[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 111
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 111


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Chip-chip csóka
Ideje:: 09-28-2009 @ 10:20 am

Egy reggel arra léptem be a szobám ajtaján, hogy a gazdasági vezetőnk egy takarítónő segítségével a helyiség ablakát fedő függönyt rángatja. Érdeklődtem, hogy netán elviszik a függönyt? Igen elviszik. Visszahozzák majd, csak meg kell csippelni, tetszik tudni, mondta a gondnoknő és földre szegezte a tekintetét, mintha restellne valamit. Azt hittem, a ’csippelés’ valami szabászati fogalom, és mondjuk javításra szorul az a lepel. De nem, valóságos nyomjelző chipet varrnak bele, aztán visszakapom, a kirojtosodott szélével meg a nyáron rárakódott piszokkal együtt. 

    Hát, bevallom, ezen jócskán eltűnődtem. Ez lenne a hivatali szarkák elleni védekezés leghatékonyabb módja? Merthogy szarkák vannak, az nem is vitás. Mily könnyű is lesz, a kifelé tartók gyanús csomagjait csak körbepásztázzák egy chipkeresővel és az  már pittyeg is.

   Nem értek a kelmékhez, de a kincstári sötétítő függönyeim max egy ezrest ha érnek darabonként. Vajon a chip mennyit ér? . A szobámhoz csak nekem és a gazdaságisnak van kulcsunk. Ha netán mégis illetéktelen behatolás történne, a számítógépet vihetik el előbb. Van néhány drágább gyógyszer is a szekrényemben, de ahhoz már érteni kell, ha arra pályázik valaki.

Másrészt, mivel az akció nem eléggé titkos, ha az illető szarka is tud a chipről, azt fogja legelőször kiszedni, mondjuk a zsebében magával hozott célszerszám segítségével. Na mindegy. Itt legalább vigyáznak a hivatali tulajdonra.

    Vigyázhatnának másutt is. Ma hallottam egy vállalatról – hogy ne sejtsék, melyikről, nem írom ide a nevét – ahol egy bizonyos útvonal meghosszabbításához szükséges megvalósíthatósági tanulmányért 269 millió, azaz kettőszázhatvankilenc millió forintot fizettek. Azt hittem, rosszul hallok. Biztos, valami nagyon nívós, nagyon megfelelő tanulmány volt, de hát most én vagyok a hülye, vagy aki kifizette? Persze, gyanítom én, hogy oda kellett adni azt a pénzt valakinek, és ezt a módját találták. Megfelelő zsebekbe került, az biztos. Ha valaki keresné azt a pénzt, hát mára fix, hogy bottal ütheti a nyomát.. Nem keresődetektorral, mert azokat a bankjegyeket aligha látták el chippel.

    Amikor először hallottam azt a szót, hogy ’chip’, hát nekem a gyereknóta jutott eszembe: „Csip-csip csóka, vak varjúcska…’, hát most már tudom is, hogy miért. Nem véletlenül néznek madárnak bennünket: vak varjúcskák vagyunk valamennyien (vagy legalábbis sokkal többen, mint a szarkák), mert nem vesszük észre a sok szemfényvesztést. Vakok vagyunk, de nem a világosság hiánya miatt. Lehetne itt világosság bőven. Az én szobámba egy darabig biztosan beragyog a délutáni napfény.



Utoljára változtatva 09-28-2009 @ 10:20 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: zoria
(Ideje: 09-28-2009 @ 05:09 pm)

Comment: Légy szíves örülni! Sokkal többet fog érni a függönyöd. De lehet hogy már muzeális érték és azért védik. És egy ilyen jól fizető cég nekem is jól jönne, sokkal olcsóbban írnék nekik egy tanulmányt a könyvelők fajlagos felhasználásáról.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 09-28-2009 @ 07:25 pm)

Comment: Véletlen, ismerős a téma...:)))) Szoftver oldalról:)))) A korházi textiliák azonosíthatóságára felmerült az igény. Egyszerű az ok, ha tömegesen viszik a tisztítóba (külső cégek végzik legtöbb helyen), valahogy le kell ellenőrizni, hogy vissza is térjen...:))) Persze ezek nagyrészt nem a függönyök, hanem az ágyneműk, lepedők, stb. Bevezetése, ma már nem nagy beruházás, éppen úgy mint a vonalkód rendszer, könnyebbé, hatékonyabbá teszi a munkát. :)))))Viszont a többszázmilliós tanácsadási és tanulmányi szerződések mögött, szerintem is nagyon kevés lehet a produktív valóság, lévén az ország régóta mélyrepülésben...Ebben a kérdésben tökéletesen egyetértek veled. :))))


Hozzászóló: naiva
(Ideje: 09-28-2009 @ 10:42 pm)

Comment: Eszméletlen sok logikátlan dolog van ebben az országban... Ami persze, lehet csak nekünk egyszerű halandóknak tűnik annak, mert valahol, valakik, nagy pénzeket vesznek fel, a számunkra logikátlannak tűnő (általában az is) újítások, egyebek bevezetéséért. Na jól belegabalyodtam, remélem értitek:) Ja és a chip! Előbb-utóbb szerintem mi, emberek is kapunk!:)


Hozzászóló: blue
(Ideje: 09-29-2009 @ 03:22 pm)

Comment: Imre, már semmin sem csodálkozom....végül is a ruházati termékek is be vannak chippelve...akkor a legjobb, ha fürdőrucit próbálsz, mert abból a nyomkerső nyavalya tuti a fenekedre ragad, illetve a fehérnűdre...nos, tényleg tud csipogni, és igencsak kellemetlen...))))


Hozzászóló: Samway
(Ideje: 09-29-2009 @ 07:30 pm)

Comment: Igen sok logikátlan dolog van...ezt mi csak úgy látjuk...nagyon is jól ki van találva minden...a zavarosban jól lehet halászni és a köznép csak későn vagy sehogyan nem értesül- vesz tudomást róla...azt hiszem mindannyian jól látjuk a kérdést, csak nem vagyunk döntéshozók...a választások...kérdezné valaki...az csak arra jó, hogy a következő éhes kerüljön tányér közelébe és neki nem fog a csipp-csipp-csóka megszólalni...nagyon jó írás...örülök, hogy olvastam


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds