[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 224
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 224


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.


Angry.gif
Riport Blog
Ideje:: 10-05-2009 @ 11:41 am

Másfél szobás panellakásban, középkorú egyszerű, melós emberrel beszélgetek. Neve:
Bálint István, foglalkozása: CNC gépkezelő, végzettsége: érettségi, szakiskola, nemzeti hovatartozás: nem tudja, vannak magyar, cigány,
szlovák felmenői, nem tudja melyik a meghatározóbb. Ő azt mondja, magyarnak vallja magát, mert ebben a kultúrában él, ebbe született bele, magyarázza, miközben a
homlokát ráncolja és a tekintete a messzeségbe réved, az ablakon keresztül. Egyik nagyváros panelerdejének egyik 4 emeletes épületében nem túl vidám a hangulat,
kis hely a nagyvilágban, az ablak előtt nyárfák, alatta parkoló személygépkocsik hosszú sora, járókelők, kerékpárosok, arrébb élelmiszer üzletek, bölcsőde, óvoda, iskola.
* - Mesélj valamit magadról. * - Átlagember vagyok, itt születtem, ismerem a város múltját, jelenét, dolgozom, és kevés szabadidőmben, tévézek, ismerkedem az Internettel, néha elmegyek a gyerekkel meg a párommal valamelyik parkba, vagy máshova sétálni, esetleg focizni, túrázni. * - Átlagembernek tartod magad, ebben egyetértek veled, de érdekelne, hogy mit gondol az átlagember a világról, a politikáról. * - A világ szerintem, most is olyan mint régen volt, semmit sem változott, a gazdag még gazdagabb akar lenni, a szegény hiába küzd, hiába spórol és gürcöl, nem tud kitörni abból a csapdából, amibe beleszületett. Az iskolában azt tanították, hogy tanuljunk, mert akkor érvényesülünk és jobb lesz. Hát nem lesz jobb, vagyis nem úgy, ahogy sokan hiszik, az iskola sem ér sokat, ha nem támogat a család, a környezet, kapcsolatok. A politika szerintem manapság nagyon eldurvult, nagy divat lett a törtetés, a lejáratás és a hazudozás. Ígérgetnek, most is mint régen, persze nem tartják be az ígéretüket, de sokan jól megélnek ebből, hihetetlen nagy anyagi javakat szereznek és elkülönülnek a többségtől. Ezért aztán még durvább lett a harc a választások idején. Senkinek sem lehet hinni, mert mindegyik politikus háta mögött a nagytőke áll. És ígérnek fűt, fát, csak feljussanak a csúcsra. * - Mindegyik vagy csak egyesek? * - Kivétel nem igazán van. Feltűnnek új arcok, de dumájuk a régi, ki tud hinni nekik? * - Szóval szerinted semmi új nincs ebben, minden a régi, csak a színfalak változtak meg? * - Hát ja! Más a környezet, nem népköztársaság, hanem csak köztársaság, nem a szocializmus építése, hanem a kapitalizmus dicsőítése és túl ajnározása, az aranyborjú-bálvány imádása. Csak a háttér és a magatartásformák változtak, régebben elítéltük a haszonszerzést, miközben mindenki azért küzdött, hogy minél nagyobb haszonra tegyen szert, főleg a közös vagyonból. Manapság nyíltan hirdetjük, hogy hasznot akarunk szerezni, miközben mások szerzik a hasznot a mi munkánkból a mi bőrünkön élősködve, nyíltan és cinikusan kimutatva mindenféle fog-fehéret, -sárgát, bármit. Semmi sem szégyen, ha pénzről van szó. A politika ezt nagyon ügyesen csinálja a maga szemszögéből nézve, ami persze egész másként látszik innen, alulról. Aki a másik rendszerben élen volt a politikában, az ma is ott van, vagy a gyerekei, rokonai mind ott vannak, jól élnek, ilyen szempontból tényleg nincs semmi féle változás. * - Csak azt látom, hogy aki kommunistának vallotta magát akkor, az most nagyon el tudja fogadni a kapitalista eszméket, és élen jár a meggazdagodásban. Hát ilyen az ember, köpönyegforgató, hazug és önző. * - Becsapottnak érzed magad? * - Hát hogyne? Ezek azt harsogták éjjel nappal, hogy harcoljunk a kapitalizmus ellen, a kizsákmányolás ellen! És most kik a legnagyobb kizsákmányolók? Na kik? Hát ők! * - Fejlődnek, újabb és újabb módszereket eszelnek ki a néphülyítés sikeres és az ő szavukkal mondva eredményes megvalósítására. Régen azt mondták, ha nem dolgozol nekik, közellenség vagy, ha bíráltad dumáikat, antiszemita lettél, vagy kispolgári csökevény. * - Beszélnek itt rendszerváltásról, te ezt hogyan látod? * - Á, lári-fári. Nincs és nem is volt ilyen, csak a nemzetközi politika változott, és ehhez igazodtak, más nem történt. Van egy pár lózung, amivel beetették a népet, hogy a demokrácia, meg az esélyegyenlőség, tolerancia. De ezek üres szavak, csak elpuffogtatott frázisok, semmi igaz tartalom nincs benne. Ők odafönt bármikor ellene tehetnek, senki sem tudja kérdőre vonni őket, igazságszolgáltatásról nem is beszélve. Oda fönn légüres tér van a TÖRVÉNYEK SZEMPONTJÁBÓL. Nincs törvény, nincs erkölcs, nincs semmi csak a nagy hajsza a pénzért és a hatalomért. * - Ilyen rossznak látod a helyzetet? * - Ja, de még ennél is rosszabb, gyanítom, hogy ez csak a jéghegy csúcsa, mert mi nem sokat tudunk, az információkat elhallgatják ma is előlünk, helyette ál-információkkal tömik az ember fejét, hogy ne lásson tisztán és könnyen manipulálható legyen. * - A világpolitikát hogyan látja egy átlagember? * - Világpolitika? Amerika gyarmatosít, Európa a csicskása, Kína ebbe még beleszólhat. Iránt lerohanják, mert nagyon rávilágított a mesterkedéseikre, ezt nem fogják nekik megbocsátani. * - Magyarországra milyen hatása lehet a világpolitikának? * - Hát sok. Itt van ez az fasisztázás, antiszemitizmussal való vádolás. Aki a hatalom birtokossai ellen tett edddig, arra rányomták a fasiszta jelzőt. Ez kezd megkopni, erre kitalálták, hogy rasszista az illető. Ezért kell a cigányokat a magyar társadalommal összeugrasztani és fordítva, mert újabb hatásos fegyvert akarnak bevezetni. Aki ellenük van az rasszista, cigány-gyilkos, stb.



Utoljára változtatva 10-05-2009 @ 12:47 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Nanti
(Ideje: 11-02-2009 @ 11:40 am)

Comment: - Az ki jól él, más nyomoráról még csak nem is beszél? - Hát ja


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds