[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 233
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 233


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Levél a Szerelemről
Ideje:: 05-26-2009 @ 10:01 am

Tudod, Barátom, én soha nem hittem volna, hogy ilyen gyorsan fel lehet állni. Én mindig azt hittem, hogy akik gyorsan felállnak, azok nem is szerettek igazán. De most be kell lássam, tévedtem. Tévedtem, mert akik igazán szeretnek, azok a szenvedésben is együtt maradnak, mert tudják, ahogy mindig tudták, a cél ugyanaz: azt kell adni a másiknak, amire szüksége van.

Persze, kegyes volt, hozzám az élet, és szép volt a történet, és könnyített eljárásban ért véget, de ez mit sem változtat azon, hogy én már tudom: "a szerelem nem a boldogság egyik lehetséges módja, hanem az egyetlen". 
Erről pedig, mikor adjon tanubizonyságot az ember, ha nem akkor, amikor véget ért.
Az ember mindig elindul valahonnan, és elér valahová egy-egy kapcsolat végén, és csak ritkán adatik meg, hogy már az elején tudjunk mindent, és megtaláljuk azt, akivel eljutunk oda, ahova el kell jutnunk. Oda, ahova akkor indítottak minket, mikor megszülettünk, és magasra emeltek, és megmutattak az isteneknek: "íme az ember, a csoda - megszületett".

Szóval, Barátom, lehet, hogy nem tudhatok mindent, de azt biztosan tudom, hogy hova kell jutnunk az élet végére: el kell jutni az istenekhez, és ki kell érdemelni az elismerésüket, hogy te tényleg egy csoda vagy, mert azzá tetted önmagad. És ehhez én nem ismerek más utat, csak a szerelemét.
Nem voltam túl sokszor szerelmes, mert sokáig azt sem tudtam, mi a szerelem. Aztán egyszer elhúzta a mézesmadzagot az orrom előtt az élet, és iszonyatosan megijedtem, hogy ilyen csak egyszer adódik, egyetlen egyszer, és ráadásul milyen csúnyán ért véget, úgyhogy többé soha, főleg nem fiatalabbal... Nem és nem és nem!

Jó sokáig eltartott, míg megértettem, hogy szerelem nélkül sehova sem jutok. Csak a szerelemben tanulja meg igazán az ember, hogy milyen önzetlen is tud lenni, nemeslelkű és nagyvonalú. Rácsodálkozik, hogy micsoda erők laknak benne, és mennyi bátorság! De ami a legfontosabb, ekkor érti meg, hogy szeretni csak teljes függőségben szabad. Nem azért, mert a hűség mindenek előtt, és mert ezt várja a világ, hanem mert benned is ott a vágy, hogy rábízd a lelked a másikra, és az övét magadon tudjad, és akkor hirtelen eltünnek a félelmek és kinőnek a szárnyaid, és csak azt érzed mindennél biztosabban, hogy szabad vagy. Soha nem lehetsz olyan szabad, mint a szerelemben, mert az igazi rabság a félelmeinkből szövődik körénk.

Szóval, jött Tündérbogyó, és hiába mondtam, hogy nem, nem nem - ez lehetetlen, egy szép napon úgy éreztem, semmi sem lehetetlen. Emlékszem, azt írtam neki, ha most húsz évvel fiatalabb lennék, megfognám a kezed, és többé el sem engedném. Ő meg azt válaszolta, ha húsz évvel idősebb lennék, megfognám a kezed, és többé sosem engedném el.
Aztán egyszer csak azon kaptam magam, hogy fogja a kezem, és fogom a kezét, és mindez olyan természetes, mintha másképp nem is lehetett volna.
"Jó nekünk - nevetett - mert egyszerre vagyunk negyven évesek, és egyszerre húsz évesek, mikor melyik kell éppen".
Hát, így is volt. És meggyógyított és meggyógyítottam, és repülni tanítottam és ő repülni hívott...

Aztán egy szép napon elétartott egy lányt az élet, és azt mondta:
- Nézd csak! Szerethetnél mást is, nemcsak Szemillát!
És Tündérbogyó halálra rémült, hogy most mi lesz, mi lesz, mi lesz, ha egyszer mást szeret, akkor már nem fog szeretni, és akkor majd azt hiszem, hogy be akart csapni.. És persze, hiszen ismeritek, ő soha nem akarna becsapni engem, úgyhogy csak azt tudta túl kell esnie rajta. Gyorsan fel is hívott, aztán vett egy üveg tequilát és megitta.
Nekem volt egy egész napom, hogy felkészüljek rá, mert már előző este írta, hogy "rendetlenség van a szívében", és ebből rögtön gondoltam, hogy ez jót nem jelenthet. Megérzi az ember a bajt, előre.
Úgyhogy én egy üveg gint vettem és megittam.
Hiába, nem vagyunk egyformák! :))

No, szóval, csak azt akarom neked elmesélni, Barátom, hogy én csak egyet tudtam biztosan: hogy mi szerelmesek voltunk, és ha szerelmesek voltunk, akkor mindent meg lehet érteni, mert a szerelem erre is megtanított, hogy csak azt nem érti az ember, amiről nem tud eleget.
Persze, enyém volt a főszerep, Bogyónak csak annyi jutott, hogy belém vágja a kést, de azért hittem benne, hogy nem szórakozásból tette, hanem mert nem tehetett mást.
És persze, az is segített, hogy mindig felvette a telefont, akkor is, ha azt mondtam neki, hogy "gyűlöllek, gyűlöllek, gyűlöllek". Aztán persze, mikor már nem mérgezett tovább a harag, felhívtam újra, hogy bocsánat, csak nem értem, és úgy érzem mindjárt megzavarodok, de majd letisztul a kép és lehiggadok, csak ne tűnjön el az életemből.

Ezek után aztán beláttam, hogy Bogyó most már nem segíthet, hiszen úgyis mindegy mit mond, én felhúzom magam rajta. Csak azt akartam mindig tudni, hogy jól van-e, és akartam hogy tudja, hogy én is küzdök és megvagyok, majd túléljük és szép lesz megint az élet.
Emlékszel, Barátom, mit mondtam: mindig azt kell adni a másiknak, amire szüksége van, és most Bogyónak megértésre volt szüksége, nekem pedig arra, hogy ne tűnjön el a hitem, hogy igaz volt minden.

Persze, most mondhatod, ez az én történetem, neked sokkal nehezebb,a  tiéd más. Igazad van, nem vitatom, de hidd el Barátom, a lényeg mindig ugyanaz: meg kell érteni, miért történtek a dolgok.
Ó, ha tudnád, hogy én mennyire nem szeretem hallani, mikor azt mondják az emberek, hogy becsapott!
Hát, mi ő? Ajtó? Akit csak úgy be lehet csapni? Elárulom neked, Barátom, csak azt lehet becsapni, aki nem akar megismerni. Aki csak hinni szeretné, hogy ismeri a másikat, de valójában nem is ismeri. No, erre én csak azt tudom mondani neked, amit apám mondott nekem: hogy hinni a templomban kell.
Mert tudod, úgy van az, hogy csak akkor lehet mindent elmondani, ha tiszta a lélek, és tiszta a helyzet, és ez a kettő elég nehezen jön össze.

És azt is be kell látnod, hogy kicsit te is becsaptad magad, mert úgy szeretted volna megmutatni a világnak, hogy te a szerelemért mindent feladsz, és a szerelem majd legyőz minden akadályt, vagyis, lásd be Barátom, hogy te hős akartál lenni.
És hős is vagy, mint minden ember, aki megpróbálja a lehetetlent és elbukik. De elárulok neked egy nagy titkot! Van egy sokkal jobb lehetőség, mint hősnek lenni.
Lehetsz boldog is! Csak azt kell látnod, hogy most előbbre vagy az úton (tudod, az istenek felé), de még nem érkeztél oda. Úgyhogy a megérkezésig még talpra kell állni és indulni tovább, és szeretni újra, mert ha már tudod, mi a szerelem, akkor a nehezén túl vagy.

Akkor legközelebb már felismered, kire bízhatod a lelked, ki az, akivel messzire szállhatsz, mert a tudás, amit a szerelemben kaptál, az a tiéd marad.
Persze dönthetsz úgyis, hogy köszönöd szépen, soha többet. Hát, jó. Lehet, hogy vezet út így is a csillagokhoz, csak azt én nem ismerem.
És jajgathatsz, és kiabálhatsz, és felvághatod az ereidet, attól a fájdalom nem lesz kisebb, csak szomorúságból lesz több a világon. Majd nézheted onnan fentről, hogy mit hagytál magad után és láthatod azt is, hogy lehetett volna másképp is, de akkor már hiába, mert onnan fentről tényleg nincs visszaút.
Úgyhogy jobb lesz, ha nem foglalkozol a fájdalommal, mert a fájdalmat nem lehet megspórolni, csak meghosszabbítani lehet. Olyan ez, mint a szülés: ha meg kell születnie annak a gyereknek, akkor az megszületik, akkor is, ha úgy érzed beleszakadsz.
Viszont dönthetsz úgy, hogy meggyógyítod magad. Hogy nem hagyod évekig gennyesedni a sebeidet, hanem megértesz, megértesz, megértesz mindent: magadat, az életet, a világot, az embereket, és azt a másikat, aki rútúl elhagyott.

Tudod, mostanában járok tornázni. Én azt hittem, nekem már nincsennek is izmaim és hogy ez így természetes, hiszen nem vagyok már húsz éves, és takarításban nem edződik meg az ember.
Már látom, hogy ha évekig nem használtad is az izmaid, azok kiszolgálnak téged, ha veszed a fáradtságot, és küzdeni kezdesz. Persze, először csak azt érzed, hogy elfáradtál, de aztán meglepődsz, hogy mennyivel könnyebben mész fel az emeletre, és hirtelen ráébresz, hogy az igazi csoda az erő, amely benned van. Amelyet a szerelem mutatott meg neked, de amely veled marad, akkor is, ha elfogy a közös út, és másfelé kell menned.

És innen üzenem Naivának, hogy ne szomorkodjon. Írunk még Bogyóval szép mesét, csak már külön-külön. Ő az övét, én az enyémet, de attól még a szép meséket szeretni kell, hogy nem a miénk:)   



Utoljára változtatva 05-26-2009 @ 10:50 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: piroman
(Ideje: 05-26-2009 @ 10:11 am)

Comment: Ateista vagyok és unicum volt az üvegben... Lám-lám, nem vagyunk egyformák. :) Annak viszont örülök, hogy nem tartol haragot a szívedben. A szépséget nem szabad beszennyezni ilyesmivel. Keresd az utad!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 05-26-2009 @ 10:23 am)

Comment: bizony, bizony! óriási különbségek vannak az emberek között:))) van aki tequilával, van aki ginnel, és van aki uniqummal szédíti magát:) és én meg nem tudom, mi vagyok, de egy templom mindig jó helynek tűnt, csak még az istenekkel kell megismerkednem, de látom már: semmi sem lehetetlen:) (az út megvan, csak most egy darabig egyedül megyek rajta) - azért motorozni még elmegyünk?


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 05-26-2009 @ 11:00 am)

Comment: Naná! A saját szentháromságom nevében! (Sör, moci, rakenroll!:)


Hozzászóló: reginababa19
(Ideje: 05-26-2009 @ 01:59 pm)

Comment: Köszönöm! Egyszer remélem, én is így fogok gondolkodni.


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 05-26-2009 @ 02:47 pm)

Comment: A feleslegesen okozott fájdalmat nem értem. Amikor tudod, hogy úgysem az van, amit mond, amikor te is, ő is egymásra vágytok. Ez más helyzet, az enyém is más. Én azért haragszom. Puszillak!


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 05-26-2009 @ 04:03 pm)

Comment: Szép, Szemilla. Ott a harag, a fájdalom, a csalódottság a jelzőkben, de ez így szép, így őszinte. A képek lassan fagynak, lehet hűteni, de azt csak hidegen, józanul, tudjuk, az alkohol is ég, az indulatok is "forrnak", magas hőfokon. Majd ha élesre, tisztára fagynak a képek, és rácsodálkozol, akkor látod meg az összes szépségét ennek a mesének. De jó is volna ilyen önuralommal élni :-)... Nagy élvzettel olvastam, amit írtál, tényleg élmény volt. aLéb


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 05-26-2009 @ 04:06 pm)

Comment: Gondolkodni is csak bátran szabad, és ha egyszer rákapsz az ízére, menni fog:)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 05-26-2009 @ 04:15 pm)

Comment: Andikám, drága! Olvasd már vissza a verseidet, hogy te mennyi fájdalmat okozol másoknak feleslegesen... Ezt is tanulni kell! És ezt nem azért mondom, hogy haragudj magadra, hanem hogy lásd, ez neked sem, nekem sem megy még úgy, ahogy kellene. Néha feleslegesen okozunk fájdalmat, mert emberek vagyunk és nem istenek, akik ki tudják mérni, hogy na, ettől majd észre tér, a többi felesleges. És néha duzzogunk, és haragszunk a másikra, pedig neki is megvan a maga szerepe, és az abból fakadó kínja. A szerepeket az élet osztja, te legfeljebb annyit tehetsz, hogy a lehető legjobban eljátszod, amit kiosztottak rád, de ehhez előbb a lehető legtöbbet kell megtudnod a szerepről. Mert aki nem ismeri a szerepét, az bizony legfeljeb ripacskodhat a színpadon, de azt a végén biztosan nem tapsolják vissza. Különben meg csak légy dühös... Szabad hibázni. Én is hibáztam, de attól kíméljen meg az élet, hogy tökéletes legyek! :)))))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 05-26-2009 @ 04:17 pm)

Comment: hát, kedves aLéb, erre most mit mondjak? ez simogató volt:)


Hozzászóló: lenaneni
(Ideje: 05-26-2009 @ 06:49 pm)

Comment: Szemi, én úgy gondolom, hogy a legszebb ajándékot mindig ömnagától kapja az ember: a hitet, az erőt, a bölcsességet. Ezeket csak saját magának ajándékozhassa, és ezekbe, mint kelyhekbe kerülnek csokorként, tündöklő, majd idővel hervadó csokorként, a szépség, a boldogság, a szeretet. ///Mindig, még mindig elcsodálkozom, ha téged olvaslak.


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 05-26-2009 @ 07:30 pm)

Comment: aLébnél nem tudok szebbet írni, de csatlakozom... Milla puszi... :)


Hozzászóló: Samway
(Ideje: 05-26-2009 @ 07:53 pm)

Comment: Ágikám én mindig csodáltalak, de most felnézek rád megint..egy élménnyel lettem volna szegényebb ha nem olvaslak most el...nincs késő soha újra kezdeni...puszi barátod samy


Hozzászóló: naiva
(Ideje: 05-26-2009 @ 08:20 pm)

Comment: Szemi, elolvastam blogodat, és már nem is szomorkodom... Csak egy kicsit:) Tudod olyan bölcsen, szépen és bátran írsz arról, ami veletek történt, hogy az kicsit megnyugtatja az embert:) És várom, és olvasom a "meséiteket" továbbra is! Vigyázz magadra! Zsuzsi


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 05-26-2009 @ 09:22 pm)

Comment: "de majd letisztul a kép és lehiggadok, csak ne tűnjön el az életemből." Fohász, amelyet ha szerencsés vagy megad a másik... Ha szeretsz, az elszakadás fájdalmainak fokozatait nem lehet elkerülni. Ha nem Te, hanem Téged hagynak el, mindenképp felmerülnek a kétségek, és idő kell a letisztuláshoz. Kívánom, hogy mindig töretlen maradjon benned az a hit, amelyet most érzel.


Hozzászóló: felix
(Ideje: 05-26-2009 @ 10:18 pm)

Comment: Irigylésreméltó tisztánlátással végrehajtott önvizsgálat, élveboncolás, pszichologizáló filozófikus emelkedettség, nyíltság ésbátorság, és lebilincselő elbeszéléstechnika, lenyűgöző írás. Guplaszaltó, halálforgás a kupolában, háló nélkül, s végül a közönség bámulatára és megkönnyebbülésére a levegőben maradás - gratulálok. Szeretettel: félix


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 05-26-2009 @ 10:48 pm)

Comment: na, jó, na,jó...meghajlás és hálás köszönet a közönségnek:) a szerencse szót legszívesebben száműzném, mert ugyebár van az a mondás, hogy ki milyen virágot szakajt, meg ilyenek, de persze, legyen szerencse, ha így könnyebb:) és Zsuzsi... azért kell nekem az az aggódás is, mert még én sem értem egészen, hogy honnan bennem ez a nem is tudom micsoda... én csak féltem a szépet, féltem a hitet, féltem mindannyiunkat, akik szeretni merünk.


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 05-27-2009 @ 08:50 pm)

Comment: csak már külön-külön. Ő az övét, én az enyémet, de attól még a szép meséket szeretni kell, hogy nem a miénk:) ...Nagyon szépen írtad. Tudod, majd ha eltelik egy bizonyos idő amikor már nem fáj, de az emléke már csak kedves, és szép,..akkor tudtok igazán beszélgetni, és jól esik majd hallani a hangját, és ha eszedbe jut, mosolyt csen az arcodra. Nagy vagy Szemilla! Ja én Unikum...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 05-27-2009 @ 09:30 pm)

Comment: most is jólesik beszélgetni vele, de azt hiszem, ezt senki nem hiszi el, én meg nem bizonygatom senkinek.


Hozzászóló: zanzaa
(Ideje: 05-28-2009 @ 08:21 am)

Comment: Szemilla, ritkán hsz-elek, de nagyon szeretlek olvasni. Minden mondatodból az süt, amit mindenkinek el kellene érni... Kicsit mindig elvarázsolsz az írásaiddal, kicsit mindig emelsz is. Kár lett volna kihagynom :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 05-28-2009 @ 10:01 am)

Comment: :) köszönöm, ez most kellett nagyon.


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 05-31-2009 @ 01:52 pm)

Comment: Jó, hogy visszatértél, és írsz! Mindig szeretem olvasni az írásaidat. A stílus miatt. A mondanivaló miatt. Azért, mert annyira én. Is. És közben mindig millió kérdés: Kinek szól? Neki írtad? Vagy magadnak? Vagy mindenkinek? És mindhárom kérdésre a válasz lehet: igen. Aztán meg ott az istenekhez vezető út. Igen, csak így lehet. Elfogadás, megértés, és közben lehet, hogy majd belepusztulunk. Ismerős érzések, gondolatok. Szinte biztos vagyok benne, hogy nagyon magad alatt voltál amikor ezt írtad, de ha már írod, akkor a probléma feldolgozás alatt van, és a hozzáállásod a dolgokhoz a problémát lassan feladattá nemesíti. Eh, ilyen hosszú hsz-t! De mit tegyek, aki sokat ad, sokat is kap vissza! :-)


Hozzászóló: tiszavirag
(Ideje: 05-31-2009 @ 10:25 pm)

Comment: Nagyon szépen írtál a szerelemről. Szerelem nékül olyan üres az élet, de néha ezt az állapotot is el kell viselni, csak nagyon tud fájni az egyedüllét. De igazad van abban, hogy fel kell állni, az élet megy tovább, csak sokáig egy kicsit szomorúbban.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds