[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 119
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 120

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Szia! Te is ezen a vonaton utazol?
Ideje:: 08-20-2009 @ 09:31 pm



(10)


- Felesleges egy kómában fekvő beteghez beszélni. Ennyi erővel akár az éjjeliszekrényt is vigasztalhatná. Balra. A folyosó végén. 220-as szoba - dünnyögte az éjszakás nővér, majd hozzálátott az előtte heverő papírhalomhoz. Elfordultam. Látszott, hogy nem kíván tovább kommunikálni. Így hát elindultam a megadott irányba. A szobákban kevés beteg feküdt és még kevesebb ápoló lézengett.

Helga Merkitsee újságíró a The Norway Post-nál. A minap autóbalesetet szenvedett. Őt jöttem meglátogatni. A kettőhúszasban másodmagával feküdt. Rögtön az ablak mellett kapott helyet. A másik beteg szintén nő volt, vakbélműtéten esett át. Nem zavarták egymást.

Helga jó színben volt. Ahhoz képest, amin átesett. Különben életvidám, állandóan nevet. Émelyítő volt így látni. Csövek álltak ki a karjából. Az infúzió folyamatosan adagolta neki az életet...

Elméláztam. Az éjszakás nővér ekkor döngött be. - Ne bámulja, nem egy cirkuszi látványosság - förmedt rám. Felvontam a szemöldököm. Már ott volt a nyelvemen az epés megjegyzés, de inkább letettem róla. Neki is van épp elég gondja. Észrevettem, hogy nem mosolyog. Az alatt a negyedóra alatt, míg ott voltam, egyszer sem rándult felfelé a szájszéle. Aztán kidobott a kórteremből. Ha nem akarok semmit, akkor induljak haza, ne akadályozzam az ápolók munkáját. Igaza volt. Beszélgetni úgysem tudtunk volna.

Elgondolkodtam a mosolygáson. Nincs is ennél semmi megtévesztőbb. Sok mindent takar. Már a metrón ültem hazafelé robogtam Askerbe mikor, egy fiatal, húsz év körüli szőke maca kacsázott oda hozzám.

- Szia, te is ezen a vonaton utazol? - szegezte nekem.
- Amint láthatod… - dörmögtem az orrom alá.
- Nem vagy valami barátságos – jegyezte meg feltűnő őszinteséggel. Valami baj van? Ha lenne is, akkor sincs hozzá semmi közöd – gondoltam magamban. De nem volt kedvem gorombáskodni egy vadidegennel.
- Semmi gond – felelte rendíthetetlen nyugalommal.
- Csak láttam, hogy magad alatt vagy. Én vidám vagyok. Gondoltam adok egy kicsit az örömömből… Majd kalimpálni kezdett a feje felett, mintha legyeket akarna áthessegetni a felém.
- Tessék - szólt vidoran. - Ingyen van.
- Ja, igen, tudom - folytatta révetegen belebámulva az elsuhanó tájba - a legbarátságosabb emberek céljaira akkor kerül sor, mikor már túl késő.

A vonat lassítani kezdett. Kisvártatva ütemes rángásokkal megállt.
- Itt le kell szállnom – szólt, felpattant az ülésről és ellibegett az ajtó felé.
- Miért….?
- Mert itt lakom - érkezett a válasz.
- Miért kaptam?
- Mert, te is ezen a vonaton utazol...Nem értettem mit akar ezzel. Mosolygott majd leugrott a vonatról, hogy egy jól alkalmazott piruett szökkenéssel megérkezzen a peronra.

A mosoly érdekes illúzió. Talán valami rejtett szándéka lehet annak, aki a szemed előtt teával kínál. De a hátad mögött felnyom a rendőrségen. Ő is barátod? Leszállásnál szokásom megkeresni, hogy megvannak-e a cuccaim. Telefon, pénztárca. Mást nem hordok magamnál. A telefonomat nem találtam. Ingerült lettem. Eltűnt. Végigkutattam a táskámat és a zsebeimet. Nem volt sehol. Úgyis újat akartam venni. Csak a SIM kártyát sajnálom belőle. De a telefonszámok pótolhatóak.

Elmosolyodtam. Mindenesetre a fura lánynak igaza volt. A legbarátságosabb emberek céljaira csak akkor kerül sor, mikor már túl késő…



Utoljára változtatva 08-20-2009 @ 09:40 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 08-21-2009 @ 10:15 am)

Comment: Rossz tapasztalatod remélem, nem oltja beléd, hogy a mosoly csak baj lehet. Egy mosoly, egy ölelés, a legtöbb esetben őszinte...Szerencsére... A legborzasztóbb egy ilyen esetben, hogy többszörös a veszteség...És a telefon ebből a legkevesebb... Ölellek szeretettel Anna :))))


Hozzászóló: Skrym
(Ideje: 08-21-2009 @ 12:59 pm)

Comment: Kedves Anna! Valóban, a legtöbb mosoly és ölelés szívből jön, csak be akartam mutatni a másik oldalt is:) Az Alkotótábort én is nagyon sajnálom. Majd bepótolom.


Hozzászóló: kisssp
(Ideje: 08-22-2009 @ 09:00 am)

Comment: Nagyon jó ez az írás! Üdv.: Péter


Hozzászóló: Welentze
(Ideje: 08-23-2009 @ 09:00 pm)

Comment: A mosolyt illetően osztozom Anna véleményével. Jól írsz, gratulálok: Krisztina


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 08-25-2009 @ 03:59 pm)

Comment: Mikor ilyen nővérekről olvasom, szégyenkezem. Mert én nővérként a mosollyal "gyógyítottam". Nem a test, inkább a lélek fájdalmára gyógyír. Mert a mosolynak hatalma van. Egy nővér nem engedheti meg magának, hogy elhagyja, azt mindig magunknál kell tartani. Nagyon tetszik az írásod! szeretettel


Hozzászóló: Skrym
(Ideje: 08-25-2009 @ 06:42 pm)

Comment: a nővér csupán fikció:) még sosem találkoztam undok nővérekkel a kórházban. szerencsére köszönöm h olvastatok


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds