[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 109
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 109


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Azért a magyarok mégis különbek
Ideje:: 08-13-2009 @ 10:35 am

 

Hát igen…
Elgondolkodtató a dolog…
Tegnap este volt szerencsém a helyszínen végigszurkolni a Marian Cozma (Veszprémi kézilabdázó) emlékére megrendezett Magyarország-Románia barátságos labdarúgó mérkőzést a Puskás Ferenc stadionban.
Az előjelek nem voltak túl bíztatóak. Az egy dolog, hogy emlékmérkőzés, ám mégis sokan tartottak attól, hogy nehogy inkább „emlékezetes” maradjon az esetleges szurkolói rendbontásoktól…
Mint ismeretes, néhány héttel ezelőtt a Steaua Bucarest-Újpest mérkőzés botrányba fulladt, miután a szomszédok a következő transzparenssel hergelték a mieinket:
„Meddig hordja magában a magyar nő a szart? 9 hónapig…”
Mindezt természetesen magyarul, helyesírási hiba nélkül a buTaresti szurkolók…
Ekkor már mindannyian tudtuk, hogy közeledik augusztus 12-e, amikor is Románia válogatott mérkőzést játszik a mieinkkel.
Azonnali hatállyal megszereztük a jegyeket a mérkőzésre, és vérben forgó tekintettel nekivágtunk Zuglónak vonattal…
Én magam nem vagyok egy problémás szurkoló, elég sok meccsen voltam már, de be kell vallanom: olykor azért ízlene a balhé nekem is. Pláne ezen a mérkőzésen nem fogtam volna vissza magam, amennyiben lehetőség lett volna valamelyest megtorolni a minket ért sérelmeket.
Forrt a levegő már a stadion környékén is, millió rendőr, biztonsági ember, helikopterek, stb…
És persze nem maradhattak el a rasszista megnyilvánulások sem a kapuk előtt.
Minden jel arra utalt, hogy itt bizony valami történni fog, a magyar szurkolók tekintetében érezhető volt a harag, a düh, kis túlzással a bosszúvágy.
Mire nagy nehezen sikerült elfoglalni a „B” közepet, már nagyjából tizenötezer szurkoló lehetett a stadionban, és mindössze háromszáz vendégdrukker.
A pálya közepén eközben megpillantottunk egy óriási négyszögletű „dobozt”, amelynek mind a négy oldaláról Marian Cozma mosolygott…
Az óriáskivetítőn is megjelentek a veszprémi kézisről készült fényképek, miközben szívszorító zene szólt…
Utána pedig az elhunyt sportoló édesapja, Petre Cozma sétált be a stadion gyepszőnyegére…
A következő percben Hajdú B. István jelezte: egy perces néma gyász…
Talán mondanom sem kell, hogy az az egy perc egyáltalán nem volt néma, ugyanis a magyar közönség hosszasan üvöltötte: „Cozma, Cozma, Cozma!”
Mikor abbamaradt a hangzavar, még perceken keresztül csak tapsoltuk Marian Cozmát…
Ezt követően könnybe lábadt szemekkel elénekeltük a MAGYAR HIMNUSZT, és többségünknek talán minden sérelme, minden dühe, ha messze nem is, de erre a mérkőzésre mindenképpen elillanni látszott.
Emlékezzünk Marian Cozmára, játszunk egy sportszerű, jó mérkőzést, utána pedig békességben menjünk haza.
A találkozót 1-0 arányban elveszítettük ugyan, de mégis úgy érzem, ezen a mérkőzésen egy kis példát talán sikerült mutatnunk…

 

 

 



Utoljára változtatva 08-13-2009 @ 06:29 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: csitesz
(Ideje: 08-13-2009 @ 01:03 pm)

Comment: Úgy legyen. üdv. Józsi


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 08-13-2009 @ 04:39 pm)

Comment: Értelek én, és értem szavad is! A "de" pedig ott van azok lelkében(?), aki azt a nevezett feliratot készítették, látták, de nem szóltak, látták, de hagyták, akik vitték, akik kifeszítették. Nem tudom a vendég csapat vezetősége pld. elnézést kért-e a történtek (szurkolóik magatartása) miatt? Sosem lesz béke.


Hozzászóló: Baggio011
(Ideje: 08-13-2009 @ 04:52 pm)

Comment: Reméljük Csitesz... köszönöm!


Hozzászóló: Baggio011
(Ideje: 08-13-2009 @ 05:01 pm)

Comment: János, nagyon örülök annak, hogy megérted a szavaim, és az érzelmi állapotomat is... Elég vegyes volt a tegnap este ez tény. Ha jól tudom, elnézést nem kértek a történtek miatt (bár ezt nem tudom biztosra) de nem is lényeges. Ez nagyon gusztustalan volt. Annyi történt a FIFA részéről, hogy a Steauának két mérkőzést zárt kapuk mögött kell lejátszania. Nem tudom, ez mennyire "korrekt..." Köszönöm János, hogy hozzá(m)szóltál :)


Hozzászóló: Anne20
(Ideje: 08-14-2009 @ 09:13 am)

Comment: Tökéletesen megértelek: a "vérben forgó tekintet" ilyenkor indokolt. Nagyon sok az indulat már, azt érzem, hogy mindenhol ez vesz minket körül. Ugyanakkor örülök, hogy mégis méltó megemlékezés lett belőle. Pussz: Anne


Hozzászóló: norbert
(Ideje: 08-14-2009 @ 03:30 pm)

Comment: Szép írás Öreg. És értem, érzem... Az EMBERség próbája volt.


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 08-14-2009 @ 05:43 pm)

Comment: Jajjj, Baggio! Mostanság kicsit kimaradtam a sportok, és a botrányok világából is, ezért újdonságok erejével szólt hozzám írásod több bekezdése, megállapítása. No, igen, a magyar virtus persze bennem is forrt, de aztán mint a nézőkben, a virtus, és az emlékező kegyelet egymásba forrásában csakis ez lehetett a végkimenetel. Jó volt olvasni téged. Nefi.


Hozzászóló: Baggio011
(Ideje: 08-14-2009 @ 08:54 pm)

Comment: Köszönöm Anne, hogy elolvastad ezt a kis tudósítást :-) Valóban érdekesen alakult ez a dolog, de szerencsére valóban sikerült a megemlékezésre, és mérkőzésre koncentrálni, és nem azzal foglalkozni, hogy minél jobban visszavágjunk a sérelmekért :-)Tényleg különbek vagyunk :-) puszi


Hozzászóló: Baggio011
(Ideje: 08-14-2009 @ 08:55 pm)

Comment: Valóban az volt Barátom. Egyfajta próbatétel. Becsülettel, emberségesen helytálltunk :-) köszönöm, hogy olvastál! pacsi


Hozzászóló: Baggio011
(Ideje: 08-14-2009 @ 08:57 pm)

Comment: Nagyon szépen köszönöm Nefi, hogy elolvastad ezt a kis tudósítást :-) Nem volt könnyű ott, és akkor, de egy időre túltettük magunkat a sérelmek felett. Jó érzés volt... :-)puszillak


Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 08-15-2009 @ 11:13 am)

Comment: Én szinte semmit nem konyítok a sporthoz. Azt azonban sajnálom, hogy ennyire elfajultak a focimérkőzések. Nőként azt gondolom, hogy az olyan pasis, tradicionális, mikor egy férfi kiviszi a kisfiát egy mérkőzésre. Ez olyan apa - fia kapcsolaterősítő lehetne. De kérdem én, ki meri elengedni, elvinni a gyerekét olyan meccsre, amik mostanában vannak? A transzparens, amiről írtál mélyen felháborított. Erről miért nem cikkeznek, miért nem beszélnek? Én meg azt gondoltam, hogy csak a mi szurkolóink ennyire neveletlenek...


Hozzászóló: Baggio011
(Ideje: 08-15-2009 @ 11:37 am)

Comment: Maximálisan igazad van, de azért én ezen a meccsen is láttam jónéhány kisgyereket az apukával, amihez szerintem most különösen nagy bátorság kellett. Ami a transzparenset illeti, sok újság megírta, és meg is büntették a román csapatot, zárt kapus mérkőzések várnak rájuk, de ez nem elég szigorú szerintem... No, mindegy... Mi azért jólneveltebbek vagyunk ezeknél, ezt bebizonyítottuk :-) köszönöm, hogy olvastál!


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 08-16-2009 @ 02:15 pm)

Comment: A focit mi is néztük, persze csak a tévében. Azért élőben más. A régi sebek tépkedéséhez pedig inkább nem fűznék hozzá semmit, ugysem tudnék érdemben szólni.


Hozzászóló: Baggio011
(Ideje: 08-16-2009 @ 03:21 pm)

Comment: Megértelek Lara! Ebben az ügyben nem egyszerű állást foglalni, igazság szerint mindenkinek baromira magába kellene néznie... Élőben megtettük... köszönöm szépen! :))


Hozzászóló: Welentze
(Ideje: 08-17-2009 @ 03:52 pm)

Comment: Igazad van! Mi, magyarok tényleg különbek vagyunk a román szurkolóknál. Nő létemre nekem is kinyílott a bicska a zsebemben a transzparensen olvasottakon. Mégis örülök, hogy mi, magyarok nem süllyedtünk le hozzájuk a budapesti mérkőzésen. Üdv: Krisztina


Hozzászóló: Baggio011
(Ideje: 08-17-2009 @ 09:06 pm)

Comment: Bizony Kriszti!! Sikerült - ha nehezen is - megmaradni embernek ezen az összecsapáson... Köszönöm, hogy írtál! puszillak! :-)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds