[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 204
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 204


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Az élmény legyen mindenkié
Ideje:: 05-25-2009 @ 03:13 pm

Kedves Barátom

 

Mindig érdekelt és vonzott a művészetek különböző ágainak hatása az ember érzelmi életére.

Külön nagy hatású a képzőművészet különböző ágainak a képi világnak a hatása. Egy-egy alkotás egészen mélyen megérinti az embert és a megnézése örömöt, bánatot, tud indukálni a hangulatunktól szinte függetlenül. Persze a hangulat fontos, hiszen akkor tudja igazán kifejteni a hatását, ha rá tudunk hangolódni a művész által elénk tárt világ kisugárzására.

 

A másik hatalmas erő a zene. Talán nincs is annyira botfülű ember, akit a zene valamely ága ne kerítené hatalmába. Látunk az utcán, buszon, villamoson, vonaton fülhallgatós embereket, akik a nap szinte minden órájában hallgatják a zenét légyen az rock, pop, repp, hewimetál, sőt még talán némelyek a komolyabb műfajú zenéket is élvezettel hallgatják. A zene stimulál, hangulatba hoz, felráz-vagy, éppen elandalít, mikor mire vágyunk azt hallgatjuk meg.

 

És van a vers, az irodalom e különleges műfaja, amely néhány sorba tömöríti az élet legjelentősebb élményeit. Egy jól eltalált vers képes könnyeket fakasztani, vagy éppen mosolyt csalni az arcunkra. Van, hogy éppen elmondja helyettünk, amihez mi nem találunk megfelelő szavakat hirtelen.

 Amikor néztem a könnyűzenei videóklippeket éreztem, ha megfelelő rendező igazgatja és rakja össze a képsort, akkor a vizuális élmény párosulva a zene és a szöveg hatásával egészen lenyűgözi az embert. Gondoltam miért is ne lehetne a verset is megjeleníteni. De nem csupán úgy, mint azt tapasztalom, némely versek alá szép tájképek kerülnek, és valami egyéb szimfonikus zene javít a versmondás tónusán. Nem! Legyen minden funkcionális. Illeszkedjen a képi világ is a vershez, segítse annak érzelmi hatását, adjon plusz élményt. Hasonlóképpen a zene is ne csak a mikrofon sistergésének elnyomását szolgálja, hanem éljen együtt a verssel, hangulatában legyen olyan mintha a zeneszerző is azt mondaná, amit a költő. Így aztán összegyúrva valami egészen különleges élménnyel lehetünk gazdagabbak.

Nos, nem tudom nekem sikerült-e mindezt megvalósítani. Neked kellene ezt eldönteni miután megnézted, meghallgattad a Disszonancia című versemhez komponált videóklippet.

Nem kell mást tenned, mint az alábbi linket behívni:

http://www.youtube.com/watch?v=O__z1qL_Dwk

Jó szórakozás

Barátsággal: Kováts Péter / skorpió

Utóirat: Én megtisztelem a Barátaimat, hogy megmutatom egy új munkám, s ŐK megtisztelnek engem őszinte véleményükkel.



Utoljára változtatva 05-25-2009 @ 03:13 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: sete
(Ideje: 05-25-2009 @ 05:51 pm)

Comment: Igényes szép munka ez is, mint az előző darabjaid, kedves Péter! Újra megnéztem, meghallgattam őket, és újra csak gratulálni tudok. Tisztánlátás, bölcsesség, nyugalom a feldúlt, kérdésekre választ váró lelkedben. És milyen érdekes: Te magad felelsz, gyűjtesz hangokat, gondolatokat, képeket, mert hisz az a legfontosabb, hogy önmagaddal harmóniában légy. Megérted őket, és ők téged. Így születnek a kiválasztottak! Köszönöm az élményt!


Hozzászóló: naiva
(Ideje: 05-26-2009 @ 10:56 pm)

Comment: Remek lett kedves Péter, nekem nagyon tetszik! Összhangban van a vers, a képek, a zene... Nagyon jó ez a versed is, jó választás volt, minden téren. Meghallgattam, néztem a többit is, élmény volt! Ennél már csak a saját előadásodban jobb, nagyon magaddal tudod ragadni a közönséget. Gratulálok, izgalmas, éredekes lehetett elkészíteni ezt a klippet!:)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds