ 10:27 am

Akinek gyereke van, legalább egyszer rácsodálkozik a tényre, hogy a gyerekneveléshez nem kell semmiféle iskolát elvégezni, elég összehozni és megszülni egy új emberpalántát, aztán ki-ki úgy neveli, ahogy tudja, a törvények betartása mellett.
Amíg kicsi a gyerek, addig a tásadalom aggódó szemmel figyeli növekedését: ha nem jár iskolába, ha fegyelmezetlen az órán, akkor jön a tanító néni és felméri a terepet. Ha a szülők el akarnak válni, akkor a rokonok, jóbarátok azonnal figyelmeztetnek, hogy a gyereknek család kell, otthon, puha fészek. Ha már a világra hoztad, akkor tűrj, míg fel nem nő.

No és mikor végre felnő az a büdös kölök, akkor már nyugodtan szélnek lehet ereszteni, el lehet válni, elvégre letelt a szolgaság, most már boldoguljon, ahogy tud! Senki nem kérdezi meg: megáll-e a maga lábán és ha nem, akkor miért nem. Senki nem mondja, hogy felelősséggel tartozol érte, elvégre felnőtt, elmúlt 18, ha nincs mit ennie, magára vessen.
Hát, nem furcsa? Amíg kiskorú, addig mindenkire tartozik, hogy mi lesz vele, mikor betölti a 18-at, egyik napról a másikra árva lehet.
Mert árva lesz mind, akit magára hagynak. Akiről nem tudják hol él, miből él, mit eszik, mik az örömei és mi nyomja a szívét. Akitől csak azt várják el, hogy hazamenjen, de soha nem látogatják meg a nem létező otthonában. Akitől csak elvárják, hogy pénzt keressen, de nem adtak a kezébe szakmát. Aki mindössze attól lesz felnőtt, hogy elmúlt 18.

Tiszteld anyádat, apádat! Milyen nehéz megfelelni ennek a parancsolatnak, ha apád részegen ütötte anyádat, ha anyád sosem volt melletted a bajban, mert elvolt a saját bánatával, de azért "szépen felneveltek". Vagyis megérted a 18-at minden különösebb baj nélkül. Nem szúrkáltak hasba, nem ütlegeltek tettlegesen, csak épp észre se vették, hogy a világon vagy.
Ezt persze, nem érthetik azok, akik szeretik a szüleiket. Hiszen minden házban van kisebb-nagyobb vita, ők büszkék arra, hogy felnőttek és megértőek a szüleikkel szemben is.

De Te, aki árva lettél 18 évesen, egy életen át belefájdulsz a tisztelni akarásba. Lesznek gyereid és megérted, hogy nem lehet jól csinálni. Próbálod megérteni a történetet, amiben te csak egy kellék voltál, de üres maradsz, mint a kellékek általánban. Anyád beteg lesz, apád sem balhézik már évek óta: megöregedtek. Neked kellene gondoskodni róluk, de egy kellék még magáról sem tud gondoskodni, nemhogy másokról.
Felnőttél, és nem érdekel senkit, hogy téged nem szerettek, vagy csak rosszul szerettek.

Nézd, azt a két kis öreget! Már a légynek sem ártanak. Csak csoszognak a lakásban, kerülgetik egymást, agyon nyomta őket az idő. Most rád van szükségük.
És hiába sírod esténként tele a párnád, hogy most mihez kezdj ezzel az ismeretlen apával és anyával, akiknek már csak a ráncos teste a tiéd! Neked ez jutott. Ez a feladat: hogy hiába nem láttad, hogyan kell jól csinálni, de neked meg kell próbálnod másképp... Jobban. Hogy a te gyereidnek ne legyen kín a kötelező tisztelet. És mikor megöregszel, te ne légy ismeretlen a gyerekeid számára.

Mert a világ nem törődik a felnőtt gyerekekkel.



Utoljára változtatva 04-20-2009 @ 10:27 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: piroman
(Ideje: 04-20-2009 @ 11:40 am)

Comment: De te igen, Vadalma. A teherből egy csöppet már átvállaltál azzal, hogy megírtad ezt a blogot és néhány ember, aki ezt elolvassa talán egy kicsit másabb lesz.


Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 04-20-2009 @ 12:41 pm)

Comment: Még mindig nagyon szeretem az írásaidat.:)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 04-21-2009 @ 10:06 pm)

Comment: Nincs külön VILÁG és külön MI! Mi alkotjuk a világot. Vannak akik törődnek egymással, másokkal, szülőkkel, gyerekkel és vannak akik senkivel sem, csak önmagukkal. De ettől még a Világ, Világ marad, benne mindenféle MI-kel, köztük a Mi MI és a Mi szüleink, Mi gyerekeink, a Mi barátaink, akikkel ha Mi törődnénk, és a szomszéd Mi is ezt tenné, és ha a Világ összes MI-je, akkor talán nem lenne olyan amilyen!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-22-2009 @ 07:41 am)

Comment: Piro(m)! ez több,mint kedves :) (bár kétlem, hogy bárki mássá lenne.... a hallás túlságosan szelektív hozzá)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-22-2009 @ 07:42 am)

Comment: Nóri:) még mindig örülök, ha látom, hogy olvastál:)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-22-2009 @ 08:00 am)

Comment: Anna:) bár én nem a világ és az én kapcsolatáról írtam, de ha már így szóba hoztad... Platón szerint a világ nem islétezik, csak árnyakat látunk a falon lekötözött állapotban, az igazság az ideák világában rejtőzik... Kant szerint a megismeréstől független világról csak annyit tudhatunk,hogy létezik, de hogy hogyan van, hogy milyen ez a magánvaló világ, arról semmit sem állíthatunk.... Legújabb kedvencem: Karl Jaspers azt fejtegeti, hogy ha a világról, mint objektumról gondolkodunk, akkor az mindig valami más,mint mi magunk. Ha viszont magunkat tesszük gondolkodásunk tárgyává, akkor másikká válunk, de megmaradunk gondolkodó énnek is.... Szóval, én nem tudom mi a helyzet a világgal és a MI-vel, csak azt látom, hogy sok ember van, aki szívesen törődik másokkal, hogy magát ne kelljen megismernie, és persze vannak, akik csak magukkal törődnek, de csak keveseknek adatik meg, hogy tudják biztosan AZ Igazságot.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 04-25-2009 @ 09:04 pm)

Comment: "Mert a világ nem törődik a felnőtt gyerekekkel." mint konklúzió zárja gondolataidat az idézett mondat. Nincs elég tudásom ahhoz, hogy megcáfoljam a nagy filozófusokat, de van abban tapasztalatom, hogy ezer bölcsességet legalább ezerrel cáfolhatsz. A világot Mi alkotjuk, alakítjuk, és Mi tesszük ilyen sivárrá és lélektelenné is.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.26 Seconds